Gæst Springeren Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Hej Hej Har en stor bøn til jer herinde, hvad gør i når hunden tigger ved bordet (læs eddy springer op med for porterne og er meget ivrig) og han bliver ved uanset hvor mange gange vi skubber ham ned og siger nej til ham..... idag måtte vi lukke ham ude i gangen så vi kunne spise Knus Eddys mor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lene77 Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 Jeg er med på en "lytter" for Sif gør det samme....og bliver ved lige meget hvor mange gange jeg skubber hende ned..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 Har du prøvet at binde ham i nærheden (ikke for langt væk, bare så han ikke kan nå bordet) og ignorere ham fuldstændig. Når han bliver træt af at sidde og kigge, og lægger sig for at sove, forstærker du hans adfærd ved at give ham en godbid (der kommer fra en anden retning end spisebordet) og rose ham. Men hvorfor er han så vild efter at få fat i maden?. Jeg tænker at han måske er skide sulten og det kan du jo også gøre noget ved. Hvad får han at spise?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 Har du prøvet at binde ham i nærheden (ikke for langt væk, bare så han ikke kan nå bordet) og ignorere ham fuldstændig. Når han bliver træt af at sidde og kigge, og lægger sig for at sove, forstærker du hans adfærd ved at give ham en godbid (der kommer fra en anden retning end spisebordet) og rose ham. Men hvorfor er han så vild efter at få fat i maden?. Jeg tænker at han måske er skide sulten og det kan du jo også gøre noget ved. Hvad får han at spise?. Han burde ikke være spor sulten da han 5 min før havde fået sin egen mad (royal canin) skal måske også lige siges at eddy bliver 6 mdr imorgen Knus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 Rosita gjorde det samme: ville op, gøede og hylede. Vi tog 1 aften, hvor jeg tog hende væk HVER gang hun bare sagde en lyd og bar hende ind i hendes stol i stuen. Tror jeg gjorde det 10 gange og VUpti . . . . . Det samme gjorde vi så, da min mand skulle spise en ostemad. Min mands mellemmåltid bliver altid spist ved sofabord eller ved computer i hjørnet:roll: Rosita gør og hyler. Tog hende væk og hen til mig 5 gange, mens han spiste en enkelt mad. Nu siger hun intet mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 Lige en ekstra information Eddy er mega stædig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 jeg fik et simpelt råd herinde, som virkede fantastisk på vores hund - som ellers var en gigantisk, larmende, stresset og småhysterisk pestbyld i forbindelse med måltiderne. siden vi begyndte har han været helt rolig, lægger sig bare under bordet. rådet er ganske simpelt, at når hunden bliver opsøgende/nærgående, stivner vi, og stirrer på vores mad. det er sådan lidt et forsøg på at efterligne en hunds måde at sige "skrid, det er mit" på, og det er ikke sikkert, at alle hunde reagerer, men vores hund forstod bestemt beskeden allerede første gang. efter et par dage stoppede han helt med at forsøge. før "miraklet" havde vi mest held med at give ham noget lækkert og tidskrævende, når vi satte os - f.eks. et fyldt marvben eller en kong. en effektiv måde at tage opkørtheden i opløbet, det er jo altid nemmere at forebygge end at helbrede :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 ellers kan jeg anbefale at lære hunden "vent" - det bruger vi, når vi f.eks. snacker i sofaen, så sidder han og kigger koncentreret og venter på, at vi er færdige - hvor han så får en lille bid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 jeg fik et simpelt råd herinde, som virkede fantastisk på vores hund - som ellers var en gigantisk, larmende, stresset og småhysterisk pestbyld i forbindelse med måltiderne. siden vi begyndte har han været helt rolig, lægger sig bare under bordet. rådet er ganske simpelt, at når hunden bliver opsøgende/nærgående, stivner vi, og stirrer på vores mad. det er sådan lidt et forsøg på at efterligne en hunds måde at sige "skrid, det er mit" på, og det er ikke sikkert, at alle hunde reagerer, men vores hund forstod bestemt beskeden allerede første gang. efter et par dage stoppede han helt med at forsøge. før "miraklet" havde vi mest held med at give ham noget lækkert og tidskrævende, når vi satte os - f.eks. et fyldt marvben eller en kong. en effektiv måde at tage opkørtheden i opløbet, det er jo altid nemmere at forebygge end at helbrede :blink: Det er jo værd at prøve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 Kan det være en idé at give ham hans mad i en Kong eller andet aktiveringslegetøj samtidigt med at I spiser? Ellers vil jeg også foreslå at I ignorering og hvis det ikke virker, så tage ham væk og bed ham væk hver gang ligesom Dinah foreslår.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 ja et eller andet skal der ske, for når vi skal ha vores mad og Eddy har spist sin mad så har han kun øje for det der står på bordet og dufter godt..... Og han er vildt ihærdigt og begynder at nappe/bide når vi har skubbet ham ned en del gange...... normalt lægger han sig under bordet når han har prøvet et par gange, men det er lige som om han er blevet mere stædig :damn: Knus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 ja et eller andet skal der ske, for når vi skal ha vores mad og Eddy har spist sin mad så har han kun øje for det der står på bordet og dufter godt..... Og han er vildt ihærdigt og begynder at nappe/bide når vi har skubbet ham ned en del gange...... normalt lægger han sig under bordet når han har prøvet et par gange, men det er lige som om han er blevet mere stædig :damn: Knus skubbes ned virkede heller ikke her - hun skulle flyttes helt væk hver gang:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 min tråd om problemet er i øvrigt her, der diskuteres lidt frem og tilbage, måske kan i få noget ud af det, om ikke andet så en forsikring om, at i bestemt ikke er alene om at bøvle med problematikken: http://www.hunde-forum.dk/traening/24909-en-historie-om-et-adfaerdsproblem-hos-hund-og-et-losningsproblem-hos-menneske.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst krea Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 Vi har lært Loui at ligge i mellemgangen når vi spiser..han får lov at være med indtil vi sætter os ved bordet..så siger vi at han skal gå ud og lægge sig ( vil lige sige, at han kan se på os ) det tog ca hundrede gange hvor vi tålmodigt måtte følge ham tilbage..nu går han selv ud og lægger sig og sover når vi spiser, lige så snart vi er færdige ,får han igen lov at komme i køkkenet,,og får en masse ros det har givet os og ham en rolig stund når vi spiser ..men det kræver tålmodighed, specielt når man har en GD som er stædig ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Det virkede med at give ham mad samtidig med vi selv skulle til at spise eddy havde fundet en af mine gamle tasker, som vi så besluttede at give ham maden i, så det passede med at den tid han var beskæftiget med at lede efter sin mad, der havde vi madro :blink: Tusinde tak for jeres hjælp :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst krea Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Det var da en god ide ..med mad i tasken bare han nu ikke tror der er mad i alle tasker jeg fodrer også mine kort tid før vi spiser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 vi har lært vores DSG at når vi siger "Farvel" så skal han gå væk, og gå hen og ligge sig... vi bruger kun ordet når vi spiser eller vores datter har noget han ikke må tage... vi brugte kropssprog til at fortælle ham i starten at nu skulle han gå væk... han sad nemlig også og gloede og savlede for at få mad, han var 11 mdr. da vi fik ham og var vandt til at få godbider ved bordet... vi rejste os, pegede i den retning vi ville have ham og sagde lige så stille "farvel" og de første gange brugte vi hele vores krop til "drive" ham væk fra bordet men uden at røre ham, når han var væk roste vi ham og gik tilbage til vores mad, dette lærte han meget hurtigt... nu ved han godt at han skal gå væk fra bordet og når vi har spist må han komme hen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Vores ligger i gangen når vi spiser og har gjort det siden han var lille.. Vil simpelthen ikke have ham i nærheden af min mad. Så når vi finder tallerkener frem går han ud i gangen, og når sidste mundfuld er taget får han "kom så da" og kommer ind igen.. Jeg ville fjerne hunden heeeelt fra spise situationen HVER gang.. Og så husk at hunde jo som regel tigger af en grund - de får noget ud af det.. Der skal ikke mere end 3 gange til at gøre noget til en vane.. Men det kræver 100vis af gange at komme af med vanen :blink: Jeg ville nu ikk gå så højt op i om hunden fik mad lige før mig, samtidig med mig eller hvad - jeg vil ikke være afhængig af den faktor for at kunne spise i fred.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Vi har faktisk overvejet om vi skal sætte en børnelåge op indtil stuen så han bliver i gangen når vi spiser, for han er bare super ihærdig når han først hopper op med potterne og ser vores mad står på bordet :damn: vi har lige fra starten af sagt nej og skubbet ham væk, for vi vil ikke ha at han tigger ved bordet, men det er som om han bare ikke forstår det. Eller som om han bare ikke lytter til os, når han først har fået mad på hjernen..... Hmmm og vi kan jo ikke lade ham lede efter maden udenfor når det regner så voldsomt som det har gjort de sidste par dage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Vi har faktisk overvejet om vi skal sætte en børnelåge op indtil stuen så han bliver i gangen når vi spiser, for han er bare super ihærdig når han først hopper op med potterne og ser vores mad står på bordet :damn: vi har lige fra starten af sagt nej og skubbet ham væk, for vi vil ikke ha at han tigger ved bordet, men det er som om han bare ikke forstår det. Eller som om han bare ikke lytter til os, når han først har fået mad på hjernen..... Hmmm og vi kan jo ikke lade ham lede efter maden udenfor når det regner så voldsomt som det har gjort de sidste par dage. Vi har heldigvis ikke det problem, men vores får heller aldrig noget fra bordet, så de ved ikke, at det er en evt resurce. Vores lærer fra de er 8 uger, at lægge sig ude i gangen, når vi begynder at spise - så snart vi er færdige, plejer de at komme ind i køkkenet... de fornemmer/hører ret tydeligt hvornår vi har slugt den sidste mundfuld. Som hvalpe lærer de, at blive på den rigtige side af den åbne dør - overskrider de 'grænsen', så bliver de fulgt retur - vi siger ikke noget til dem, men rejser os bare og følger dem ud - efter få gange har de luret, hvad vi mener og vi har madro :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Kan I ikke få 'vores' måde til at fungere, så syntes jeg en børnelåge lyder som en god plan, selvom det burde være ret simpelt, at lære alle hunde det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Vi har heldigvis ikke det problem, men vores får heller aldrig noget fra bordet, så de ved ikke, at det er en evt resurce. Vores lærer fra de er 8 uger, at lægge sig ude i gangen, når vi begynder at spise - så snart vi er færdige, plejer de at komme ind i køkkenet... de fornemmer/hører ret tydeligt hvornår vi har slugt den sidste mundfuld. Som hvalpe lærer de, at blive på den rigtige side af den åbne dør - overskrider de 'grænsen', så bliver de fulgt retur - vi siger ikke noget til dem, men rejser os bare og følger dem ud - efter få gange har de luret, hvad vi mener og vi har madro :5up: Gad vide hvad jeres (den ene), sådan rent teoretisk, ville gøre hvis der f.eks. sad 6 tøser rundt om bordet, og spiste lettir, og snakkede og havde det hyggeligt...?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 Gad vide hvad jeres (den ene), sådan rent teoretisk, ville gøre hvis der f.eks. sad 6 tøser rundt om bordet, og spiste lettir, og snakkede og havde det hyggeligt...?? Hahaha Nej - hvis der sidder x-antal tøser ved spisebordet, der ligefrem inviterer til at blive overdænget med hund, så er løbet kørt for den omgang... har jeg hørt :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts