Gæst LauraS Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Louis skider ca 5 gange pr dag, er det for meget eller normalt? Jeg ville selv gætte på at det nok lige var i overkanten, men hvad siger i derude bag skærmen:vuf:? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Mon ikke mængden skal måles i forhold til hvor meget der spises? Det som kommer ud er det som ikke kan fordøjes og bruges af kroppen så jo mindre afføring, jo mere bliver udnyttet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Begge hunde een gang om dagen og kun ganske lidt. Ca 1/4 af hvad de spiser kommer "retur". Dvs. 140 g foder (råt) = 35-40 g i den anden ende. (ikk så råt me´r) Og Ja jeg HAR vejet det. Man er vel nysgerrig.:blink: Så ja det lyde voldsomt med 5 gange om dagen, med mindre den ikke bliver færdig hver gang. Eller får noget foder der imo er noget møg, for såå kommer der bonus i posen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Alle mine 3 hunde har afforing generelt 2 gange i dognet, selvfolgelig med lidt uregelmaessigheder enkelte gange, men det er rimeligt konstant om morgenen og saa igen om aften. De er vant til to gaa ture og venter gerne hellere med at lave paa gaaturen end i haven:slem: Det hele kommer an paa fodringen er min erfaring:blink:. dvs. de faar morgen mad eller brunch:mrgreen: og saa aftensmad. Og minimalt m. guf. da det ogsaa har betydning for fordojelsen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jeg tror vi prøver at skifte mærke... Eller ihvertfald variant. Tak for svar!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jeg tror vi prøver at skifte mærke... Eller ihvertfald variant. Tak for svar!! Hvor gammel er din hund? Hvis det er en hvalp, har de afføring flere gange end hvis det er en voksen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 2 papilloner, begge på barf, men hvor Petrine er steriliseret og kun returnerer mikroskopiske mængder, der leverer Zamzam enorme mængder. Synes det varrierer meget, om det kommer på en gang eller flere gange i løbet af dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Hvor gammel er din hund?Hvis det er en hvalp, har de afføring flere gange end hvis det er en voksen. Skulle til at spørge om det samme.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Hvor gammel er din hund?Hvis det er en hvalp, har de afføring flere gange end hvis det er en voksen. jeg gætter på 14 uger http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/25702-nar-hvalpen-gor.html#post700561 orkede ikke at vente på svar, så legede detektiv selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jamen så er det da helt normalt med meget afføring:-D Tak Guano:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jamen, så er der ingen grund til at bekymret sig - det er meget normalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Alfred er 4 1/2 mdr, og har afføring 1-2 gange dagligt. Han bliver fodret på barf samt grønsager nogle gange om ugen. De dage han får grønsager kommer der altid 2 gange afføring. Simpelthen fordi han ikke vil have dem helt udkogte, så optagelsen er ikke helt så stor. Han havde en del mere afføring inden vi begynde med barf. Nu får han fast 1 kg kød, og så skifter vi mellem et lille ben/ 250gram indmad/ 200gram grønsager dagligt. Og så bruger vi ofte grønsager eller frugt som godbidder i træningen Er det sådan at jeg skal være bekymret ? Han er jo også hvalp Han får jo faktisk "kun" 1200 gram dagligt- hvor han burde have 1700-1800, hvis vi skulle overholde de 10% som han skal have til han er 6 mdr. Men så bliver han ganske enkelt for fed Så måske han bare har en god optagelse/fordøjelse af maden ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jep, Louis er 14 uger (imorgen ) Tak for svar!! Det er altså dejligt med et sted hvor jeg kan stille alle de der spørgsmål, som er lige i overkanten for hvad man kan ringe til dyrlæge om :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Alfred er 4 1/2 mdr, og har afføring 1-2 gange dagligt. Han bliver fodret på barf samt grønsager nogle gange om ugen. De dage han får grønsager kommer der altid 2 gange afføring. Simpelthen fordi han ikke vil have dem helt udkogte, så optagelsen er ikke helt så stor. Han havde en del mere afføring inden vi begynde med barf. Nu får han fast 1 kg kød, og så skifter vi mellem et lille ben/ 250gram indmad/ 200gram grønsager dagligt. Og så bruger vi ofte grønsager eller frugt som godbidder i træningen Er det sådan at jeg skal være bekymret ? Han er jo også hvalp Han får jo faktisk "kun" 1200 gram dagligt- hvor han burde have 1700-1800, hvis vi skulle overholde de 10% som han skal have til han er 6 mdr. Men så bliver han ganske enkelt for fed Så måske han bare har en god optagelse/fordøjelse af maden ? Nej, du behøver ikke at bekymre dig om det. Det er meget naturligt, at en hvalp på barf optager en større del af sin mad i forhold til, hvis den var på tørkost. Og derfor er "restproduktet" også lille. Og det er godt, at du er opmærksom på ikke at give ham for meget mad. De 10% er et gennemsnit til alle hvalpe, og jo større hund man har desto mindre prodentdel skal man servere. Så det er meget naturligt, at han ikke skal have mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Egentlig en ret god tråd.. har nemlig undret mig over det samme.. Charlie er 4 måneder, og da han fik tørkost sked han ca 3 gange om dagen, men de sidste 3 dage, hvor han har fået skånekost, har han kun leveret 2! gange i alt, hvilket har bekymret mig ret meget.. Han er glad og spiser, drikker og leger.. Men alligevel synes jeg det er lige i underkanten:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Lidt afføring er jo ikke nødvendigvis forbundet med bedre optagelse. Lidt afføring kan lige så vel betyde lavt stofskifte. Jeg vil mene at kvaliteten af bæ'en (excuse my language) er langt vigtigere. Er den tør eller er den tynd? Tynd mave er tydeligt tegn på at maden IKKE bliver optaget. Tørre små lorte tyder på at hunden evt ikke får mad nok (lavt stofskifte) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Lidt afføring er jo ikke nødvendigvis forbundet med bedre optagelse. Lidt afføring kan lige så vel betyde lavt stofskifte. Jeg vil mene at kvaliteten af bæ'en (excuse my language) er langt vigtigere. Er den tør eller er den tynd? Tynd mave er tydeligt tegn på at maden IKKE bliver optaget. Tørre små lorte tyder på at hunden evt ikke får mad nok (lavt stofskifte) Hvordan ser den perfekte bæ ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Hvordan ser den perfekte bæ ud Fast nok til at du kan samle op uden man kan se den har været der og blød nok til at du med posen kan mase den lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Hvordan ser den perfekte bæ ud jeg vil mene at den er fast og kan trille, men stadig ikke er svær at komme af med eller brækker i mange stykker. Har hunden fået ben, kan den dog godt være ret tør hos nogle hunde. Skal være nem at samle op uden at hænge fast i græsset:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Så er den for det meste god... Nogen gange lidt tør, andre gange svær at samle helt op... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Så er den for det meste god... Nogen gange lidt tør, andre gange svær at samle helt op... Hvilket vil sige, sikkert helt normal:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Hvordan ser den perfekte bæ ud Ja som Dorthe siger :5up: Hunden skal heller ikke se ud som om den kæmper en brav kamp for at komme af med den. Den skal være fin og blød, nem at samle op og ikke gå i stykker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 jeg vil mene at den er fast og kan trille, men stadig ikke er svær at komme af med eller brækker i mange stykker. Har hunden fået ben, kan den dog godt være ret tør hos nogle hunde. Skal være nem at samle op uden at hænge fast i græsset:blink: Sjovt nok er det lige omvendt hos min hund, når hun har fået ben kan det være lidt tyndere i konsistensen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lumen Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Fast nok til at du kan samle op uden man kan se den har været der og blød nok til at du med posen kan mase den lidt Adddddd.... Hver kvinde, sine lyster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Det er bare så facinerende at når man får en hund bliver det et helt normalt samtale emne... Vi kan stadig ligge om aftenen og så sige "Den sidste pølle der var da lidt løs i det var den ikke?" Årh så ved man bare man er nået til et punkt i ens forhold hvor der ingen vej er tilbage:lol: Nå tilbage til emnet; Dexter får SÅ let tynd mave, der skal intet til at slå den ud! Af den simple grund er vi f.eks. "nødt til" at bruge Frolic som suplement til godbidderne, fordi vi bruger hans foder som godbidder, med en frolic som surprise engang imellem for at holde det spændende. (Han får to andre godbidder også, den ene er "kød", den anden er et skåne hvalpe foder). Jeg tror i dag er første gang i to uger jeg har set ham lave en super perfekt pølle! :banan: Ellers har den været lidt for løs synes jeg.. Dexter skider ca. 4 gange om dagen, men han er også 14 uger, så det er meget normalt! Ligesom han også tisser LANGT flere gange end en voksen hund, så skider han jo også mere. Det ændre sig altsammen! (Vi fodre med Orijen, som efter sigende skulle være ganske godt! Jeg synes det lugter fælt, men Dexter ser ud til at elske det...) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts