Gæst Stitch Skrevet Juni 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Jeg har en engelsk bulldog på 14 mdr. Har kun haft ham i små 4 mdr, og da vi fik ham var han uden opdragelse - og havde haft en svær start med tæsk og skældud. Han er en glad og sød hund, men han prøver virkelig grænser af og når han/jeg lægger op til leg udvikler det sig meget hurtigt til at han napper og dernæst bider i knæ/knæhaser. Det gør ondt og mine ben er fulde af blå mærker. Han har aldrig vist nogen tegn på aggression eller vrede - han kører bare sig selv meget hurtigt op og så hænger han i knæet. Vi kan se det på ham og hans gangart bliver sådan dansende/trippende når han lægger op til et af hans "anfald". Vi er over ham med det samme, hæver stemmen og siger meget bestemt "NEJ". Er det ikke nok ryger han i gangen - der får han så et minuts timeout og kommer ind igen. Gentager napperiet sig ryger han naturligvis ud igen. Han har et eller andet med mænd, aner ikke om den tidligere ejer havde en mand der slog ham. Men han skal virkelig prøve mænd af. Det går især udover min kærestes far og bror. Min egen far har sagt fra overfor ham - og de har nu et fint forhold. Men nu her i dag har vi en håndværker gående - han kom ind og vi snakkede et minuts tid i entreen inden Mack fik lov at hilse på. Mack er som sædvanlig glad og kommer hoppende. Manden klapper lige og siger hej kort - Mack danser videre rundt om ham og hopper lidt. Og så hopper han op og bider ham i knæet :shock::shock: manden råber naturligvis "av" og prøver at skubbe ham væk med foden. Jeg bliver så overrasket og meget forskrækket over Macks uventede opførsel - så jeg hiver ham straks ud i haven imens jeg skælder ham ud. Fuck.... Nu er Mack lukket ude i haven - og jeg har bare lyst til at tude. Vi havde håndværkere for 14 dage siden - og også nogle gange tidligere. Når først de har hilst på ham så er der gensidig respekt og Mack passer sig selv - skal dog lige ud og tjekke op på dem indimellem. Jeg ved godt han er i lømmelalderen - og at man skal være vedholdende og tålmodig. Men det er FULDSTÆNDIG uacceptabelt at han bider en fremmed som jeg har lukket ind frivilligt, og at han napper os eks. når vi ringtræner med ham. Min kæreste og jeg har aldrig slået eller truet hunden - vi har sagt fra, og hvis han har bidt mig har jeg skreget op, ikke for at sige fra men simpelthen fordi det gør virkelig ondt Vi har trænet med at lære at sitte, dække, give pote osv. Vi har trænet at man skal stoppe op og kikke inden man krydser vejen. Vi har stunder hvor vi bare nusser roligt og vi leger aldrig vildt/trække-lege med ham. Generelt opfører han sig pænt og ordentligt, men indimellem slår hjernen fra. Og i dag gik han bare så langt over stregen at jeg er ved at gå i spåner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jeg synes ikke du skal tage det som andet end hvalpekådhed, men selvfølgelig er det et problem, fordi han sikkert kan levere et godt kraftigt bid. Når han stadig gør den slags, er det fordi han ikke har lært at lade være, og det ville jeg tage som et tegn på at jeres metode med time-out og skæld-ud ikke virker. Jeg er heller ikke helt sikker på at du har ret i at han prøver grænser - jeg ser det mere som en indgroet dårligt mønster for at opnå social kontakt, og negativ opmærksomhed er som bekendt bedre end ingen opmærksomhed. Hvis han var min ville jeg betragte ham som en lille hvalp, undgå skæld-ud, styre mit temperamnt, og i stedet forsøge at berolige og/eller aflede ham når han begynder på bideriet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Din hund har ikke "bidt en håndværker", han har nappet i kådhed, og det er altså en helt anden sag :ae: Ligesom Umulia, så vil jeg nok sige at den taktik i har brugt med at skælde ud eller skrige ikke virker, jeg tror umiddelbart mere at han ser det som en del af legen. Jeg tror hans bidehæmning ikke er god nok, og at han ikke har lært det ordentlig fra hvalp af, så for ikke at køre ham op, så ville jeg stille og roligt sige "av" og derefter gå fra ham, på denne måde opnår han ikke den kontakt med jer som han netop forsøger at opnå. Hvis han følger efter jer når I går, så gå ind i et andet lokale og luk døren, I skal bare være der en 2-3 sekunder, hvorefter I går ud til ham igen. Og som Umulia, så tror jeg heller ikke at han prøver grænser af, han har bare endnu ikke lært spillereglerne, og hvis han har haft en dårlig opvækst, så tror jeg i skal forsøge helt at undgå at skælde ham ud, da dette højst sandsynlig stresser ham ret meget, og dermed forstærker hans dårlige opførsel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jeg synes ikke du skal tage det som andet end hvalpekådhed, men selvfølgelig er det et problem, fordi han sikkert kan levere et godt kraftigt bid. Det er også min tanke - netop fordi han var så glad, hoppende og krudtet da det skete. Han har aldrig udvist aggressiv adfærd - ikke engang da naboens køter ville bide ham i ansigtet. Når han stadig gør den slags, er det fordi han ikke har lært at lade være, og det ville jeg tage som et tegn på at jeres metode med time-out og skæld-ud ikke virker. Helt sikkert - vi havde ellers en periode hvor vi så en klar forbedring. Men det er som om det er på kraftig retur her de seneste 2 uger. Vi har forsøgt med at vende ryggen til og at kravle op på spisebordet, men det virkede som om det blot forstærkede hans iver i at opnå kontakt. Så det gik vi hurtigt væk fra. Vi har også forsøgt at klappe i hænderne/lave larm - ingen reaktion. Derfor modtages gode råd meget gerne, især fordi han nærmest går i trance og slet ikke kan stoppe. Jeg er heller ikke helt sikker på at du har ret i at han prøver grænser - jeg ser det mere som en indgroet dårligt mønster for at opnå social kontakt, og negativ opmærksomhed er som bekendt bedre end ingen opmærksomhed. Det sjove er bare at han får opmærksomhed allerede inden napperiet går igang. De sidste gange er det typisk foregået ved at min kæreste og jeg har siddet i sofaen. Mack hopper op og min kæreste nusser med ham. Mack begynder så roligt og forsigtigt at gumle på min kærestes fingre - min kæreste siger fra, og så ryger Mack straks helt op og hopper og snapper. Selvom det ikke lyder ulogisk, med at det er et dårligt mønster. Grunden til jeg tænker at han prøver grænser - det er fordi han typisk kun gør det overfor mænd. 2 af mine veninder har han aldrig tygget på, hvorimod alle mænd i vores omgangskreds + det løse har gjort sig fortjent til et nap eller 2. Hvis han var min ville jeg betragte ham som en lille hvalp, undgå skæld-ud, styre mit temperamnt, og i stedet forsøge at berolige og/eller aflede ham når han begynder på bideriet. Vi betragter ham som en hvalp/lømmel-teenager uden opdragelse som vi skal have til at lære at være en god hund. Igen er problemet at han enormt hurtigt ryger op, og er meget svær at aflede, fordi han nærmest mister jordforbindelsen. Jeg synes nu vi begge er gode til at holde hovedet koldt, men jeg kan ikke undgå at hvine op fordi det gør utrolig ondt + forskrækkelsen når han bider. Vi havde ham til ringtræning 1 gang - men det var en meget dårlig oplevelse for ham. Han endte med tynd mave, så det er udelukket. I stedet har vi fundet noget træning (lydighed, omgang med andre hunde etc) hvor der kun kommer bulldogs, og træneren er en erfaren adfærdsbehandler som kender racen. Vi prøver rigtig meget at belønne god opførsel og få de gode oplevelser sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Det sjove er bare at han får opmærksomhed allerede inden napperiet går igang. De sidste gange er det typisk foregået ved at min kæreste og jeg har siddet i sofaen. Mack hopper op og min kæreste nusser med ham. Mack begynder så roligt og forsigtigt at gumle på min kærestes fingre - min kæreste siger fra, og så ryger Mack straks helt op og hopper og snapper. . Hvordan siger i fra? For i den situation skal i betragte ham som hvalp. Afled med en tyggeting eller andet allerede i det øjeblik han gumler på finger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Det sjove er bare at han får opmærksomhed allerede inden napperiet går igang. De sidste gange er det typisk foregået ved at min kæreste og jeg har siddet i sofaen. Mack hopper op og min kæreste nusser med ham. Mack begynder så roligt og forsigtigt at gumle på min kærestes fingre - min kæreste siger fra, og så ryger Mack straks helt op og hopper og snapper. Hvordan siger din kæreste fra, det er måske måden der får Mack til at køre op? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Din hund har ikke "bidt en håndværker", han har nappet i kådhed, og det er altså en helt anden sag :ae: Det ved jeg godt - men jeg følte mig straks stemplet som en totalt uduelig hundeejer med et uopdragent kræ. Jeg fortæller altid at han kun er en stor hvalp fordi han ser meget voksen ud, så bliver folk heller ikke så bange for hans meget overvældende glæde. Jeg er bare rigtig, rigtig ked af situationen og fik straks paraleller til min mosters aggressive gravhund som har bidt rigtig mange Ligesom Umulia, så vil jeg nok sige at den taktik i har brugt med at skælde ud eller skrige ikke virker, jeg tror umiddelbart mere at han ser det som en del af legen. Vi har primært sagt NEJ meget bestemt - og så sendt ham i entreen. Det er kun de sidste gange jeg har skreget op fordi det vitterligt kom bag på mig at han nappede - ellers har jeg altid holdt kæft fordi jeg forventede et nap. Jeg er nemlig ikke tilhænger af råberi og at skælde ud. Jeg tror hans bidehæmning ikke er god nok, og at han ikke har lært det ordentlig fra hvalp af, så for ikke at køre ham op, så ville jeg stille og roligt sige "av" og derefter gå fra ham, på denne måde opnår han ikke den kontakt med jer som han netop forsøger at opnå. Hvis han følger efter jer når I går, så gå ind i et andet lokale og luk døren, I skal bare være der en 2-3 sekunder, hvorefter I går ud til ham igen. :5up: Rigtig god idé - det vil jeg klart prøve af. Det er absolut en metode jeg godt kan forlige mig med. Dvs. hvis nu vi er 4 mennesker - så forlader hele flokken rummet? Og som Umulia, så tror jeg heller ikke at han prøver grænser af, han har bare endnu ikke lært spillereglerne, og hvis han har haft en dårlig opvækst, så tror jeg i skal forsøge helt at undgå at skælde ham ud, da dette højst sandsynlig stresser ham ret meget, og dermed forstærker hans dårlige opførsel Det lyder meget sandsynligt. Min kæreste har virkelig været presset de seneste uger, og det er da først nu jeg opdager at det nok har en sammenhæng med Macks tiltagende dårlige opførsel. Det er nemlig ikke mig der får "tæsk" - det er faktisk primært min kæreste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Hvordan siger i fra? For i den situation skal i betragte ham som hvalp. Afled med en tyggeting eller andet allerede i det øjeblik han gumler på finger. Når det foregår i sofaen som i eksemplet - så får han et bestemt "Mack - NEJ". Han bliver løftet ned på gulvet. Vi har prøvet at give ham et stykke legetøj, ofte ignorerer han dette - eller tygger en enkelt gang i legetøjet og så tygger han videre i fingrene. Det samme med kødben (som han iøvrigt ikke må få længere pga. sygdom). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Dvs. hvis nu vi er 4 mennesker - så forlader hele flokken rummet?. Hvis han kun hopper omkring én af jer, så ville jeg bare lade kun den person gå ud, men hvis I finder ud af at han så bare forsætter med den næste, så må I nok alle sammen gå ud. Men prøv kun med den person det går ud over og se om ikke det virker. Det lyder meget sandsynligt. Min kæreste har virkelig været presset de seneste uger, og det er da først nu jeg opdager at det nok har en sammenhæng med Macks tiltagende dårlige opførsel. Det er nemlig ikke mig der får "tæsk" - det er faktisk primært min kæreste. Hunde kan jo mærke meget mere end vi lige tro, og de bliver let påvirkede af vores humør, så jeg tror bestemt at der er en forbindelse i mellem din kærestes stress og Mack opførsel. Måske opfører din kæreste sig også anderledes overfor Mack nu hvor han er stresset, til bliver vi jo lidt korte for hovedet når vi har det sådan, så måske kunne din kæreste aftale med sig selv at når han føler sådan, så undlader han at tale med Mack, så Mack ikke bliver påvirket så meget af det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Når det foregår i sofaen som i eksemplet - så får han et bestemt "Mack - NEJ". Han bliver løftet ned på gulvet. Vi har prøvet at give ham et stykke legetøj, ofte ignorerer han dette - eller tygger en enkelt gang i legetøjet og så tygger han videre i fingrene. Det samme med kødben (som han iøvrigt ikke må få længere pga. sygdom). Jeg tror bestemt at både Nej, og det at han bliver løftet er med til at eskalere situationen, så som sagt, rejs jer og gå jeres vej, helt stille og roligt så I ikke er med til at køre situationen op Baldur, min gamle hund, han elskede også at tygge fingre, for ham var det lidt ligesom når vi bider negle, det var noget han gjorde når han var lidt utryg/usikker, så måske er det det samme Mack gør, især hvis han egentlig er lidt usikker på mænd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Hvordan siger din kæreste fra, det er måske måden der får Mack til at køre op? Han siger bestemt: "Mack - NEJ" og evt. sætter ham på gulvet - men som beskrevet i tidligere indlæg, så tror jeg han har fået en tendens til at blive mere skinger/hidsig end tidligere fordi han har været meget stresset på sit job. Han har aldrig haft hund før, så gav ham en bog der hedder "Dit barns hund" fordi det ligesom er fuldstændig basic og med gode fif til træning (nok mest fordi den primære hvalp er en engelsk bulldog ). Jeg har prøvet at sætte ham ind i at en hund tænker meget anderledes og at den er et flokdyr - så man ikke bare laver aftaler uden at tage hensyn til ham. Han vil gerne lære, og derfor har vi lavet en aftale om at han tager sig af træningen for at de begge lærer noget. Så jeg står faktisk både med en mand og en hund der skal lære at fungere sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Han siger bestemt: "Mack - NEJ" og evt. sætter ham på gulvet - men som beskrevet i tidligere indlæg, så tror jeg han har fået en tendens til at blive mere skinger/hidsig end tidligere fordi han har været meget stresset på sit job. Han har aldrig haft hund før, så gav ham en bog der hedder "Dit barns hund" fordi det ligesom er fuldstændig basic og med gode fif til træning (nok mest fordi den primære hvalp er en engelsk bulldog ). Jeg har prøvet at sætte ham ind i at en hund tænker meget anderledes og at den er et flokdyr - så man ikke bare laver aftaler uden at tage hensyn til ham. Han vil gerne lære, og derfor har vi lavet en aftale om at han tager sig af træningen for at de begge lærer noget. Så jeg står faktisk både med en mand og en hund der skal lære at fungere sammen. Puha, det lyder som hårdt arbejde, men det lyder også som om både du og din mand er indstillet på det, så det skal nok komme til at gå :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Heller ikke jeg ser det som en hund, der prøver grænser af. Men ser det som en hund, der prøver at finde ud af, hvordan man får en god kontakt til jer. Så hvis han har oplevet voldsomme ting med mænd tidligere i sit liv, er det ikke underligt, at det er samværet med mænd, der gør ham overkørt. Han ved ikke hvad han skal gøre med det hele, og giver derfor gas i det sprog han kender. Min yngste hund er lidt af et dampbarn og har nogle af de samme tendenser. Hun vil allerhelst have lov til at gå med ens arm i munden, når hun er rigtig glad. Hun bider ikke hårdt i den situation, men hvis hun bliver overkørt, kan hun få for godt fat. Skæld ud virker ikke, for så prøver hun bare endnu mere på at blive gode venner. Hvilket i hendes øjne bedst gøres ved at være mere insisterende i sin fysik. I forhold til nogle pointers tænker jeg: undgå at bruge hundens navn i situationer, hvor der irettesættes. Hundens navn bør kun associeres med positive ting. Og undgå at være fysisk i irettesættelsen. Ved godt I ikke gør brug af at nive i kinderne. Jeg tænker på at undgå at flytte hunden væk. Egentlig er jeg vel bare meget enig i hvad de andre skriver. At I skal tænke på ham som en hund yngre end han rent faktisk er. Og når han gør noget han ikke må, er det fordi han er usikker på hvordan man er rigtigt sammen med mennesker. Mit held er at yngstehunden er potefixeret. Så hvis hun bliver overkørt, er det mere sandsynligt, at hun laver en god gang strækmarch overfor den person, der er genstand for hendes glæde. Hvilket gør, at hun ikke kommer så galt af sted, som hvis det er munden der er i brug. Den er i øvrigt fyldt til randen med andre ting og sager, for hvis mine hunde ikke har noget i munden når der kommer gæster, kan de ikke finde ud af at gå lige. Det kunne måske også være en løsning hos jer? At når han bliver lidt kørt op, får han et stykke legetøj at tygge på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Hvis han kun hopper omkring én af jer, så ville jeg bare lade kun den person gå ud, men hvis I finder ud af at han så bare forsætter med den næste, så må I nok alle sammen gå ud. Men prøv kun med den person det går ud over og se om ikke det virker. Det vil jeg klart prøve af såsnart muligheden byder sig. Hunde kan jo mærke meget mere end vi lige tro, og de bliver let påvirkede af vores humør, så jeg tror bestemt at der er en forbindelse i mellem din kærestes stress og Mack opførsel. Måske opfører din kæreste sig også anderledes overfor Mack nu hvor han er stresset, til bliver vi jo lidt korte for hovedet når vi har det sådan, så måske kunne din kæreste aftale med sig selv at når han føler sådan, så undlader han at tale med Mack, så Mack ikke bliver påvirket så meget af det? Det virker ihvertfald sådan, Jeg tror bestemt at både Nej, og det at han bliver løftet er med til at eskalere situationen, så som sagt, rejs jer og gå jeres vej, helt stille og roligt så I ikke er med til at køre situationen op Det lyder ihvertfald sådan. Det har nemlig fungeret ellers. Baldur, min gamle hund, han elskede også at tygge fingre, for ham var det lidt ligesom når vi bider negle, det var noget han gjorde når han var lidt utryg/usikker, så måske er det det samme Mack gør, især hvis han egentlig er lidt usikker på mænd? Det er da slet ikke utænkeligt, jeg har selv tænkt de tanker - fordi det virker som om han gør det for at berolige sig selv/finde tryghed. Det var min mor der nævnte det med at han foretrækker kvinder - udfra hvad hun havde oplevet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Puha, det lyder som hårdt arbejde, men det lyder også som om både du og din mand er indstillet på det, så det skal nok komme til at gå :5up: Ja - indimellem tager vi os nogle diskussioner omkring hundeopdragelse og det at have hund. Hans familie har aldrig haft hund - så de er farvet af venindes måde at holde hund på. Hvilket er noget nær stik modsat af mig. * Dvs. min hund får aldrig lov at "komme med" til fest hvor den skal sidde ude i bilen. *Min hund skal have kvalitetsfoder. (Det er min kæreste dog fuldt indstillet på). *Man lader ikke en hund være alene hjemme en arbejdsdag, for dernæst at komme hjem - lufte den og så afsted igen. Det prøver jeg virkelig at banke ind i knolden på ham, at den bliver ked af det og savner sin familie. De har meget den holdning at "den kan da bare...." hvor jeg er sådan: "prøv at se det fra hundens side, den opfatter sådan og sådan" Og ja, det er hårdt arbejde indimellem, mest fordi jeg har det sådan at jeg tager mit ansvar som hundeejer meget alvorligt og nok mere end min kæreste. Endnu mere nu hvor vi har en hund med bagage. Men det skal bare lykkes, og det gør det også. Jeg tager gerne det tunge læs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Ja - indimellem tager vi os nogle diskussioner omkring hundeopdragelse og det at have hund. Hans familie har aldrig haft hund - så de er farvet af venindes måde at holde hund på. Hvilket er noget nær stik modsat af mig.* Dvs. min hund får aldrig lov at "komme med" til fest hvor den skal sidde ude i bilen. *Min hund skal have kvalitetsfoder. (Det er min kæreste dog fuldt indstillet på). *Man lader ikke en hund være alene hjemme en arbejdsdag, for dernæst at komme hjem - lufte den og så afsted igen. Det prøver jeg virkelig at banke ind i knolden på ham, at den bliver ked af det og savner sin familie. De har meget den holdning at "den kan da bare...." hvor jeg er sådan: "prøv at se det fra hundens side, den opfatter sådan og sådan" Og ja, det er hårdt arbejde indimellem, mest fordi jeg har det sådan at jeg tager mit ansvar som hundeejer meget alvorligt og nok mere end min kæreste. Endnu mere nu hvor vi har en hund med bagage. Men det skal bare lykkes, og det gør det også. Jeg tager gerne det tunge læs. Det lyder som om du har en rigtig god holdning til det at have hund, og det skal nok smitte af på din mand før eller siden, det gjorde det da hos min mand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Enig med de andre tilsat selvkontrolsøvelser generelt:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jeg hopper lige ind uden at have læst mere af tråden. Jeg har en engelsk bulldog på 14 mdr. Har kun haft ham i små 4 mdr, og da vi fik ham var han uden opdragelse - og havde haft en svær start med tæsk og skældud. Vi kan se det på ham og hans gangart bliver sådan dansende/trippende når han lægger op til et af hans "anfald". Vi er over ham med det samme, hæver stemmen og siger meget bestemt "NEJ". Er det ikke nok ryger han i gangen - der får han så et minuts timeout og kommer ind igen. Gentager napperiet sig ryger han naturligvis ud igen. Åh, for fanden - hvor får man dog ondt af sådan en hund, der er opvokset med tæsk og skældud. Godt, at I har taget ham til jer. Jeg tænkte bare på, at når I nu kan se, at han lægger an til et godt hak i knæet, kunne I så ikke - i stedet for skældud og time out - lynhurtigt bede ham " sitte, dække, give pote" eller andre ting, som I alligevel allerede har lært ham? Han kan jo umuligt udføre begge former for adfærd samtidig (hakke i knæ OG give pote), og det kunne snildt være, at han foretrak de mere artige øvelser, der plejer at blive belønnet. Han har et eller andet med mænd, aner ikke om den tidligere ejer havde en mand der slog ham. Jeg tænker tit, at verden skal være taknemmelig for, at jeg ikke har tæt og inderlig kontakt til Mafiaen. Kæft, jeg ville strø om mig med "kontrakter". Jeg er ikke sikker på, hvilken straf der skulle udmåles, men noget skulle der s'gu betales for at være ond mod dyr (og små børn). Det med håndværkeren skal der nok andre på banen for at sige noget fornuftigt om. Personligt kan jeg ikke komme i tanker om andet end at holde hunden væk fra fremmede mænd, indtil den er blevet mere tryg i sit nye hjem. Jeg ved godt han er i lømmelalderen - og at man skal være vedholdende og tålmodig. Men det er FULDSTÆNDIG uacceptabelt at han bider en fremmed som jeg har lukket ind frivilligt, og at han napper os eks. når vi ringtræner med ham. Ja, vel er det forkert, men han har dog ikke bidt store huller i nogen eller er gået efter struber, så jeg ville da stilfærdigt tro, at han kan blive en god hund alligevel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 :hmm:Når mine hunde har været hvalpe og jeg synes godt man kan sige at en 14 mdrs hund er hvalp , for den er jo slet ikke voksen psykisk endnu , har jeg forsøgt at opdrage dem på samme måde som hundemoderen ville have gjort, dvs. hvis de bed i mig - bed jeg igen i et ben eller øre fks. ikke hårdt men nok til at de kunne mærke det, efter 2 -3 gange har de stoppet med at bide i mig og fortsat med at kunne lege almindeligt, dog har jeg nu en voksen hund der aldrig slikker når han vil vise sin kærlighed , men elsker at have min hånd / arm i munden , men uden at jeg overhovedet kan mærke hans tænder. Jeg har talt med hans opdrætter der fortalte at hans far havde det på samme måde , hvis du har mulighed for at kontakte hans opdrætter kan det jo være din hund har det på samme måde , nemlig at han skal lære at give udtryk for sin kærlighed på en mere hensigtsmæssig måde end ved et bid ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 :hmm:Når mine hunde har været hvalpe og jeg synes godt man kan sige at en 14 mdrs hund er hvalp , for den er jo slet ikke voksen psykisk endnu , har jeg forsøgt at opdrage dem på samme måde som hundemoderen ville have gjort, dvs. hvis de bed i mig - bed jeg igen i et ben eller øre fks. ikke hårdt men nok til at de kunne mærke det, efter 2 -3 gange har de stoppet med at bide i mig og fortsat med at kunne lege almindeligt, dog har jeg nu en voksen hund der aldrig slikker når han vil vise sin kærlighed , men elsker at have min hånd / arm i munden , men uden at jeg overhovedet kan mærke hans tænder. Jeg har talt med hans opdrætter der fortalte at hans far havde det på samme måde , hvis du har mulighed for at kontakte hans opdrætter kan det jo være din hund har det på samme måde , nemlig at han skal lære at give udtryk for sin kærlighed på en mere hensigtsmæssig måde end ved et bid ? Jeg syntes ikke jeg har set at tæven bider hvalpene i ben eller ører Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 jeg har nu oplevet nogle voksne hunde sige kraftigt fra over for hvalpe , men jeg tror nu også at mange hvalpe skal lære at vores smertetærskel er anderledes end deres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 jeg har nu oplevet nogle voksne hunde sige kraftigt fra over for hvalpe , men jeg tror nu også at mange hvalpe skal lære at vores smertetærskel er anderledes end deres Da jeg havde hvalp og voksenhund udviste den voksne hund en utrolig mængde tålmodighed overfor hvalpen, også selv om den hang i kinderne på den, det eneste jeg så var, at den voksne forlod stedet og dermed indikerede at den ikke fandt hvalpens opførsel ok. Jeg har aldrig set en normal voksen hund sætte en hvalp fysisk på plads Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Da jeg havde hvalp og voksenhund udviste den voksne hund en utrolig mængde tålmodighed overfor hvalpen, også selv om den hang i kinderne på den, det eneste jeg så var, at den voksne forlod stedet og dermed indikerede at den ikke fandt hvalpens opførsel ok. Jeg har aldrig set en normal voksen hund sætte en hvalp fysisk på plads Det er rigtigt, at voksne hunde har en kæmpestor tålmodighed med hvalpe, men går hvalpen over stregen, sætter den voksne hund lynhurtigt hvalpen fysisk på plads. Hvalpen skriger, som blev den sønderbidt, men bagefter er det højst lidt snot på den. Er begge hunde normale (og det er de da næsten alle), går der ingen skår i forholdet af den grund - næsten tværtimod. Er hvalpen derimod blot irriterende, så forlader den voksne hund stedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Det er rigtigt, at voksne hunde har en kæmpestor tålmodighed med hvalpe, men går hvalpen over stregen, sætter den voksne hund lynhurtigt hvalpen fysisk på plads. Hvalpen skriger, som blev den sønderbidt, men bagefter er det højst lidt snot på den. Er begge hunde normale (og det er de da næsten alle), går der ingen skår i forholdet af den grund - næsten tværtimod. Er hvalpen derimod blot irriterende, så forlader den voksne hund stedet. Men kan vi så ikke blive enige om, at den voksne hund ikke har bidt hvalpen, og hvalpen skriger jo ikke fordi det gør ondt, men fordi den bliver forskrækket og gerne vil vise at den har forstået og ikke behøver yderligere irettesættelse? Jeg stak engang hånden ind foran min hanhund der netop ville markere overfor en hvalp, og han ramte mig i stedet for hvalpen, jeg fik ikke en skramme og han holdt sine tænder i fastlåst stilling, hvilket vil sige, at han overhovedet ikke bed sammen, og at det overhovedet ikke gjorde ondt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Jeg vil rigtig gerne se dokumentarion for påstanden om at tæver bider hvalpe og at det er normal adfærd og for påstanden om at hundens smertetærskel er højere end menneskets.... 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts