Hop til indhold

Lagermider


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

 

Nu har jeg igen brug for jeres gode råd og erfaringer...

 

Har lige fået svar på blodprøven fra dyrlægen, og den viser at Duffy reagerer meget på lagermider, moderat/lidt på husstøvmider og loppespyt..

 

Er der nogle som har en hund med lignende allergier? Og hvordan håndterer I det i hverdagen mht. foder osv?

 

På forhånd tak!

 

Hilsen Helle & Duffy :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Hej alle!

 

Nu har jeg igen brug for jeres gode råd og erfaringer...

 

Har lige fået svar på blodprøven fra dyrlægen, og den viser at Duffy reagerer meget på lagermider, moderat/lidt på husstøvmider og loppespyt..

 

Er der nogle som har en hund med lignende allergier? Og hvordan håndterer I det i hverdagen mht. foder osv?

 

På forhånd tak!

 

Hilsen Helle & Duffy :-D

 

 

Hej Helle.

 

Min labrador er allergisk overfor husstøvmider, lagermider og katte.

 

Jeg fodrer med Gourmix fra Vetcur, som ikke indeholder korn og ris. I starten fik han også nogle tilskud, for at få immunforsvaret på rette kurs igen.

 

Når din hund er allergisk overfor lagermider, så skal du undgå korn og ris i fodret. Det korn, som bliver brugt i hundefoder, er helt ude i kategorien NON-FOOD, så der har højst sandsynligt levet lagermider i det.

 

Du kan evt. kigge på mærker, som Acana (Wild Prarie, Pacifica og Grasslands), Orijen, Fish4Dogs, Gourmix, Wolfsblut og Kingsmoor (Pure).

 

 

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Helle.

 

Min labrador er allergisk overfor husstøvmider, lagermider og katte.

 

Jeg fodrer med Gourmix fra Vetcur, som ikke indeholder korn og ris. I starten fik han også nogle tilskud, for at få immunforsvaret på rette kurs igen.

 

Når din hund er allergisk overfor lagermider, så skal du undgå korn og ris i fodret. Det korn, som bliver brugt i hundefoder, er helt ude i kategorien NON-FOOD, så der har højst sandsynligt levet lagermider i det.

 

Du kan evt. kigge på mærker, som Acana (Wild Prarie, Pacifica og Grasslands), Orijen, Fish4Dogs, Gourmix, Wolfsblut og Kingsmoor (Pure).

 

 

Mvh. Gitte

 

Ok, jeg havde nemlig også overvejet at gå over til Wulfsblutt inden hun blev allergisk...

 

Snakkede med en BARF forhandler, og han sagde bare at der stadig var lagermider i tør-barf - men at de kun fandtes i korn produkter.. Synes at han modsagde sig selv, så er lidt forvirret. Men han mente i hvert fald kun at det ville hjælpe hvis jeg begyndte med Barf...

 

Mht. husstøvmider, hvad gør du der??

 

Tak for hjælpen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg havde nemlig også overvejet at gå over til Wulfsblutt inden hun blev allergisk...

 

Snakkede med en BARF forhandler, og han sagde bare at der stadig var lagermider i tør-barf - men at de kun fandtes i korn produkter.. Synes at han modsagde sig selv, så er lidt forvirret. Men han mente i hvert fald kun at det ville hjælpe hvis jeg begyndte med Barf...

 

Mht. husstøvmider, hvad gør du der??

 

Tak for hjælpen :-D

Min kollegas hund er nu på 8 mdn på wulfsblutt gren walley, og den kan ikke tåle lagermider og den regere mindre på pollen i år.

Så kig på markedet. der er en del kornfrie produkter:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle!

 

Nu har jeg igen brug for jeres gode råd og erfaringer...

 

Har lige fået svar på blodprøven fra dyrlægen, og den viser at Duffy reagerer meget på lagermider, moderat/lidt på husstøvmider og loppespyt..

 

Er der nogle som har en hund med lignende allergier? Og hvordan håndterer I det i hverdagen mht. foder osv?

 

På forhånd tak!

 

Hilsen Helle & Duffy :-D

Misja har de samme allergier + en hel masse andre, hun er med susse blevet vaccineret for både lagermide og støvmide allergi og det har betydet at hun kan tåle allergi-tørfoder nu på snart 4. år.

 

Hun blev så også steriliseret ved samme lejlighed og jeg har dermed kunne holde hende symptomfri og som sagt, fodre med allergi-tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Ok, jeg havde nemlig også overvejet at gå over til Wulfsblutt inden hun blev allergisk...

 

Snakkede med en BARF forhandler, og han sagde bare at der stadig var lagermider i tør-barf - men at de kun fandtes i korn produkter.. Synes at han modsagde sig selv, så er lidt forvirret. Men han mente i hvert fald kun at det ville hjælpe hvis jeg begyndte med Barf...

 

Mht. husstøvmider, hvad gør du der??

 

Tak for hjælpen :-D

 

 

Jeg sørger for at støvsuge jævnligt, og selvfølgelig lufte ud dagligt. Og så vasker jeg hans tæpper (vetbed) ca. 1 gang om ugen ved 60 grader....

 

Min har været på allergifoder fra dyrlægen og er blevet hyposensibiliseret, men uden effekt. Og så har jeg ikke samvittighed til, at fodre med det allergifoder, da det er smækfyldt med ris.

 

Jeg overvejer selv, at skifte til Wolfsblut Blue Mountain, da min hund er helt vild med det.... I vores lokale gårdbutik har de nemlig en foderbar, hvor hundene selv kan vælge foder, og dér går han konsekvent hen til WB.

 

 

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja har de samme allergier + en hel masse andre, hun er med susse blevet vaccineret for både lagermide og støvmide allergi og det har betydet at hun kan tåle allergi-tørfoder nu på snart 4. år.

 

Hun blev så også steriliseret ved samme lejlighed og jeg har dermed kunne holde hende symptomfri og som sagt, fodre med allergi-tørfoder.

 

Hjælper det mod allergi at sterilisere? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Der er mange hunde der lider af allergi i forbindelse med loppemidler som Advantage, frontline og andre lignende. Disse præparater har som bivirkning en ikke uvæsentlig allergisk reaktion. Præparater med indhold af GLA kan anbefales f. eks Fidol ,viacutan .

Niels

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Der er mange hunde der lider af allergi i forbindelse med loppemidler som Advantage, frontline og andre lignende. Disse præparater har som bivirkning en ikke uvæsentlig allergisk reaktion. Præparater med indhold af GLA kan anbefales f. eks Fidol ,viacutan . Vaccineres der mod for sterilitet så anvendes der jo hormonpræparater og nogle af disse kan godt virke mod allergi.

Niels

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi har også haft hund med lagermide, husstøvmide og loppeallergi - vi kunne holde ham symptomfri ved at råfodre. I perioder hvor pollen i luften var ekstremt eller han blev stresset, kunne han dog godt have milde symptomer.

 

Ting som gulerødder kunne tricke hans allergi, så vi sørgede for, at han kun fik kød, indmad, ben, æg osv (animalske ting) og intet derudover.

 

Vi loppebehandlede forebyggenede - han blev behandlet 1 gang om måneden og det blev de andre hunde + kattene også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Det er helt afgørende og væsentlig at nævne at de produkter der anvendes (pipetter i huden) idag mod lopper og lus er stærkt virkende og mange af dem giver kontakteksem Jeg oplever ofte eksem grundet disse stærkt virkende stoffer Hundeejerne burde i større omfang vende blikket mod produkter , der afviser angreb af lus og lopper og som tilfører organismen "et boldværk" mod disse allergiske tilstande. Jeg kan nævne nogle præparater som sigter mod dette eks. Fidol og Viacutan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej

Det er helt afgørende og væsentlig at nævne at de produkter der anvendes (pipetter i huden) idag mod lopper og lus er stærkt virkende og mange af dem giver kontakteksem Jeg oplever ofte eksem grundet disse stærkt virkende stoffer Hundeejerne burde i større omfang vende blikket mod produkter , der afviser angreb af lus og lopper og som tilfører organismen "et boldværk" mod disse allergiske tilstande. Jeg kan nævne nogle præparater som sigter mod dette eks. Fidol og Viacutan

 

Som jeg har forstået det, så giver de to midler du nævner ikke en fuldstændig dækning mod loppeangreb og det er en nødvendighed, hvis man har en hund med loppeallergi - står hunden først med lopper, så kan man se frem til 3-4 uger, hvor hunden befinder sig i et helvede med kløe.

 

Jeg har læst flere gange, at der har været hunde og katte, der har reageret på de gænse loppemidler, men jeg har endnu tilgode selv at opleve det på vores hunde og katte og vi har haft en del af hver :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også haft hund med lagermide, husstøvmide og loppeallergi - vi kunne holde ham symptomfri ved at råfodre. I perioder hvor pollen i luften var ekstremt eller han blev stresset, kunne han dog godt have milde symptomer.

 

Ting som gulerødder kunne tricke hans allergi, så vi sørgede for, at han kun fik kød, indmad, ben, æg osv (animalske ting) og intet derudover.

 

Vi loppebehandlede forebyggenede - han blev behandlet 1 gang om måneden og det blev de andre hunde + kattene også.

 

Synes det er svært... :confused:

 

Tror du at jeg kunne forsøge at fodre med det her:

 

Wolfsblut Wide Plain - 2 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Synes det er svært... :confused:

 

Tror du at jeg kunne forsøge at fodre med det her:

 

Wolfsblut Wide Plain - 2 kg

 

Vores Zacho kunne ikke tåle tørfoder overhovedet - vi prøvede både Wolfsblut, Taste of the wild og andre kornfri produkter.

 

Har du lysten, så vil jeg umiddelbart anbefale dig at afprøve råfodring - det er ikke svært og udgiften er ikke større end ved de dyre kornfri tørfoderprodukter.

 

Bor du i mit område er du velkommen til, at komme forbi og høre om råfodring :-)

 

Edit** og det kan jeg så efterfølgende se, at du ikke gør...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har i en årrække været optaget af sygdomme i pels og hud hos hunde/katte. Jeg har udviklet et produkt i samarbejde med nogle amerikanske dyrlæger som har en spændende virkning overfor allergi/eksem i forbindelse med loppeangreb og bivirkninger i forbindelse med antibiotika. Jeg anbefaler at man nedtrapper behandlingen med frontline/advantage eller andre stærkt virkende dråber til huden. Langsomt tilfører man daglig eksempelvis FIDOL i maden (1 ml/kg) og efter en behandling i op til 3 måneder vil dette økologiske produkt (Fidol) kunne reducere angreb af utøj til 0 i i de fleste situationer. Det er den umættede fedtsyre gammalinolensyre (GLA) der er nøglen til et hundeliv uden angreb af lopper og flåter..Gennemgår man virkningen af GLA vil man i litteraturen kunne se helt unikke fordele ved anvendelse af GLA . Jeg er farmaceut og har som sagt i en årrække været optaget af pelsen hos hunde , som er en afgørende faktor for en god trivsel hos hunden. UNDSKYLD DET LANG INDLÆG

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har i en årrække været optaget af sygdomme i pels og hud hos hunde/katte. Jeg har udviklet et produkt i samarbejde med nogle amerikanske dyrlæger som har en spændende virkning overfor allergi/eksem i forbindelse med loppeangreb og bivirkninger i forbindelse med antibiotika. Jeg anbefaler at man nedtrapper behandlingen med frontline/advantage eller andre stærkt virkende dråber til huden. Langsomt tilfører man daglig eksempelvis FIDOL i maden (1 ml/kg) og efter en behandling i op til 3 måneder vil dette økologiske produkt (Fidol) kunne reducere angreb af utøj til 0 i i de fleste situationer. Det er den umættede fedtsyre gammalinolensyre (GLA) der er nøglen til et hundeliv uden angreb af lopper og flåter..Gennemgår man virkningen af GLA vil man i litteraturen kunne se helt unikke fordele ved anvendelse af GLA . Jeg er farmaceut og har som sagt i en årrække været optaget af pelsen hos hunde , som er en afgørende faktor for en god trivsel hos hunden. UNDSKYLD DET LANG INDLÆG

 

TAK ! Nu har vi hørt det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har i en årrække været optaget af sygdomme i pels og hud hos hunde/katte. Jeg har udviklet et produkt i samarbejde med nogle amerikanske dyrlæger som har en spændende virkning overfor allergi/eksem i forbindelse med loppeangreb og bivirkninger i forbindelse med antibiotika. Jeg anbefaler at man nedtrapper behandlingen med frontline/advantage eller andre stærkt virkende dråber til huden. Langsomt tilfører man daglig eksempelvis FIDOL i maden (1 ml/kg) og efter en behandling i op til 3 måneder vil dette økologiske produkt (Fidol) kunne reducere angreb af utøj til 0 i i de fleste situationer. Det er den umættede fedtsyre gammalinolensyre (GLA) der er nøglen til et hundeliv uden angreb af lopper og flåter..Gennemgår man virkningen af GLA vil man i litteraturen kunne se helt unikke fordele ved anvendelse af GLA . Jeg er farmaceut og har som sagt i en årrække været optaget af pelsen hos hunde , som er en afgørende faktor for en god trivsel hos hunden. UNDSKYLD DET LANG INDLÆG

 

-------Men Silke har fået GLA (Viacutan, max. dosis) i over 5 måneder nu... Og hun blev først flåtfri efter hun startede på bayvantic for godt en måned siden...

 

Hvor mange hunde har du afprøvet dit produkt på?

Og hvilke hunde? Nogle hunde kommer jo aldrig i nærkontakt med en flåt..

Sidste sommer havde Silke op til 20 flåter... OM DAGEN... :shock:

 

Hvis det er virkelig nødvendigt at undgå lopper og flåter, så er der ingen vej udenop de giftige stoffer.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej

Jeg har i en årrække været optaget af sygdomme i pels og hud hos hunde/katte. Jeg har udviklet et produkt i samarbejde med nogle amerikanske dyrlæger som har en spændende virkning overfor allergi/eksem i forbindelse med loppeangreb og bivirkninger i forbindelse med antibiotika. Jeg anbefaler at man nedtrapper behandlingen med frontline/advantage eller andre stærkt virkende dråber til huden. Langsomt tilfører man daglig eksempelvis FIDOL i maden (1 ml/kg) og efter en behandling i op til 3 måneder vil dette økologiske produkt (Fidol) kunne reducere angreb af utøj til 0 i i de fleste situationer. Det er den umættede fedtsyre gammalinolensyre (GLA) der er nøglen til et hundeliv uden angreb af lopper og flåter..Gennemgår man virkningen af GLA vil man i litteraturen kunne se helt unikke fordele ved anvendelse af GLA . Jeg er farmaceut og har som sagt i en årrække været optaget af pelsen hos hunde , som er en afgørende faktor for en god trivsel hos hunden. UNDSKYLD DET LANG INDLÆG

 

Det ville have klædt dig, at have taget denne info om personlig interesse og vinding mht produktet, med i dit første indlæg i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...