Hop til indhold

Tand skift, og utålmodighed!


Shii
 Share

Recommended Posts

Vores dyrlæge gjorde os jo vældig nervøse da han sagde at Dexters tandsæt ikke var alderssvarende, og han sagde at hvis han ikke var begyndt at skifte tænder når han var 14 uger så var han nok ikke 14 uger.... om to dag er Dexter 15 uger og der er ingen tegn på tandskift... Jeg ved godt at det kan komme meget pludseligt, men alligevel :vedikke:

 

Ingen tegn på at han er begyndt at have ondt i tænderne eller den slags...

 

Hvornår skiftede jeres hunde tænder?

 

Jeg læste mig frem til at det e rnormalt de er færdig skiftet ved 7-8 mdrs alderen, og at store racer skifter tænder tidligere end små... Skal jeg bare slå kold vand i blodet og tænke han har massere af tid endnu? Han er jo kun 3½ måned... Læste at nogen ikke skifter tænder før de er 5 mdr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Slå koldt vand i blodet....Simba er 15 uger og har tabt en fortand det er hvad han har skiftet af tænder ind til nu.

Ingen hunde er ens og det skal nok komme.

 

Vores den store skiftede tænder fra 4 til 7 mdr alderen.

 

Egentlig syntes jeg din dyrlæges kommentar er åndssvag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

sif er 4 mdr og har lige smidt alle tænderne, på nær hjørnetænderne, tror bare du tage det roligt, det skal nok komme.

 

Det er ligesom børn, nogle begynder at smide dem når de er 5 år, andre når de er 7....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han gjorde os bare MEGET urolige(Tror også jeg lavede en tråd herinde om det?) og fik os faktisk til at gennemgå alle papirer osv fordi vi frygtede at vi var blevet snydt, men vi kunne intet finde der skulle indikere at det var tilfældet.

 

Men det er jo klart at det sætte tankerne helt igang når man får sådan en besked...

 

Vi har så fået bekræftet at han bare ER lille, han er sund og rask og passer jo sammen i størrelsen, og følger udviklingsmæssigt godt med, men hvis tænderne ikke skiftes så er det klart vi går og e!r nervøse! Jeg vil slå koldt vand i blodet fo rnu, og nyde de små skarpe tænder :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...