Hop til indhold

Hvordan står jeg ift hundeloven?


Gæst Yukkie
 Share

Recommended Posts

Gæst Yukkie

Jeg har en dejlig pitbull amstaff som fylder 2 år om en måned - så umiddelbart ingen problemer hvad angår hundelov og aflivning. Men nu er det sådan han aldrig er blevet registreret, hvad vil det betyde for hans og min færden? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en dejlig pitbull amstaff som fylder 2 år om en måned - så umiddelbart ingen problemer hvad angår hundelov og aflivning. Men nu er det sådan han aldrig er blevet registreret, hvad vil det betyde for hans og min færden? :)

 

Da der er pitbull i ham, var han ulovlig allerede før den nye hundelov blev vedtaget sidste år.

 

Han skal have mundkurv på og max 2 meter snor. Han må heller ikke overdrages.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du står ærligt rigtig skidt.

 

1. pitbulls er ulovlige i Danmark. og har været før din hund blev født.

2. det er ulovligt ikke at have sin hund registret, derfor skal du simpelthen have dette gjort, hvis du ikke har 100% lovmæssigt bevis for at hunden altid har været i din varetægt, vil hunden højst sandsynligt bliver tvunget aflivet, da man ikke må overdrage eller vidresælge amstaffs. Som minimum vil du sandsynligvis få en bøde for at din hund i to år ikke har været registreret.

 

Derudover står du jo generelt skidt bare fordi du har en listehund... 2 meter snor og mundkurv. Det er vidst nærmest det værste man kan blive udsat for :evil: (jeg tror hellere jeg ville have en bøde!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

ja som de andre siger...pitten har været ulovlig siden 1991...så det skal du nok ikke snakke for højt om ...

 

men jeg kunne ikke forestille mig det ville være et problem at snakke med dyrlægen om at anmode om at få ham registreret som blandingshund...

 

sørg for at fødselsdato osv. registreres...for med den nye hundelov har man frataget listehundeejere deres retssikkerhed, og indført omvendt bevisbyrde..derfor står du ret skidt, hvis du ikke kan dokumentere at din hund er fra før hundeloven...

 

Og husk den lovpligtige ansvarsforsikring...så skal det nok gå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yukkie

Mange tak for jeres svar, jeg vil nu snakke med dyrlægen angående registrering. Jeg er ikke engang selv sikker på om han virkelig også er pitbull, men da han er lidt mindre end normalt og hans ansigt er smallere end normalt og samtidig fik det af vide antog jeg bare det var sådan det var - men det der jo ingen der ved med sikkerhed. Hvor meget koster det i øvrigt som regel at få han registreret?

 

Tak til jer alle sammen for konstruktive svar, og ja det er et helvede at jeg er tvunget til at blive set ned på og tvinge hunni til så kort snor.

 

Jeg vil snakke med dyrlæge om det og skrive løbende hvordan det går med Chivas. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil skyde på det koster ca. 600 kr.. Det gør det hernede, for chipmærkningen... Men husk det er en god idé at få ham vaccineret osv. også...

 

Jeg tror hvis jeg var dig ville jeg lade være at "sige" der måske var pitbull i ham... I DK har man indført det sådan at det er DIT ansvar at bevise han ikke er, og har du ingen papirer på ham, eller kontakt til opdrætter så kan de faktisk forlange din hund aflivet :megaked: Sådan fungere det bare, super tragisk!

 

Personligt kunne jeg ikke "være mere ligeglad" med hvad race din hund er, så jeg siger det ikke for at være "sur og tvær", men fordi det ville være synd at folk pludselig meldte dig til politiet fordi du havde nævnt ordet Pitbull :cry: (Her tænker eg når du møder en hundeejer i parken f.eks.. Nogen af dem har bare ikke andet at lave end at have ondt i røven!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...