Hop til indhold

Hyleri - Racebestemt... Er det så okay?


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi er begyndt at grine af Dexter...

 

Vi er i løbet af den sidste uge virkelig begyndt at kunne se han er en husky (bortset fra alt gøeriet), han er nemlig begyndt at hyle! Rigtig meget!

 

Nu er vi jo så nået dertil hvor vi skal tage en beslutning, hvor meget det er "okay" at han hyler?

 

Lige PT hyler han kun når han leger alene... Altså f.eks. med sit pivedyr, så hyler han om kap med det :lol::lol:

 

Jeg vil se om jeg en dag ikke kan fange det på film, det er super kært når han ligger der med sin blæksprutte og hyler :lol::lol: Men jeg kunne forestille mig at naboerne jo nok ikke er enige i hvor kært det er....

 

Hvad ville i gøre? Vi har valgt at sige at så længe det foregår under hans leg, og i "dagtimerne" så må han gerne hyle, han er jo en husky og det burde være tilladt for ham, det ER trods alt en "racebestemt ting" at de hyler meget... :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

Hvis i håber at finde en lejlighed i fremtiden, så ville jeg nok stoppe al hyleri indendørs, og så lade ham give den gas andre steder ;-)

 

Synes ikke man kan sige at en bestemt adfærd skal være okay i alle situationer, fordi det ligger til racen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Keg har så ikke din race men schæfer...Min han på 1.5 år snakker enormt meget...Det samme gør min nye hvalp....Tæven siger kun noget når hun hidser sig op og tror at hun skal til træning....Hvis det ikke er enormt meget men kun et par gange om dagen din hyler, så lad dog barnet....Måske vokser den fra det...Jeg har 3 af samme slags i nabolaget, de er voksne og jeg høre dem aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også at han vokser en smule fra det?

 

Det er KUN når han leger alene han gør det, og hvis han f.eks. har et pivedyr, så hyler han "sammen med det"...

 

Han hyler ikke når vi leger med ham, eller når han ikke leger, f.eks. når han gnaver i sit tyggeben...

 

Tilgengæld vil jeg RIGTIG gerne have hans gøen væk! Men det ser ud til at være noget sværer :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...