Gæst Bettemus83 Skrevet Juli 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2011 Hejsa Ja Charlie har store ører, og reagerer på biler der kører forbi uden for, fugle i haven osv. Hvis han bliver aktiveret godt i løbet af dagen er han som regel meget rolig, men synes stadig han skal være på vagt, selv når han blunder... Der hvor problemet er størst er i haven, hvor han kan gø af at naboen rumsterer med hækken, en fugl, eller endnu værre katte!! Jeg kan jo læse mig til at et godt råd er at tage ham ind, så snart han begynder på at gø. MEN hvis vi gør det jamen så løber han da bare væk fra os! Og så tror han at han skal lege! :hmm::damn: Hvad gør man SÅ? Hvis vi afleder ham med en bold, så holder han da også op med at gø men så skal vi jo lege og så bjæffer han igen så snart vi siger "slut med leg". For det virkede jo sidste gang! Vi træner og aktiverer ham meget i haven, men han får også lov til at gå ud og trisse lidt selv rundt. Han gør aldrig af forbipasserende, men kun af fugle, katte og en nabo han ikke kan se(dem han kan se, bjæffer han ikke af)Så det er ikke så slemt, men alligevel..vi ved jo ikke hvad naboerne tænker!! Hvornår er for meget! Det vi indtil videre har gjort er at kalde ham til os med en godbid.. ja vi lokker ham ind...tror heller ikke det er det bedste!? Mvh Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 I starten må i have ham i snor, så i kan tage ham ind med det sammen, hvis han stimker af fra jer... Vores have er så mini, at det aldrig har værte nødvendigt her, jeg har bare kunnet gå hen og samle hende op Men først i snor, derefter uden snor men stadig under opsyn... Indtil i når der til,hvor man bare behøver rømme sig og så stopper de / eller gør en gang til og gpr så selv ind jeg synes stadig det er morsomt, at hun nogle gange vælger at hun MÅ gø af katten, også selvom det betyder, at hun bliver nødt til at gå indenfor... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Hehe ja det kender vi godt herhjemme... Jeg har været for doven til at træne her i vinters, men de sidste par mdr har vi sat en stopper for hendes gøen i haven.. Vi gjorde det, at hun fik snor på i haven (for nemt at få fat på hende og undgå det der med at hun tror vi skal lege) og så ellers tage hende ind når hun gøede.. Og ellers var vi så vidt muligt altid ude i haven sammen med hende og prøvede at være på forkant med folk der kom forbi etc.. Jeg havde godbidder med ud, og når jeg hørte én nærme sig, så få hendes kontakt, sit og dermed aflede hende og rose hende rigtig meget... Det har fungeret super godt, og nu kan der godt gå nogle forbi uden at hun gøer Hun kigger så forventningsfuldt op på én og synes hun skal have en godbid fordi hun har været så dygtig, men det er så også okay :blink: Edit: Amocca var lige lidt hurtigere på tasterne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bettemus83 Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Hej Amocca! Tak for tippet. Vi bor i et alm,størrelse villahus og en relativ stor have, den er indhegnet men det forhindrer ikke Charlie i at stikke af og han er ret svær at fange:genert: Lyder som en god idé med tippet. Selvom han nok skal undre sig over at han skal have snor på i haven hehe. Men det er da værd at prøve;-) Mvh Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bettemus83 Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Hej Findus Lyder da super at han I fik hende fravænnet gøeriet:5up: Det med godbidderne er også en udemærket idé. Tak for det! Mvh Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 I stedet for snoren har vi lavet en ''kravlegård'' til Smilla oppe på teressen. Så når hun er ude alene er hun kun i kravlegården. Så er hun hurtig at få hentet ind, når hun begynder at gø. Kravlegården er bare sådan en midlertidig anordning på 12-15 m2 (en rulle tråd... ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts