Gæst Valdemar Skrevet Juli 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2011 (rettet) Hej.. Håber at der er nogle herinde der kan give mig et råd. Min hvalp, Golden Retriever, begynder at gø hvergang han bliver træt, selvom jeg er meget opmærksom på hvornår han blir træt, så plejer jeg at lukke ham ud i bryggerset, der er børnegitter ved døren, så han kan sagtens se mig. Men når han så begynder at gø, prøver jeg at ignorere ham, nogle gange hjælper det, andre gange ikke. Det er virkelig træls at høre på. Jeg plejer at gå tur med ham, bare korte turer. Og han oplever gågade, møder folk og andre hunde på gåturerne osv. Vi starter til hvalpetræning om en uge. Også et andet problem, han vågner kl 5 hver dag. Før jeg går i seng kl 23.30 plejer jeg at tage ham ud at tisse af også plejer han at falde i søvn med det samme igen. Jeg har de to sidste dage forsøgt at give ham aftensmad kl 19.00 (han plejede ellers at spise kl 17.30). Men det hjælper ikke. Jeg har brug for gode råd:) Redigeret Juli 6, 2011 af Valdemar Tilføjelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2011 Du kan ikke rigtig ændre på at han vågner tidligt, det er bare vane... Prøv at holde ham i ro, og lær ham at det er "stille tid".. Det vil sige ingen lange gåturer eller leg bare stille nusning f.eks. Det lærte vi Dexter og han kan nu sove fra midnat til 9-10 stykker næste dag uden uheld... Med hensyn til gøen kan jeg desværre ikke hjælpe, det er selv et stort problem for os... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Du kan ikke rigtig ændre på at han vågner tidligt, det er bare vane... Prøv at holde ham i ro, og lær ham at det er "stille tid".. Det vil sige ingen lange gåturer eller leg bare stille nusning f.eks. Det lærte vi Dexter og han kan nu sove fra midnat til 9-10 stykker næste dag uden uheld... Med hensyn til gøen kan jeg desværre ikke hjælpe, det er selv et stort problem for os... Mener du seriøst at man ikke kan ændre på vaner? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Jeg kigger lige med her, er nemlig selv lidt forvirret angående gøen. Vores hvalp begynder at gø når han har for meget energi og at ignorere ham forstærker bare hans gøen. Jeg har så hørt at jeg skal fjerne ham fra det der får ham til at gø, det er bare lidt svært når det er mig han gør af. Så har jeg også prøvet at sige nej i en fast tone som når han bider i noget han ikke må, men det får ham også bare til at gø mere... Så har jeg også læst at man kunne fjerne ham fra situationen, altså hvis han gør så stille og rolig tage ham og "sætte ham udenfor døren", bare lige et par sekunder så han stopper op og tænker "hov!". Det har heller ingen virkning, så hyllen han bare selv om jeg knap når at lukke døren til inden jeg åbner igen... Det er dybt frustrerende fordi jeg føler jeg fejler, plus det er en vane jeg overhovedet ikke vil have han skal finde morsom. :damn: Det kan dog være nogen af metoderne virker for dig. Mht søvn så er det meget forskelligt fra nat til nat. Nogen nætter falder han i søvn kl elleve, står op for at tisse en gang i løbet af natten og ellers sover til kl syv. Andre gange falder han i søvn kl elleve, vågner 3-4 gange i løbet af natten og står så op kl lidt i seks. Det vi gør meget ud af er at vi ikke skal lege i løbet af natten, hvis han vågner aer jeg ham lidt men ellers ignorere hans forsøg på leg. Jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed da der ikke er gået så lang tid, men jeg syntes jeg kan fornemme at det nogenlunde virker. I nat vækkede han mig to gange, hvor jeg bare aede ham et ½ minut og så faldt han i søvn igen... Vores får dog også først mad kl syv når vi selv spiser fordi han stadig får middagsmad ved et tiden... 17:30 lyder også meget tidligt, så skal han gå over tolv timer bagefter uden at få noget, jeg ved ikke præcist hvor gammel han er men det lyder af lang tid for en hvalp. :hmm:Men hvad ved jeg, jeg er selv ret ny i hele det her hvalpe-ræs... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Misjæl Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 (rettet) Følger også lige med her... Kan ikke helt hjælpe da jeg vi også har problemer med gøen. Vores lille Beagle gøer helt vildt af andre hunde - når de ikke vil lege. Det er naturligvis bare fordi han vil lege og det er der jo egentlig ikke det store galt i. Problemet er bare at når de andre hunde bare ikke gider ham og feks. bare gerne vil ligge og slappe af - står han og gøer helt vildt af dem... og bliver ved.... Er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst håndterer dette... nogle forslag?? Redigeret Juli 7, 2011 af Misjæl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Følger også lige med her... Kan ikke helt hjælpe da jeg vi også har problemer med gøen. Vores lille Beagle gøer helt vildt af andre hunde - når de ikke vil lege. Det er naturligvis bare fordi han vil lege og det er der jo egentlig ikke det store galt i. Problemet er bare at når de andre hunde bare ikke gider ham og feks. bare gerne vil ligge og slappe af - står han og gøer helt vildt af dem... og bliver ved.... Er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst håndterer dette... nogle forslag?? Fjern ham fra situationen, han skal ikke have lov til at stå og gø. Lær ham systematisk at se på andre hunde uden at gø. Man starter så langt væk at han lige har set den anden hund men ikke er begyndt at gø Lær ham at synet af en anden hund ikke altid betyder kontakt. Lær ham selvkontrol. Til I andre frustrerede gøhunde-ejere: der kunne skrives bøger om gø-problemer og det er der også, men I har forskellige problemer og kan ikke bruge samme strategi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Vågner han kl 5 fordi han skal lave stort? Vores gjorde det også om natten, fandt ud af at jeg skulle flytte morgenmaden til 9 i stedet for kl 7, så kunne han sove længere om morgenen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts