Hop til indhold

pels under maven paa cocker


Gæst mimikirstine
 Share

Recommended Posts

Gæst mimikirstine

hej alle sammen :vinken:

 

jeg er den stolte ejer af en cocker hunhund.

 

min mand og jeg har bestemt os at vi gerne vil ha en hvalp efter hende men saa er det jo at hun lige skal godkendes inden det kan ske.

 

vi har vel og marke varet til et skue hvor hun fik rigtig super gode kommentar vidste det sig at man ikke kunne faa hende avlsgodkendt paa en skuemen det skal vare en udstilling saa vi skal afd sted igen:blink:

 

nu er det mit spoegsmaal kommer

 

hun er altid med os og det slider altsa rigtig meget paa pelsen under maven ser en

''rigtig"' dommer skidt paa det eller ser de det som hunden bliver brugt og deltager i alt hvad dens familie laver.

 

haaber der er nogle der ved noget om det

 

hilsen mimi:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

En dommer dømmer ud fra det han ser på dagen, det han mener er standarden for racen er og også lidt på hvordan de andre hunde i racen står pelsmæssigt.

 

Cockeren er en jagthund, og den skal kunne bruges som sådan. Derfor nytter det bestemt ikke noget, at de har for meget pels. Derfor burde jeres hund kunne have en fair chance, skønt hun ikke har så langt behæng som de normalt har. Men nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor lidt pels, der reelt er tale om?

 

Jeg ville bestemt anbefale en tur til en dygtig hundefrisør, så hunden kan blive gjort klar på behørig vis. Det er nemlig meget afgørende for den endelig placering, at dommeren straks får et godt og dækkende indtryk af hunden.

 

Du har styr på de andre ting der skal til, for at hunden kan avlsgodkendes? Såsom diverse sundhedsundersøgelser? De kan variere alt efter hvor du bor? Mit gæt er at det ikke er i Danmark, siden du ikke anvender æ, ø og å.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...