Hop til indhold

operationssår der ikke vil hele


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

det er tre uger siden, at halfdan blev opereret. og vi har et lille problem med hans operationssår. det er kun 1-2cm, og det har på intet tidspunkt set betændt ud, men vi har haft svært ved at holde ham fra det. og en bodystocking dækker det ikke, da det ligger helt oppe i lyskenen.

 

min kæreste var til dyrlæge med ham i sidste uge, hun var meget bekymret da han ringede og fortalte, at det ikke var helet, men hun syntes, at det så "ok" ud. nu er han på penicillinkur, og fuciderm til såret. vi må gerne røre, så det er ikke ømt længere.

 

det er syet med selvopløselig tråd, men problemet er, at på den lille del af såret, som ikke er helt helet, stikker der en smule tråd ud. ved ikke, om han har "slikket det op", jeg kunne ikke se det i starten. men altså - kan det hele ordentligt med sådan et stykke tråd stikkende op? og kan det opløses, når det ikke ligger inde i maven? dyrlægen havde ikke nævnt noget om det, er der nogle, der har erfaringer med det? ellers må jeg lige ringe og høre hende (igenigen, godt telefonkonsultationer er gratis!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Maria har oplevet det samme, da hendes Fenris fik hele buen sprættet op af en stor hund. Der var også et lille stykke selvopløselig tråd, der ikke ville opløses og også irriterede såret omkring sig, så såret ikke ville hele. Hun trak tråden ud med en pincet, hvorefter såret helede op. Hun holdte selvfølgelig også lidt øje med såret, mens det helede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maria har oplevet det samme, da hendes Fenris fik hele buen sprættet op af en stor hund. Der var også et lille stykke selvopløselig tråd, der ikke ville opløses og også irriterede såret omkring sig, så såret ikke ville hele. Hun trak tråden ud med en pincet, hvorefter såret helede op. Hun holdte selvfølgelig også lidt øje med såret, mens det helede.

 

ok, tak for tippet, det vil jeg lige gøre et forsigtigt forsøg med. det skal også gøres nu, imens penicillin og fuciderm beskytter ham og såret imod infektion.

 

typisk min hund, at selv det mindste lille ender dødbesværligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
ok, tak for tippet, det vil jeg lige gøre et forsigtigt forsøg med. det skal også gøres nu, imens penicillin og fuciderm beskytter ham og såret imod infektion.

 

typisk min hund, at selv det mindste lille ender dødbesværligt

 

Det er ikke besvæligt. Du tager bare fat i enden og hiver :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, det er jeg ked af at høre. Stakkels hyle-Halfdan - håber det snart heler.. :cry:

 

Louie skal kastreres i morgen :shock: Håber det går bedre med hans sår, som jo forhåbentligt er lidt mindre. Det er ellers smart de der indvendige sting, synes jeg.

 

det er ellers gået helt fint, jeg tror heller ikke rigtigt, at han selv har opdaget, at såret ikke er helet. og allerede samme dag lignede såret nærmest ingenting. jeg kan ikke helt regne ud, hvor et normalt kastrationssår sidder, men hvis du tror, at den kan hjælpe, har vi sådan en operationsbody, som louie gerne må låne. kraven var bestemt ikke et hit her, halfdan kunne kun sidde og hyyyyle med den på. du kan evt. høre derude i morgen, den er købt hos dem, så de må vide, om den dur til kastration. held og lykke med ham :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ellers gået helt fint, jeg tror heller ikke rigtigt, at han selv har opdaget, at såret ikke er helet. og allerede samme dag lignede såret nærmest ingenting. jeg kan ikke helt regne ud, hvor et normalt kastrationssår sidder, men hvis du tror, at den kan hjælpe, har vi sådan en operationsbody, som louie gerne må låne. kraven var bestemt ikke et hit her, halfdan kunne kun sidde og hyyyyle med den på. du kan evt. høre derude i morgen, den er købt hos dem, så de må vide, om den dur til kastration. held og lykke med ham :x:

 

Fedt, det vil jeg helt sikkert holde dig op på, hvis Halfdan ikke længere bruger den og Louie ikke er til at holde fra såret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, det vil jeg helt sikkert holde dig op på, hvis Halfdan ikke længere bruger den og Louie ikke er til at holde fra såret.

 

halfdan har ikke rigtigt brugt den, for hans sår sidder så langt inde i lyskenen, at den ikke dækkede. de er halvdyre, 2-300 kroner vistnok (:shock:), så du skal i hvert fald ikke købe en, du kan sagtens bare låne vores, jeg regner ikke med flere operationer lige foreløbigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op - dét var pebret. Som om operationen ikke er dyr nok i sig selv...

 

Hvor længe tog Halfdans operation?

 

måske husker jeg galt, det var jesper, der kørte ud efter den. men jeg syntes i hvert fald, at den var dyr. vi gik fra ham kl. ca. 10, hvor han sov. jeg bad dem ringe hurtigst muligt, men de vil gerne have dem liggende lidt til opvågning, klart nok. den var i hvert fald ikke 13 endnu, da de ringede. fordi han skreg hjerteskærende, hver gang der ikke var et menneske inde og holde ham i hånden - og der var han næsten lige vågnet. de havde sagt, at jeg skulle regne med, at han skulle ligge og vågne til i hvert fald kl. 14. vi kunne i øvrigt ikke løfte på ham det første døgns tid, så jeg bar ham op og ned ad trappen i hans bæretaske. bare et lille tip. ellers synes jeg ikke, at det var slemt overhovedet, og han er jo sygeligt pylret, så louie er helt sikkert hurtigt ovre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet bare at blive derude eller i nærheden, så jeg kan være der, når han vågner. Det gjorde jeg også sidste gang han var i narkose, og det fungerede fint. Lige med ham er det i hvert fald nok dumt at han skal sidde helt palle længe efter han er vågnet.

 

ja, det gjorde jeg også sidst, og ville gøre igen. men hende assistenten (karina?) sagde, at jeg godt kunne tage hjem, for der ville gå nogle timer, før de ville slippe ham. og at han ville have bedst af bare at ligge alene og slappe af (men hun har vist også bulldogs, i hvert fald ikke en löwchen, for sådan en slapper altså ikke af alene i et bur :???:) men ja, du kan jo bare gå på emmerys og tage en kaffe el.lign. jeg ville sådan set ønske, at jeg havde gjort det i stedet. selv om vi var der i løbet af et kvarter, og han kun lige akkurat var ved bevidsthed, da vi kom.

 

må jeg i øvrigt spørge, hvad det koster? hvis i har fået en pris. jeg er lidt nysgerrig, om en kryptorchismeoperation er dyrere end en almindelig testikelfjernelse? vi gav 4200.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke fået en pris... Tager bare chokket, når det kommer. For vil gerne have det gjort hos dem, og når de giver mig deres sikkert sindssyge Hellerup-pris, ville nærige mig begynde at kigge på alle mulige andre dyrlæger.

 

Men jeg håber godt nok ikke på 4200 :shock: Det synes jeg lyder meeeget dyrt! Men det er vel også en lidt større operation, når der skal fjernes en i lysken. Louies er bare et meget lille snit, hvor de så bliver skubbet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke fået en pris... Tager bare chokket, når det kommer. For vil gerne have det gjort hos dem, og når de giver mig deres sikkert sindssyge Hellerup-pris, ville nærige mig begynde at kigge på alle mulige andre dyrlæger.

 

Men jeg håber godt nok ikke på 4200 :shock: Det synes jeg lyder meeeget dyrt! Men det er vel også en lidt større operation, når der skal fjernes en i lysken. Louies er bare et meget lille snit, hvor de så bliver skubbet ud.

 

held og lykke med louie i dag! og jo, det er nok lidt billigere. selv om halfdans også lå lige under huden og lige til at ploppe ud, så er det nok noget andet at skære i en lysken. jeg håber, at han kommer hurtigt over det, og du skriver bare, hvis du skal bruge vores body.

Link til indlæg
Del på andre sites

=søster lagkage;723470]ja, det gjorde jeg også sidst, og ville gøre igen. men hende assistenten (karina?) sagde, at jeg godt kunne tage hjem, for der ville gå nogle timer, før de ville slippe ham. og at han ville have bedst af bare at ligge alene og slappe af (men hun har vist også bulldogs, i hvert fald ikke en löwchen, for sådan en slapper altså ikke af alene i et bur :???:) men ja, du kan jo bare gå på emmerys og tage en kaffe el.lign. jeg ville sådan set ønske, at jeg havde gjort det i stedet. selv om vi var der i løbet af et kvarter, og han kun lige akkurat var ved bevidsthed, da vi kom.

 

må jeg i øvrigt spørge, hvad det koster? hvis i har fået en pris. jeg er lidt nysgerrig, om en kryptorchismeoperation er dyrere end en almindelig testikelfjernelse? vi gav 4200.

 

Det var godt nok dyrt :shock:. Vi gav vist omkring 2200,- for kastration af Buster inklusive medicin og fjernelse af tråd.

 

Håber det går bedre med Halfdans sår, og heldog lykke med Louie i dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, de er ikke de billigste. 2200 synes jeg godt nok er billigt :shock: gik det godt med louie? har han det ok?

 

Det gik helt fint. Han var SÅ sød og groggy :lun: Nu beklager han sig lidt, når han ellers ikke sover. Jeg fik også lidt smertestillende med hjem (virkelig underligt, at I ikke fik det. Det må da have været en fejl).

 

Jeg har klippet et par "bukser" til ham af et par gamle sorte strømpebukser med røde prikker :blink: Det ser ømt ud :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

4200????:shock:

 

I sidste uge var jeg oppe med en og få kastreret..

Jeg gav 1500 (normalprisen for en kastration hos min dyrlæge for alle). Regningen blev udstedt til en hvalpekøber...

Lige meget om stenene ligger i pungen eller i lysken er det i lysken snittet bliver lagt..Og prisen er ens..

Han blev bedøvet i mine arme, mens dyrlægen og jeg snakkede om Paris..5 minutter efter sov han..og mens jeg stod der opererede hun ham..Selve operationen tog ca 10 - 15 minutter.. Og derefter tog vi hjem..Han vågnede derhjemme og var lidt groggy den første times tid hvor han så ikke var sammen med andre hunde.. Derefter spiste, drak og legede han som altid..

Han fik ikke krave eller body på. Interesserede sig overhovedet ikke for såret.

Det første døgn var han lidt hævet og så var det fint..

Link til indlæg
Del på andre sites

4200????:shock:

 

I sidste uge var jeg oppe med en og få kastreret..

Jeg gav 1500 (normalprisen for en kastration hos min dyrlæge for alle). Regningen blev udstedt til en hvalpekøber...

Lige meget om stenene ligger i pungen eller i lysken er det i lysken snittet bliver lagt..Og prisen er ens..

Han blev bedøvet i mine arme, mens dyrlægen og jeg snakkede om Paris..5 minutter efter sov han..og mens jeg stod der opererede hun ham..Selve operationen tog ca 10 - 15 minutter.. Og derefter tog vi hjem..Han vågnede derhjemme og var lidt groggy den første times tid hvor han så ikke var sammen med andre hunde.. Derefter spiste, drak og legede han som altid..

Han fik ikke krave eller body på. Interesserede sig overhovedet ikke for såret.

Det første døgn var han lidt hævet og så var det fint..

 

de ER nok ret dyre :hmm: men tilgengæld elsker jeg dem højt og de er så dygtige. og mon ikke københavn generelt har svært ved at konkurrere prismæssigt med nordjylland?

 

halfdans operation tog et par timer inklusiv klargørelse, så det er en lidt skørt stor forskel. jeg ved ikke hvorfor :vedikke: - men hun ringede lige da det var overstået, i mens han stadig sov, for at sige at han var ok (fordi jeg var så nervøs), og der var der altså gået et par timer, siden de gik i gang. altså de renser og plukker ørerne, og klipper neglene, men så lang tid tager det selvfølgelig heller ikke.

 

nåja, og så måtte jeg "af sikkerhedshensyn" ikke få ham hjem, før han var helt vågen, der har din dyrlæge nok bare mere fidus til dig :lol: åh gud, hvor ville jeg ønske, at halfdan havde været ligeglad med sit sår, det er han IKKE - og vi har helt sikkert selv skyld i den langsomme heling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Louies snit sidder på pungen :hmm:

 

kan han holde sig fra det? åh, halfdan ville bare slikke, slikke, slikke, selv om vi gjorde os vildt umage, blev han helt hudløs i lyskenen på et tidspunkt. jeg tror, at han har slikket i det om natten, for han stopper, så snart vi beder ham. fantastisk, at der ikke gik det mindste betændelse i, egentlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

kan han holde sig fra det? åh, halfdan ville bare slikke, slikke, slikke, selv om vi gjorde os vildt umage, blev han helt hudløs i lyskenen på et tidspunkt. jeg tror, at han har slikket i det om natten, for han stopper, så snart vi beder ham. fantastisk, at der ikke gik det mindste betændelse i, egentlig.

 

Ja, det går egentlig okay med at holde sig fra det. Jeg tror han har slikket i det tre-fire gange, og han stopper med det samme vi siger stop eller stopper ham. Men han er selvfølgelig også meeeget træt i dag.

 

Der sidder faktisk et lille bitte stykke tråd ud af ham (det bliver der vel nødt til, for at afslutte den indvendige syning, tænker jeg :vedikke:), men jeg må hellere holde øje med om det falder af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...