Gæst Anette&Frorai Skrevet Juli 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2011 Hej. Vi har snak om at skulle have en hund. Men er der nogen der har erfaring med, hvornår på året det er bedst at købe en hvalp? Kan man købe hvalpe hele året? Mvh. Frorai & Anette. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Ja man kan købe hvalpe hele året rundt, men renlighedstræning er så meget "sjovere" om sommeren... Når man skal stå udenfor midt om natten kun iført trusser og sige tiiiiiis, tiiiis, tiiiis så lille hund, så er dte nu rarere at det er plus grader og ikke pisregner.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Kommer an på hvilken hun man er på udkig efter og om den kennel man vælger sig har planer om hvalpe... hvis man "bare" er på udkig efter en blandingshund i avisen så findes de hele året rundt jeg kan bedst lide vinter hvalpe, synes der er noget specielt om vinteren elsker vintervejr, det koldt men man kommer en masse ud med sådan en lille hvalp og så synes jeg det er nemmere om vinteren at gøre sin hvalp renlig fordi man går ud med hvalpen hver gang døren står ikke bare åben som om sommeren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Baseret på de to første svar må konklusionen være: hvilken årstid der er bedst afhænger tydeligvis af personen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Hej. Vi har snak om at skulle have en hund. Men er der nogen der har erfaring med, hvornår på året det er bedst at købe en hvalp? Kan man købe hvalpe hele året? Mvh. Frorai & Anette. Man kan købe hvalpe året rundt, ja. Når jeg har købt hvalp, har det aller vigtigste været at finde den rigtige opdrætter, og det rigtige kuld. Tidspunktet på året har jeg ikke set så meget på. Selvfølgelig skal det passe med arbejdet, så jeg har mulighed for at være hjemme med hvalpen det første stykke tid. De to sidste har jeg fået på tidspunkter som jeg selv syntes var lidt dumme, oktober og november. På det tidspunkt har det været svært at finde hvalpetræning, hvilket jeg gerne ville ha' gået til. Også mht. vejr er det et dumt tidspunkt, men det kan jo være afhængigt af race. Hvis det havde været muligt, ville jeg hellere ha' haft hvalp på et tidspunkt hvor jeg kunne gå til træning med den, og vejret mere passende. For det er da ikke sjovt at stå ude i haven i øsregn og kulde, og prøve at få en lille hvalp til at tisse... :damn: Eller at få hvalpen i sommerferien, hvor man har masser af tid til den. Men for mig personligt har det bare været vigtigst at få den helt rigtige hvalp, og jeg ville ikke gøre det anderledes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Juli 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2011 Baseret på de to første svar må konklusionen være: hvilken årstid der er bedst afhænger tydeligvis af personen Hihi ja men jeg er vidst også en af de få som elsker vinteren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts