Hop til indhold

Tage godbid pænt (indlæring)

Petrine
 Share

Recommended Posts

Skal babysitte hund, der er ret voldsom, når jeg giver guffer, der er konsekvent tand-kontakt og det gør lidt ondt.

Hvordan træner jeg det på en mild og blid måde? Petrine, Zamzam og Bastarden har lært det på den rå måde, med hyl og skrig, men tror ikke helt ejeren af mit plejebarn, bliver vildt begejstret for den slags :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal babysitte hund, der er ret voldsom, når jeg giver guffer, der er konsekvent tand-kontakt og det gør lidt ondt.

Hvordan træner jeg det på en mild og blid måde? Petrine, Zamzam og Bastarden har lært det på den rå måde, med hyl og skrig, men tror ikke helt ejeren af mit plejebarn, bliver vildt begejstret for den slags :oops:

Jeg har også "fået lidt ondt", både med Iso og Frostie... :lol: Jeg har bare gjort det at jeg lukker hånden om godbidden, og først når de trækker sig væk fra den, så får de den. Og så lagt "forsigtig-kommando" på bagefter. Det har funket ok her i huset, men for en så grådig hund som Iso er det svært at huske det hver gang... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har samme problem med min unghund på et år, men han er fuldstændig vimse-kuldret hvis man har mad eller guffer i nærheden, så hvordan lærer man ham det så..? Han bliver ved at hoppe og danse omkring, og det er lige som om han bare ikke kan forstå noget som helst når der er spiselige ting i nærheden.

Hilsen Zacho

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen
Jeg har samme problem med min unghund på et år, men han er fuldstændig vimse-kuldret hvis man har mad eller guffer i nærheden, så hvordan lærer man ham det så..? Han bliver ved at hoppe og danse omkring, og det er lige som om han bare ikke kan forstå noget som helst når der er spiselige ting i nærheden.

Hilsen Zacho

Giv ham en kommando.

Sit f.eks.

Når han sidder ROSER du og har godbid i flad hånd.

Rejser han sig igen for at tage den eller snapper efter den, så begynder du forfra.

Kommando

ROS

Godbid

Jeg har altid godbidden mellem tommeltot og hånd. Så kan jeg hurtigt lukke hånden, HVIS den sorte hævner skulle være for ivrig:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har afprøvet den med sit, kunne godt få hunden til at sitte, men så blev den bare kulret i sit.

Petrine træner zen, det har virket med godbidder: hav godbid i hånd, når hun forholder sig roligt og IKKE er hyper, åben hånd og giv hund en guffer (ikke selv tage), kør den videre, hund skal være rolig, mens du vifter rundt med hånden - senere, guffer på jorden, hånd over, hund skal være rolig og ikke prøve at stjæle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit problem er bare at han bliver ved at hoppe og danse rundt. Det er ikke lykkedes mig at lære ham sit, fordi han simpelt hen bliver ved. Min anden hund lærte både sit, dæk og gi pote den første uge vi havde ham :hjerte:

Hilsen Zacho

Link til indlæg
Del på andre sites