Hop til indhold

Hvor længe kan vådfoder holde sig efter åbning?


Ajsas
 Share

Recommended Posts

Jeg fik den gode ide at købe vådfoder som Kong fyld - dog er det i rimeligt store dåser og jeg aner ikke hvor længe det stadig er godt efter åbning. Der står ikke noget på dåsen om holdbarheden efter åbning.

 

Næste gang går jeg efter mindre dåser, men jeg har lige et lille lager jeg skal igennem først og kun sølle 3 konger :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik den gode ide at købe vådfoder som Kong fyld - dog er det i rimeligt store dåser og jeg aner ikke hvor længe det stadig er godt efter åbning. Der står ikke noget på dåsen om holdbarheden efter åbning.

 

Næste gang går jeg efter mindre dåser, men jeg har lige et lille lager jeg skal igennem først og kun sølle 3 konger :-)

 

jeg bruger mine 5 hverdage, og har dem i køleskabet i en plastikpose så længe. jeg ved ikke, om de i virkeligheden kan holde så længe, men de ændrer hverken duft eller farve, så jeg regner med, at det er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal i hvertfald over i en anden beholder, der står altid på dåser med menneskemad at indholdet skal i noget andet, et eller andet med at dåsen afgiver noget skidt.

 

Kan du ikke proppe det i poser og fryse det? Det har jeg gjort med kongfyld, så tager jeg bare en lille portion ud og putter i microen når det skal bruges (hvis det skal gå hurtigt, det stinker dog:badr:).

 

Jeg har lagt det i fryseposer, mast indholdet helt tyndt (omkring en halv cm) og så presset ternet mønster i med den flade side af en stor kniv. Så kan jeg lige brække et par tern af...

 

Hvis du ikke fryser det, men putter det i en plastik bøtte ville jeg ikke gemme det mere end et par dage... Kan godt være jeg bare er sart :-D Hvor længe det i virkeligheden kan holde sig, kommer nok an på hvilken kvalitet det er, og hvor mange konseveringsmidler der er i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...