Hop til indhold

I sommerhus med Ninja og nyt kamera


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Så fik vi jo endelig vores kamera, og det skulle selvfølgelig op og afprøves da vi skulle i sommerhus :5up:

 

Vi er stadig håbløse nybegyndere, og lige nu er kameraet indstillet til auto, så den selv stiller skarpt osv.

 

Men her er lidt af de (gode!) billeder vi fik ud af det :klap:

 

IMG_0047.JPG

 

[ATTACH]46439[/ATTACH]

 

[ATTACH]46440[/ATTACH]

 

[ATTACH]46441[/ATTACH]

 

[ATTACH]46442[/ATTACH]

 

[ATTACH]46443[/ATTACH]

 

[ATTACH]46444[/ATTACH]

 

[ATTACH]46445[/ATTACH]

 

[ATTACH]46446[/ATTACH]

 

[ATTACH]46447[/ATTACH]

 

[ATTACH]46448[/ATTACH]

 

[ATTACH]46449[/ATTACH]

 

Synes godt nok man bliver hooked når man har sådan et kamera i hånden :shock: Tror jeg fik skudt 200 billeder af på en lille halv times tur ned til stranden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne billeder :lun:

 

Hvilket kamera har i købt da?

 

Hørte/så i morgen tv (indenfor de sidste par uger) fra en fotograf at oftest er auto god nok, specielt til os hverdags bruger, fordi auto funktion er så god efterhånden.

 

Tak :-D

 

Vi endte med Canon EOS 550D og så et standard 18-55 objektiv.

 

Det kan jeg sagtens forestille mig, og selvom det er et dyrt kamera et det jo stadig i den brugervenlige ende af skalaen. Det er ret enkelt og tager fine billeder.

 

Vi har prøvet at lege lidt selv med indstilling af skarphed osv, men det har man jo slet ikke tid til at stå og rode med når hunden har fart på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tak :-D

 

Vi endte med Canon EOS 550D og så et standard 18-55 objektiv.

 

Det kan jeg sagtens forestille mig, og selvom det er et dyrt kamera et det jo stadig i den brugervenlige ende af skalaen. Det er ret enkelt og tager fine billeder.

 

Vi har prøvet at lege lidt selv med indstilling af skarphed osv, men det har man jo slet ikke tid til at stå og rode med når hunden har fart på :lol:

 

Det har jeg også haft kigget en del på.. Meningen ville så være at jeg skulle have et bedre objektiv på et tidspunkt....

 

Stort tillykke med det - Er kun lidt misundelig:mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlige billeder:-D Ja man bliver ret vild, når man pludselig får sådan et dyr i hånden:lol::lol:

 

Tre af de bedste tip, jeg har fået er:

 

Hav solen i ryggen, når du tager billeder

Ned i øjenhøjde på hunden

Fokuser på øjnene/ansigtet

 

Det er jo en hel videnskab når man først kommer igang :shock:

 

Tusind tak for tips :5up: De er noteret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også haft kigget en del på.. Meningen ville så være at jeg skulle have et bedre objektiv på et tidspunkt....

 

Stort tillykke med det - Er kun lidt misundelig:mrgreen::engel:

 

Ja, det objektiv vi har nu kan ikke zoome forfærdeligt meget, men det er udemærket for en start.

 

Objektiver kan man jo altid investere i senere hen :-D Tror også der er masser brugte inde på dba.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, det objektiv vi har nu kan ikke zoome forfærdeligt meget, men det er udemærket for en start.

 

Objektiver kan man jo altid investere i senere hen :-D Tror også der er masser brugte inde på dba.

 

Glæder mig til at se endnu flere billeder... Jeg vil rigtig gerne have et også så man kan tage en masse fede billeder af ens hunde:klap:

Men indtil da er I ganske tilfredse med det?

 

Ork ja der findes en del brugte objektiver, både på den blå avis og div. forums.. Har allerede kigget en del..

 

Min veninde har købt eos 600 tror jeg det hedder. Det skulle også være ret godt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig til at se endnu flere billeder... Jeg vil rigtig gerne have et også så man kan tage en masse fede billeder af ens hunde:klap:

Men indtil da er I ganske tilfredse med det?

 

Ork ja der findes en del brugte objektiver, både på den blå avis og div. forums.. Har allerede kigget en del..

 

Min veninde har købt eos 600 tror jeg det hedder. Det skulle også være ret godt..

 

Det kiggede vi også på men så fandt Casper et tilbud på 550D og så blev det det.

 

Ja, vi er MEGET tilfredse med det. Men tror så heller ikke der skal så meget til for at imponere os .. Vi kommer jo fra et møggammel digitalkamera med en lukketid på 100 år og en sommer :lol:

 

Her var det også pga. Ninja at vi købte et spejlrefleks.

Vi savnede at kunne få alle de skønne udtryk med som man ikke når at fange med et almindeligt kamera.

 

Jeg synes helt sikkert du skal købe et så vi også kan se billeder af Chili og Caia :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det kiggede vi også på men så fandt Casper et tilbud på 550D og så blev det det.

 

Ja, vi er MEGET tilfredse med det. Men tror så heller ikke der skal så meget til for at imponere os .. Vi kommer jo fra et møggammel digitalkamera med en lukketid på 100 år og en sommer :lol:

 

Her var det også pga. Ninja at vi købte et spejlrefleks.

Vi savnede at kunne få alle de skønne udtryk med som man ikke når at fange med et almindeligt kamera.

 

Jeg synes helt sikkert du skal købe et så vi også kan se billeder af Chili og Caia :lun:

 

Min kæreste hedder også Casper:blink: Høhø:mrgreen:

 

Der skal heller ikke meget til at imponere os.. Lige nu render vi rundt med et alm. digital kamera fra Nikon som ikke kan fange noget overhovedet.

 

Hver gang vi er ude at gå tænker jeg " Yes, der skulle vi ha haft et spejlrefleks" :-)

 

Var også meget tæt på at købe et tidligere på året, men shit det er mange penge.. Så satte det lidt i bero. Var bange for at det måske var lige lidt i overkanten at bruge så mange penge på et kamera, men jeg bliver ved med at tænke på det.

 

Finanserne skal bare være der.. Men uh det ville være godt med et snart. Også til når vi skal på ferie til oktober. Men mest så jeg kan tage billeder af Chili og Caia:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste hedder også Casper:blink: Høhø:mrgreen:

 

Der skal heller ikke meget til at imponere os.. Lige nu render vi rundt med et alm. digital kamera fra Nikon som ikke kan fange noget overhovedet.

 

Hver gang vi er ude at gå tænker jeg " Yes, der skulle vi ha haft et spejlrefleks" :-)

 

Var også meget tæt på at købe et tidligere på året, men shit det er mange penge.. Så satte det lidt i bero. Var bange for at det måske var lige lidt i overkanten at bruge så mange penge på et kamera, men jeg bliver ved med at tænke på det.

 

Finanserne skal bare være der.. Men uh det ville være godt med et snart. Også til når vi skal på ferie til oktober. Men mest så jeg kan tage billeder af Chili og Caia:5up:

 

Var det ikke dig der nogle gange gik tur i grøndalsparken ?

 

Vi kunne da sagtens mødes med hundene så du kunne prøve at skyde et par billeder med vores kamera, for at se om det er den model du skal have ?

 

Det kan tit godt være noget helt andet når man står med det i hånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Var det ikke dig der nogle gange gik tur i grøndalsparken ?

 

Vi kunne da sagtens mødes med hundene så du kunne prøve at skyde et par billeder med vores kamera, for at se om det er den model du skal have ?

 

Det kan tit godt være noget helt andet når man står med det i hånden.

 

Næææ ikke grøndalsparken, men det er ikke så langt væk fra mig af igen ( Bosat i Søborg)

 

Vil rigtig gerne prøve.. Men jeg er altså ikke prof til at tage billeder... overhovedet.. :mrgreen:

 

Vi kan godt finde en dag hvor vi kan mødes hvis du har lyst ja:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææ ikke grøndalsparken, men det er ikke så langt væk fra mig af igen ( Bosat i Søborg)

 

Vil rigtig gerne prøve.. Men jeg er altså ikke prof til at tage billeder... overhovedet.. :mrgreen:

 

Vi kan godt finde en dag hvor vi kan mødes hvis du har lyst ja:klap:

 

Åh okay .. Hmm .. Så er der sikkert et sted der er lidt nemmere for dig at komme til - jeg er bare lidt afhængig af tog :blink:

 

Det er jeg heller ikke overhovedet, men som du siger er det altså mange penge og du kan måske bedre bestemme dig hvis du lige får prøvet det af ?

 

Jeg har sommerferie til 1. august så det kan sagtens blive en hverdag for min skyld (arbejder onsdage og ofte i weekenden).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Åh okay .. Hmm .. Så er der sikkert et sted der er lidt nemmere for dig at komme til - jeg er bare lidt afhængig af tog :blink:

 

Det er jeg heller ikke overhovedet, men som du siger er det altså mange penge og du kan måske bedre bestemme dig hvis du lige får prøvet det af ?

 

Jeg har sommerferie til 1. august så det kan sagtens blive en hverdag for min skyld (arbejder onsdage og ofte i weekenden).

 

Altså hvis grøndalsparken er nem for dig så kan vi sagtens aftale der.. Jeg tror godt det kan klares på gå ben, og hvis ikke så tager jeg bare Chili med, hun elsker at sidde i hendes cykel trailer..

 

Men ellers holder vi meget af at komme i Bernstorffsparken, så der ville vi også kunne mødes.. Så kan jeg tage Caia med... Er sikker på at kæresten godt gider at køre ( Har ikke selv kørekort) nemlig. Ville det være nemt for dig med offentlig transport dertil?

 

Vi har så først sommerferie fra august af.. Men i næste uge om onsdagen vel og mærke om eftermiddagen skal vi vist ikke noget, så der kunne vi evt. finde ud af noget? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis grøndalsparken er nem for dig så kan vi sagtens aftale der.. Jeg tror godt det kan klares på gå ben, og hvis ikke så tager jeg bare Chili med, hun elsker at sidde i hendes cykel trailer..

 

Men ellers holder vi meget af at komme i Bernstorffsparken, så der ville vi også kunne mødes.. Så kan jeg tage Caia med... Er sikker på at kæresten godt gider at køre ( Har ikke selv kørekort) nemlig. Ville det være nemt for dig med offentlig transport dertil?

 

Vi har så først sommerferie fra august af.. Men i næste uge om onsdagen vel og mærke om eftermiddagen skal vi vist ikke noget, så der kunne vi evt. finde ud af noget? :blink:

 

Bernstorffsparken kan vi sagtens komme til relativt nemt med metro og tog, men hvis alt går som det skal har vi bil inden august starter :5up:

 

Hmm . Hvad med nu på lørdag, eller lørdag d. 6 ? Jeg skal arbejde onsdag fra kl. 14, så den passer ikke supergodt.

 

Ellers kan vi hverdagene i august efter kl. 16. (altså minus onsdage :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Bernstorffsparken kan vi sagtens komme til relativt nemt med metro og tog, men hvis alt går som det skal har vi bil inden august starter :5up:

 

Hmm . Hvad med lørdag d. 6 ? Jeg skal arbejde onsdag fra kl. 14, så den passer ikke supergodt.

 

Ellers kan vi hverdagene i august efter kl. 16. (altså minus onsdage :blink:)

 

Jamen så lad os bestemme os for bernstorffsparken i august måned.. Der har vi ferie.. Umiddelbart ser det ud til at vi ikke skal noget tirsdag den 2 august.. Så efter kl. 16 der?

 

Lørdag den 6 er jeg på fyn sammen med Caia ( Noget hundekursus noget) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så lad os bestemme os for bernstorffsparken i august måned.. Der har vi ferie.. Umiddelbart ser det ud til at vi ikke skal noget tirsdag den 2 august.. Så efter kl. 16 der?

 

Lørdag den 6 er jeg på fyn sammen med Caia ( Noget hundekursus noget) :-)

 

Lad os holde på tirsdag d. 2 og så hører jeg lige Casper ad når han kommer hjem og så giver jeg dig besked :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...