Hop til indhold

(næsten) Uundværlige ting i sommervarmen


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

De har dem i aldi: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_29/BIG09.HTM

 

Vil dog lige advare mod at de ikke altid er så uhørbare som man regner med.. :???:

Kunne ikke forstå jeg havde en konstant hyletone i hovedet sidst jeg var ved min mor.. det viste sig de havde flere af de her siddende - de kan intet høre (måske en af glæderne ved at blive gammel :mrgreen:), men jeg bliver nødt til at fjerne dem alle når jeg kommer på besøg for ikke at blive drevet til vanvid.. :rolleyes:

 

De virker ikke, det er videnskabeligt bevist, alle de høj frekvens apparater er ubrugelige, både til muldvarper ect.

Link til indlæg
Del på andre sites

Parasol til haven [media]http://shop.jamontage.dk/92140-699-large/luxus-teak-parasol-o3-m.jpg[/media]

 

Badebassine til hunden Sandkasse Muslingeskal - køb online hos SILVAN

 

Hængekøje til mennesket Mexicansk Hængekøje Outdoor

 

Gode bøger Køb kun billige bøger ? eLounge.com ? internet boghandel

 

Bøffelkød til hunden Bøffelkød - 5kg.

 

Og isterningebakker til at lave pølse terninger som kan smides i bassinet for at aktivere og nedkøle kræet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
De har dem i aldi: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_29/BIG09.HTM

 

Vil dog lige advare mod at de ikke altid er så uhørbare som man regner med.. :???:

Kunne ikke forstå jeg havde en konstant hyletone i hovedet sidst jeg var ved min mor.. det viste sig de havde flere af de her siddende - de kan intet høre (måske en af glæderne ved at blive gammel :mrgreen:), men jeg bliver nødt til at fjerne dem alle når jeg kommer på besøg for ikke at blive drevet til vanvid.. :rolleyes:

 

Øv, ej sådan en hyletone holder jeg da heller ikke ud! Guanomo, har godt læst de videnskabelige ting, men, har bare også læst brugere som faktisk skriver de virker.

 

Peber på stearinlys virkede heller ikke... :???: I dag bliver kattelemmen sat i, så må vi bare lukke alt og så tage en klappemygrunde inden sengetid, tror vi klaskede 15-20 igår, og i dag har jeg et stort flot stik lige på kinden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, ej sådan en hyletone holder jeg da heller ikke ud! Guanomo, har godt læst de videnskabelige ting, men, har bare også læst brugere som faktisk skriver de virker.

 

Peber på stearinlys virkede heller ikke... :???: I dag bliver kattelemmen sat i, så må vi bare lukke alt og så tage en klappemygrunde inden sengetid, tror vi klaskede 15-20 igår, og i dag har jeg et stort flot stik lige på kinden.

 

øv med peberet, lææste det i artikel om alle mulige råd, men kunne ikke finde den i går ... googler videre :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
øv med peberet, lææste det i artikel om alle mulige råd, men kunne ikke finde den i går ... googler videre :cool:

 

Må også prøve med citronmelisse, fisk orker jeg ikke lige at gå i gang med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ingen myggestik i haven i år

 

fra en anden tråd.

Olielamper til haven er nogle fortrinlige "myggelys". Jeg drypper et par dråber "Citronelle" (ærerisk olie) som kan fås i helsekostforretninger/Matas - lampeolien, og så holder myggene sig pænt på afstand.

 

Men kan stadigvæk ikke finde den med peber i fyrfadslys.

 

Har noget citron olie, kan jeg da prøve i aften :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

man kan lave noget insektsskræmmebanditmiddel af tobaksplanten...men den er desværre giftig...så hvis hundene spiser planter er det ik så godt...

 

Har nemlig de sidste par dage siddet og kigget hvilke planter det kunne være sjovt at have i haven til næste år...:mrgreen:...det bliver nok tobak og malurt...Pablo og Victoria spiser ikke planter, men har heller ikke adgang til det bed hvor det skal være...

Link til indlæg
Del på andre sites

man kan lave noget insektsskræmmebanditmiddel af tobaksplanten...men den er desværre giftig...så hvis hundene spiser planter er det ik så godt...

 

Har nemlig de sidste par dage siddet og kigget hvilke planter det kunne være sjovt at have i haven til næste år...:mrgreen:...det bliver nok tobak og malurt...Pablo og Victoria spiser ikke planter, men har heller ikke adgang til det bed hvor det skal være...

 

uha min dyrlæge (som også er veninde) fortalte igår hun måtte aflive en 1½ års lab fordi den havde forgrebet sig på noget myregift i haven. Mm min hund var anorektiker(og godt det samme) så er alt gift bandlyst i haven...alt..jeg prøver også at undgå giftige planter- selvom han vist kun går efter græs.

 

myg stikker jo især om aftenen,synes jeg og insekter generelt tiltrækkes af lys........man kunne måske forsøge sig med en insektmagnet, et kraftigt spot på en hvid baggrund et lille stykke fra hvor man sidder-men det bliver noget ulækkert.

Iøvrigt mærkeligt hvidløgene ikke virker- en af mine kollegaer er meget plaget -og om sommeren er vi i alvorligt myggeland nordpå- han æder meget hvidløg- ikkealtid en fornøjelse for os andre- men han siger han næsten går fri nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
uha min dyrlæge (som også er veninde) fortalte igår hun måtte aflive en 1½ års lab fordi den havde forgrebet sig på noget myregift i haven. Mm min hund var anorektiker(og godt det samme) så er alt gift bandlyst i haven...alt..jeg prøver også at undgå giftige planter- selvom han vist kun går efter græs.

 

myg stikker jo især om aftenen,synes jeg og insekter generelt tiltrækkes af lys........man kunne måske forsøge sig med en insektmagnet, et kraftigt spot på en hvid baggrund et lille stykke fra hvor man sidder-men det bliver noget ulækkert.

Iøvrigt mærkeligt hvidløgene ikke virker- en af mine kollegaer er meget plaget -og om sommeren er vi i alvorligt myggeland nordpå- han æder meget hvidløg- ikkealtid en fornøjelse for os andre- men han siger han næsten går fri nu.

 

Som sagt har de ikke adgang til det bed hvor det skal være...:engel:...et er et lille bed i forhaven med tyk hæk om...:-D...

 

Men kan godt forstå dig...man skal være forsigtig med de små pus...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kølende måtte skal også med i tråden her. :-D

Dog Cooling Mats | Cooling Pet Mat | Body Cooler® Products For Pets|Cooling Dog Bed | As seen on "Good Morning America"ABC News and "The Humane Society of USA" feature Body Cooler®'s Pet Mat

 

Vi har lige været på ferie og kørt en del rundt, mens det var varmt. Smilla lå slet ikke og gispede som hun plejer.

 

Derudover er Bone dryer skøn at smække på, hvis man har en hund, der bader meget. Dækkenet tager hurtigt det værste vand. Bone Dryer hundedækken

 

Vi har altid vandflasker i fryseren fyldt op med ½ vand. Så holder drikkevandet sig dejlig koldt på turen/ til træning (og vores sodavand/ øl sig også). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh mennesketing, jeg er døden nær af blodmangel så mange myg er der her, søgte i dag efter den der højfrekvens, stik-i-stikkontakten myggeskræmmer, ingen held..

 

Og så spiser vi meget is :mums:

 

 

Tag til sverige og køb et stort lager af jungleolie :5up:

det er det eneste virkelig effektive :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...