Hop til indhold

Alternative dyrlæger


sonja77
 Share

Recommended Posts

Er der ikke nogle af jer Gudrun-fans, der kan fortælle mig lidt mere om, hvad det er hun kan? Og har jeg ret i, at I ikke nødvendigvis bare bruger hende, når der er noget galt, men også får sådan en mere generel konsultation for at se, om der er noget, I kan gøre bedre for jeres hund?

 

Og er der nogle, der har erfaringer med andre alternative dyrlæger? Er der f.eks. nogle der har brugt Lise Hansen:

 

http://www.alternativdyrlaege.dk/velkommen.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Som Gudrunbruger kan jeg fortælle om mine oplevelser.

 

Udover at være traditionel vestlig dyrlæge er Gudrun uddannet indenfor andre grene.

Hun arbejder med

 

- kinesisk medicin

- akupunktur

- laserakupunktur

- healing

- kiropraktik

- foder

- vist også KST

 

og så er der sikkert meget andet som ikke har fået sat ord på sig.

 

Et behandlingsforløb sigter mod at skabe balance hos hunden fysisk og følelsesmæssigt.

Og her gælder alle "kneb" også vesterlandsk medicin, hvis dette er det bedste for hunden.

 

Som indenfor den spirituelle verden (Gudrun er meget spirituel) arbejdes der ud fra at følelser og fysiske tilstande hænger sammen og der skal bearbejdes og afbalanceres i begge.

Og at de forskellige organer står for bestemte følelser.

 

Der er forskellige hundetyper f.eks. "leverhunde", "nyrehunde", "milthunde" mv hvilket hentyder til de ubalancer som typisk sidder i det pågældende organ og ikke kun påvirker organet, men også følelser og sensivitet.

 

Der arbejdes med begreber som overskud/underskud og kulde/varme og her kommer især foderet ind.

En underskudshund har ikke energi til f.eks. at leve af råt foder.

 

Da det er balance hele hunden rundt der sigtes efter er der fornuft i at få sin hund tjekket og ikke kun i at gå til Gudrun med en hund som ikke er helt på dupperne.

 

Spørg hvis du vil vide mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Da jeg først besøgte gudrun vidste jeg ikke helt hvad jeg kunne forvente. Vinter var ikke syg eller noget, jeg var bare interesseret i at vide mere om min hund, plus jeg overvejede at skifte til råt foder og ville spørge om det var noget for vinter.

 

Jeg fik en time sammen med hende, hvilket ikke er unormalt tror jeg. Det var meget interessant.

 

Jeg har ikke spurgt hende om de ting som ninjamor skriver om - nyrehund o.l. Men vil gøre det næste gang.

 

Vinter fik lov til at gå rundt og kigge og fandt hurtigt ud af hvor gudrun har en lille skål med godbidder. Dette påpegede hun så overfor gudrun ved at kigge standhaftigt på den. Gudrun var hurtigt med på at der da skulle guffes - så var venskabet opbygget ;)

 

Først blev Vinter undersøgt og kigget på. Det sker stille og roligt i hundens tempo, den er med hele vejen, og der hygges også. Jeg fik så information om hendes fysisk form, på basis af det generelle check.

 

Gudrun lod hendes hænder løbe over Vinter for at mærke hvordan hun havde det og fortalte mig nogle ting. Blandt andet om Vinters balance, men også specifikke ting.

 

F.eks. kunne jeg stille alle mulige spørgsmål (hvordan har vinter det med træning? Hvordan oplevede hun dette? Blev hun mærket af denne oplevelse? Hvordan er hun? osv).

 

Vinter havde lige taget en flytur hjem til Danmark med mig ikke lang tid før. Hun var lidt i ubalance og fik derfor akupunktur. Det var jeg ikke forberedt på, men det var interessant. Ikke lang tid efter blev hun døsig. Jeg tror også gudrun gjorde noget med hendes hænder. Vinter endte med at sove en del i slutningen af besøget, hvilket var .... interessant.

 

Jeg fik meget information, hvilket jeg lige beholder for mig selv :mrgreen:, og har været hos gudrun to gange og ser frem til at besøge hende i efteråret.

 

For mig er hun en som jeg 'bruger' til at få bedre viden om min hund, samt forsikring om at min hund har det godt med hverdag, foder, og helse.

 

Jeg kender ikke til så mange af de alternative metoder, og har derfor måske haft et lidt anderledes visit, da jeg ikke har spurgt til de samme ting som andre....

 

Det er dejligt, at anne-marie har delt gudrun med os andre - hun fortalte om hende en gang (sidste år?). Det er lidt underligt. Det er en god oplevelse at komme forbi gudrun og man har meget lyst til at dele den oplevelse med andre .... måske er det mest derfor hun er blevet så 'kendt'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se du bor på Frederiksberg, gisp der er lang vej! Men ENVY herindefra har gjort det, så kan du også:)

 

Jeg tager Odden-Århus-færgen som gående passager. Jeg tager så en taxa til rutebilstationen i Århus. Man kan nu også gå, det gjorde jeg på tilbagevejen en af gangene. Men der er vist et par km, og tiderne skal jo helst passe sammen.

Fra rutebilstationen tager du bus 103 mod Odder, og står af i Beder. Det tager 17 minutter. http://www.midttrafik.dk/K%c3%b8replaner/Regional+bus Det er en vinke-strækning, så du skal bede om at blive sat af på Elmosevej 2, hvor klinikken er. På samme måde skal du vinke bussen ind til siden når du skal retur.

 

Fra Frederiksberg må du skulle tage de blå busser 888, som tager dig med over med færgen. Jeg ved faktisk ikke hvor de stopper i Århus, men mon ikke de stopper ved rutebilstationen.

Man står på ved Valby station. Busserne er særdeles behagelige, næsten som at være på vej på ferie, med bløde sæder og borde mellem nogle af sæderne.

 

Om populariteten af de blå busser: http://www.aarhus.dk/default.asp?Id=251&AjrDcmntId=1756

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Da jeg først besøgte gudrun vidste jeg ikke helt hvad jeg kunne forvente. Vinter var ikke syg eller noget, jeg var bare interesseret i at vide mere om min hund, plus jeg overvejede at skifte til råt foder og ville spørge om det var noget for vinter.

 

Jeg fik en time sammen med hende, hvilket ikke er unormalt tror jeg. Det var meget interessant.

 

Jeg har ikke spurgt hende om de ting som ninjamor skriver om - nyrehund o.l. Men vil gøre det næste gang.

 

Vinter fik lov til at gå rundt og kigge og fandt hurtigt ud af hvor gudrun har en lille skål med godbidder. Dette påpegede hun så overfor gudrun ved at kigge standhaftigt på den. Gudrun var hurtigt med på at der da skulle guffes - så var venskabet opbygget ;)

 

Først blev Vinter undersøgt og kigget på. Det sker stille og roligt i hundens tempo, den er med hele vejen, og der hygges også. Jeg fik så information om hendes fysisk form, på basis af det generelle check.

 

Gudrun lod hendes hænder løbe over Vinter for at mærke hvordan hun havde det og fortalte mig nogle ting. Blandt andet om Vinters balance, men også specifikke ting.

 

F.eks. kunne jeg stille alle mulige spørgsmål (hvordan har vinter det med træning? Hvordan oplevede hun dette? Blev hun mærket af denne oplevelse? Hvordan er hun? osv).

 

Vinter havde lige taget en flytur hjem til Danmark med mig ikke lang tid før. Hun var lidt i ubalance og fik derfor akupunktur. Det var jeg ikke forberedt på, men det var interessant. Ikke lang tid efter blev hun døsig. Jeg tror også gudrun gjorde noget med hendes hænder. Vinter endte med at sove en del i slutningen af besøget, hvilket var .... interessant.

 

Jeg fik meget information, hvilket jeg lige beholder for mig selv :mrgreen:, og har været hos gudrun to gange og ser frem til at besøge hende i efteråret.

 

For mig er hun en som jeg 'bruger' til at få bedre viden om min hund, samt forsikring om at min hund har det godt med hverdag, foder, og helse.

 

Jeg kender ikke til så mange af de alternative metoder, og har derfor måske haft et lidt anderledes visit, da jeg ikke har spurgt til de samme ting som andre....

 

Det er dejligt, at anne-marie har delt gudrun med os andre - hun fortalte om hende en gang (sidste år?). Det er lidt underligt. Det er en god oplevelse at komme forbi gudrun og man har meget lyst til at dele den oplevelse med andre .... måske er det mest derfor hun er blevet så 'kendt'.

 

Pelle har været hos Gudrun mange gange i det forløbne år og en del af det jeg skriver i det forrige indlæg er ikke noget jeg har spurgt om, men oplysninger Gudrun selv har givet.

Jeg spørger som regel ikke ret meget fordi der er en "stemning" af ro og fred og den vil jeg ikke rive Pelle ud af.

Pelle sover også altid hos Gudrun og han vil altså ligge i hendes skød, og det gør han så, det bette pus ;-) han vejer jo også kun 35 - 36 kg så...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jo, men jeg kunne ikke se adresse og tlf.nr. Men det stod måske i et af linkene? :-)

 

Tak for hjælpen. :5up:

Vivi havde skrevet adressen i indlægget men ikke telefonnumeret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Hmmmm Gudrun :hmm:

 

Jeg troede jeg skulle se en fed gammel kone i storblomstret fortelt med en klam gammel kat på skuldren og nok også lige en enkelt vorte på næsen. Desuden var der røgelsespinde overalt og krystalkugler på alle bordene :shock:

 

Men sådan var det ikke - jeg blev slemt skuffet :mrgreen:

 

En ganske alm. kvinde (hendes tlf.stemme passer heller ikke til hende ;-)) i noget der ligner en alm. dyreklinik med hundevægt og masser af fodersække fra de firmaer vi ser alle steder - ØV jeg blev skuffet :megaked::megaked:

 

Om hun virker eller ej skal jeg lade være usagt - endnu :cool:

 

Af andre "alternative" har jeg brugt Marianna Bendixen som er kiropraktor og hende er jeg ovenud tilfreds med :5up:

Nu har Gudrun jo udtalt at så længe mit kræ besøger hende behøver jeg ikke tage til kiropraktoren, så hun for lov til at tjekke min hunds nakke, skuldre, muskler osv. om ikke længe :-D

 

Held og lykke med hvilken behandling du så end finder til din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Jeg hiver lige en "gammel" tråd frem.

 

Vil egentlig gerne høre flere erfaringer med Gudrun, men har også et par spørgsmål:

 

Tager hun altid flere ind? (Altså ikke på dagen, men om man kan komme udefra med sin hund, og regne med, at hun vil være dyrlæge for ham?)

 

Er det stadig de samme kontaktinformationer, som bliver skrevet i denne tråd vi skal bruge, hvis vi vil kontakte hende?

 

Jeg er blevet MEGET for træt af vores dyrlæge, og føler ikke jeg stoler på ham. Har fået overtalt Kasper til at prøve Gudrun- han fik sin vilje i starten og tog den dyrlæge hans mor anbefalede, fordi det var tæt på, men nu hvor vi er blevet enige om, at han er ringe (og at Kaspers mor så må leve med, at hendes anbefaling var lige så ringe), har jeg "fået lov" til at komme til Gudrun. Vi var fra starten enige om, at hun var første prioritet, hvis ikke det var godt der hvor vi meldte Milo ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hiver lige en "gammel" tråd frem.

 

Vil egentlig gerne høre flere erfaringer med Gudrun, men har også et par spørgsmål:

 

Tager hun altid flere ind? (Altså ikke på dagen, men om man kan komme udefra med sin hund, og regne med, at hun vil være dyrlæge for ham?)

 

Er det stadig de samme kontaktinformationer, som bliver skrevet i denne tråd vi skal bruge, hvis vi vil kontakte hende?

 

Jeg er blevet MEGET for træt af vores dyrlæge, og føler ikke jeg stoler på ham. Har fået overtalt Kasper til at prøve Gudrun- han fik sin vilje i starten og tog den dyrlæge hans mor anbefalede, fordi det var tæt på, men nu hvor vi er blevet enige om, at han er ringe (og at Kaspers mor så må leve med, at hendes anbefaling var lige så ringe), har jeg "fået lov" til at komme til Gudrun. Vi var fra starten enige om, at hun var første prioritet, hvis ikke det var godt der hvor vi meldte Milo ind.

 

Gudrun har også klienter der dør :blink: eller stopper af den ene eller anden grund :blink:

 

Nummeret der står her i tråden passer, så ring du bare mellem kl. 8 og 9 eller mellem 13 og 14 (mener jeg det er).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg hiver lige en "gammel" tråd frem.

 

Vil egentlig gerne høre flere erfaringer med Gudrun, men har også et par spørgsmål:

 

Tager hun altid flere ind? (Altså ikke på dagen, men om man kan komme udefra med sin hund, og regne med, at hun vil være dyrlæge for ham?)

 

Er det stadig de samme kontaktinformationer, som bliver skrevet i denne tråd vi skal bruge, hvis vi vil kontakte hende?

 

Jeg er blevet MEGET for træt af vores dyrlæge, og føler ikke jeg stoler på ham. Har fået overtalt Kasper til at prøve Gudrun- han fik sin vilje i starten og tog den dyrlæge hans mor anbefalede, fordi det var tæt på, men nu hvor vi er blevet enige om, at han er ringe (og at Kaspers mor så må leve med, at hendes anbefaling var lige så ringe), har jeg "fået lov" til at komme til Gudrun. Vi var fra starten enige om, at hun var første prioritet, hvis ikke det var godt der hvor vi meldte Milo ind.

 

Jeg er sikker på at i vil føle at Gudrun er heeelt anderledes :-D

 

Der er nogle der har et helt konkret problem de vil bruge Gudrun til og så holder de igen, eller de kommer måske en gang om året for at vedligeholde balancen. Mange af dem kommer fra jylland, fyn og sjælland :-)

Andre bruger hende som fast dyrlæge :-)

 

Mika skal ses efter en gang årligt, Susi to gange årligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Milo, hvis / når I kommer afsted, så må I meget gerne berette om din oplevelse af Gudrun...

 

Jeg kan ikke rigtigt komme "til bunds" i hvorfor Karla ikke vil have noget over hovedet / omkring halsen... og efter jeg er blevet mere og mere obs på det, så synes jeg, at jeg kan se flere og flere "eksempler" på denne modstand...

 

Så jeg er begyndt at tænke på om der er noget ømhed (selvom hun ikke reagerer på at blive "trykket på") eller om det er et andet sted der skal sættes ind...?

 

Og så var det jo at alle havde snakket om Gudrun :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Milo, hvis / når I kommer afsted, så må I meget gerne berette om din oplevelse af Gudrun...

 

Jeg kan ikke rigtigt komme "til bunds" i hvorfor Karla ikke vil have noget over hovedet / omkring halsen... og efter jeg er blevet mere og mere obs på det, så synes jeg, at jeg kan se flere og flere "eksempler" på denne modstand...

 

Så jeg er begyndt at tænke på om der er noget ømhed (selvom hun ikke reagerer på at blive "trykket på") eller om det er et andet sted der skal sættes ind...?

 

Og så var det jo at alle havde snakket om Gudrun :-)

 

Jeg kan meget varmt anbefale Gudrun, jeg ville helt sikkert bruge hende i din situation, og du lærer din hund at kende på en hel anden måde, jeg ville ikke være foruden vore ture til Gudrun :-D

 

Den måde hun undersøger hunden på er meget blid.

Når hun behandler mine hunde oplever jeg at hun elsker dem højt, det er ikke så tosset:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da mange utrolig positive input. Dejligt- jeg glæder mig allerede til at møde hende. Håber hun kan finde tid til os :-D

 

Lige en lille ting- nogle der kan sige ca. hvad man giver? Ikke fordi det betyder så meget, men på SU bliver jeg nødt til at kunne ca. forudse, hvor meget jeg skal lægge til side osv. Og sygeforsikring- dækker den behandling? :oops: Jeg har nemlig valgt at holde et halvt års pause fra studiet, så det er lidt skræmmende med økonomien pt :cry: Skal finde et arbejde hurtigst muligt, så jeg ikke bliver helt flad inden meget snart :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det var da mange utrolig positive input. Dejligt- jeg glæder mig allerede til at møde hende. Håber hun kan finde tid til os :-D

 

Lige en lille ting- nogle der kan sige ca. hvad man giver? Ikke fordi det betyder så meget, men på SU bliver jeg nødt til at kunne ca. forudse, hvor meget jeg skal lægge til side osv. Og sygeforsikring- dækker den behandling? :oops: Jeg har nemlig valgt at holde et halvt års pause fra studiet, så det er lidt skræmmende med økonomien pt :cry: Skal finde et arbejde hurtigst muligt, så jeg ikke bliver helt flad inden meget snart :neutral:

 

Jeg tror en konsultation på en time koster 550 kr. ... En halv time vist nok 350 kr., men jeg er ikke helt sikker. Hvis du kun vil have en halv time pga. økonomien, så kan det være du skal gøre opmærksom på det. Tiden flyver nemlig af sted. Jeg tror aldrig vi er kommet af med mindre end 550 kr.

 

Mht. sygesikring så dækker den hvis Milo skal i behandling - altså hvis han har en form for ubalance. Vores Alm.Brand har dækket to store regninger - på 8000 og 4000 kr. - selvom der "bare" stod nyreubalance...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror en konsultation på en time koster 550 kr. ... En halv time vist nok 350 kr., men jeg er ikke helt sikker. Hvis du kun vil have en halv time pga. økonomien, så kan det være du skal gøre opmærksom på det. Tiden flyver nemlig af sted. Jeg tror aldrig vi er kommet af med mindre end 550 kr.

 

Mht. sygesikring så dækker den hvis Milo skal i behandling - altså hvis han har en form for ubalance. Vores Alm.Brand har dækket to store regninger - på 8000 og 4000 kr. - selvom der "bare" stod nyreubalance...

 

Tak for det, det var dejligt. Det er jo ingenting! Jeg skal glædeligt lægge 550 kr. Vi gav mere for at få ham revaccineret hos vores dyrlæge :shock::shock::shock: Og det tog 5 minutter, + en god remse gameldags ævl han lige skulle fyre af om hieraki og styring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det var da mange utrolig positive input. Dejligt- jeg glæder mig allerede til at møde hende. Håber hun kan finde tid til os :-D

 

Lige en lille ting- nogle der kan sige ca. hvad man giver? Ikke fordi det betyder så meget, men på SU bliver jeg nødt til at kunne ca. forudse, hvor meget jeg skal lægge til side osv. Og sygeforsikring- dækker den behandling? :oops: Jeg har nemlig valgt at holde et halvt års pause fra studiet, så det er lidt skræmmende med økonomien pt :cry: Skal finde et arbejde hurtigst muligt, så jeg ikke bliver helt flad inden meget snart :neutral:

 

Tal med Gudrun om det :-)

 

Jeg har også fået penge fra sygesikringen på behandling, mange hunde har godt af mere end en behandling :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for det, det var dejligt. Det er jo ingenting! Jeg skal glædeligt lægge 550 kr. Vi gav mere for at få ham revaccineret hos vores dyrlæge :shock::shock::shock: Og det tog 5 minutter, + en god remse gameldags ævl han lige skulle fyre af om hieraki og styring.

Du vil blive meget overrasket over forskellen på de to :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du vil blive meget overrasket over forskellen på de to :lol:

 

Jeg tror jeg vil få fred i sjælen i forholdet til dyrlæger!

 

Kan du forestille dig hvordan det må føles, at man virkelig tror, at der er noget, der ikke er som det skal være med ens hund, men gang på gang får at vide, at det er heeeeeeeeelt normalt, og at man skal tage en slapper? :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da mange utrolig positive input. Dejligt- jeg glæder mig allerede til at møde hende. Håber hun kan finde tid til os :-D

 

Lige en lille ting- nogle der kan sige ca. hvad man giver? Ikke fordi det betyder så meget, men på SU bliver jeg nødt til at kunne ca. forudse, hvor meget jeg skal lægge til side osv. Og sygeforsikring- dækker den behandling? :oops: Jeg har nemlig valgt at holde et halvt års pause fra studiet, så det er lidt skræmmende med økonomien pt :cry: Skal finde et arbejde hurtigst muligt, så jeg ikke bliver helt flad inden meget snart :neutral:

 

Da jeg startede der sidste sommer fik jeg følgende priser oplyst:

1. konsultation 800,00 + moms

Efterfølgende 500,00 + moms

 

Første gang tog så også noget nær 1 time og efterfølgende bruger vi ca ½ time.

 

Forsikringen dækker, hvis diagnosen er til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tror jeg vil få fred i sjælen i forholdet til dyrlæger!

 

Kan du forestille dig hvordan det må føles, at man virkelig tror, at der er noget, der ikke er som det skal være med ens hund, men gang på gang får at vide, at det er heeeeeeeeelt normalt, og at man skal tage en slapper? :cry:

 

Ja, det kan jeg godt!

 

Har været der :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg tror jeg vil få fred i sjælen i forholdet til dyrlæger!

 

Kan du forestille dig hvordan det må føles, at man virkelig tror, at der er noget, der ikke er som det skal være med ens hund, men gang på gang får at vide, at det er heeeeeeeeelt normalt, og at man skal tage en slapper? :cry:

 

Ja, det er jo meget ligesom i Ninjamors tråd om at blivet 'regnet for hysterisk'. Tror desværre der er rigtigt mange behandlere (dyrlæger, kiropraktorer osv.), der kun ser deres patienter som 'sager', 'tilfælde'. De har en masse rygradsviden om diverse sygdomme, og passer hunden ikke ind i de gængse 'kasser', så fejes man til side med en bemærkning om, at der ikke er noget, evt. at man er hysterisk. Jeg tror også der er en verden til forskel fra Gudrun, og så 'kassetænkerne'. Held og lykke! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...