Linda Skrevet Juli 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2011 Læste på et tidspunkt herinde at fedt var godt til lige at kvikke hunden op så den fik lidt mere energi??!!! Men kan ikke finde det... Vi har en del dage i vejen foran os så overvejede lidt om Koda ku ha gavn af det men så skal jeg vel til at starte op med det så jeg er sikker på han ikke får turbo mave af det??? og hvilken slags fedt er det og kan man købe det i alm dagligvare butikker Mange spørgsmål håber nogle kan svare... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Jeg har hørt meget godt om dette produkt fra Henne: Kronch Pemmikan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Alternativt kan du købe druesukkerpulver og smide det i vandet. Hører også RC Energy skulle have næsten magisk effekt på energiniveauet. Plush Puppy har et eller andet naturremedie, der også tales godt om. Men ellers er det du er på kig efter, med stor sandsynlighed den Umulia linker til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Vi bruger bare alm. lamme eller gedefedt og så får de en klump af det midt på dagen, men oksefedt vil også kunne bruges Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Juli 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Tak for svar der er lidt jeg kan undersøge nærmere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Jeg ved, at Pia med Tammy bruger Pemmikan - især når det også er varmt. Hun gav Tammy det nogle gange inden, så hun var sikker på, at hendes mave kunne tåle det (det kunne den).... Og så fik hun bare en "terning" 1 time inden præstation. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Jeg brugte Pemmikan til Daiwa i sin tid. Synes det fungerede udmærket. Det gi'r helt klart noget energi, og er ret nemt at ha' at gøre med da det kommer i en plade hvor man bare kan knække et stykke af. Det er dog ikke alle hunde der gider at spise det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Det er da smart:-D Gad vide om det ville få Luna til at sparke r*v:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Her er tråden: http://www.hunde-forum.dk/foder/19806-feder-fedt.html Mit svar i tråden: Kan en lille "genvej" til energiboost hos hunden... Men bruger man den, så skal man også virkelig vide, at man skal ud at arbejde med hunden - der er ikke noget med at fortryde når man har givet hunden det. Men det virker altså virkelig godt, og kender en del hundeførere (bl.a. hos politiet og nattevagter), som bruger det, så de er sikre på at hunden har energi til hele nattens arbejde. opskriften er simpel, og lyder på: 1 æggeblomme og 2 spsk. sukker - røres sammen Og gives et kvarters/½ times tid inden man skal ud med hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
turpohunden Besvaret Juli 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2011 uh ha det er jeg ikke sikker på jeg skal prøve. Min hund har i forvejen rigeligt energi også selvom vi er på hele dagen. Men godt fif at have klar i baghånden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Juli 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2011 Her er tråden: http://www.hunde-forum.dk/foder/19806-feder-fedt.html Mit svar i tråden: Kan en lille "genvej" til energiboost hos hunden... Men bruger man den, så skal man også virkelig vide, at man skal ud at arbejde med hunden - der er ikke noget med at fortryde når man har givet hunden det. Men det virker altså virkelig godt, og kender en del hundeførere (bl.a. hos politiet og nattevagter), som bruger det, så de er sikre på at hunden har energi til hele nattens arbejde. opskriften er simpel, og lyder på: 1 æggeblomme og 2 spsk. sukker - røres sammen Og gives et kvarters/½ times tid inden man skal ud med hunden. Prøvede at give koda æggeblomme og sukker i dag inden vi kørte ud at træne, og ved selvfølgelig ikke om det var et tilfælde men han var meget på og super dygtig og virkede fuld af energi, skal ihvertfald lige prøve det igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 4, 2011 Rapporter Share Besvaret August 4, 2011 Prøvede at give koda æggeblomme og sukker i dag inden vi kørte ud at træne, og ved selvfølgelig ikke om det var et tilfælde men han var meget på og super dygtig og virkede fuld af energi, skal ihvertfald lige prøve det igen Jeg prøvede i dag..... for at prøve inden kurset på lørdag. Fin energi.... og alle godbidderne på gulvet, da vi kom hjem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Altsaa, altsaa. vi bruger fedt fra f.eks bacon efterladt paa panden , eller efterdryppelser fra kylling, and osv. osv..... Nemt saa laenge for meget staerk krydderi, salt ikke er tilsat selvfolgelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret August 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Jeg prøvede i dag..... for at prøve inden kurset på lørdag. Fin energi.... og alle godbidderne på gulvet, da vi kom hjem Hmm :hmm: Koda fik det 3 dage i træk og lader til at kunne ta det, dog var maven da lidt lind men det plejer den at være med høj stress og med varmt vejr.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Jeg købte en pakke pemikan i Vejen, måske jeg skulle prøve det på tirsdag, når vi skal træne:-D Er der nogen, der ved hvor længe før træning, man skal give det der pemikan?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Hmm :hmm: Koda fik det 3 dage i træk og lader til at kunne ta det, dog var maven da lidt lind men det plejer den at være med høj stress og med varmt vejr.. Hun fik en æggeblomme med en skefuld sukker i kl. 20.30 - jeg var hjemme kl. 23.45 og jeg tror hun kastede op et kvarter efter vi var hjemme. Hun havde fået købegodbidder (sådan nogle lidt frolic agtige, men mere røde), hvor jeg plejer at bruge tørfoder eller pølser/frikadeller/tørret kylling/tørret and.... så det kan jo også være det. Prøver igen og ser, hvad der sker - måske med lidt mindre sukker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Jeg købte en pakke pemikan i Vejen, måske jeg skulle prøve det på tirsdag, når vi skal træne:-D Er der nogen, der ved hvor længe før træning, man skal give det der pemikan?:hmm: Der står på Kronch's hjemmeside at: "Virkningen af Pemmikan sætter ind efter ca. en 1/2 time og max. effekt opnåes efter 1 1/2 time". Glæder mig meget til at høre om det har effekt på Luna Jeg skal helt sikkert prøve det med æggeblomme og sukker i morgen, hvor vi skal til træning :5up: Er der nogen der ved om det virker endnu bedre, hvis man bruger druesukker i stedet for alm. sukker? Druesukker skulle jo virke opkvikkende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Der står på Kronch's hjemmeside at: "Virkningen af Pemmikan sætter ind efter ca. en 1/2 time og max. effekt opnåes efter 1 1/2 time". Glæder mig meget til at høre om det har effekt på Luna Jeg skal helt sikkert prøve det med æggeblomme og sukker i morgen, hvor vi skal til træning :5up: Er der nogen der ved om det virker endnu bedre, hvis man bruger druesukker i stedet for alm. sukker? Druesukker skulle jo virke opkvikkende. Mmm så skal jeg vel næsten prøve 1½ time før.. eller sårn ca.. Helle er ikke helt sikker på, hvad tid hun kan være her:-D Ja, det kunne da være interessant at om det virker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Mmm så skal jeg vel næsten prøve 1½ time før.. eller sårn ca.. Helle er ikke helt sikker på, hvad tid hun kan være her:-D Ja, det kunne da være interessant at om det virker Ja, eller også skal du give hende det tre kvarter før træning - det er sådan lige midt i mellem. Det interessante er jo også hvor lang tid det virker :hmm: Hvis hun peaker i starten af træningstimen og det så fiser af efter en halv time, så har man jo givet det for tidligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Ja, eller også skal du give hende det tre kvarter før træning - det er sådan lige midt i mellem. Det interessante er jo også hvor lang tid det virker :hmm: Hvis hun peaker i starten af træningstimen og det så fiser af efter en halv time, så har man jo givet det for tidligt Det er rigtigt:-D Og gad vide hvor meget, jeg skal give:hmm: Der står at hårdtydende hunde får 100-200 gram pr dag, men hun skal jo bare have en enkelt gang:genert::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Det er rigtigt:-D Og gad vide hvor meget, jeg skal give:hmm: Der står at hårdtydende hunde får 100-200 gram pr dag, men hun skal jo bare have en enkelt gang:genert::hmm: Je, det er jo lige det :hmm: Du skal jo ikke have hende til at være på tæerne en hel dag - bare en træningstime eller to. På den ene side burde man nok prøve med en enkelt firkant (50 g.) for at teste virkningen - stille og roligt. Men på den anden side, kunne det måske også være rart, VIRKELIGT at se om det virker og så give 100 g. Jeg ved det sgi ikke - det er nok også forskelligt, hvordan det virker fra hund til hund, så gode råd fra nogle, som har prøvet det er måske nyttesløse. Men det kan være at vores sløve padder, skal have mere end middel sløve hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Mht fedt, pemmikan og andet kvikkende, så skal man jo lige huske på, at det ikke kan gøre en evt sløv hund frisk Det virker som energidrik gør på mennesker, dvs at man ikke skal forvente nogen forskel hvis man giver det til en 'ikke brugt' hund, da dens energidepoter stadig er naturligt opfyldte. Det er jo genialt, hvis man har behov for koncentreret energi mellem store fysiske kraftpræstationer - ikke fx før en alm. gå eller løbetur, som ikke vil tære mere på hundes reserver end den selv har mulighed ved, på naturlig vis at fylde op igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 5, 2011 Rapporter Share Besvaret August 5, 2011 Ah ja, okay, så har det nok ingen virkning på dullen:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 6, 2011 Rapporter Share Besvaret August 6, 2011 Jeg prøvede at give Nana en æggeblomme med sukker, før dagens træning, for at teste virkningen. Det hjalp overhoved ingenting og det er jo nok som Malene skriver ikke fordi Nanas energi depoter er tømte, men bare fordi han er født sløv - fandens Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 6, 2011 Rapporter Share Besvaret August 6, 2011 Jeg prøvede at give Nana en æggeblomme med sukker, før dagens træning, for at teste virkningen.Det hjalp overhoved ingenting og det er jo nok som Malene skriver ikke fordi Nanas energi depoter er tømte, men bare fordi han er født sløv - fandens Hun:engel: Og så sløv er hun da ikke.. Generelt.. Til træning måske ja, men ellers ikke da.. Hun bevæger sig da fint til træf osv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts