Hop til indhold

Sikke en dag... suk!


Shii
 Share

Recommended Posts

Endelig kan jeg rigtig få sat mig ned og tænkt dagen igennem!

 

Igår aftes da vi fodrede Dexter spiste han ikke op, men da vi havde været på marked hele dagen tænkte jeg han nok bare var træt...

Da han her til morgen ikke så meget som snuste til sin morgenmad sagde det bare ALARM! Vi prøvede med lidt ost og det ville han dog gerne spise... Vi skyndte os at ringe til dyrlægen, og få en aftale og afsted vi kom.. Så kunne hun jo også lige få et rigtigt kig på det udslæt han nu har haft en hel uge!

 

Dexter er helt frisk og alt er som det plejer, vi kommer ind og han har taget 2,2 kg på, på ca. 2 uger, så det er jo helt i ordne også.

Hun starter med at mærke på mave kigge tænder osv. hun kan ikke se at der skulle være noget i vejen, hun tager hans temperatur og den er også som det skal være...

 

Hun beslutter at tage et skrab fra udslættet, og efter at have kigget riiigtig længe på den konkludere hun at det er en allergisk reaktion, på hvad kan hun ikke sige, og det skulle IKKE have noget med foderet at gøre, og dermed heller ikke være årsagen til at han ikke vil spise...

 

Vi får en masse creme til hans udslæt, og får valget om vi vil have ham røngtenfotograferet eller se tiden an... Der var intet der indikerede at han havde spist noget usundt udover at han ikke ville spise...

 

Vi vælger at tage hjem, mest fordi vi faktisk er i super tidsnød, vi skulle nemlig til hundetræning også jo :stupid:

Da vi lige skal hjem først lukker jeg Dexter ind, og før vi tog afsted havde jeg puttet hans morgenmad i vand, for at gøre det blødt, og da vi kom hjem styrtede han hen og spiste det hele.. Vi stod lidt sådan :stupid: oh well..

Vi kommer til hundetræning og Dexter klarer sig bare over alt forventning... De køre en "hvalpe test" som de alle skal igennem, man kan ikke fejle, men man kan jo sammenligne sig med de andre hvalpe og ejere og se om man er god eller ej :oops: Dexter havde kun to ting ud af alt han ikke gjorde korrekt... Han ville ikke springe over agility springet (Tilgengæld elskede han tunnelen!), og han har stadig svært ved impulskontrol, så snart vi sætter en skål foder på jorden så letter han måsen (Dog bliver han stående!). Men alt andet var han den på holdet som klarede sig bedst :banan:

 

Nå men jeg tror vi fik forklaringen på hvorfor han ikke ville spise i løbet af træningen... Ikke mindre end tre kindtænder nåede han at spytte ud (Som vi fangede) på en time :shock: Han har jo nok bare ikke ville tygge på det hårde tørfoder, og derfor sagtens ville spise det da det var blødt! :vedikke:

 

Da vi kommer hjem fra hundetræning er der lys indenfor og jeg var sikker på at vi havde slukket! Vi kommer ind og hvad står der?

En sprit ny hundekurv, et sprit nyt madstativ og en ny bold til Dexter :banan::vuf:

Mine svigerforældre havde været ude og handle og var da tilfældigvis lige kommet forbi en hundekurv der bare passede perfekt til Dexter :lol: Og de vidste at jeg ønskede mig et stativ til hans mad og vandskål så det kunne sættes lidt længere op end "gulvhøjde"...

Det betød at da vi gik op på anden salen for at se TV, ville Dexter ikke med, han havde jo en ny kurv og fået et tyggeben :banan: Jeg tænkte.. oh well så må du da bare blive nede! Og tror i så ikke lige jeg glemte ALT om at han lå nede i stue etagen (Der er åben for enden af stuen, så de tre nederste etager er forbundet så du kan høre alt der foregår).. Så Dexter var alene nede i køkkenet i 1½ TIME :shock: Vi har faktisk aldrig rigtigt alene trænet med ham, kun bare sådan et eller to minutter af gangen... Så var sådan helt.. Nå ja så slap vi da fra at tage muse skridt når nu han var en stor dreng der bare kunne springe til 1½ time alene (Han kunne høre os, umiddelbart ville jeg bare have troet det ville gøre det værre!)

 

Nå men.. ja.. En vildt underlig dag fyldt med op og nedture...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

årh....men en god slutning på en dag der startede lidt træls...og godt gået at i fik fanget så mange af tænderne...har hverken tænder fra Pablo eller Vic...:oops:

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

årh....men en god slutning på en dag der startede lidt træls...og godt gået at i fik fanget så mange af tænderne...har hverken tænder fra Pablo eller Vic...:oops:

 

:engel:

 

Vi har faktisk også fanget en af hans små bitte microskopiske fortænder... De er bare så bitte micro små... Og har dem i en lille fin stof pose til evigt minde..

 

Hvor er det egentlig klamt at gemme sådan noget :lol: Men man gør det jo alligevel :oops::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...