Hop til indhold

Kan være alene hjemme... men...


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter er jo fint trænet i at være alene hjemme efterhånden, og det går rigtig fint... Han kan nu være alene i op til to timer på en god dag :-D

 

Det er jo super fantastisk! I dag skulle vi tømme vores hus og da det nok kommer til at tage HELE dagen besluttede vi at jeg tog hunde-tjansen, og blev i vores nye hus, sammen med Dexter...

 

Men det er som om Dexter kan være alene, men han kan ikke være sammen med mig uden Olivier er her :vedikke:

 

Han laver ikke andet end at gå rundt og pive, og det er sådan en rigtig "ynkelig hunde-piv", og jeg bliver sådan helt :megaked:

 

Vi følger rutinerne, gåturer som vi plejer, mad, leg osv. alt er som normal; Olivier er her bare ikke...

 

Hvordan kan det være at han fint kan være alene... Men når det kun er Olivier der er væk så er det svært for ham? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er jo fint trænet i at være alene hjemme efterhånden, og det går rigtig fint... Han kan nu være alene i op til to timer på en god dag :-D

 

Det er jo super fantastisk! I dag skulle vi tømme vores hus og da det nok kommer til at tage HELE dagen besluttede vi at jeg tog hunde-tjansen, og blev i vores nye hus, sammen med Dexter...

 

Men det er som om Dexter kan være alene, men han kan ikke være sammen med mig uden Olivier er her :vedikke:

 

Han laver ikke andet end at gå rundt og pive, og det er sådan en rigtig "ynkelig hunde-piv", og jeg bliver sådan helt :megaked:

 

Vi følger rutinerne, gåturer som vi plejer, mad, leg osv. alt er som normal; Olivier er her bare ikke...

 

Hvordan kan det være at han fint kan være alene... Men når det kun er Olivier der er væk så er det svært for ham? :vedikke:

 

Optager du ham så du ved der ikke er samme opførsel når han er helt alene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Optager du ham så du ved der ikke er samme opførsel når han er helt alene?

 

Ja, plus vi har lært ham at være alene i vores underste etage, og der er åbent op til førstesalen. Det vil sige at vi kan sidde på 3salen med døren åben og lytte efter om han hyler i stue etagen, så snart vi forlader ham i underetetagen ligger han sig til at sove...

 

Jeg har overvejet om det bare er det jeg skal gøre :roll: Sætte ham derned og så ville det være lettere for ham for så ville han ikke føle at flokken var "delt" :vedikke:

 

Lige nu har jeg lavet et frossent tyggebene-dims til ham som han er vældig beskæftiget af, så har fået lidt fred...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, plus vi har lært ham at være alene i vores underste etage, og der er åbent op til førstesalen. Det vil sige at vi kan sidde på 3salen med døren åben og lytte efter om han hyler i stue etagen, så snart vi forlader ham i underetetagen ligger han sig til at sove...

 

Jeg har overvejet om det bare er det jeg skal gøre :roll: Sætte ham derned og så ville det være lettere for ham for så ville han ikke føle at flokken var "delt" :vedikke:

 

Lige nu har jeg lavet et frossent tyggebene-dims til ham som han er vældig beskæftiget af, så har fået lidt fred...

 

Der er jo forskel på om I er i huset (på 3sal) eller er helt væk.. Ignorerer du ham bare når han piber? Det ville jeg hvert fald forsøge for at se om han bare prøver at få opmærksomhed :vedikke: Herhjemme går hunni os rundt og piber og leder lidt når den ene tager afsted, men det går hurtigt over.. Ellers har jeg ingen gode råd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke bare det er fordi han er et helt nyt sted?

 

Vi har boet her i tre uger jo, og der har ikke været noget problem...

 

Men jeg tror jeg har fundet årsagen... Han ligger og sover stille og roligt nu... Tror han havde en prut på tvæs, han lavede i hvertfald en KÆMPE en (Tror aldrig jeg har set så stor en før!!!); på trods af at han normalt aldrig skider midt på dagen (Morgen og aften normalt)!

 

Oh well! Nu er der ro på ham, så tror bare jeg har tolket ham helt forkert, og det ikke var savn men mave-onde :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ok. Ja man skal lige lære at tolke jegskalvirkeligskide pive fra alt det andet piv sådan en hanhund kan komme med.

 

:lol::lol: Ja, specielt fordi jeg jo næsten aldrig har ham alene, og Olivier ofte har Dexter med sig, så Dexter har helt klart et tættere forhold til ham, end til jeg, og dermed også fået nogle vaner hvor jeg så stor sådan lidt :confused: fordi jeg ikke aner det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...