Hop til indhold

Bianca van der Post er gudinden over dem alle


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Aldrig har jeg været på et bedre kursus!!!!! Bianca er såååååå GOD:klap:

 

Så er det sagt...

 

2 dage i hundens tegn :-) Så kan det ikke være bedre:-D

 

Vi drog afsted til fyn med afgang 5.45.. Puuuh, det var tidligt, især fordi jeg kun fik 4 timers søvn..

 

Vi lagde ud med foredrag da vi ankom. Super spændende, det handlede meget om motivation, belønnings muligheder osv.

 

Vi var i alt 4 kursister med hund, i alt fik vi 4*20 min. pr. dag, hvilket er meget... Til sidst var ens lille vuf altså temmelig træt;-)

 

Jeg havde hjemmefra lavet en plan over hvad jeg ville træne med Caia.

 

Øvelserne var på dag 1:

 

Alm. plads - 20 min.

 

Apport - Der skulle trænes på hurtigt tilbageløb - 20 min

 

Distraktionscirklen - 20 min

 

Et trick ( High, stå på bagpen fra plads siden af) - 10min

 

Smækdæk - 10 min.

 

Øvelserne på dag 2:

 

Alm. plads - 20 min

 

Distraktionscirklen - 20 min.

 

Fokus på at få fjernet håndtegn ved bakke i plads positionen ( htm position) samt foran position, også htm. - 20 min

 

Smæk dæk - 15 min.

----------------------------------

 

Jeg fik en masse med mig hjem hvad angår alle øvelserne.

 

Især ved plads. Her har vi virkelig allerede rykket os. Bianca ser alt, og jeg mener alt.. Hun er der med det samme.

Vi trænede med tempo på, ved at gå i cirkler, og meget med hvornår jeg skal belønne osv. Vi havde stor fokus på koncentrationen, altså at Caia bare skal kigge på mig HELE tiden!

 

På dag to begyndte vi at arbejde på at få fjernet min hånd til bag ryggen.. målet er at jeg bare kan have venstre arm hængende eller oppe i luften for den sags skyld. Men der er vi så ikke endnu. Caia var sej, hun var virkelig sej!!

 

Jeg fik en af de andre til at filme os fra dag 2 af, dog er det i starten, så det med hånden bag på ryggen er der desværre ikke.. Men ihhh hvor er det skønt at se ens hund med høj hale, og fuld fokus på en:banan:

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

Bianca render lige ved siden af så hun kan se alt, men håber I kan se lidt af træningen alligevel:5up:

 

Distraktions cirklen fik vi super meget ud af.. Og her vil jeg gerne mega meget prale... Jeg valgte at træne den begge dage. og idag gik en af kursisterne og var lokke due, og hun gik seriøst med godbidder lige i snotten på Caia, men Caia blev i sin plads!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hold kæft hvor var jeg bare stolt af min lille Aussie... Det var altså fantastisk at opleve:lun::lun: Virkelig virkelig fantastisk:hjerte:

 

Noget jeg også blev positivt overrasket over var da vi skulle arbejde hænderne væk i to af vores htm positioner.. På de 20 min vi trænede på de to, nåede jeg at fjerne mine hænder fra at have dem siddende i hoften, til at få dem om på ryggen og halvt oppe i luften.. Så fedt. dyyygtige Caia blev bare i sin position:mrgreen:

Bianca var rigtig dygtig til at pointere ikke at gå for hurtigt frem, men samtidig var det vigtigt at hæve ens kriterier.. :-D

 

Desuden var Caia bare sådan en lækker aussie i følge Bianca. Hun var helt vild med at Caia var så let at se på, og hun blev ved med at sige at hun bare var i super fin form, og virkelig var skarp og hurtig... Ihhh så vokser man altså lige mindst 20 cm... :engel:

 

Det har været 2 virkelig hårde dage, for man er bare på, men hold nu fast hvor har det været 2 fantastiske dage. Jeg har lært så meget, og jeg glæder mig bare til at træne videre på alle overstående ting...

 

Der var en super dejlig stemning, og alle hyggede sig, og alt kørte bare derudaf.. Vejret har været fantastisk, og så var det bare dejligt at søde søde Linda var så sød at skaffe overnatning til Caia og jeg hjemme hos hendes mor... Det kunne ikke være bedre, og sikke gæstfrie de var:genert::blink:

 

Der er blevet taget en million billeder, men jeg har endnu ikke set dem.. Håber at Iben fra Minddog får lagt nogen ud snart...

 

Puuuh det var det..

 

Var det ok Linda? :-) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Taaaaaak (ok, jeg hedder ikke Linda, men var ligeså spændt på at høre om det :oops:)

 

Og F... hvor ser det godt ud :5up::5up::5up:

 

Hehe, det er helt ok.. Har også bare snakket og snakket om det her kursus. Er så glad for at jeg kunne komme med, så det mindste var da at dele ud af mine oplevelser til jer.

 

Taaaark:oops: Bare ærgeligt at jeg ikke kan vise jer pladsen hvor jeg har hånden bag på ryggen, for det var nemlig helt nyt for Caia..

 

Og så må jeg sige at Bianca er helt fantastisk at kigge på når hun træner med egen hund. Hun gik en masse lydighed.. Wow, de to hunde var bare så lækre at se på. De var bare på, og virkelig virkelig klar.. En fornøjelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tak for beskrivelse, jeg har glædet mig meget til at høre om kurset. :-D Kan læse på Facebook, at Jette også er helt oppe at køre over det. Jeg skal klart have kigget på, om jeg kan komme med på et af hendes kommende kurser, jeg kan se på minddog.dk, at der er planlagt et par stykker til.

 

Do it!

 

Hun har et i oktober måned... Selve trænings området er også helt igennem fantastisk...

 

Og ja Jette var også oppe at køre over det... Hehehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Og så glemte jeg lige dette..

 

På dag 1 kommer der 22 mand høj for at spille en kamp. Der er publikum på, der bliver seriøst råbt, skreget, fløjtet og spillet fodbold... alt imens har vi træning i den modsatte ende..

 

Ikke en hund lod sig friste af alle disse forstyrrelser... :shock::klap:

Ikke engang min lille Caia som godt kan miste fokus engang imellem..

 

Det er sku klasse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Wee, hvor lyder det fedt det kursus :banan:

Jeg har også glædet mig til at høre om det :-D

 

Og hold da op hvor ser det godt ud på videoerne :5up::klap:

 

Jeg er bare så ked af at jeg ikke havde råd til at komme med, men jeg kan forstå at der kommer flere af slagsen.

 

 

Det var jo rent luksus, i og med at vi fik så meget tid inde i ringen hver især. Det er en selv der helt alene bestemmer hvad der skal trænes på.. Så det gælder om at forberede sig for at få mest muligt ud af det..

 

Der er et kursus igen i oktober måned.. Hvis du har mulighed for at tage afsted, så gør det endelig!

 

Taaark:oops::oops: er virkelig også glad for at jeg besluttede mig for at få trænet på den plads.. Den skal nemlig være en stor del af vores nye htm program, så den skal altså bare være der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg kan vist ikke de datoer i oktober, så vidt jeg husker. Men der er vist også et i januar. Selvom det nok bliver en kold omgang. :shock:

 

Ja det bliver nok en kold omgang i januar måned... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst labberdrengene
Aldrig har jeg været på et bedre kursus!!!!! Bianca er såååååå GOD:klap:

 

Så er det sagt...

 

2 dage i hundens tegn :-) Så kan det ikke være bedre:-D

 

Vi drog afsted til fyn med afgang 5.45.. Puuuh, det var tidligt, især fordi jeg kun fik 4 timers søvn..

 

Vi lagde ud med foredrag da vi ankom. Super spændende, det handlede meget om motivation, belønnings muligheder osv.

 

Vi var i alt 4 kursister med hund, i alt fik vi 4*20 min. pr. dag, hvilket er meget... Til sidst var ens lille vuf altså temmelig træt;-)

 

Jeg havde hjemmefra lavet en plan over hvad jeg ville træne med Caia.

 

Øvelserne var på dag 1:

 

Alm. plads - 20 min.

 

Apport - Der skulle trænes på hurtigt tilbageløb - 20 min

 

Distraktionscirklen - 20 min

 

Et trick ( High, stå på bagpen fra plads siden af) - 10min

 

Smækdæk - 10 min.

 

Øvelserne på dag 2:

 

Alm. plads - 20 min

 

Distraktionscirklen - 20 min.

 

Fokus på at få fjernet håndtegn ved bakke i plads positionen ( htm position) samt foran position, også htm. - 20 min

 

Smæk dæk - 15 min.

 

----------------------------------

 

Jeg fik en masse med mig hjem hvad angår alle øvelserne.

 

Især ved plads. Her har vi virkelig allerede rykket os. Bianca ser alt, og jeg mener alt.. Hun er der med det samme.

Vi trænede med tempo på, ved at gå i cirkler, og meget med hvornår jeg skal belønne osv. Vi havde stor fokus på koncentrationen, altså at Caia bare skal kigge på mig HELE tiden!

 

På dag to begyndte vi at arbejde på at få fjernet min hånd til bag ryggen.. målet er at jeg bare kan have venstre arm hængende eller oppe i luften for den sags skyld. Men der er vi så ikke endnu. Caia var sej, hun var virkelig sej!!

 

Jeg fik en af de andre til at filme os fra dag 2 af, dog er det i starten, så det med hånden bag på ryggen er der desværre ikke.. Men ihhh hvor er det skønt at se ens hund med høj hale, og fuld fokus på en:banan:

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

Bianca render lige ved siden af så hun kan se alt, men håber I kan se lidt af træningen alligevel:5up:

 

Distraktions cirklen fik vi super meget ud af.. Og her vil jeg gerne mega meget prale... Jeg valgte at træne den begge dage. og idag gik en af kursisterne og var lokke due, og hun gik seriøst med godbidder lige i snotten på Caia, men Caia blev i sin plads!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hold kæft hvor var jeg bare stolt af min lille Aussie... Det var altså fantastisk at opleve:lun::lun: Virkelig virkelig fantastisk:hjerte:

 

Noget jeg også blev positivt overrasket over var da vi skulle arbejde hænderne væk i to af vores htm positioner.. På de 20 min vi trænede på de to, nåede jeg at fjerne mine hænder fra at have dem siddende i hoften, til at få dem om på ryggen og halvt oppe i luften.. Så fedt. dyyygtige Caia blev bare i sin position:mrgreen:

Bianca var rigtig dygtig til at pointere ikke at gå for hurtigt frem, men samtidig var det vigtigt at hæve ens kriterier.. :-D

 

Desuden var Caia bare sådan en lækker aussie i følge Bianca. Hun var helt vild med at Caia var så let at se på, og hun blev ved med at sige at hun bare var i super fin form, og virkelig var skarp og hurtig... Ihhh så vokser man altså lige mindst 20 cm... :engel:

 

Det har været 2 virkelig hårde dage, for man er bare på, men hold nu fast hvor har det været 2 fantastiske dage. Jeg har lært så meget, og jeg glæder mig bare til at træne videre på alle overstående ting...

 

Der var en super dejlig stemning, og alle hyggede sig, og alt kørte bare derudaf.. Vejret har været fantastisk, og så var det bare dejligt at søde søde Linda var så sød at skaffe overnatning til Caia og jeg hjemme hos hendes mor... Det kunne ikke være bedre, og sikke gæstfrie de var:genert::blink:

 

Der er blevet taget en million billeder, men jeg har endnu ikke set dem.. Håber at Iben fra Minddog får lagt nogen ud snart...

 

Puuuh det var det..

 

Var det ok Linda? :-) :-)

Det er ved min træningsplads i var:banan:

Søndag formiddag var jeg nede på pladsen med mine hunde, så de kunne bade i åen:banan:, jeg så godt der var nogen i den anden ende af fodboldbanen:vinken:

 

Det lyder rigtig spændende:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: årh hvor i gode :mrgreen:

 

Var virkelig spændt på at høre om kurset, havde et lille sted håbet det ikke var pengene værd så jeg kunne spare dem hihi men lader vidst til jeg skal tjekke kalender og ønske noget ferie i oktober :mrgreen:

 

Trine var det ikke noget for jer os :engel:

 

Jo! Meget gerne - jeg kan selvfølgelig bare ikke den weekend i oktober :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er ved min træningsplads i var:banan:

Søndag formiddag var jeg nede på pladsen med mine hunde, så de kunne bade i åen:banan:, jeg så godt der var nogen i den anden ende af fodboldbanen:vinken:

 

Det lyder rigtig spændende:klap:

 

Jeg så dig... Så i hvert fald en hunde ejer med to labber nede ved åen... :klap:

 

Det er et lækkert område I har jer..... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst labberdrengene
Jeg så dig... Så i hvert fald en hunde ejer med to labber nede ved åen... :klap:

 

Det er et lækkert område I har jer..... :5up:

Ja det er bare så dejligt, hundene elsker åen:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bianca er en fantastisk underviser, første gang i mange år at jeg ikke er med, når hun er i landet ;O(

 

Distraktionscirklen er min absolutte farvorit, har selv brugt den på nogle af de hold jeg har haft. Bianca er også god til at give en nye vinkler på ens træning, og de kurser som Iben afholder er absolut værd at holde øje med :-DVelkommen til MindDog

 

Mvh Carina, Bubalu og Diesel :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Bianca er en fantastisk underviser, første gang i mange år at jeg ikke er med, når hun er i landet ;O(

 

Distraktionscirklen er min absolutte farvorit, har selv brugt den på nogle af de hold jeg har haft. Bianca er også god til at give en nye vinkler på ens træning, og de kurser som Iben afholder er absolut værd at holde øje med :-DVelkommen til MindDog

 

Mvh Carina, Bubalu og Diesel :vuf:

 

Caia og jeg fik også trænet på distraktionscirklen begge dage på kurset.

Har så godt nok prøvet den en gang tidligere på et andet kursus. denne øvelse er også blandt mine yndlings.. Den er simpelthen så god.

 

Iben fortalte mig at hun kendte dig ret så godt:-) Vi kom jo til at snakke lidt Aussie snak..

 

Jeg er i hvert fald så glad for at jeg blev lokket med af en af de andre, og jeg håber at jeg kommer på et af de kommende bianca kurser hos minddog. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
CCC, det var kun lørdag-søndag, du var af sted, ikke? Jeg kan se, at næste kursus er den 14.-16. oktober, men det er jo fredag-søndag, så det kræver, at man kan tage fredagen fri. Det undrer mig bare, at det er tre dage, når alle de andre Bianca-kurser kun er to dage. :hmm:

 

Jeg tror faktisk at de skriver på hjemmesiden at man skal bemærke at bianca kurset kun er 2 dage. Hmmm. kan ikke finde det nu når jeg går ind på hjemmesiden igen.

Oprindeligt var det også fra fredag til søndag, det vi skulle på.. Men Iben lavede det om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ok. Nu har jeg sendt en mail og spurgt. :-)

 

De er gode til at svare hurtigt.. Har lige fået en mail fra hende for 5 min. siden :-)

 

Håber du får et super kursus til oktober hvis du vælger at tage afsted. Jeg ved at Jette overvejede at tage afsted igen.. Det samme med Anja, det skulle så bare være med hendes Sheltie.. Men hun var ikke sikker for det ville være meget tæt på EM. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...