Hop til indhold

Skat og udlejning


Gæst Joensvekla73
 Share

Recommended Posts

Gæst Joensvekla73

Skattemæssigt betragtes udlejning af ejendom, som selvstændig virksomhed, uanset om man er registreret som erhvervsdrivende eller ej. Dette giver mulighed for, at man ved udlejning af ejendom, får mulighed for at anvende de samme gunstige regler, som hvis man havde en rigtig registreret virksomhed.

Virksomhedsskatteordningen giver kort fortalt mulighed for, at en personlig udlejer kan blive underkastet en beskatning, der minder om den, som anpartsselskaber og aktieselskaber skal benytte.

For alle udlejere er der derfor mulighed for at trække renteudgifter fra fuldt ud i den skattepligtige indkomst.

Indtægter fra udlejning af en bolig til beboelse, er som hovedregel skattepligtige. Udlejes boligen kun en del af året, eller udlejer ejeren enkelte værelser i boligen til andre, vil lejeindtægten være skattefri, når den er under et vist beløb.

Der findes forskellige metoder for beskatning af lejeindtægt fra hhv. helårsbolig og fritidsbolig, og reglerne bør indlæres afhængig af dit behov og ejendomstype.

Er der yderligere behov for mere konkret information og vejledning om skat og udlejning, kan alle henvende sig hos Skat i hjemkommunen.

Hvis ejendommen udelukkende anvendes til udlejning, beskattes indtægten efter de regler, som er gældende for udlejningsejendomme. Det samme gælder, hvis du er påbegyndt erhvervsmæssig udlejning i løbet af året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh, I know what to do. Lokkemad!! men det må blive i en lidt anden genre hvor jeg ikke kommer helt til kort:

 

I J 1975.471 ff. (genoptrykt i Bånd på hånd og mund 2008 s. 93 ff.) har Vagn Greve taget afstand fra de traditionelle kriterier ved afgrænsningen af § 267. Sigtelser og ringeagtsytringer behandles under ét. Betingelserne for, at der har foreligget en æreskrænkelse, er herefter, (1) at der har været en ytring eller en handling, der er et surrogat for en ytring, (2) at den rigtigt forstået indeholder en negativ bedømmelse af et omdømme, og (3) at ytringen i den givne sammenhæng er groft stridende mod sædvanlig skik og brug på området. På visse livsområder er der envidere nogle særlige krav om relevans og saglighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh, I know what to do. Lokkemad!! men det må blive i en lidt anden genre hvor jeg ikke kommer helt til kort:

 

I J 1975.471 ff. (genoptrykt i Bånd på hånd og mund 2008 s. 93 ff.) har Vagn Greve taget afstand fra de traditionelle kriterier ved afgrænsningen af § 267. Sigtelser og ringeagtsytringer behandles under ét. Betingelserne for, at der har foreligget en æreskrænkelse, er herefter, (1) at der har været en ytring eller en handling, der er et surrogat for en ytring, (2) at den rigtigt forstået indeholder en negativ bedømmelse af et omdømme, og (3) at ytringen i den givne sammenhæng er groft stridende mod sædvanlig skik og brug på området. På visse livsområder er der envidere nogle særlige krav om relevans og saglighed.

 

 

Ringeagtsytringer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
mystisk tråd:hmm:kan kun erklære mig enig i det der med at der står kvinder bag alt:slem: resten har jeg da svært ved at se en sammenhæng i:vedikke: men hva pyt.. der skal jo være lidt for en hver smag..

 

Ja uha, jeg har TV2 news kørende i baggrunden, med verdenssitiationen i billede og tekst, søjler og målinger børsnoteringer og røverier, der er nok at grine af selv om det er alvor, i england fører de stort, her i danevang er vi da gået død for længe siden.....hvorfor ikke bare sætte sig på r***n og følge det bizzare show på storskærmen :slem:

 

:hmm:Nu må vi stå sammen :blink: ....men det er jo også lidt risikabelt, sådan at hive stikket ud :shock: FB er ondskab, nedbrydende og farligt:klap: før brændte man bøger, nu kortslutter man bare!:banan::banan::banan::banan:

 

Rød magt koster 320 mia kr, syge lån skal overtages af staten, vi smadrer butikken, kom og tag hvad i vil, fuck politiet :shock: OMG, det må jeg jo ikke sige, er jo hedning :damn:

 

Mine tanker går til dem der nu skal på arbejde :engel: i bliver nok røvet inden i når hjem! :vinken::drille::drille::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
:engel: Det er da weekend om 20 minutter... men man selvfølgelig også blive røvet på vej hjem fra job:lol:

 

:stupid:Det er længe siden jeg har TÆNKT klart! :slem: ...bare det dog går:hmm::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...