Hop til indhold

ægte chihuahua?


Gæst Mariad
 Share

Recommended Posts

hej folkens, hvordan kan man vide om en chihuahua er ægt hvis der ikke er nogle stamtavle på den ? er der nogle specielle kriterier der kan påvise om den er ægte eller ej hvis der står i sundhedsbogen på hunden det er en chihuahua kan man så gå ud fra det eller ej ? håber nogle kan hjælpe mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det ved jeg men tænkte på om der er nogle specielle mål ,

altså fx vægt og højde længde der siger en chihuahua er maks xxx ?

 

på dansk kennelklubs hjemmeside kan du finde racestandarder over alle racer - også chihuahua. så kan du jo tjekke, hvor godt hunden passer på racestandarden. at den gør det er dog, selvfølgelig, ikke det samme som, at der er tale om en ren chihuahua. hvis det er meget vigtigt for dig at få en ren chihuahua, vil jeg da bestemt opfordre dig til at købe en med stamtavle. men ellers er det vel ikke så vigtigt, om den lige præcis er ren? hvis jeg købte tavleløst ville jeg være meget mere bekymret for hundens helbred - om forældrene var tjekket for arvelige sygdomme, det er de alt for sjældent i tavleløs avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Man kan ikke sige at der er noget specielt ved dem der fortæller om de er "ægte" eller ej.. Kun stambog, det er ikke noget med at hvis den vejer 2,2 kg, eller har en speciel hale længde er den 100% ægte.. Sorry, sådan fungere det ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke forstand på chihuahua.. så måtte jo spørge en nogle kloge hoveder det var nu min veninde der har spurt mig og jeg måske kunne finde ud af det.. jeg har kun forstand på min Xena labrador/rottweiler blanding :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...