Hop til indhold

Led problemer hos Labber ?


Gæst Tinka
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg i et stykke tid gået og undret mig lidt over min ene hunds tempo når vi går tur.

 

Santa bliver 4 til december, og jeg har altid tænkt at hun gik lidt underligt stift på sine bagben, men har egentlig aldrig tænkt så meget mere over det.

Begge mine hunde bliver luftet i hundeskov 3 gange om dagen i mindst en halv time pr. gåtur (ofte længere). Tinka (9 år) pisker altid rundt og skal undersøge alting, i modsætningen til Santa, som selvfølgelig også render rundt og undersøger ting, bare i et lidt langsommere tempo.

Jeg opdagede det faktisk først da jeg begyndte at løbe mere med hundene, her løber hun aldrig hurtigere end højst nødvendigt, og selv hvis hun pludselig finder noget spændende at snuse til og sakker bagud, så løber hun ikke hurtigt op til mig når jeg stopper op og kalder på hende, så kommer hun bare luntende (og nu skal det altså lige siges at jeg ikke er den hurtigste løber!)

Det underlige er bare at hun kan tonse derudaf hvis hun pludselig får fært.

Sparer hun bare på kræfterne når hun går normalt ? :vedikke:

Burde man få det undersøgt?

Har nogle af jer andre oplevet det samme?

 

Undskyld det lidt rodede indlæg, men jeg håber i forstår :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig, ville jeg måske nok høre dyrlægen, om I kunne prøve at køre med noget smertestillende i en kort periode, for at se om det gør nogen forskel for hende... For at få ro i sjælen.

 

Hvordan med at rejse sig efter en hård dag, fx.? Virker hun nogen sinde besværet?

 

Det er jo lidt svært at sige, hvad det er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ihvertfald tænkt mig at skrive/ringe til dyrlægen. :)

 

Men nej, hun virker aldrig besværet efter en lang dag.

Når vi går andre steder, i andre skove fx så løber hun meget længere, og hurtigere, og det samme når vi er på stranden, så svømmer hun altid for fornøjelsens skyld og gerne rimelig langt ud.

 

Det er det der er så underligt :vedikke:

 

Tænkte bare at nogen måske kunne nikke genkendende til det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at få hende røngtenfotograferet først? Så ved I bedre, hvad I står med.. Og så kan I beslutte, om der skal smertestillende medicin til.

 

Smerter er jo tit en praktisk foranstaltning, der skal forhindre hunden i at bevæge sig uhensigtsmæssigt...

 

Men hunde har jo altså forskelligt temperament, så nogle er mere stille og mageligt anlagte end andre.. Så der behøver ikke at være noget galt.

 

Men hvis der er, så kan MEGET afhjælpes med kosttilskud.

 

Jeg har selv lige fået en halt hund "helt" igen ved at give hende rigelige tilskud af glucosamin, chondroitin og MSM.

 

Hun havde fået ødelagt albuerne af borreliose-infektion og haltede på alle fire ben. Jeg har set billederne af albuerne og ved, at de ikke er så gode mere. Men efter Silke havde fået den cocktail af tilskud i nogle uger, så var hun holdt helt op med at halte.

 

Silke er 9 år nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt ville jeg nok starte med smertestillende. Så jeg fandt svar på, om der rent faktisk var noget i vejen...

 

Bagefter røntgenfotografering, kiropraktor osv. Det kan jo være alt muligt, HD, skadet korsbånd, gigt, dårlig bygning, ryggen og blive en meget dyr affære, hvis det viser sig, at der rent faktisk ikke er noget.

 

Men det er så den måde, jeg ville gøre og som dyrlægen også gjorde med Møffe...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nå ja, jeg fik aldrig opdateret :blink:

 

Jeg var oppe for at hente noget medicin til mine kaniner, og fik en lang snak med dyrlægen :klap:

Først sagde hun at man kunne vælge at få hende røngtenfotograferet, men efter en lang snak sagde hun at det umiddelbart ikke det lød som noget at være bekymret for eftersom det ikke er blevet værre og hun ellers er glad og frisk og løber agility uden problemer og sagtens kan tonse efter ting og sager i skoven, og så sagde hun at hun havde skrevet det i hendes journal og at hun ville kigge på det når vi kommer ind til vaccination som vidst nok er i oktober.

Og så giver jeg ekstra update der :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...