Hop til indhold

Fransk/Ruhåret tæve søger nyt hjem


Gæst Birch
 Share

Recommended Posts

Vi står i den uheldige situation at vi har en hund vi ikke kan fungere mere med. Hun er født 18. Feb 11 og fungere godt sammen med andre hunde som hun kender samt familien. Hun kræver en del aktivering for at kunne fungere godt ellers bliver hun meget destruktiv og bider i alt. Det er desuden ikke nok at have hende gående med andre hunde. Hun er så småt begyndt at være renlig og kan de fleste basiskald som sit navn Ronja, sit, dæk, pote og gå snor. Hun er en blanding mellem en fransk og en ruhåret. Er chippet og vacc.

Det vi søger er et sted hvor Ronja kan få mere plads og opmærksomhed.

Er paa HF resten af dagen og kan kontaktes herigennem.

 

 

birch-albums-oms-picture23726-billede-005.jpg

Kan hentes nord for Varde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja også der. Men det sker uanset om hun er selv eller om der er andre hunde.

 

Okay. Det lyder som seperations-angst.

 

Måske du skulle skrive at der skal lægges kræfter i at træne alene-hjemme med hende ?

 

Hvis folk på forhånd ved at det skal trænes er sandsynligheden for at hun skal omplaceres endnu engang lidt mindre.

 

Held og lykke med at finde et hjem til hende :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Det lyder som seperations-angst.

 

Måske du skulle skrive at der skal lægges kræfter i at træne alene-hjemme med hende ?

 

Hvis folk på forhånd ved at det skal trænes er sandsynligheden for at hun skal omplaceres endnu engang lidt mindre.

 

Held og lykke med at finde et hjem til hende :x:

 

Er også sikker på der er angst.

 

Min egen mening er at hun skal aflives da problemet er for stort, hun går stadig og bider i ting selvom vi er hjemme. Men da det er kærestens hund er det hendes beslutning.

 

Har prøvet at træne det væk og tager udgangspunkt i bogen "Alene Hjemme" uden fremskridt. Desuden dette har der også været kontakt til en adfærdsbehandler uden resultat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Den er ca. 7 mdr. Rigtig godt tidspunkt for lommelalderen iovrigt:mrgreen:

 

De fleste hvalpe og unghunde er jo mere eller mindre destruktive (min er snart 2 aar og han elsker stadig at tygge vores haveslanger i stk.). naar der skrives destruktiv er det ud over det saedvanlige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også sikker på der er angst.

 

Min egen mening er at hun skal aflives da problemet er for stort, hun går stadig og bider i ting selvom vi er hjemme. Men da det er kærestens hund er det hendes beslutning.

 

Har prøvet at træne det væk og tager udgangspunkt i bogen "Alene Hjemme" uden fremskridt. Desuden dette har der også været kontakt til en adfærdsbehandler uden resultat.

 

Jeg synes det er tidligt at der er tale om aflivining, hun er jo stadig hvalp... Har I haft hende helt fra lille? Har hun været ude for noget traumatisk i sin opvækst? Noget der evt kunne give en forklaring på hendes adfærd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er tidligt at der er tale om aflivining, hun er jo stadig hvalp... Har I haft hende helt fra lille? Har hun været ude for noget traumatisk i sin opvækst? Noget der evt kunne give en forklaring på hendes adfærd...

 

 

Har haft hende siden moderen blev gravid. Hendes mor var også tosset og blev aflivet sammen med den ene bror. Tror det måske skyldes sammenblandingen mellem racen.. who knows

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft hende siden moderen blev gravid. Hendes mor var også tosset og blev aflivet sammen med den ene bror. Tror det måske skyldes sammenblandingen mellem racen.. who knows

 

Blev de aflivet før eller efter i hentede hende?

Hvordan er faderen?

Men moderens "tossethed" må de da hev opdaget før end de valgte at få hvalpe på hende tænker jeg...

Det lyder på mig som om der er gået noget grueligt galt i den paring, hvad det er kan jeg jo så ikke gøre mig klog på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville da gerne vide hvordan der er trænet alene-hjemme... For det er med stor sandsynlighed her problemet er opstået.

 

Mange tror at man får en hund/hvalp, og når man skal gå fra den så lukker man bare døren og går...

 

Andre træner det rent faktisk, men går ALT for hurtigt frem. Det tager ca 3 uger at lære en hvalp at være alene, og sjusker man så bliver man straffet TIFOLDIGT believe me, og det passer meget godt med den alder hun har nu.

 

Min "glemte" hvordan man var alene fordi jeg havde sjusket med træningen da han var lille, og jeg blev straffet med alverdens ødelagte ting inkl et par fjernbetjeninger og utalige sko da han var 7 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det er synd i ikke giver hende en chance...

 

Hvis ikke Dexter bliver aktiveret nok, så bider han også i ALT, og han leder efter ballade og sjov hele tiden! En god gåtur eller noget træning af sjove tricks og han ikke så meget som tænker på at gnave i noget!

 

Jeg kan ikke beslutte om jeg tror det skyldes at hunden ikke bliver aktiveret nok, og at jeg skal have ondt af hunden..

 

Eller om jeg skal være forarget over at nogen har købt en hund, hvor det har vidst at forældre/søskende har været "tosset"; Og man så forsøger at sælge en hund videre man selv mener er tosset/bør aflives :vedikke:

 

Aflevere hende i Holland, jeg er sikker på Dexter ville elske en søster :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev de aflivet før eller efter i hentede hende?

Hvordan er faderen?

Men moderens "tossethed" må de da hev opdaget før end de valgte at få hvalpe på hende tænker jeg...

Det lyder på mig som om der er gået noget grueligt galt i den paring, hvad det er kan jeg jo så ikke gøre mig klog på...

 

Faderen vides ikke ang. adfærd da dette var en naboes hund der gjorde den franske mor gravid uden ejerne vidste om dette.

Hendes mor fandt de først ud af efter graviditeten sammen med en bror de valgte at beholde. Moren blev aflivet pga. adfærd og broren var det en korsbånd og adfærd der var grunden til den blev aflivet

 

Jeg ville da gerne vide hvordan der er trænet alene-hjemme... For det er med stor sandsynlighed her problemet er opstået.

 

Mange tror at man får en hund/hvalp, og når man skal gå fra den så lukker man bare døren og går...

 

Andre træner det rent faktisk, men går ALT for hurtigt frem. Det tager ca 3 uger at lære en hvalp at være alene, og sjusker man så bliver man straffet TIFOLDIGT believe me, og det passer meget godt med den alder hun har nu.

 

Min "glemte" hvordan man var alene fordi jeg havde sjusket med træningen da han var lille, og jeg blev straffet med alverdens ødelagte ting inkl et par fjernbetjeninger og utalige sko da han var 7 mdr.

 

Det er bare træls når hun har ødelagt ting fore mere en 10000. Men tror et bur er løsningen og skal helt sikkert prøves.

 

Har prøvet at træne efter denne bog efter at have gode resultater med min schæfer

Bogpriser.dk

 

Jeg synes godt nok det er synd i ikke giver hende en chance...

 

Hvis ikke Dexter bliver aktiveret nok, så bider han også i ALT, og han leder efter ballade og sjov hele tiden! En god gåtur eller noget træning af sjove tricks og han ikke så meget som tænker på at gnave i noget!

 

Jeg kan ikke beslutte om jeg tror det skyldes at hunden ikke bliver aktiveret nok, og at jeg skal have ondt af hunden..

 

Eller om jeg skal være forarget over at nogen har købt en hund, hvor det har vidst at forældre/søskende har været "tosset"; Og man så forsøger at sælge en hund videre man selv mener er tosset/bør aflives :vedikke:

 

Aflevere hende i Holland, jeg er sikker på Dexter ville elske en søster :lun:

 

Hun er en hund med en enorm energitank. Det er lige meget om man går 5 km med hende så kan hun ødelægge 15 ledninger og bide hul i puderne i sofaen. Syntes mest man skal tænke på hunden som ikke selv bringer sig i problemerne men ejerne.

 

Har bare ikke mere tid end jeg selv har.

 

Men i går blev jeg selv i tvivl da jeg trænede apportering til jagt med min schæfer, med en rigtig edderfuglevinge. Ronja blev mega kuller i starten indtil hun fik snuset til vingen. Så jeg kastede vingen og regnede med schæferen ville nå denne først.. Men nej Ronja fik vingen først kom hen til mig og aflevere den. Efter en times leg tror jeg faktisk at hun var langt bedre til opgaven end Ronja. Så står mellem et valg.

 

Tror jeg giver hunden en 5. chance, træner hende op til at være jagthund og så må vi se.

 

Kan godt lide at få andres holdninger og råd til at hun kan trives bedre.

 

Efter vi fik et bur er det blevet meget bedre da hun ikke smadre alle ting men piver meget når hun er derinde ofte. Nogen råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Faderen vides ikke ang. adfærd da dette var en naboes hund der gjorde den franske mor gravid uden ejerne vidste om dette.

Hendes mor fandt de først ud af efter graviditeten sammen med en bror de valgte at beholde. Moren blev aflivet pga. adfærd og broren var det en korsbånd og adfærd der var grunden til den blev aflivet

 

 

 

Det er bare træls når hun har ødelagt ting fore mere en 10000. Men tror et bur er løsningen og skal helt sikkert prøves.

 

Har prøvet at træne efter denne bog efter at have gode resultater med min schæfer

Bogpriser.dk

 

 

 

Hun er en hund med en enorm energitank. Det er lige meget om man går 5 km med hende så kan hun ødelægge 15 ledninger og bide hul i puderne i sofaen. Syntes mest man skal tænke på hunden som ikke selv bringer sig i problemerne men ejerne.

 

Har bare ikke mere tid end jeg selv har.

 

Men i går blev jeg selv i tvivl da jeg trænede apportering til jagt med min schæfer, med en rigtig edderfuglevinge. Ronja blev mega kuller i starten indtil hun fik snuset til vingen. Så jeg kastede vingen og regnede med schæferen ville nå denne først.. Men nej Ronja fik vingen først kom hen til mig og aflevere den. Efter en times leg tror jeg faktisk at hun var langt bedre til opgaven end Ronja. Så står mellem et valg.

 

Tror jeg giver hunden en 5. chance, træner hende op til at være jagthund og så må vi se.

 

Kan godt lide at få andres holdninger og råd til at hun kan trives bedre.

 

Efter vi fik et bur er det blevet meget bedre da hun ikke smadre alle ting men piver meget når hun er derinde ofte. Nogen råd?

 

 

Godt at du har fundet en leg som hun er glad for og som stimulerer jagtegenskaberne i hende :5up: Bare husk at sådan en kasteleg kan stresse hunden op.

Afslut evt. legen med at smide noget af hendes foder ud i græsset så hun skal bruge sin næse for at søge det op. Det har en beroligende effekt på rigtig mange hunde og gør dem samtidig godt trætte oveni hovedet.

 

Det er nemlig ikke altid nok at gøre hunden fysisk træt, den skal også have lov til at løse opgaver og snuse sig frem til genstande sådan at hjernen også bliver brugt. Det gør hunden træt på en helt anden måde, og man slipper ofte for den rastløse adfærd som følger efter meget fysisk aktivitet.

 

Med hensyn til buret er det kun en løsning hvis hun langsom er blevet tilvænnet buret, og forbinder det med en hyggeligt og trygt sted at være.

 

Man starter med at indrette buret med dyner, legetøj osv, som ligesom gør det til en hyggelig "hule". Smid evt. et tæppe over buret i den ene ende sådan at hun kan ligge "gemt" inde i buret. Selvfølgelig vigtigt at hun stadig kan se ud i den anden ende !

 

Så kan man begynde at give hende godbidder derinde, evt. kaste dem derind uden hun ser det. Eller give hende tyggeben derinde.

 

Man skal ikke lukke buret før hun er helt tryg ved at være derinde - det ved du hun er når hun selv søger derind for at hvile sig / sove.

 

Og også det med at lukke buret skal tages i små skridt, ligesom alt andet alene hjemme træning. Først lukker man det måske bare i 5 sek, forlader rummet og går ind og lukker det op igen. Så kan man så langsomt udvide tiden. Begynder hun at pive er I gået for hurtigt frem.

 

Jeg tror at det der er sket nu er at I har løst jers problem med at hun ødelægger ting. Men I har desværre nok ikke løst hendes :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ser jeres hverdag ud? Hvor meget fysisk og mentalt aktivering får Ronja? Hvordan afbryder I hende, når hun bider i ting?

 

Hvor meget opmærksomhed får hun? Umiddelbart lyder det til, at Ronja ikke er særlig ønsket og elsket, og det kan hun jo mærke... Hvis I vil benytte buret til at få Ronja til at slappe af, skal I vænne hende til at det er et positivt sted at være og indrette det ligesom Hewlett foreslår.. Server noget lækkert for hende i buret, lad det stå åbent og lad hende selv søge derind.. Hvis hun piver, er hun jo ked af at være i buret og forbinder det med en straf...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det er bare træls når hun har ødelagt ting fore mere en 10000. Men tror et bur er løsningen og skal helt sikkert prøves.

 

Bare endelig husk at træne bur ligeså grundigt som alene-hjemme. Bare fordi den ikk kan ødelægge noget kan den godt være dybt frustreret og bange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes der har været rigtig mange gode og tankevækkende indlæg, dog har jeg selv indtryk af at hunden ikke bliver aktiveret ordenligt.

 

Som hundeejer må man simpelthen tænke på aktivering som andet end en gåtur. Rigtig mange hunde bliver ikke trætte i hovedet af en lang gå tur, og så skal der andre midler i brug, eksempelvis jagttræning, hyrdning (hvis man har en hyrdehund) eller andet, og hvis man ikke lige har tid til det helt store, så kan man jo altid give hunden lov til at søge sit foder eller andet så den kan få brugt hovedet. Og det er jo præcis mangel på ordenlig aktivering der typisk vil ende med en frustreret hund, og det er præcis derfor man skal sætte sig ind i hvilken race man køber (også hvis det er en blanding) og helst møde både mor og far før man køber hvalp.

Selvfølgelig er det en rigtig sur situation at stå i når først man har købt hvalpen, men så må man tage sin beslutning seriøst og ikke bare sende problemet videre. Håber folk der køber en sådan hund, lærer af sine fejl, eller vokser med opgaven og tager den seriøst :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes stadig lidt du mangler at forklare hvad I har gjort for at ændre på hendes adfærd? Det ville gøre det nemmere for folk at beslutte om det ville være en opgave de ville kunne magte...

 

Går I stadig med aflivningstanker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...