Hop til indhold

alene hjemme - ude


Gæst snevinter
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Hvordan har jeres hunde det egentlig med at være alene hjemme når i overnatter andre steder - familie, sommerhus, ferie, venner...?

 

Kommer det an på stedet, eller går det fint alle steder?

 

Har i andre regler eller ting i gør?

 

Træner i det på stedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Ingen problemer der.

 

Når jeg har overnattet hos noget familie har jeg og hundene et værelse for os selv.

Så hvis alle mennesker forlader huset, kommer hundene gerne op på "mit" værelse, så er der intet med dem.

De lægger sig bare til at sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg har ikke brugt det ret meget, men vinter har været ok med det de gange jeg har.

 

Sidst jeg besøgte nogen, kunne jeg dog se at hun ikke var helt ok med det, men det fik vi hurtigt ordnet. Det er samme sted som jeg har efterladt hende hvis jeg skulle rejse. Kom til at tænke på, at det kunne have noget med det at gøre. At hun ikke kunne se forskel på om jeg skulle afsted eller bare en tur ud i byen.

 

Jeg synes også at hun er lidt mere obs når vi er andre steder hende i flere dage - ikke meget, bare lidt - måske fordi hun ved at det ikke er her vi bliver, fordi der er flere nye ting der skal undersøges og lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jason siger ikke noget til det når han er alene andre steder. Han lukkes dog altid inde i et enkelt rum (helst gangen) og med hans transportboks og vand der sammen med ham, for han er stadig ikke helt 100 % renlig (10 mdr og stadig kan han finde på at lette ben op ad sofabordet e.l. :megaked::evil::megaked:)

 

Han har for nylig været alene på en gård sammen med en anden hund. Jeg kom omkring kl 12 og et par timer senere skulle vi hurtigt ud for at se efter noget i en times tid så begge hunde kom ud i indergården, hvor vi lavede noget brædder for ind/udgangen og så lukkede vi dem derind - Jason og den anden hund havde kun mødt hinanden de få timer senere men kemien var der bare med det samme og de to havde det så godt sammen. Da vi kom tilbage lå de i skyggesiden og sov ved siden af hinanden :5up:

Der var en tilbage på gården der gik tæt nok på til at kunne høre dem (hun er bare ikke så glad for hunde så hun var ikke hos dem og de var ikke løse, da de begge har tendens til at løbe efter deres ejer når de tager afsted, hvis de ser hvor bilen kører hen:rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle sover aldrig alene når vi er andre steder henne og sove. Han er simpelthen for mor/far-syg. Er vi nogle steder henne og Bjørn går i et andet rum piver han, det samme sker hvis jeg går i et andet rum.

Det er blevet bedre med tiden, men det har taget lang tid og han er stadig noget utryg ved det.

Er det et helt nyt sted er det slet ikke iorden.

 

Mine forældre så gerne Dumle kunne sove i andet rum end os, de har nemlig gæsteværelse ovenpå og her må hunde ikke komme. Jeg tror faktisk Dumle ville føle sig mest tryg ved at sove i bilen så, men jeg er for meget hønemor til at lade ham gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes sheila ikke er fedt.

 

Men på den anden sider er hun faktiks bedre til at være alene ved min mor, end hjemme..

 

Men alle andre steder end der, der bliver jeg fulgt som en høg og hun kan finde på at stikke af gennem døren når man er på vej igennem den. men det er mest hvis hun ikke har nået at blive tryg der, eller skal være sammen med en anden hund.

 

Når jeg nogle gange har passet hus og hunde for folk, bliver hun dog efter et par dage tryg nok til at hun på normal hvis kan forlades. Bare helst ikke sammen med de andre.

 

Så jo, skal hun være alene et fremmed sted, så forsøger jeg at øve det lidt. Går meget ind og ud af døre, undgår hun følger mig overalt ovs. Det hjælper som regel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stasia har altid været meget nem i den henseende. Hun sover altid hos mig, hvadenten vi er hjemme eller ude, og når mine forældre passer hende sover hun hos en af dem.

 

Hun har enkelte gange været alene i få timer på et hotelværelse eller hos venner, vi har overnattet hos. Det er ikke noget problem, bare hun har sit tæppe med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco har ikke prøvet det ret meget. Da vi var i caribien og mormor og morfar passede ham havde de ladet ham været alene hjemme allerførste dag han var der. der havde han spist alle mormors påskefigurer af strik og stof :( Så havde de opgivet det projekt.

 

Så har han prøvet det hos mine svigerforældre og der lagde han sig bare ind i vores seng og sov :-D

 

tror forskellen var at hos mine svigerforældre var vi med og vores ting var der også. Hos bedsteforældrenevar der kun hans ting. Måske hvis de havde ventet nogle dage med at lade ham være alene var det gået bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg kender til mange hunde som er alene nye steder f.eks. på værelset på kursussteder.

 

Og jeg kender til mindst lige så mange hunde som gør/hyler og forsøger at komme ud af værelset f.eks. på kursussteder.

 

Jeg selv kunne ikke drømme om at sætte Pelle i den situation.

Kan godt være han kan klare det, men det er ikke trænet.

 

Undtagelsen er dog dette års ungdomslejr. Jeg har et rum at sove i der og Pelle var med sidste år. En uge og kender derfor stedet godt efterhånden.

 

Da han i år var godt træt kom han ind på rummet for at sove.

Med en "lytte mor" tæt på.

 

Det gik fint.

 

Ellers bruger jeg hellere bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...