Hop til indhold

Måløv hundepension AV AV AV hold jer væk,hvis i elsker jeres hund


Gæst balto
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
Hej med jer

 

Vi skal absolut ikke affeje alle historier som løs sladder, og vi må da erkende at nogle ikke er tilfredse med at få passet hund hos os. Men det ændrer nu ikke på at der nu er kommet endnu en temmelig farverig historie til denne tråd med nævnelse af dehydrering, død og endda skydning af hunde denne gang. I min optik en noget hysterisk og bagvaskende beskrivelse af at få passet sin hund i vores hundepension.

 

Lad alle vide at vi altid er åbne for at vise pensionen frem. Det skal blot ske inden for vores åbningstider og uden for skoleferierne. At hundene skulle blive stresset af en fremvisning er noget vrøvl.

 

Det er heller ikke en hemmelighed at vi altid har ladet hundene gå sammen to-og-to, da vi simpelt hen mener det er det bedste for hundene. Løbetid og hunde der ikke passer sammen størrelses- og temperamentsmæssigt gør selvfølgelig at vi ikke sætter hunde sammen, men ellers har de stor glæde af at kunne være sammen da hundene er sociale dyr.

 

Man får ikke at se hvem vi sætter hunden sammen med når man afleverer sin hund, og ej heller kan man vælge hvem den skal være sammen med. Det er noget vi vurderer når først hunden er kommet indenfor i pensionen, er klar til det og vi har set den an.

 

Vi passer godt på hundene på hundenes præmisser, og vi har heldigvis stadig rigtig travlt med at tage os godt af vores kunders hunde. Og skulle du være kommet forbi denne tråd i din søgen på en hundepension, så husk vi er klar til en snak om pasning af din hund. Ring til os og kom endelig for en fremvisning i vores åbningstider der kan ses på vores hjemmeside

 

Kærlig hilsen

Familien Nikolajsen

Måløv Hundepension

 

Kaere Familien Nikolajsen,

 

Hvis jeg skulle have min hund passet hos jer ,saa har jeg folgende sporgsmaal omkring hvilken pasning og pleje min hund vil faa hos jer og haaber I vil besvare dem. Som ejer mener jeg at have den bedste forudsaetning for at kende min hund, dens adfaerd osv. , kan jeg saa afgoere hvor vidt min hund skal vaere sammen med en anden hund, eller er det noget I selv mener at skulle afgoere, trods ejerens mening?

 

2. Hvis min dyrlaege erklaret raske hund paaforer sig sygdom eller skader pga. ophold hos jer, vil I saa betale for dyrelaegebehandling af ovenstaaende?

 

3. Hvilke forholdsregler foelger I, for at forhindre en hver mulighed for at min hund kan loebe vaek, komme tilskade ifb. med kvaelning i halsbaand. slaaskamp m.m.?

 

4. Hvis min hund naegter at spise, er meget depressiv og slet ikke vil trives, trods jeres gode pasning og pleje, vil I saa kontakte mig?

 

5. Hvis jeg har betalt ekstra for evt. 3 km gaature, hvorledes sorger I for at dette er foregaaet (video/billeder/skriftlig dokumenteret hvor laenge, hvilken dag, tidspunkt?).

 

Haaber at hore fra jer,

 

Mvh

Maya H.

 

Ps. Jeg er opvokset i Maaloev og har familie i Maalov, saa familien og jeg er altid paa udgik efter et godt sted for vores hunde at vaere, naar vi tager turen fra USA til danmark:)

Redigeret af Imba
Link fjernet i citat
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 236
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, sygdom kan opstaa alle steder, MEN det er helt forkert hvis en rask hund bliver udsat for sygdomme der kommer fra en hundekennel, som har pligt til at varetage ens hund pleje og velfaerd og helbred. Hvis en hundekennel f.eks har kennelhoste virus, saa skal den omgaaende lukkes indtil alle hunde er konstateret raske og bygninger decinficeret. Det kan ikke vaere rigtigt at man som ejer betaler for sin hunds pleje til en kennel, og efterfolgende skal betale udgifter til dyrelaegeudgifter pg.a sygdom, skader paadraget fra hundekennelen. Det er simpelthen for daarligt!

 

Har du tænkt på at det evt. kunne være din hund der har medbragt virus eller kennelhoste, det kommer jo fra en af hundene i Pensionen(ved ikke hvorfor i skriver Kennel)

Din hund kunne sagtens være smittet lang tid inden den skulle i pension, uden du på nogen måde har lagt mærke til det, sygdommen bryder jo først ud efter en rum tid...

 

Det er jo nemt at skyde på pensionen, men det er jeres hunde der kommer med sygdommene............. bare en tanke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vovhundesen
Vovhundesen - har du gjort noget ved sagen? Sådan klaget og anmeldt til et eller andet?

 

Hvis det virkeligt passer, det du skriver, så burde der vel være nok til at få pensionen lukket?

 

Får helt stress, skal snart på ferie og er nået helt ned til min nr 8 på listen over passere, har kun 12, nr 13 bliver en pension :shock:

 

 

 

Det er over to år siden nu, men helt ærligt man kan vanrøgte dyr i årevis, i Danmark og maksimalt få en bødestraf på nogle få hundrede kroner.

 

Noget andet er at bevisbyrden skal også kunne løftes i en retssag og det ville være svært, men måske skulle jeg alligevel ha´prøvet at anmelde det.

 

Min hund fik ikke nogen synlig skade men hendes dehydrering kunne havet skadet hende alvorligt. Jeg har aldrig set en hund drikke på den måde hun gjorde dengang. Jeg har haft mange hunde men aldrig set en hund så tørstig før. Hun lugtede af grimt af muldyr og havde lort og savsmuld i pelsen. Hun var helt apatisk og meget trykket, hun har ellers en rigtig flot pels og er meget glad og social. Husk lige på at hun kun var der een uge så jeg tror ikke på at hun er blevet luftet overhovedet.

 

Vi burde have et Dyrepoliti som var uddannet til at håndtere steder som dette sted, de ville kunne føre et uhindret tilsyn af hundepensionen og gribe ind i rette tid.

 

Mit ærinde er herinde er at andre ikke skal have samme grimme oplevelse som jeg og mange mange andre har haft med Måløv hundepension.

 

Til slut vil jeg gerne lige have med at jeg IKKE tror familien Nikolajsen er onde mennesker!

 

De magter efter min mening bare ikke at passe hunde på en ordentlig og forsvarlig måde. De mener jo selv de har en fantastisk hundepension, og det at aflevere en hund der stinker tilbage til ejerne med lort i pelsen må jo bare være daglig dag, og derfor forstår de sikkert heller ikke kritikken.

 

Det er jo alle os andre der er helt forkert på den.......

 

M.v.h.

 

Vovhundesen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Har du tænkt på at det evt. kunne være din hund der har medbragt virus eller kennelhoste, det kommer jo fra en af hundene i Pensionen(ved ikke hvorfor i skriver Kennel)

Din hund kunne sagtens være smittet lang tid inden den skulle i pension, uden du på nogen måde har lagt mærke til det, sygdommen bryder jo først ud efter en rum tid...

 

Det er jo nemt at skyde på pensionen, men det er jeres hunde der kommer med sygdommene............. bare en tanke

 

Det er rigtig nok. Det er ogsaa derfor at mange af de steder der passer hunde, som jeg har haft kontakt med. simpelthen kraever at hunde er vacc. for kennelhoste inden de maa passes hos dem. Synes det er en rigtig god ide for at holde det nede naar isaer kennelhoste florerer nemt i disse miljoer. Nu er det ikke kun kennelhoste jeg inkluderer - det er bestemt ogsaa andre virusser og bakterier der er langt farligere som f.eks parvo, giardia, orm osv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig nok. Det er ogsaa derfor at mange af de steder der passer hunde, som jeg har haft kontakt med. simpelthen kraever at hunde er vacc. for kennelhoste inden de maa passes hos dem. Synes det er en rigtig god ide for at holde det nede naar isaer kennelhoste florerer nemt i disse miljoer. Nu er det ikke kun kennelhoste jeg inkluderer - det er bestemt ogsaa andre virusser og bakterier der er langt farligere som f.eks parvo, giardia, orm osv osv.

 

Ja det er vel en selvfølge at ens hund er vacc, inden man sætter den i pension, ellers leger man godt nok med ilden.

Heldigvis kræver seriøse pensioner også det, samt dukomentation der på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Det er bare sådan at selv med nasalvacc så KAN hunden godt få kennelhoste alligevel. Det er jo en virus og der findes flere mutationer end der kan vaccineres imod. Vi vacc kun imod de mest almindelige former.

 

Ang parvo, så kan osse hunde med parvovacc blive syge. Vi havde som barn en pointerblanding der var fuldt vacc og alligevel fik parvo. Vacc gjorde så at den heldigvis ikke blev ret hårdt ramt. Men syg kan de altså blive alligevel.

 

Så selvom jeg self synes man skal dække sig så godt ind sm muligt, så ER der en risiko forbundet med at tage hunden med ud i verden... eller at sætte den på pension.

 

Tilgengæld burde hunden jo så ikke pådrage sig fysiske skader i pensionen. Bokse bør være sådan indrettet at der ikek er noget hunden kan hænge fast i eller komme til skade på, og 2 fremmede hunde bør altså ikke proppes i en boks sammen og så lades uden opsyn. Det er da at bede om ballade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja det er vel en selvfølge at ens hund er vacc, inden man sætter den i pension, ellers leger man godt nok med ilden.

Heldigvis kræver seriøse pensioner også det, samt dukomentation der på.

 

Ja, jeg synes ogsaa det skulle vaere paakraevet af alle hundekenneler, at alle hunde der modtages skal vacc. imod ogsaa kennelhoste inden pasning. Desvaerre melder baade Maaloev Hundekennel og andre kenneler intet om, hvor vidt de kraever denne form for vacc. eller ej.

 

'At vaere vacc. kan jo vaere mange ting eller faa ting':).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare sådan at selv med nasalvacc så KAN hunden godt få kennelhoste alligevel. Det er jo en virus og der findes flere mutationer end der kan vaccineres imod. Vi vacc kun imod de mest almindelige former.

 

Ang parvo, så kan osse hunde med parvovacc blive syge. Vi havde som barn en pointerblanding der var fuldt vacc og alligevel fik parvo. Vacc gjorde så at den heldigvis ikke blev ret hårdt ramt. Men syg kan de altså blive alligevel.

 

Så selvom jeg self synes man skal dække sig så godt ind sm muligt, så ER der en risiko forbundet med at tage hunden med ud i verden... eller at sætte den på pension.

 

Tilgengæld burde hunden jo så ikke pådrage sig fysiske skader i pensionen. Bokse bør være sådan indrettet at der ikek er noget hunden kan hænge fast i eller komme til skade på, og 2 fremmede hunde bør altså ikke proppes i en boks sammen og så lades uden opsyn. Det er da at bede om ballade.

 

Ja, man er ikke 100% dækket ind ved at få vovse vacc. men den kan så i de fleste tilfælde komme sig igen oven på en Parvo hvis den er vacc, hvor imod det er med stor risici der er en dødelig udgang uden vacc.

 

Ja en rigtig god ide er at tage halsbåndet af hunden når den er i boxen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det er bare sådan at selv med nasalvacc så KAN hunden godt få kennelhoste alligevel. Det er jo en virus og der findes flere mutationer end der kan vaccineres imod. Vi vacc kun imod de mest almindelige former.

 

Ang parvo, så kan osse hunde med parvovacc blive syge. Vi havde som barn en pointerblanding der var fuldt vacc og alligevel fik parvo. Vacc gjorde så at den heldigvis ikke blev ret hårdt ramt. Men syg kan de altså blive alligevel.

 

Så selvom jeg self synes man skal dække sig så godt ind sm muligt, så ER der en risiko forbundet med at tage hunden med ud i verden... eller at sætte den på pension.

 

Tilgengæld burde hunden jo så ikke pådrage sig fysiske skader i pensionen. Bokse bør være sådan indrettet at der ikek er noget hunden kan hænge fast i eller komme til skade på, og 2 fremmede hunde bør altså ikke proppes i en boks sammen og så lades uden opsyn. Det er da at bede om ballade.

 

Ja, de kan godt blive syge men risikoen er saa langt mindre ved vacc. og er det ikke bedre at hunden overlever parvo og ikke bliver ramt saa haardt som uvaccineret og dor, end helt at undgaa at vacc. Kan ikke lige folge den logik.

 

Og ja, man har fra 2008 faaet en ny effektiv form for kennelhoste vacc. ( jan. 2008) er der kommet en ny og effektiv vaccine mod de to kennelhosteorganismer, der hyppigst er årsag til hosten/nysen. Det er en næsespray, som stimulerer dannelsen af antistoffer på overfladen af luftvejenes slimhindeceller, således at bakterier og vira ikke kan sætte sig fast. Fordi vaccinen beskytter luftvejenes overflader direkte er den meget mere effektiv og langtidsbeskyttende. Der går dog tre uger efter vaccinationen, inden der dannes fuld immunitet, og den holder i op til et år.saa hvorfor ikke prove at minimere risikoen naar man nu har mulighed for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Ja, de kan godt blive syge men risikoen er saa langt mindre ved vacc. og er det ikke bedre at hunden overlever parvo og ikke bliver ramt saa haardt som uvaccineret og dor, end helt at undgaa at vacc. Kan ikke lige folge den logik.

 

Og ja, man har fra 2008 faaet en ny effektiv form for kennelhoste vacc. ( jan. 2008) er der kommet en ny og effektiv vaccine mod de to kennelhosteorganismer, der hyppigst er årsag til hosten/nysen. Det er en næsespray, som stimulerer dannelsen af antistoffer på overfladen af luftvejenes slimhindeceller, således at bakterier og vira ikke kan sætte sig fast. Fordi vaccinen beskytter luftvejenes overflader direkte er den meget mere effektiv og langtidsbeskyttende. Der går dog tre uger efter vaccinationen, inden der dannes fuld immunitet, og den holder i op til et år.saa hvorfor ikke prove at minimere risikoen naar man nu har mulighed for det.

 

Prøv lige at læse hvad jeg har skrevet en gang til... jeg tror du har misforstået mig:blink:

 

Jeg omtaler netop nasal-vacc. Men selv denne dækker ikke alle de former for kennelhoste der er. Min hanhund fik kennelhoste selvom han var vacc med nasal-vacc. Alligevel bliver han fortsat vacc, eftersom 80% beskyttelse jo er bedre end ingen beskyttelse.

 

Det samme gælder parvo -det er ikke en garanti. jeg har ALDRIG skrevet at jeg derfor mener man ikke bør vacc ;-)

 

Min pointe er såmænd blot at man altså ikke kan skælde pensionen ud for at ens hund får kennelhoste eller parvo. Ikke medmindre pensionen da med fuldt overlæg og kendskab til hundens sygdom, har lades den i kontakt med de andre.

-og det tror jeg ganske enkelt ikke på er tilfældet.

 

Som skrevet flere gange mener jeg vi skal beskytte vores hunde så godt vi kan. Og det indebærer self osse at vacc dem. Men der er en risiko ved at tage hunden med ud i verden, og derfor kan man ikke skælde alle andre ud hvis hunden bliver syg.

 

Ved fysiske skader er det en anden sag -for der burde pensionen være indrettet sådan at den er sikker at færdes i for hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Prøv lige at læse hvad jeg har skrevet en gang til... jeg tror du har misforstået mig:blink:

 

Jeg omtaler netop nasal-vacc. Men selv denne dækker ikke alle de former for kennelhoste der er. Min hanhund fik kennelhoste selvom han var vacc med nasal-vacc. Alligevel bliver han fortsat vacc, eftersom 80% beskyttelse jo er bedre end ingen beskyttelse.

 

Det samme gælder parvo -det er ikke en garanti. jeg har ALDRIG skrevet at jeg derfor mener man ikke bør vacc ;-)

 

Min pointe er såmænd blot at man altså ikke kan skælde pensionen ud for at ens hund får kennelhoste eller parvo. Ikke medmindre pensionen da med fuldt overlæg og kendskab til hundens sygdom, har lades den i kontakt med de andre.

-og det tror jeg ganske enkelt ikke på er tilfældet.

 

Som skrevet flere gange mener jeg vi skal beskytte vores hunde så godt vi kan. Og det indebærer self osse at vacc dem. Men der er en risiko ved at tage hunden med ud i verden, og derfor kan man ikke skælde alle andre ud hvis hunden bliver syg.

 

Ved fysiske skader er det en anden sag -for der burde pensionen være indrettet sådan at den er sikker at færdes i for hundene.

 

 

Ja, jeg er enig i der er risiko for at faa sygdom trods vacc. Men den er formindsket betydeligt. Hvis der er flere tilfaelde med smitning af samme sygdom hvad enten kennelhoste eller mere alvorlige sygdomme, saa er det et problem. Da det som hovedregel mindsker antallet betydeligt.

 

Jeg er uenig i at det kun ved fysiske skader er en anden sag. Kennelhoste kan gaa an, hvis det er et mindre lokaliseret antal og kennelen har gjort sit med at paakraeve og dokumentere for samtlige hundes kennelhoste vacc. ellers ikke. Ved livstruende sygdomme skal det ogsaa bevises at der ved dokumentation er gjort sit for at forhindre sygdom, ellers er kennelen ansvarlig. Det er min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jamen hvordan pokker kan det være pensionen ansvar. Det er dælme da en ejer der har sendt sin hund syg i pension:blink:

 

Her bebrejder jeg så heller ikke ejeren, for denne kan ikke nødvendigvis vide det. Ved kennelhoste er det jo yderst smitsomt i de 10 dage INDEN hunden udviser symptomer, hvorfor hverken pensionen eller ejeren kan vide at hunden var syg da den ankom.

Så kan hunden smitter x antal hunde, og de bliver så først syge når de har været hjemme nogen tid.

 

Jeg synes det ville være god stil af pensionen at kræve at hunde er vacc (jeg tror altså alle pensioner kræver parvo-vacc. Det er jo en del af den alm vacc og normalt kræves der da at hunden er vacc).

Men i sidste ende er det altså EJERS ansvar at sørge for ens hund er i orden når den sendes afsted.

 

Det er så PENSIONENS ansvar at handle på det, hvis der skulle opdages en syg hund i pensionen, og det er pensionens opgave at sørge for hunden passes forsvarligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jamen hvordan pokker kan det være pensionen ansvar. Det er dælme da en ejer der har sendt sin hund syg i pension:blink:

 

Her bebrejder jeg så heller ikke ejeren, for denne kan ikke nødvendigvis vide det. Ved kennelhoste er det jo yderst smitsomt i de 10 dage INDEN hunden udviser symptomer, hvorfor hverken pensionen eller ejeren kan vide at hunden var syg da den ankom.

Så kan hunden smitter x antal hunde, og de bliver så først syge når de har været hjemme nogen tid.

 

Jeg synes det ville være god stil af pensionen at kræve at hunde er vacc (jeg tror altså alle pensioner kræver parvo-vacc. Det er jo en del af den alm vacc og normalt kræves der da at hunden er vacc).

Men i sidste ende er det altså EJERS ansvar at sørge for ens hund er i orden når den sendes afsted.

 

Det er så PENSIONENS ansvar at handle på det, hvis der skulle opdages en syg hund i pensionen, og det er pensionens opgave at sørge for hunden passes forsvarligt.

 

Jeg ved ikke hvor godt det er i realiteten at du tror at alle pensioner kraever kennelhostevacc. Jeg fortraekker at vide det, naar jeg sender min hund et sted hen.

 

2. Det er kennelens ansvar ganske simpelt fordi DE varetager ikke bare den hund men ogsaa ANDRE folks hunde. DE tager ansvaret for alle dyrene i deres varetaegt, derfor er de ansvarlige.

 

Hmmm Ud fra det du skriver med at det er ejerens ansvar og ikke kennelsen. er det saa meningen at hundekennelen skal sige til ejeren af en hund dod af parvo, eller er en af ca.25 hunde som alle har faaet kennelhoste, fra samme sted vel og maerke, at det er p.ga hund nr 8. og det er dens ejer's ansvar:klap:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm Ud fra det du skriver med at det er ejerens ansvar og ikke kennelsen. er det saa meningen at hundekennelen skal sige til ejeren af en hund dod af parvo, eller er en af ca.25 hunde som alle har faaet kennelhoste, fra samme sted vel og maerke, at det er p.ga hund nr 8. og det er dens ejer's ansvar:klap:.

 

Vil du lige uddybe dette...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Jeg ved ikke hvor godt det er i realiteten at du tror at alle pensioner kraever kennelhostevacc. Jeg fortraekker at vide det, naar jeg sender min hund et sted hen.

 

2. Det er kennelens ansvar ganske simpelt fordi DE varetager ikke bare den hund men ogsaa ANDRE folks hunde. DE tager ansvaret for alle dyrene i deres varetaegt, derfor er de ansvarlige.

 

Hmmm Ud fra det du skriver med at det er ejerens ansvar og ikke kennelsen. er det saa meningen at hundekennelen skal sige til ejeren af en hund dod af parvo, eller er en af ca.25 hunde som alle har faaet kennelhoste, fra samme sted vel og maerke, at det er p.ga hund nr 8. og det er dens ejer's ansvar:klap:.

 

Du læser igen ikke hvad jeg skriver. Jeg skriver om PARVO-vacc at den jo er en del af den alm vacc som jeg tror alle kenneler kræver at hunden har fået. I hvert fald kræves det af alle træningspladser, alle udstillinger osv jeg kender til, så det ville kommer bag på mig, hvis ikke det gælder pensioner osse.

 

Og nej, jeg siger ikek at pensionen skal udlevere en ejer til hund nr x der medbragte parvo (igen -det er en del af den alm vacc, så mon ikke alle hunde i pensionen er vacc).

 

Jeg skriver at man som hundeejer har ansvar for sin egen hund. ALtså gør man klogt i at sørge for den er vacc OSSE mod kennelhoste når den skal afleveres i en pension.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Er grunden til at dette bliver så kompliceret ikke, at man partout VIL have uddelt sorteper, der SKAL findes en skyldig at pege fingre af, også selvom der måske reelt ikke er nogen der har svigtet.

 

Hundeejeren har ansvaret for at holde sin hund vaccineret og ikke indlevere en hund der enten er konstateret syg eller udviser sydomstegn, til pension. Hundeejeren bør også gøre sig klart, at ikke alle hunde tackler pensionsophold lige godt (specielt ikke hvis det er første gang), nogle får nedsat appetit, andre hidser sig op over de øvrige hunde, og atter andre afviser måske personalet. Pensionen skal naturligvis gøre sit bedste i sådanne situationer, men det nytter ikke at kræve mirakler. De fleste hunde har det nu en gang bedst i deres vante omgivelser... det er ikke dem der vælger at komme i pension - det er ejerens valg.

 

Pensionen har pligt til at kræve vaccinationsattest ifm. pension, at ikke tage en hund ind, der udviser sygdomstegn, at føre tilsyn med hundens generelle tilstand og helbred under opholdet, og at gribe sagligt korrekt og professionelt ind hvis situationen kræver det undervejs - det er bl.a. derfor man betaler for at få sin hund passet! Pensionen skal også sikre sig at der findes en kontaktperson, enten ejer selv pr. telefon og/eller familie/slægtninge der kan og skal orienteres, hvis der undervejs opstår situationer eller tilstande der kan give grund til bekymring. Pensionen har naturligvis også pligt til at oplyse på forhånd, hvis man har intentioner om at sætte pensionshunden sammen med andre - hermed får ejeren en reel mulighed for at vælge anden pasningsmulighed i tide. Man skal også være sig yderst bevidst om som pensionsejer, at vælger man at sætte to hunde sammen, så påtager man sig et ekstraordinært ansvar for at sikre sig, at hundene fungerer sammen - ikke bare i 2-5 minutter lige i starten, men under hele opholdet. Har man ikke resourcer til dette, så skal hunde ikke placeres sammen - så enkelt er det, og så kan man snakke nok så meget om økonomi og rentabilitet osv., det rokker ikke en tøddel ved udgangspunktet.

 

Når alle disse forholdsregler så er fulgt, vil man desværre stadig kunne opleve at ting går skævt, det kaldes 'livet' og der findes ikke altid en 'skurk' at bebrejde, selvom vi mennesker har det lettest når vi kan sætte en direkte modtager på vores frustrationer over livets små og store uretfærdigheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er grunden til at dette bliver så kompliceret ikke, at man partout VIL have uddelt sorteper,

 

Jeg ville da forvente, at pensionen kontaktede mig og gjorde opmærksom på at Petrine var sløj / halvdød, og ikke bare passivt venter på at jeg bare dukker op.

 

Jeg ville forvente medfølelse og hjælp, kan sagtens være det er hundeejeren der er et fjols, men sådan almindelig kundepleje, uanset om det er Telia eller en pension, så bør kunder behandles og plejes (resultatet ses jo tydeligt her, sure kunder er noget skidt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg ville da forvente, at pensionen kontaktede mig og gjorde opmærksom på at Petrine var sløj / halvdød, og ikke bare passivt venter på at jeg bare dukker op.

 

Jeg ville forvente medfølelse og hjælp, kan sagtens være det er hundeejeren der er et fjols, men sådan almindelig kundepleje, uanset om det er Telia eller en pension, så bør kunder behandles og plejes (resultatet ses jo tydeligt her, sure kunder er noget skidt)

 

Det nævner jeg jo også i indlægget, så er helt enig. Mine udtalelser er da heller ikke rettet mod bestemte konkrete tilfælde, men mere, som tråden også tildels har handlet om, generelle krav, forventninger og ansvar fra begge parters side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Du læser igen ikke hvad jeg skriver. Jeg skriver om PARVO-vacc at den jo er en del af den alm vacc som jeg tror alle kenneler kræver at hunden har fået. I hvert fald kræves det af alle træningspladser, alle udstillinger osv jeg kender til, så det ville kommer bag på mig, hvis ikke det gælder pensioner osse.

 

Og nej, jeg siger ikek at pensionen skal udlevere en ejer til hund nr x der medbragte parvo (igen -det er en del af den alm vacc, så mon ikke alle hunde i pensionen er vacc).

 

Jeg skriver at man som hundeejer har ansvar for sin egen hund. ALtså gør man klogt i at sørge for den er vacc OSSE mod kennelhoste når den skal afleveres i en pension.

 

Altsaa...

 

Juridisk er det hundekennelens ansvar naar de bliver givet ansvaret for andres dyr. Det siger loven. Ja, jeg har undersogt det med en sagfoerer:genert: Dvs. hvis dyr under deres varetaegt lider skade, dod, sygdom (dvs sygdomme der er opstaaet under kennelens varetaegt og paavist at kennelen kunne have undgaaet ved at tage forholdsregler). Saa er det deres ansvar naar dyrene er i deres varetaegt. Dvs. i retten vil de kunne staa til ansvar for ovenstaaende. Altsaa er det deres ansvar naar de tager imod hunde i deres varetaegt.:vuf::vuf::vuf::vuf:

 

Det fungerer ikke i praksis, det du skriver, at ligge sit lid til at samtlige hundeejere tager hvert deres ansvar og goer klogt i at sorge for hundene er vacc OSSE mod kennelhoste naar den afleveres i pension. Det er op til hundekennelen at SORGE for at at dette ansvar bliver taget, da det er dem der tager imod dyrene og dyrenens velvaerd under deres varetaegt.

 

Saa nu kan jeg ikke uddybe det mere...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altsaa...

 

Juridisk er det hundekennelens ansvar naar de bliver givet ansvaret for andres dyr. Det siger loven. Ja, jeg har undersogt det med en sagfoerer:genert: Dvs. hvis dyr under deres varetaegt lider skade, dod, sygdom (dvs sygdomme der er opstaaet under kennelens varetaegt og paavist at kennelen kunne have undgaaet ved at tage forholdsregler). Saa er det deres ansvar naar dyrene er i deres varetaegt. Dvs. i retten vil de kunne staa til ansvar for ovenstaaende. Altsaa er det deres ansvar naar de tager imod hunde i deres varetaegt.:vuf::vuf::vuf::vuf:

 

Det fungerer ikke i praksis, det du skriver, at ligge sit lid til at samtlige hundeejere tager hvert deres ansvar og goer klogt i at sorge for hundene er vacc OSSE mod kennelhoste naar den afleveres i pension. Det er op til hundekennelen at SORGE for at at dette ansvar bliver taget, da det er dem der tager imod dyrene og dyrenens velvaerd under deres varetaegt.

 

Saa nu kan jeg ikke uddybe det mere...:engel:

 

Det er ikke pensionens ansvar at din hund er vacc, det er helt og holdent dit eget ansvar, kan du ikke fremvise gældende vacc attest ved afleveringen, så vil seriøse pensioner nægte at tage den ind i pensionen.

 

Det er ejers eget ansvar at sørge for sin hund, det er jo ikke de andre som er vacc. der bliver syge, men den der ikke er vacc der bliver syg.

Så man kan kun give sig selv skylden hvis man får en syg hund hjem, hvis den ikke er vacc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Hmm... nu vil jeg så lige påpege at hvis hunden f.eks. får kennelhoste umiddelbart efter hjemkomst, så er den smittet inden den kom i pension, medmindre den da har opholdt sig ret længe på stedet. Inkubationstiden er nemlig så vidt jeg husker 10-14 dage.

 

Derudover kan den jo osse være smittet på træningspladsen, i hundeskoven e.l. så det bliver dælme svært at påvise at hunden har fået kennelhoste i pensionen.

 

Det er klart at skader som f.eks. hvis hunden har slåsset med en anden hund e.l. må være kennelens ansvar, eftersom de havde hunden i deres varetægt da det skete.

 

Men den der med kennelhoste, parvo o.l. har jeg svært ved at se hvordan man kan påvise at kennelen er skyld i.

Og igen er det noget man kunne have vaccineret for, og på den måde øgete sandsynligheden ebtydeligt for at hunden ikke fik det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vovhundesen

Hej!

 

Denne tråd handler om Inkompetencen hos Måløv Hundepension!

 

Pas på i ikke drukner alle de gode advarsler i en diskusion som vel egentlig hører til i en ny tråd.

 

Venligst

 

Vovhundesen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hej!

 

Denne tråd handler om Inkompetencen hos Måløv Hundepension!

 

Pas på i ikke drukner alle de gode advarsler i en diskusion som vel egentlig hører til i en ny tråd.

 

Venligst

 

Vovhundesen

 

Ja, jeg skriver ud fra det oprettede emne. Det troede jeg osse andre brugere gjorde:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke pensionens ansvar at din hund er vacc, det er helt og holdent dit eget ansvar, kan du ikke fremvise gældende vacc attest ved afleveringen, så vil seriøse pensioner nægte at tage den ind i pensionen.

 

Det er ejers eget ansvar at sørge for sin hund, det er jo ikke de andre som er vacc. der bliver syge, men den der ikke er vacc der bliver syg.

Så man kan kun give sig selv skylden hvis man får en syg hund hjem, hvis den ikke er vacc.

 

Hej

Vi er helt enige at det er vores ansvar,at alle vacc.attest skal være i orden..Lige en kommentar til hundepension..Jeg har i 7 mdr, benyttet Ny Holm hundepension ved Vordingborg,Harley er i dagspension fra mandag til fredag,og kan kun VARMT anbefale dette sted,Lone og Christian er de sødeste mennesker,der ved hvordan man behandler hunde,sørge forat hundene føler sig "hjemme",store og flotte hundeboxe med egen udgang til hundegård,med tag over ,så de kan være ude også når det regner,de blive luftet mange gange i løbet af dagen...Så hvis nogle skulle få brug for en hundepension ved Vordingborg så vælg Nyholm...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...