Umulia Skrevet August 31, 2011 Rapporter Share Skrevet August 31, 2011 Kort spørgsmål: Hvad bør der stå på en kvittering for depositum på en hvalp? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 31, 2011 Rapporter Share Besvaret August 31, 2011 da jeg bad om en kvittering fik jeg dem til at skrive "Kvittering for depositum på 1 stk. dsg hvalp Izzie. 500 kr." og så havde hundenes ejere skrevet under :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret August 31, 2011 Rapporter Share Besvaret August 31, 2011 Da vi lagde dep. på Groa stod der: Købers navn. Depositum for en sort pudelhvalp, som kan afhentes xx.xx Sælgers underskrift og telefonnummer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 31, 2011 Rapporter Share Besvaret August 31, 2011 Kort spørgsmål: Hvad bør der stå på en kvittering for depositum på en hvalp? Køber navn og underskrift. Sælgers navn og underskrift. Eventuelt navn på hunden, ellers så bare "1 stk. (tæve/han)hvalp". Hvor mange penge der er lagt i depositum og evt. det resterende beløb. Synes jeg ihvertfald :blink: EDIT: Og dato ! Meget vigtigt ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 1, 2011 Tak for svar :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 1, 2011 Rapporter Share Besvaret September 1, 2011 Er der bare sådan et teoretisk spørgsmål? Eller har har du fundet nr 2? :engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret September 1, 2011 Rapporter Share Besvaret September 1, 2011 Bruger DKK's købekontrakt, hvor der er et felt til depositum. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret September 1, 2011 Rapporter Share Besvaret September 1, 2011 Dato -Købers navn - Sælgers navn - depositum beløb -- total pris - han/tæve hvalp fra kuld nr xxx eller på anden måde en klar betegnelse af kuldet. - Leveringstidspunkt - klar aftale om betingelserne for endelig valg af hvalp - Aftale omkring evt. tilbagebetaling af depositum. Derudover mener jeg at sælgers købekontrakt, med alle oplysninger omkring hele købsaftalen, bør udleveres i kopi til køber inden denne betaler et depositum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 1, 2011 Dato -Købers navn - Sælgers navn - depositum beløb -- total pris - han/tæve hvalp fra kuld nr xxx eller på anden måde en klar betegnelse af kuldet. - Leveringstidspunkt - klar aftale om betingelserne for endelig valg af hvalp - Aftale omkring evt. tilbagebetaling af depositum. Det lyder fornuftigt, tak :5up: Derudover mener jeg at sælgers købekontrakt, med alle oplysninger omkring hele købsaftalen, bør udleveres i kopi til køber inden denne betaler et depositum Helt enig. Men hvis nu forestiller os at sælger er lidt, øøøh... "blank", og ikke lige havde tænkt på at der skulle være noget skriftligt mellem ham og køber Aslan - ingen kommentarer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stefano Besvaret September 1, 2011 Rapporter Share Besvaret September 1, 2011 Sort hundeavl, fy for pyffer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret September 2, 2011 Rapporter Share Besvaret September 2, 2011 Helt enig. Men hvis nu forestiller os at sælger er lidt, øøøh... "blank", og ikke lige havde tænkt på at der skulle være noget skriftligt mellem ham og køber :cry: Sådanne sælgere bør man ikke købe hvalp hos. Måske er sælgeren "blank" men er måske er sælgeren udspekuleret, det er ikke til at afgøre. Det er så nemt for sælgere af hente DKK købekontrakt, at der ikke findes undskyldning for ikke at lave en skriftlig aftale, når man sælger hundehvalpe. Man bør ikke købe hund, som man trækker et lod i tombolaen, trækker du en nitte, så er det bare ærgeligt. Så kan du få den "glæde" at betale for aflivningen eller bruge tusinder af kroner på adfærdshjælp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 2, 2011 Rapporter Share Besvaret September 2, 2011 Min kvittering var udstedt til "Dorte og Liva" og teksten var noget i retning "tævehvalp fra L-kuld - rest betales efter fordeling" og så beløbene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret September 2, 2011 Rapporter Share Besvaret September 2, 2011 Min kvittering var udstedt til "Dorte og Liva" og teksten var noget i retning "tævehvalp fra L-kuld - rest betales efter fordeling" og så beløbene. Købte du da hund på afbetaling ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 2, 2011 Rapporter Share Besvaret September 2, 2011 Købte du da hund på afbetaling ?? Nej - efter fordeling af hvalpene Der blev afholdt hvalpetest i 7. uge Hvis jeg ikke var tilfreds med den hvalp, de valgte ud til mig, kunne jeg ophæve købet og få mit depositum tilbage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 2, 2011 Rapporter Share Besvaret September 2, 2011 Ved hver af mine tre har opdrætter brugt DKK's købsaftale, og der er felt til depositum. Når det bliver aktuelt herhjemme bliver det sandsynligvis også den der bliver brugt her... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts