Hop til indhold

grim hikke-hoste og lidt udspændt mave

Gæst Syfongse
 Share

Recommended Posts

Gæst Syfongse

puha, vi var en tur på havnen og bade i dag og da vi kom hjem begyndte han at hikke-hoste og der kom små klukkelyde fra hans mave (lissom når vi andre har drukket vand og det skvulper rundt derinde) og det gik der lidt tid med, så fik han lidt opspilet mave som vi ikke måtte røre ved, så flyttede han sig.. tænkte at han måske havde taget en bid af en brandmand på stranden, så prøvede at få ham til at spise lidt yoghurt med hundemad i, som han elsker, men det gad han ikke! :cry: så begyndte han at tygge i hans tæppe, så vi tog ham udenfor hvor han straks gik i gang med græsplænen og vi hjalp ham ved at plukke lidt og give ham det og han guffede det i sig. Til sidst måtte vi trække ham med ind igen, for han så ikke ud til overhovedet at ville stoppe.

nu har han været inde lidt og har kastet en hel del græs op igen, men ved ikke om det var det rigtige der kom op.. men han hikker og hoster ikke så meget mere og hans mave er ikke så stor og han har ikke noget i mod at blive rørt der..

tør næsten ikke lægge mig til at sove i aften, ikke før jeg er sikker på at han ikke får det værre i nat og vi ikke vågner og kan hjælpe..

aner stadig ikke hvad der er galt med ham.. er ikke længere bange for at hans mave havde vendt sig, det troede jeg lige først og var ret bange..

har i prøvet noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever det tit med mine, når de har drukket alt for meget vand (under svømning). Det forsvinder af sig selv, enten den ene eller den anden vej. Nogle gange ser det seriøst ud som om de brækker flere liter op :shock:

Tilgengæld har jeg oplevet en regulær forgiftning af samme årsag, fordi Otto drak så meget klorvand under svømning. Han blev så syg, at jeg troede han skulle dø! Så tissede han ud over hele gulvet - og var frisk igen...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

han har det godt i dag, men han var meget træt da hikke-hosten endelig holdt op, for han plejer at sove fra kl 22 og det holdt ikke op før lidt i tolv.. så han lå og puttede hos mig i sofaen og fik endelig lidt ro.

jeg blev nemlig og så rigtig bange da hans mave var udspilet og havde dyrlægevagtens nummer på speed-dial på mobilen, men så snart han fik noget græs faldt maven ned og så måtte vi godt ae ham igen..

der kom 2xgræs op i løbet af aftenen og så fik han det bedre.

idag havde jeg bare lyst til at give ham noget godt fordi han har været syg ^^ lissom små børn: "han skal have en mælkesnitte" :stupid:

men det er første gang han har hostet og hikket så meget.. han plejer altid bare at få tynd mave på vej hjem fra turen til vandet og så er det ovre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er han?

Udspilet mave og hikke kan også være tegn på orm, så hvis det kommer igen så tag ham til dyrlæge.

han er 1 år og 2 måneder cirka.. hæler mest til at det var et stykke brandmand han slugte :/

Link til indlæg
Del på andre sites