Hop til indhold

På tur med Happyhunden


KimC
 Share

Recommended Posts

Forleden var jeg på en alenetur med Happy. Han fungerer jo desværre ikke så godt i flokken længere, og de andre hunde vil helst ikke med på tur samen med ham mere. Derfor er jeg også gået i gang med at søge omplacering til ham. Det ser ikke ud til at blive nemt, men det skal gøres med passende omtanke.

Men vi nyder den tid vi har sammen endnu.

 

Vi tog på skovtur, og på trods af en alder på 4½ er der masser af kræfter i den dreng. Genemsnitslevealderen for hanner af den race er ca 6½ år, og andre hunde jeg har set af den race og i den alder bærer præg af at være blevet ældre hunde. Men ikke Happy.

 

 

Happy trækker mig det første stykke på en long-john, og der er fart på også selv om jeg slet ikke selv hjælper til. Senere når den værste energi er brændt af løber han såmænd helt pænt. Et sted har jeg spændt kameraet fast ovenpå knolden af ham, det kom de rnu ikke så meget ud af.

 

3114.jpg

 

3117.jpg

 

3119.jpg

 

3121.jpg

 

Happy har næsten samme farve som stenene, og han har været "forsvundet" et par gange, hvor han faktisk var lige i nærheden, camoufleret som en sten.

 

3124.jpg

Den her trærod har en vis personlighed, og kan godt virke lidt levende, afhængig af vinklen man ser den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Wow. de kan sorme have en masse energi og krafter - det overraskede mig!

 

Er han begyndt at slaas med de andre og hvor laenge har du haft ham?

 

Ps. eelsker de fede laekre halsbaand du har til dine hunde. Noj, de er flotte!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow. de kan sorme have en masse energi og krafter - det overraskede mig!

 

Er han begyndt at slaas med de andre og hvor laenge har du haft ham?

 

Ps. eelsker de fede laekre halsbaand du har til dine hunde. Noj, de er flotte!!!

 

Det overraskede også mig at en ulvehund kunne være med turbolader. De ulvehunde jeg ellers ahr set, er mere typen der ligger og gisper efter vejret når de bliver mere end 3 år.

 

Happy har et problem med impulskontrol, og så har han et lidt for intakt jagtinstinkt, der fejltænder på nogen af mine borzoivrag. Borzoierne har lært at skrige når de føler sig uretfærdig behandlet - det har kunnet stoppe den tidligere ejer. Uheldigvis sker det at Happys jagt/bytte instinkt fejltænder på det.

Nu er det så kommet dertil at de andre hunde helst slet ikke vil ud på tur med Happy. Og Happy har fundet ud af at de ikke gider ham, derfor søger han nu oftere ensomhed. Det er stressende for Happy sådan at blive frosset ude af flokken, og en det gør hans problemer selvforstærkende. Derfor håber jeg at han kan finde en plads enten hvor han kan have sine mennesker helt for sig selv, eller blive styret lidt af en ældre og selvsikker hund.

Problemerne med Happy begyndte efter at min gamle Bjørn døde for nu snart to år siden. Bjørn var dengang flokkens leder, og afholdt og respekteret af de andre hunde.

Efter Bjøns død opstod der et magttomrum, som min usikre Jaroff overtog. På det tidspunkt da Bjørn døde var Happy den hund der havde boet her længst, men han er ikke så intelligent og erfaren i at overleve som Jaroff. Derfor begyndte problemerne.

Jeg overtog siden Malou som godt kan sætte sig i respekt over for Happy, og hun støttede Lille P i at blive alfahan. Det gik sådan set godt så længe det varede - faktisk næsten et år - for Lille P har alle de egenskaber man kan ønske sig af en alfahan. Bortset fra at han er den yngste han i flokken, og ikke har helt den samme livserfaring som de andre. I løbet af sommeren blev han "gået" som alfahan af Jaroff igen, og så begyndte balladen igen.

 

Den stabile løsning må defor bestå i at Happy omplaceres. Borzoivragene kan umuligt omplaceres. Happy er bestemt ikke en hund jeg gerne vil af med, for han er sjov og charmerende. Og har vist sig yderst lærevillig.

 

Halsbåndene på borzoierne og Lille P er ens af type, det eneste forskel er størrelsen. Happys halsbånd ligner noget til at løfte træstammer med, men det skal være solidt til den dreng. Det er 11 cm bredt... Jeg vil dog ikke have at nogen tager happy for halsbåndets skyld, og bagefter smider hunden væk, så derfor beholder jeg nok halsbåndet...

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

Den stabile løsning må defor bestå i at Happy omplaceres. Borzoivragene kan umuligt omplaceres. Happy er bestemt ikke en hund jeg gerne vil af med, for han er sjov og charmerende. Og har vist sig yderst lærevillig.

 

...

 

Og sød og lækker og alt alt for dejlig :lun:

 

Jeg forstår godt din beslutning, du har kæmpet for ham længe. Og jeg håber det lykkedes at finde et nyt hjem til Happy, hvor han kan blive ligeså godt behandlet (og forkælet) som han er hos dig.

 

Når det så er sagt.....hold nu op, hvor vil vi savne det store dejlige dorske drog til vores træf....:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...