Hop til indhold

kløe, slikken eller opmærksomheds søgende ?


LUNITA
 Share

Recommended Posts

Kan det virkeligt tænkes at min allergi hund viser tendens på hypokonderi,

når vi går tur, eller fortager andre ting som spiser, tygger kødben eller sover, så hverken klør eller irretere det nogen steder på kroppen.

Det virker som om vi holder øje med hinanden, når jeg kigger stopper hunden med at klø eller slikke, når jeg vender ryggen til så klør det igen.

Nogle dage er det poterne andre dage lysken eller ryggen eller rumpen.

 

I foråret og tidligt på sommeren, da han havde allergi, fik han meget opmærksomhed, fordi vi var bange for at, han skulle kradse hul på huden.

Han fik MEDERIN i en lille dosis og fik det godt, han blev kørt ud af Mederinen og havde det stadigt godt.

 

Men nu er han så begyndt igen, men det ligner ikke kløen som da allergien var der. Vi har givet ham lidt Mederin igen, men det hjælper ikke på ham nu.

 

Tror i at han bruger kløe og slikken for at få opmærksomhed, når han keder sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at svare på, men da du siger at han starter igen når du vender ryggen til går jeg ud fra at han oplever ikke at få noget ud af at slikke/klø sig. Jeg mener, du vender dig straks væk igen?

 

Hunde kan klø sig af mange årsager: Allergi som du selv nævner, nervøsitet, uro i kroppen, stress, kedsomhed, for at opnå smertelindring og sikkert flere andre grunde.

 

Hypokondri vil jeg dog vædde en middag på det ikke er...

 

Hvad sker der hvis du straks han begynder forlader rummet?

 

Er det setteren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bestemt ikke det er hypokondri. Smilla har jo også fornylig fået noget allergi, som vi prøver at klarlægge..:???:

Hun klør sig som regel ''kun'' før sengetid. Altså når hun bliver puttet i sit bur eller hun 'keder' sig på anden måde om aftenen. (Om dagen er jeg hjemme, så jeg ved hun ikke klør sig der).

 

Jeg tror det er lige som os mennesker, vi mærker også smerter og kløe (og andre gener) mere, når vi ligger i vores seng om aftenen, skal sove, det er mørkt og der ingenting sker.

 

Tænker også på, om din hund kan mærke at kløe er uønsket adfærd. Selv om man ikke skælder ud, så prøver man (jeg gør i hvert fald) at aflede og afskære hunden fra at klø. Det er så synd for de allergihunde. Jeg håber I finder helt ud af jeres og vi af vores... :???: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv en allergi hund, og jeg tror altså ikke din hund søger opmærksomhed, tror nærmere at den ved at det ikke er ok at slikke/gnaske/klø og derfor stopper når du kigger, for jeg kender det da selv en hund som går kløamok får en til at blive vanvittig og man kommer nemt till at skælde ud, og så går jeg udfra at hunden jo med tiden lære at det er fy fy og derfor med tiden bliver det at man kigger nok til at stoppe.

 

Jeg synes der med vores hund er en sammenhæng med når han feks er våd, så kløer han, om natten når det bliver varmt osv, og som andre skriver når der ikke sker noget kommer hunden i tanke om kløen, og når der sker noget glemmer den det.

 

Så hypokonder tror jeg ikke den er, jeg tror altså måske bare at det reelt er fordi det kløer, og at det har været væk, ja min erfaring med feks allergi kløe er at det på et døgn kan vende og være helt tosset igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de venlige hilsner, vi har idag været hos dyrlæge, har fået taget en masse blodprøver, for at bruge udlukkelse metoden, svar onsdag aften på prøverne, og så må vi se hvad kløen skyldes, eller om det er allergien.

normalt er det ikke højsæsong, på Kreta, hvor vi bor, for pollen allergi lige nu.

så vi venter spændt til onsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være det her lyder komplet fjollet, men skal prøve at forklare mig. Har i Hjerte/lunge orm på Kreta? Jeg spørger fordi vores ene tæve, som også har allergi, sidste efterår kløede sig mere end normalt, trods behandling. Jeg fik den idè pga. noget andet, at jeg ville teste hundene for hjerte/lunge orm. Det viste sig så, at hun havde en hel del... Hun havde INGEN af de normale symptomer på det. Men hun havde kløen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Saimon kløede og nappede sig og vi kunne ikke finde dyr eller former for eksem,men da han havde gjort det i en lille uge, så måtte vi en tur til DYRlægen, så viste det sig, at det var kirtelerne der var fyldt, og da de blev tømt en gang i to uger, så var det ovre, så det er måske også en mulighed???:hmm::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...