Hop til indhold

Et spørgsmål mere om kastration


Tine1
 Share

Recommended Posts

Otto skal kastreres og Elly er i løbetid (hun kunne godt lige have ventet lidt).

 

Hvor længe skal der gå fra en kastration, før man kan sætte dem sammen igen..? Dyrlægen sagde 3-4 dage, men synes bare det lyder lidt tidligt.. Hvis der skulle ligge lidt færdige haletudser klar derinde.. Man har jo hørt om kastrat-hundefædre før.

 

Har ikke lyst til at tage dumme chancer - så umiddelbart tænker jeg, at de kan sættes sammen, når kraven/trådene skal fjernes..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er da også lidt dårlig timing.. Jeg tænker også som du selv gør, hellere være på den sikre side, end at tage nogle chancer med at sammenføre dem for tidligt..

 

Og nu når det er din tråd, så må man gerne komme med et OT spørgsmål :rolleyes: Hvordan går det med Otto og Elly? Har de meget fornøjelse af hinanden og er der stor forskel på hvordan de er hver især? :mrgreen: Synes vi ser alt for få billeder af dem :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er da også lidt dårlig timing.. Jeg tænker også som du selv gør, hellere være på den sikre side, end at tage nogle chancer med at sammenføre dem for tidligt..

 

Og nu når det er din tråd, så må man gerne komme med et OT spørgsmål :rolleyes: Hvordan går det med Otto og Elly? Har de meget fornøjelse af hinanden og er der stor forskel på hvordan de er hver især? :mrgreen: Synes vi ser alt for få billeder af dem :fornaermet:

 

Hihi - Otto og Elly elsker hinanden... ingen tvivl om det, men de er meget forskellige. Otto er sådan lidt en sur gammel skødehund, altså uden at være rigtig sur for alvor - han kan bare godt lidt ro. Elly er sådan en hyper-DAMP-hund:stupid: Så meget, at ordet "Elly-vild" er blevet et helt begreb i familien. Hun er ligesom Otto et super kærligt væsen - bare med ekstremt meget krudt i røven. Hun reagerer promte på indkald og tiltale generelt (læg mærke til, at jeg skrev reagerer og ikke lystrer:lol:) - hvor Otto har en tendens til at glo på en, som om man er fuldstændig latterlig, når man beder ham om noget.

 

Elsker at være dobbelt hundeejer:5up:

 

IMG_00115.jpg

Godt nok et stykke tid siden... hun har fået en del mere pels siden..

 

IMG_00117.jpg

På engen for nogle uger siden.

 

IMG_00118.jpg

Elly og Joakim (i min jakke) på vej hjem til løbetidspasseren i torsdags..

 

Er generelt ret dårlig til at huske det med billederne... også til at tage dem:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i morgen, at min lille mus skal kastreres...:shock:

 

Hvordan skal jeg forvente, at han har det, når han kommer hjem og dagene efter..? Han blev opereret for PL i februar, og kan ikke helt lade være med at sammenligne det, selvom jeg ved, at det var en meget større operation - der havde han det bare SÅ dårligt..!! Følte slet ikke, at jeg kunne tage ansvar for ham...

 

Jeg er ikke som sådan nervøs for operationen - har stor tillid til dyrlægen - mere for efterforløbet...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg krydser fingre for, at det går let og uproblematisk :x:

 

jeg tror godt, at du kan regne med, at det første døgn er lidt det samme som sidst - når narkosen skal ud af kroppen og sådan. i hvert fald var halfdan også meget dårlig den første dag og nat efter sin testikeloperation. peb og hylede, slingrede, virkede totalt groggy og skreg, når man løftede ham. dagen efter var han allerede meget bedre, og i løbet af et par dage var han rimeligt meget sig selv igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hei Tine:-D

 

Jeg ville ikke turde sætte dem sammen før Ellys løbetid er overstået.. Så vidt jeg har forstået, er der ligesom med mennesker (når mænd bliver stereliseret) en længere periode, hvor de stadig kan skyde små svømmere afsted:hmm:

 

Kunne Otto evt tænke sig en tur på engen, og få løbet noget krudt af inden i morgen? Tænker han måske ikke har vildt meget lyst til at fare rundt de næste par dage..

 

Jeg skal derud med Charlei i dag, sig til hvis i vil med :) Kan garanteret også overtale Alfa + hunde, hvis det er

Link til indlæg
Del på andre sites

En måned er den besked jeg har fået - så intet samvær, før hun er færdig med løbetiden!

 

Synes kastrering er en rimeligt overskuelig operation, mindes dengang man også øremærkede hunde og der var sådan en nykastreret betydeligt mere øm i ørerne end i den anden afdeling. Han er heller ikke så længe bedøvet som ved en PL-operation, så håber han er mindre påvirket af bedøvelsen - det svinger en del fra hund til hund.

 

Held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hei Tine:-D

 

Jeg ville ikke turde sætte dem sammen før Ellys løbetid er overstået.. Så vidt jeg har forstået, er der ligesom med mennesker (når mænd bliver stereliseret) en længere periode, hvor de stadig kan skyde små svømmere afsted:hmm:

 

Kunne Otto evt tænke sig en tur på engen, og få løbet noget krudt af inden i morgen? Tænker han måske ikke har vildt meget lyst til at fare rundt de næste par dage..

 

Jeg skal derud med Charlei i dag, sig til hvis i vil med :) Kan garanteret også overtale Alfa + hunde, hvis det er

 

Det ville jeg faktisk rigtig gerne - men det kommer lidt an på hvad tid I tager derud..? Kæresten kommer hjem i dag efter 2 uger i Spanien... sååee.. efter kl. 14 er jeg totalt optaget:genert::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør lige mit for at gøre denne her tråd totalt emneskiftende..:

 

Fik nemlig en ret dårlig nyhed hos dyrlægen i går.. Hun måtte slet ikke røre hans knæ - hverken højre eller venstre (han er PL opereret i højre).. Han havde tydeligvist ondt i dem begge og venstre måtte hun slet ikke strække ud:cry: Vidste slet ikke, at han havde ondt - han halter aldrig, men det forklarer jo måske hans tilbøjelighed til at være "en sur gammel hund"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør lige mit for at gøre denne her tråd totalt emneskiftende..:

 

Fik nemlig en ret dårlig nyhed hos dyrlægen i går.. Hun måtte slet ikke røre hans knæ - hverken højre eller venstre (han er PL opereret i højre).. Han havde tydeligvist ondt i dem begge og venstre måtte hun slet ikke strække ud:cry: Vidste slet ikke, at han havde ondt - han halter aldrig, men det forklarer jo måske hans tilbøjelighed til at være "en sur gammel hund"...

 

:ae: :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør lige mit for at gøre denne her tråd totalt emneskiftende..:

 

Fik nemlig en ret dårlig nyhed hos dyrlægen i går.. Hun måtte slet ikke røre hans knæ - hverken højre eller venstre (han er PL opereret i højre).. Han havde tydeligvist ondt i dem begge og venstre måtte hun slet ikke strække ud:cry: Vidste slet ikke, at han havde ondt - han halter aldrig, men det forklarer jo måske hans tilbøjelighed til at være "en sur gammel hund"...

 

 

:ae: :ae: :ae: Stakkels Otto, det var da en rigtig træls nyhed at få :cry: Skal han så må smertestillende eller så meget ved I måske ikke endnu?

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :ae: :ae: Stakkels Otto, det var da en rigtig træls nyhed at få :cry: Skal han så må smertestillende eller så meget ved I måske ikke endnu?

 

Dyrlægen ville meget gerne tage rtg billeder af ham i forbindelse med kastrationen, men skal lige have snakket med opdrætter først. Hun har nemlig lovet at få ham og resten af kuldet patellascreenet..

 

Overvejer lidt at fortsætte lidt for længe med det smertestillende fra kastrationen, for at se om han bliver en gladere hund, men lidt svært at se ændringer, hvis han også ændre psyke...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

En lille opdatering efter Ottos kastration:

 

Grunden til at jeg valgte han skulle kastreres var jo pga. at vi fik Elly og set i lyset af Ottos PL, synes jeg ikke, at det kunne være anderledes. Men han har åbenbart være mere påvirket af hormoner end først antaget. Helt utroligt så glad og rolig han er blevet. Han er meget bedre til at være alene hjemme og går aldrig rundt og piver mere. Tissemanden er altid ren - i modsætning til før, hvor den virkelig kunne være klam..! Alt i alt er jeg vildt glad for min beslutning.

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder dejligt, hvordan går det med hans knæ?

 

Jeg går rundt og venter på, at hans opdrætter kontakter os - hun vil betale for patellascreening på hele kuldet, siger hun..

 

Han virker jo rimelig upåvirket og løber og springer fint. Det er kun, når han står stille eller går langsomt - f.eks. hvis han spiser eller søger i græsset, at han tydeligt aflaster. Han får ingen smertestillende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går rundt og venter på, at hans opdrætter kontakter os - hun vil betale for patellascreening på hele kuldet, siger hun..

 

Han virker jo rimelig upåvirket og løber og springer fint. Det er kun, når han står stille eller går langsomt - f.eks. hvis han spiser eller søger i græsset, at han tydeligt aflaster. Han får ingen smertestillende.

 

ok, du må lige holde os opdaterede så :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...