Hop til indhold

Aslans Barf tråd


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan vejer her til efter middag 59,5 kilo.

Han påbegyndte kallun igår 700g

 

Her til morgen har han fået 700 g igen og skal have 700g igen i aften.

 

I morgen skal vi "fylde" alt det på han lyst til, for at se hvor meget hans mave kan indeholde (nu håber jeg IKKE han kaster op :badr:).

 

Billed dokumentation kommer senere :5up:

 

 

Og så kan jer der har lyst, får lov at fælge med i de forhåbentlig gode forandringer :x:

 

d19-9-11Dag13.jpg

 

d19-9-11Dag12.jpg

 

d19-9-11Dag11.jpg

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 218
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Spændende! Glæder mig til at følge med :-)

 

Må jeg spørge hvad der har fået jer til at skifte og hvilke forhåbninger i gør jer m. nyt foder?.

 

P.s. han er næsten lige så lækker på billeder som IRL - men også kun næsten :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende! Glæder mig til at følge med :-)

 

Må jeg spørge hvad der har fået jer til at skifte og hvilke forhåbninger i gør jer m. nyt foder?.

 

P.s. han er næsten lige så lækker på billeder som IRL - men også kun næsten :-)

 

 

Vi har ALTID haft problemer med at få ham til at spise.

 

Så gik det rigtig godt med RC'en, men i takt med 2 gange pinicilin og løbske tæver, ja så mistede han helt den smule apetit han havde tilbage.

 

Og vi kunne tage to tørkost piller, ligge 5 kartofler overn på og noget sovs, han ville ikke have det, men hvis vi fjernede pillerne, ville han gerne :mrgreen:

 

Så det blev til et vink med en vognstang og vi måtte gå de tung skridt ned til barf manden.

 

Han har jævnligt fået lammeben af martha og dem elsker han :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej der er ikke brusk i kallun. Men hvornår har han sidst fået ben? Måske kan det være noget ben der har ligget i maven?

 

Det gjorde han i søndags, men det var ribben, og flagerne passede ikke på den størrelse :hmm:

 

 

Nå, men han er frisk nok, er i gang med at spise klamt kallun igen :mrgreen:

 

Da han var på tørfoder, hvis han havde kastet bare en smule op, nægtede han at spise, endda kigge på det, så jeg håber :x:

 

 

 

Jeg skal nok lige få taget et billed bagfra pernille :5up:

 

 

 

Det nyeste er at han tørrer mule....... stinkende kallun mule i MIN SOFA! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Det nyeste er at han tørrer mule....... stinkende kallun mule i MIN SOFA! :evil:

 

Arj, det lyder altså godt - håber, han bliver glad for sin nye mad:klap:

 

Og ja, tørre mule er en ting du lige så godt kan vænne dig til. Hav et håndklæde parat og lav en rutine, hvor DU tørrer det af, så han ikke selv finder yndlingssteder.

 

Vi har mistet diverse haveplanter på den bekostning:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan kan rumme 1350 g kallun :badr:

 

Men altså, nu går han rundt og piber (som han gjorde når han spiste alt sit tørfoder op), med et stykke legetøj i munden :mrgreen:

 

Han lort til morgen var fin, præcis som den skulle være, så i dag skal der kobles grøntsager på, og så skal vi vel egentlig til at finde ud af om han skal på grønt eller om han bare skal have nogle vitamin piller :hmm:

Men det kommer jo an på hvor sulten en hund han ender med at blive :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan kan rumme 1350 g kallun :badr:

 

Men altså, nu går han rundt og piber (som han gjorde når han spiste alt sit tørfoder op), med et stykke legetøj i munden :mrgreen:

 

Han lort til morgen var fin, præcis som den skulle være, så i dag skal der kobles grøntsager på, og så skal vi vel egentlig til at finde ud af om han skal på grønt eller om han bare skal have nogle vitamin piller :hmm:

Men det kommer jo an på hvor sulten en hund han ender med at blive :mrgreen:

 

Gik han fra skålen, siden I ved det?:genert:

 

For det lyder dælme som meget lidt.. Det er mindre end hvad Luna kan klare i et måltid:mrgreen: Hvis hun fik lov:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gik han fra skålen, siden I ved det?:genert:

 

For det lyder dælme som meget lidt.. Det er mindre end hvad Luna kan klare i et måltid:mrgreen: Hvis hun fik lov:engel:

 

Vi er jo igang med at vurdere HVOR meget hans utrænede mavesæk kan indeholde.

 

Og i forhold til at han har spist 200 g tørfoder hver 3-5 dag de sidste 3 mdr, forventer jeg en meget LILLE mavesæk :mrgreen:

(og nu er han jo heller ikke en labradore :drille::drille: )

 

 

Vi skulle give ham 700 og spiste han det, skulle han have halvdelen af aftensmaden og derefter halvdelen af det der var tilbage og så det sidste, og han levnede ca 50 g :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er jo igang med at vurdere HVOR meget hans utrænede mavesæk kan indeholde.

 

Og i forhold til at han har spist 200 g tørfoder hver 3-5 dag de sidste 3 mdr, forventer jeg en meget LILLE mavesæk :mrgreen:

(og nu er han jo heller ikke en labradore :drille::drille: )

 

 

Vi skulle give ham 700 og spiste han det, skulle han have halvdelen af aftensmaden og derefter halvdelen af det der var tilbage og så det sidste, og han levnede ca 50 g :mrgreen:

 

 

Hov hov:fornaermet::mrgreen::mrgreen:

 

Aj det er da perfekt.. Jeg håber virkelig han kommer til at trives og kan lide alt han får:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal vi så begynde at give Aslan mad EEN gang dagligt, fordi han kan indeholde så meget. Og barf damen var meget imponeret (i forhold til JeanettH) over at han kunne holde så meget kallun indbords :mrgreen::mrgreen:

 

Men det gør det nu nemmere, for så får han mad lørdag inden vi tager mod Århus, og søndag når vi kommer hjem :banan::banan:

 

 

Og Aslan er ikke god til at spise ude, så det er perfekt :5up:

 

 

Nu skal han jo så have 600g kallun og 100g grønt og frugt x 2

 

Men det er så her jeg overvejer med tiden at sætte Aslan fuldt på kød og ben only og så stikke ham vitamin piller ved siden af.

 

Ja jeg har mange planer, bliver spændende og se om det holder eller om Aslans krop ikke vil være med til det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal vi så begynde at give Aslan mad EEN gang dagligt, fordi han kan indeholde så meget. Og barf damen var meget imponeret (i forhold til JeanettH) over at han kunne holde så meget kallun indbords :mrgreen::mrgreen:

 

Men det gør det nu nemmere, for så får han mad lørdag inden vi tager mod Århus, og søndag når vi kommer hjem :banan::banan:

 

 

Og Aslan er ikke god til at spise ude, så det er perfekt :5up:

 

 

Nu skal han jo så have 600g kallun og 100g grønt og frugt x 2

 

Men det er så her jeg overvejer med tiden at sætte Aslan fuldt på kød og ben only og så stikke ham vitamin piller ved siden af.

 

Ja jeg har mange planer, bliver spændende og se om det holder eller om Aslans krop ikke vil være med til det :hmm:

 

Fnis:genert::lol::lol:

 

Ja, hvis han ikke vil spise det grønne, så har du svaret der:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mig virkelig en gåde, hvordan en hund kan sortere frugt og rønt SMULDER fra klam kallun :hmm::hmm:

 

Ja ja, prøver at blande det lidt ekstra godt i aften, så må vi se om det ikke kommer ned.

 

Martin og jeg har snakket om at vi vil hører barf manden om man kan kører 2/1 altså mad 2 gange den ene dag (det sagde han nemlig at nogle hunde blev tykke af) og så 1 gang den næste dag.

 

Og når Aslan nu ikke vil indtage frugt og grønt, skal jeg jo også have hørt om vi kan komme over på kød istedet for KUN kallun :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...