Hop til indhold

Aslans Barf tråd


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 218
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der vel heller ikke noget i vejen med, at han får mad gange dagligt - specielt hvis han skal tage på:hmm:?

 

Spændende hvad planen siger:5up:

 

Næh, jeg ville heller ikke turde af frygt for mavedrejning (jeg er hysterisk på det punkt og maler nok lidt fangen på væggen) :genert: Godt nok er råt kød nok mildere for maven, fordi det ikke udvider sig, når det kommer ned (det er jo fyldt med vædde), but anyhow :genert: Fodrede selv Møffe tre gange dagligt, da han blev BARF'et. Halvdelen af kødet om morgenen, resten når jeg kom hjem eller senere og så benene gemt rundt omkring i haven på et eller andet tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der vel heller ikke noget i vejen med, at han får mad 2 gange dagligt - specielt hvis han skal tage på:hmm:?

 

Spændende hvad planen siger:5up:

 

 

 

Det er noget med at fprbrændingen virker bedre jo færrer gange de får mad :mrgreen:

 

Så vi var egentlig kommet til at han skulle have 2 gange dagligt den første dag og den næste een gang dagligt og så 2 gange igen. Hvis det så kunne fungere, men med dårlig mave..... så fungere det jo ikke.

 

Så 2 gange dagligt :5up:

 

 

Ja bliver så godt at skulle hørme til noget andet end kallun :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget med at fprbrændingen virker bedre jo færrer gange de får mad :mrgreen:

 

Så vi var egentlig kommet til at han skulle have 2 gange dagligt den første dag og den næste een gang dagligt og så 2 gange igen. Hvis det så kunne fungere, men med dårlig mave..... så fungere det jo ikke.

 

Så 2 gange dagligt :5up:

 

 

Ja bliver så godt at skulle hørme til noget andet end kallun :badr:

 

Ahhhh:5up: Det vigtigste er jo at fordre ham, efter hvordan han trives, og ikke nødvendigvis hvad normen siger:blink:.

 

Er spændt på at høre, hvordan I skal fodre ham fremover:-D - dels med hvad og så også hvor meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det tid til mad opdatering :mrgreen:

 

 

Jeg blev jo lidt krævende og sagde til barf manden at inden den 12 november skal Aslan have taget på, hans pels skal være dejlig blød og rød igen, samt han skal fungere på maden.

 

Og ud fra det blev der lagt følgende plan:

 

I dag:

(det er så halveret fordi han kallun til morgen)

 

200 g fedt

300 g frugt

150 g indmad

1000 g kød med ben

 

Dag 2:

 

200 g fedt

300 g frugt

1000 g kød uden ben (evt 500 m ben og 500 uden)

 

Dag 3

 

200 g fedt

300 g frugt

150 g indmad

1000 g kød med ben

 

Dag 4

Skræk dagen :badr:

 

1000 g kallun

300 g frugt

300 g ben (sild til at starte på for at dejlig pels samt god vægt)

 

 

Og så starter vi forefra :5up::5up:

 

 

Så nu er jeg spændt på hvad han siger til det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder spændende, men også dyrt :hmm:

 

Altså, han fik jo mad for omrking 1200 om måneden, og det bliver sikkert omkring 1500.

 

Men nu skal vi jo se hvordan han fungere og om han ender på rent råt, hvor jeg finder leverandøre selv. Eller om vi holder os til the easy way oppe ved BArf manden, men det kommer jo helt an på hvad aslan fungere med :5up:

 

 

 

Lam med ben, indmad og fedt forsvandt meget hurtigt og skålen blev slikket :mrgreen::mrgreen:

 

Næste gang må vi afprøve hest :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der frugt, er det frisk frugt, du giver ham, eller er det noget I har købt hos barf manden?

 

Dejligt at læse, at han har fået sin appetit igen:klap:

 

Jeg tror, at jeg herhjemme bruger ca 1000-1200kr om måneden til Martha inkl kost tilskud, så det er lidt billigere at købe andre steder- Martha får jo lidt mere end Aslan, kan jeg se. Men som du selv skriver så er barf stedet jo nemt:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der frugt, er det frisk frugt, du giver ham, eller er det noget I har købt hos barf manden?

 

Dejligt at læse, at han har fået sin appetit igen:klap:

 

Jeg tror, at jeg herhjemme bruger ca 1000-1200kr om måneden til Martha inkl kost tilskud, så det er lidt billigere at købe andre steder- Martha får jo lidt mere end Aslan, kan jeg se. Men som du selv skriver så er barf stedet jo nemt:blink:.

 

Frugt og grønt, i fnulder hos barfmanden :lol::lol:

 

Ja, altså hvis vi skule rundt og købe som dig, ville det blive martin der skulle kører og det tror jeg ikke han gider.

 

Han er blevet tvunget efter struds halse :lol::lol:

Og efter en omgang lammeben, men regner med at det bliver kombineret med visit i århus :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hah, det er altså lidt sjovt at obsevere aslans afførring.

 

Han havde ikke afførring til morgen, så her til aften kom først kallunen, 10 min senere kom ben og kød :lol::lol::lol:

 

Ren lammekød ligger godt i munden siger Aslan:lol: :mums:

 

I morgen står den på kød med ben.

 

 

 

Hvordan er jeres erfarring med at hunde optager rent fedt? Altså fra dyr, ikke behandlet fedt?

 

Og hvorfor er det at nogen siger man ikke må give lammekd og oksefedt, at det skal være lam og lam?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hah, det er altså lidt sjovt at obsevere aslans afførring.

 

Han havde ikke afførring til morgen, så her til aften kom først kallunen, 10 min senere kom ben og kød :lol::lol::lol:

 

Ren lammekød ligger godt i munden siger Aslan:lol: :mums:

 

I morgen står den på kød med ben.

 

 

 

Hvordan er jeres erfarring med at hunde optager rent fedt? Altså fra dyr, ikke behandlet fedt?

 

Og hvorfor er det at nogen siger man ikke må give lammekd og oksefedt, at det skal være lam og lam?

 

Luna har fået strudsefedt, der var ikke nogen ændring, så vidt jeg kan huske:-D

 

Øhm er der nogen, der siger det?:genert: Jeg blander for et godt ord. Det eneste jeg ikke blander (mens det er frossent eller mens det tør op), er kallun

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvordan er jeres erfarring med at hunde optager rent fedt? Altså fra dyr, ikke behandlet fedt?

 

Og hvorfor er det at nogen siger man ikke må give lammekd og oksefedt, at det skal være lam og lam?

 

Jeg prøver så vidt muligt at give "et dyr" i hvert måltid, dvs. lammefedt til lammekød, oksekød og okseben sammen.

 

Og det eneste fedt jeg har tilsat, har været lammefedt. Det skulle være nemmest at optage for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...