Hop til indhold

Aslans Barf tråd


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 218
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Aslan kan godt lide omega 3 på sin mad, eller li og li, han spiste op :mrgreen::mrgreen:

 

 

Men han er blevet en mad bandit, overvejer lidt om han overhovedet bliver mæt :confused: (men 1600 g burde jo mætte ham ikk?) Han er begyndt at stikke sin snude i ALT!

 

Og han prøvede 2 gange at snyde sig uden om MArtin for at gå hen og spise.

(jeg havde sat maden ned og var på vej ud af døren for at gå med Aslan, ja så stod det jo nede til når vi kom hjem :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan kan godt lide omega 3 på sin mad, eller li og li, han spiste op :mrgreen::mrgreen:

 

 

Men han er blevet en mad bandit, overvejer lidt om han overhovedet bliver mæt :confused: (men 1600 g burde jo mætte ham ikk?) Han er begyndt at stikke sin snude i ALT!

 

Og han prøvede 2 gange at snyde sig uden om MArtin for at gå hen og spise.

(jeg havde sat maden ned og var på vej ud af døren for at gå med Aslan, ja så stod det jo nede til når vi kom hjem :mrgreen: )

 

Jeg vil ikke mene at 1600 g bør mætte ham, nej:genert:

 

Det mætter ikke Luna.. Og hun er trods alt halv størrelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke mene at 1600 g bør mætte ham, nej:genert:

 

Det mætter ikke Luna.. Og hun er trods alt halv størrelse

 

 

 

Men er hun ikke også madglad? Altså Martha som er i vokse alderen får ca 2 kilo.

 

Aslan skal jo ikke vokse mere og han er ikke en energi hund heller :hmm:

 

 

Og han gider ikke spise ben efter aftensmaden :hmm:

 

 

Men må jo ned og snakke med barf manden på mandag:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er hun ikke også madglad? Altså Martha som er i vokse alderen får ca 2 kilo.

 

Aslan skal jo ikke vokse mere og han er ikke en energi hund heller :hmm:

 

 

Og han gider ikke spise ben efter aftensmaden :hmm:

 

 

Men må jo ned og snakke med barf manden på mandag:vedikke:

 

Mjooh måske..

 

Det kan også være det er nok til ham.. Det er måske bare mig, der er forkert på den:genert:

 

Jeg skal fortælle om Luna har en stopklods om et par uger:mrgreen: Har en klump gedekød med ben, som jeg har tænkt mig at give hende og se, om hun har tænkt sig at stoppe af sig selv, eller spise det hele:lol::lol: Tror der er 2.5-3 kg i den ene klump:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart vil jeg mene, at de 1600gr lyder meget rimeligt. Gigantracerne skal jo ikke have det samme, som de mindre racer, hvor aktivitetsniveauet er højere.

Marthas kost er fordelt på 1/3 kød og 2/3 ben - og hun er ikke sulten. Måske man skal se på sammensætningen så:vedikke:? Hvis han virker meget sulten, så prøv at tag en snak med barfmanden. Ellers kan det jo skyldes at maden bare smager:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maden var ikke lige tøet op til morgen, så lagde det i lunkent vand og satte mig ind i sofaen.

 

Så sat Aslan sig foran mig, og begyndte at smaske :klap::klap::klap:

 

Så flyttede jeg mig tilrette, og han troede jeg rejste mig op, så han løb lykkeligt ud i køkkenet :mrgreen:

 

 

Jeg håber virkelig der kommer styr på hans kløen, for jeg tror ikke på han nogen sinde vil spise tørkost igen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maden var ikke lige tøet op til morgen, så lagde det i lunkent vand og satte mig ind i sofaen.

 

Så sat Aslan sig foran mig, og begyndte at smaske :klap::klap::klap:

 

Så flyttede jeg mig tilrette, og han troede jeg rejste mig op, så han løb lykkeligt ud i køkkenet :mrgreen:

 

 

Jeg håber virkelig der kommer styr på hans kløen, for jeg tror ikke på han nogen sinde vil spise tørkost igen :cry:

 

Klør han? Det kan jo være udrensning.. Det siges, at de fleste hunde udrenser, når de skifter over til det rå:genert:

 

Og dygtig Aslan, lige at fortælle, at NU er det altså madtid!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tid til billed update:

 

 

Den 19 sept

 

IMG_3152.jpg

 

 

Den 2 okt

 

IMG_3294.jpg

 

Nu ved jeg godt han står en smule anderledes på b illed 2, men herhjemme kan vi se i hverdagen at hans lårmuskler er blevet tydelige :5up:

 

Den 19 Sept

 

d19-9-11Dag13.jpg

 

Den 2 okt

 

IMG_3295.jpg

 

 

De 2 sidste billeder, viser faktisk fint at hans pels er blevet væssentlig mere grim :(

 

Men han spiser, og han nyder at spise :)

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte: Ham Aslan er altså alt for lækker. Jeg syntes godt man kan se en forskel, han er ligesom mere symmetrisk at se på. Jeg følger spændt jeres tråd og mon ikke min hund en dag ender på BARF.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Aslan :ae:

 

 

Han fik mad før vi andre spiste, 1,5 time senere kom han ud på sin aftens tur, og så plejer han jo at få mad når han kommer hjem :mrgreen:

 

men da han jo ligesom havde fået mad, gik han meget skuffet væk ude fra køkkenet.

 

I morgen skal vi ned og se om de har noget hest tror jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor er det godt at det går så godt!

 

Det med at klø, det kan godt være udrensning ja (kan også være øjenbetændelse eller andre ting) men det lyder som om han også kløede da han var på tørkost? Eller?

 

Orv jeg synes da 1600g virker af meget, eller altså ikke for meget, det er ikke sådan ment, men han vejer knap det dobbelte af Motor og Motor får 500g (plus godbidder).

 

Men det lyder jo som om han tager rigtig fint på, så han får vel nok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor er det godt at det går så godt!

 

Det med at klø, det kan godt være udrensning ja (kan også være øjenbetændelse eller andre ting) men det lyder som om han også kløede da han var på tørkost? Eller?

 

Orv jeg synes da 1600g virker af meget, eller altså ikke for meget, det er ikke sådan ment, men han vejer knap det dobbelte af Motor og Motor får 500g (plus godbidder).

 

Men det lyder jo som om han tager rigtig fint på, så han får vel nok :-D

 

 

Nej han kløede ikke mere end "normalt" på tørfodderet, men det er formindsket efter han er kommet på olie. Men det er der stadig. Mest om aftenen og natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, så har jeg da set det med :sjov:

 

 

ASlan badutsprang ud af bilen da vi parkerede nede ved BARF manden, som nu er godkendt 100% af Aslan, som en del af hans harem.

 

Barf manden har nemlig fået ørekysser - må være alle de godbider han propper i ham :lol::lol::lol:

 

 

Barf manden siger aslan er blevet mere dyb (farven) i pelsen, men da vi går med ham til dagligt....... glæder mig tl pernille ser ham igen, hun var vidst den sidste til at se ham inden vi begyndte at barfe :mrgreen:

 

Har lagt mærke til at aslan står mere korrekt på forbene, men har ikke sagt noget itl martin om det, fordi hvis han ikke så det, var det nok bare mig.

 

Men barf manden sagde det også i dag.

 

Og så er aslans lårmuskler såååå flotte.

Altså var jeg en broholmertæve :slem::slem::slem:

 

Hest er måske slet ikke så attraktivt som man tror, han spiste ikke op :hmm::hmm:

 

Men måske det er ved at være tid til en faste dag? Men nu får hun lige kallun i morgen, lamme kallun lugter bare knap så slemt som okse.

Lammekallun kan jeg tåle :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...