Hop til indhold

Aslans Barf tråd


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 218
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Må en hund godt få torsk?

 

 

Har lige snakket med min far, og han vil da sætte et lille garn næste gang de skal fiske, og så få lidt torsk hjem til Aslan.

 

Jeg sagde jo bare super, men kom så til at tænke på om rå torsk kan være farligt?

 

Og skal de tømmes for indvolde egentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Må en hund godt få torsk?

 

 

Har lige snakket med min far, og han vil da sætte et lille garn næste gang de skal fiske, og så få lidt torsk hjem til Aslan.

 

Jeg sagde jo bare super, men kom så til at tænke på om rå torsk kan være farligt?

 

Og skal de tømmes for indvolde egentlig?

 

Rå torsk er fint - og du behøver ikke, at gøre noget ved dem... du skal dog tage højde for den micro lille risiko for, at der kan være en krog et sted i fisken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Men hvis min far sprætter dem op og tager indvolde ud, så kan han vel mærke om der er en krog ikk?

 

Jo det vil jeg da tro - men det er nok mere omkring/i munden den vil sidde... ved ikke om en fisk kan overleve med en krog i maven :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr

Er der ikke noget med at fisk skal fryses i mindst 24 timer for at dræbe en eller anden bakterie? Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men det er et eller andet sted på internettet :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jo, frisk fisk skal i princippet altid fryses først, hvis det skal spises råt af hunde, så evt. parasitter bliver slået ihjel - jeg har nok råfodret for længe, når jeg ikke også får den detalje med, men på den anden side - ved de fleste det så ikke i disse sushi-tider :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Han fanger dem her til morgen og vi får dem først om 3 uger, så håber da at de bliver frosset ned :shock::mrgreen:

 

Men tak for info, jeg kunne jo godt have fundet på at tage en tur på havnen, købt en fisk og kastet den til Aslan :oops:

 

Det sker der altså heller ikke noget ved i den normale verden - ellers ville jeg have 0 hunde nu, da de af og til selv fanger skaller og æder, som de nu er :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver altså lidt imponeret over hvor lidt der skal til nogen gange :hmm::hmm:

 

 

Jeg brokkede mig jo lidt over, at aslans pels ikke var helt optimal :genert:

 

Så gav jeg ham et ekstra pump olie i maden og 2 dage senere, er hans pels helt glat :lun::lun::lun::lun:

 

I dag har vi købt kalkungullash og strubehoveder :mrgreen: Bliver spændende om han kan li det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at pelsen er fin igen:-D

 

 

 

Forresten, vi prøvede at give ham et æg, uden skald altså.

 

Hunden bakkede med hovedet nedad, rystende..... som om han var blevet gennemtævet :shock:

 

Så grinte jeg jo lidt, og sagde "arj kom nu Aslan", hvortil han endnu mere rystede og løb panisk ud i udestuen :lol::lol::lol:

 

 

Aslan kan ikke li rå æg :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, vi prøvede at give ham et æg, uden skald altså.

 

Hunden bakkede med hovedet nedad, rystende..... som om han var blevet gennemtævet :shock:

 

Så grinte jeg jo lidt, og sagde "arj kom nu Aslan", hvortil han endnu mere rystede og løb panisk ud i udestuen :lol::lol::lol:

 

 

Aslan kan ikke li rå æg :lol::lol::lol:

 

:lol::lol::lol: - så lidt kræsen er man stadig, hva:slem:?

 

Æg for Martha er som noget det den lækreste godbid:mums:. Du behøves bare vise hende ægget, så begynder mundvandet at løbe:-D.

Tilgengæld er hun ikke til rå fisk, så de har jo hver deres særheder:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol: - så lidt kræsen er man stadig, hva:slem:?

 

Æg for Martha er som noget det den lækreste godbid:mums:. Du behøves bare vise hende ægget, så begynder mundvandet at løbe:-D.

Tilgengæld er hun ikke til rå fisk, så de har jo hver deres særheder:hjerte:

 

 

Aslan er til sushi og Martha er til...... hvad hedder det lige når man spiser rå kød med et rå æg oven på? Min ex elskede det, men har glemt navnet :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Aslan er til sushi og Martha er til...... hvad hedder det lige når man spiser rå kød med et rå æg oven på? Min ex elskede det, men har glemt navnet :mrgreen::mrgreen:

 

Tartarmadder :lun: :lun: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tartarmadder :lun: :lun: :lun:

 

Ja det er nemlig godt! :mums:

 

 

Martha er tartar hund :mrgreen::mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

Vi har købt kalkungullash i dag, aslan fik lige et stykke ude ved fryseren :mrgreen:

 

 

Hvilket jo resultere i at når vi åbner for at gå ud med skraldespanden, løber Aslan om til fryseren omme i skuret :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I sikret jer, at fryseren kan tåle at stå ude i frostvejr? De fleste må nemlig ikke stå i rum, som kan få frostgrader? Vi ville have haft vores til at stå i garagen, men turde ikke pga temperaturen om vinteren.

 

 

 

Martha siger "ja tak" til en tartar mad, hvis nogen byder:mrgreen:

 

Jeg har lige haft samme spørgsmål på face, fordi min fryser skal stå i skuret, når jeg flytter.

 

Der er mange (som i flertallet), der har frysere stående i u-isolerede skure eller på terrasser uden problemer.

 

Jeg har dog tænkt mig at isolere skuret med rockwool og tagpap dims:genert:

 

Og så til det med æg.. Luna elsker æg.. med skal! Men rå fisk.. adrk badrk:badr::badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I sikret jer, at fryseren kan tåle at stå ude i frostvejr? De fleste må nemlig ikke stå i rum, som kan få frostgrader? Vi ville have haft vores til at stå i garagen, men turde ikke pga temperaturen om vinteren.

 

 

 

Martha siger "ja tak" til en tartar mad, hvis nogen byder:mrgreen:

 

 

Vores skur er isoleret :slem::slem::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...