Hop til indhold

Aslans Barf tråd


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Jeg har lige haft samme spørgsmål på face, fordi min fryser skal stå i skuret, når jeg flytter.

 

Der er mange (som i flertallet), der har frysere stående i u-isolerede skure eller på terrasser uden problemer.

 

Jeg har dog tænkt mig at isolere skuret med rockwool og tagpap dims:genert:

 

Og så til det med æg.. Luna elsker æg.. med skal! Men rå fisk.. adrk badrk:badr::badr:

 

Nogle frysere kan holde til det - andre brænder sammen... den der med, at jo koldere det er, jo mindre strøm skal der til - den holder slet ikke. Tværtimod!

 

Der bør stå i brugsforvirringen hvilke temp. fryseren kan klare.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 218
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vores skur er isoleret :slem::slem::slem:

 

Må jeg spørge, hvordan I har gjort det? Total off-topic, I know:oops:

 

Men altså, når nu jeg ikke må pakke, så må jeg jo gøre noget andet.. og det er at planlægge isolering af skur og indretning af lejligheden:mrgreen::genert::lol:

 

Nogle frysere kan holde til det - andre brænder sammen... den der med, at jo koldere det er, jo mindre strøm skal der til - den holder slet ikke. Tværtimod!

 

Der bør stå i brugsforvirringen hvilke temp. fryseren kan klare.

 

Nej, det ved jeg godt.. Den har jeg heller aldrig troet på:-D

 

Så må jeg høre Eva, om jeg får en brugsforvirring med:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvor lang tid går der inden Aslans depoter er fyldt op og han begynder at spise mindre?

 

Han har fået det her siden den 19/9 - det er 4 uger siden i dag. :hmm:

 

:confused:

 

Hvilke depoter?

 

Altså, hvis han kan lide foderet, så stopper han nok ikke af sig selv :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused:

 

Hvilke depoter?

 

Altså, hvis han kan lide foderet, så stopper han nok ikke af sig selv :lol:

 

 

De snakkede om at nu han ikke havde spist ordentligt i alle de måneder var hans depoter tomme, jeg antager det er fedt, vitamin, mineral osv depoter.

 

Og at når de var fyldt op, så ville han spise mindre.

 

 

Men hvis der er en regel, så er Aslan måske bare undtagelsen :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
De snakkede om at nu han ikke havde spist ordentligt i alle de måneder var hans depoter tomme, jeg antager det er fedt, vitamin, mineral osv depoter.

 

Og at når de var fyldt op, så ville han spise mindre.

 

 

Men hvis der er en regel, så er Aslan måske bare undtagelsen :lol::lol:

 

Ok, så er jeg med :-)

 

Hunde der er glade for det foder de nu får, kigger ikke så meget efter hvor fyldte 'depoterne' er...i den retning er hunde som mennesker - nogle æder bare til de er stoppede, mens andre skeler til figuren og veltilpasheden ved ikke at overspise.

 

Joey som vi havde, kunne æde til han var så fyldt, at han kastede op, for derefter at æde videre :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er jeg med :-)

 

Hunde der er glade for det foder de nu får, kigger ikke så meget efter hvor fyldte 'depoterne' er...i den retning er hunde som mennesker - nogle æder bare til de er stoppede, mens andre skeler til figuren og veltilpasheden ved ikke at overspise.

 

Joey som vi havde, kunne æde til han var så fyldt, at han kastede op, for derefter at æde videre :stupid:

 

 

Men Aslan har jo aldrig været hunden der spiste, derfor jeg lidt undre mig over det.

 

Det har jo sågar været det med godbidder, at han bare ikke gad dem.

 

 

Jeg kan selvfølgelig håbe at han bare syntes råt kød er så lækkert, at han bliver ved indtil han kaster op, men......... jeg ville blive noget forundret (han har jo også levnet en lille smule engang imellem).

 

Nå, men må jo kigge på hunden og se hvordan han arter sig, begynder at tror at vi skal passe på han ikke bliver tyk :shock::shock:

 

(kæft jeg havde grint af den person der havde sagt det til mig for et år siden:sjov: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Men Aslan har jo aldrig været hunden der spiste, derfor jeg lidt undre mig over det.

 

Det har jo sågar været det med godbidder, at han bare ikke gad dem.

 

 

Jeg kan selvfølgelig håbe at han bare syntes råt kød er så lækkert, at han bliver ved indtil han kaster op, men......... jeg ville blive noget forundret (han har jo også levnet en lille smule engang imellem).

 

Nå, men må jo kigge på hunden og se hvordan han arter sig, begynder at tror at vi skal passe på han ikke bliver tyk :shock::shock:

 

(kæft jeg havde grint af den person der havde sagt det til mig for et år siden:sjov: )

 

Nyd, at du endelig har fundet et foder, som han kan lide og at du nu selv kan styre hans vægt.

 

Jeg har forstået, at en af grundene til, at du ikke har prøvet råt før nu, har været pga alle de 'hellige' der har lovprist råfodring - nu har du jo så fået syn for sagen og de fleste hunde er vilde med det rå - det er nok også derfor, at man der råfodrer, er så glade for den fodringsmetode, at de ikke kan lade være med at lovprise det :genert:

Men ærgerligt hvis den lovprisning, afholder andre fra, at prøve det :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyd, at du endelig har fundet et foder, som han kan lide og at du nu selv kan styre hans vægt.

 

Jeg har forstået, at en af grundene til, at du ikke har prøvet råt før nu, har været pga alle de 'hellige' der har lovprist råfodring - nu har du jo så fået syn for sagen og de fleste hunde er vilde med det rå - det er nok også derfor, at man der råfodrer, er så glade for den fodringsmetode, at de ikke kan lade være med at lovprise det :genert:

Men ærgerligt hvis den lovprisning, afholder andre fra, at prøve det :???:

 

Ja, må jo nyde det og håbe det varer ved :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår fik Aslan kalkun gullash, dvs blanding af ben, brusk og kød.

 

Her til morgen lagde jeg mærke til at nogle af benene ikke var fordøjet ned til smulder, og at de faktisk var lidt skarpe.

 

 

Er det noget man skal være bekymret for? :hmm:

 

Jeg er ikke.. Luna har endnu ikke haft problemer.. Og har hun fået store ben, kan der godt være en del splinter i.. Men ingen problemer her:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Liva's mor

Må jeg spørge jer der Barf'er hvor giver I jeres hunde deres mad? altså er det udenfor eller indenfor, jeg tænker også nu her hvor det snart er vinter og det er koldt og mørkt, kan man måske ikke gøre det udenfor.

 

Det tiltaler mig lidt (eller nok meget) med Barf, men jeg kan ikke lade være med at tænke om det er for besværligt og noget værre svineri - men det kan være det bare er mig der bekymrer mig unødigt :-)

 

Jeg har en labrador, er der nogle af jer der ved hvor meget det sådan cirka vil koste at fodre med Barf for sådan en?

 

Håber ikke det gør noget jeg blander mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, dejligt at det går så godt :) Med æg, hvis du vil prøve igen, så kan du prøve kun at give blommen (ved ikke om du gav et helt æg?) og så stikke hul på den. Motor kan nogle gange lide æg :lol: Men for det meste kan han godt lide fed fisk, han gider ikke fisk der ikke smager/dufter af meget.

 

Det med bensplinterne, ja det sker. Har een gang prøvet en der gjorde ondt i røven på Motor da den skulle ud :ae: Det var ikke sjovt.. men har virkelig kun prøvet det en gang. Og nogle gange har han været grådig og spist for store stykker knogle, så har han kastet dem op igen og det er super at han gør det. Nøglebenet på kylling f.eks. og så synes jeg jo han er så klog for efter første gang, så har han altid ladet det ligge siden.

 

Håber ikke jeg har været hellig med råfodring, men jeg tror på at det er godt. Her fungerer det jo virkelig perfekt og hundene synes det er spændende hvad de skal have at spise og jeg elsker at man kan give solide gnaveting på dage hvor der er sket vildt meget, forestiller mig at de ligger og stresser af mens de gnaver i hele og halve timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge jer der Barf'er hvor giver I jeres hunde deres mad? altså er det udenfor eller indenfor' date=' jeg tænker også nu her hvor det snart er vinter og det er koldt og mørkt, kan man måske ikke gøre det udenfor.

 

Det tiltaler mig lidt (eller nok meget) med Barf, men jeg kan ikke lade være med at tænke om det er for besværligt og noget værre svineri - men det kan være det bare er mig der bekymrer mig unødigt :-)

 

Jeg har en labrador, er der nogle af jer der ved hvor meget det sådan cirka vil koste at fodre med Barf for sådan en?

 

Håber ikke det gør noget jeg blander mig :-)[/quote']

 

Har slædehunde, så de elsker nu at spise udenfor - men hvalpen får maden i køkkenet og så bærer han det ind på sit tæppe. Det skal vaskes engang imellem selvfølgelig, men vi har flere tæpper så får han bare et af de andre.

 

Motor spiser helst ude, ellers også på hans tæppe, medmindre det er blødt mad de bare spiser fra madskålen.

 

Hvor meget det vil koste er forskelligt, kommer an på hvor meget din hund skal have og hvordan du køber maden - Motor (intakt hanhund som ikke går rundt og tager på) får 4-500g dagligt, den "lille" er lige sat ned til 400g om dagen.

Vi køber det meste gennem Allegaardenskylling.dk, tror vi cirka køber for 700-800kr om måneden (for 2 hunde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge jer der Barf'er hvor giver I jeres hunde deres mad? altså er det udenfor eller indenfor' date=' jeg tænker også nu her hvor det snart er vinter og det er koldt og mørkt, kan man måske ikke gøre det udenfor.

 

Det tiltaler mig lidt (eller nok meget) med Barf, men jeg kan ikke lade være med at tænke om det er for besværligt og noget værre svineri - men det kan være det bare er mig der bekymrer mig unødigt :-)

 

Jeg har en labrador, er der nogle af jer der ved hvor meget det sådan cirka vil koste at fodre med Barf for sådan en?

 

Håber ikke det gør noget jeg blander mig :-)[/quote']

 

Omkring 2 % af en voksen hunds kropsvægt er hvad de skal have at spise.

 

Aslan vejer omkring de 62 og får pt 1600 g, men bliver på et tidspunkt sat lidt ned :mrgreen:

 

Aslan får det i sin foderskål, er lidt bange for at hvis vi ligger det uden for, så kommer der rotter :shock: det gør der sikkert ikke :mrgreen:

 

Og det sker altså at der ligger en smule kød, frugt, fedt eller andet på gulvet, men hvis din hund er lidt madglad, kan du garanteret lærer den at slikke gulvet :mrgreen:

 

For mig er det besværlige nok at hitte rundt i det hele, som sådan syntes jeg ikke det er besværligt, at hælde 500g ben op i en skål og 300 g grønt.

 

 

Men for os er det alt besværret værd at se at Aslan vil spise hver dag, han elsker pludselig sin mad, og er vældig godt tilpas :lun::lun:

 

 

 

 

 

Oksestrube er btw IKKE et hit, det er nu gemt ude i haven :stupid:

 

Må igang med en salstale til hende Hestkjær og se om de vil overtage dem når de har plads i fryseren - hvis han ikke får spist op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...