Hop til indhold

Aslans Barf tråd


Aslan
 Share

Recommended Posts

Må jeg spørge jer der Barf'er hvor giver I jeres hunde deres mad? altså er det udenfor eller indenfor' date=' jeg tænker også nu her hvor det snart er vinter og det er koldt og mørkt, kan man måske ikke gøre det udenfor.

 

Det tiltaler mig lidt (eller nok meget) med Barf, men jeg kan ikke lade være med at tænke om det er for besværligt og noget værre svineri - men det kan være det bare er mig der bekymrer mig unødigt :-)

 

Jeg har en labrador, er der nogle af jer der ved hvor meget det sådan cirka vil koste at fodre med Barf for sådan en?

 

Håber ikke det gør noget jeg blander mig :-)[/quote']

 

Jeg har en lab, hun er ret doven og steriliseret. Hun får under 1% om dagen, ellers tager hun på.

 

Det er svært at sige, hvad det vil koste. Har man adgang til slagterier kan man ofte skære meget i prisen ved at købe hos dem. Man skal have en kummefryser, andet kan ikke betale sig, slet ikke til sådan en stor hund.

 

Jeg bor pt i lejlighed og har gjort det hele Luna's liv. Hun har fra starten lært, at man spiser ben og store stykker kød på et specielt tæppe (nu kaldet ben-tæppet) og vi er forlængst nået dertil, hvor hun får f.eks et kyllinglår og selv går hen på tæppet med det:-D

 

Det gør hun så også med ting, hun stjæler:mrgreen::engel::lol:

 

Men jeg synes ikke det sviner overhovedet.. Og man kan jo vaske tæppet, så ofte man vil..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 218
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kan jo være, at Aslan mener, at oksestruber lige skal "modne" lidt, inden han gider dem. Hvis den ligger i haven, så prøv at lade den ligge og se, om den falder i hans smag på et senere tidspunkt.

 

Mht. pris på barf: Umiddelbart siger man, at råfodring er lidt dyrere end tørfoder, hvis man køber hos barfbutikkerne. Jo mere man kan finde andre steder - slagtere osv. - desto billigere bliver det. Så alt efter, hvor meget tid og energi man kan lægge i at finde billigt råt, jamen så kan man fodre en del billigere end med tørfoder. Man skal bare huske, at det stadig skal være varieret, så man kan ikke bare fodre (gratis) okseben eller billige kyllingeskrog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Neeeeej hvor er Aslan altså bare smuk!!! Hvor er det dejligt at han kan lide det rå, specielt hvis han ikke var så glad for tørkost i forvejen!

 

Jer på BARF:

Begyndte at give Bella råt her til morgen og efter hun havde spist(og desuden slikket skålen helt ren!) og ligget lidt begyndte hun at sige små lyde... Tænker om hun måske har spist en smule for meget? Hun spiste ikke for hurtigt men brugte lang tid på at tygge det, men når det nu er noget så lækkert kan det jo godt være hun har forspist sig. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeej hvor er Aslan altså bare smuk!!! Hvor er det dejligt at han kan lide det rå, specielt hvis han ikke var så glad for tørkost i forvejen!

 

Jer på BARF:

Begyndte at give Bella råt her til morgen og efter hun havde spist(og desuden slikket skålen helt ren!) og ligget lidt begyndte hun at sige små lyde... Tænker om hun måske har spist en smule for meget? Hun spiste ikke for hurtigt men brugte lang tid på at tygge det, men når det nu er noget så lækkert kan det jo godt være hun har forspist sig. :vedikke:

 

Tak :kys:

Aslan piber altid efter han har spist op, Umulia herinde siger det er fordi han vil have dessert :mrgreen:

 

Men umiddelbart tænker jeg at hvis en hund forspiser sig.... så kommer det vel op igen?

 

Kan også bare være hun måske er veltilpas? Eller at mave lige skal vende sig til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
Tak :kys:

Aslan piber altid efter han har spist op, Umulia herinde siger det er fordi han vil have dessert :mrgreen:

 

Men umiddelbart tænker jeg at hvis en hund forspiser sig.... så kommer det vel op igen?

 

Kan også bare være hun måske er veltilpas? Eller at mave lige skal vende sig til det?

 

Ja du har nok ret i at hun ville kaste det op igen... Tror bare hun er veltilpas så, det er ligesom en slags brummelyd når hun lå og slappede af. Glæder mig allerede til måltid nummer 2 og 3 idag :-D Dejligt at kunne give hende noget hun nyder så meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været ude og se i have og jeg kan ikke finde ud af hvor han har gemt det der strube hoved, måske han faktisk spiste det :hmm::hmm:

Eller gravede det ned så han kan grave det op når det er modent :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

62,1 men han sked også 4 gange på 2 morgen ture :lol::lol:

 

God mave, men han skulle hvis tømmes :lol::lol:

 

 

Så han har ikke taget på i den her uge, men allerede nu ser han jo så meget pænere ud end for 4 uger siden, så måske kan bliver en hund på 62 kilo, men så er det også ok :lun::lun::lun:

 

 

Vetten (hende vi godt kan li) syntes Aslan var blevet mere rød :mrgreen:

 

Og da vi skulle ned til barfen for at hente frugt og grønt og hun sagde også at han var blevet mere rød, men vi kan altså ikke se det :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
62,1 men han sked også 4 gange på 2 morgen ture :lol::lol:

 

God mave, men han skulle hvis tømmes :lol::lol:

 

 

Så han har ikke taget på i den her uge, men allerede nu ser han jo så meget pænere ud end for 4 uger siden, så måske kan bliver en hund på 62 kilo, men så er det også ok :lun::lun::lun:

 

 

Vetten (hende vi godt kan li) syntes Aslan var blevet mere rød :mrgreen:

 

Og da vi skulle ned til barfen for at hente frugt og grønt og hun sagde også at han var blevet mere rød, men vi kan altså ikke se det :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Måske det er foderet - men... det kan jo altså også være årstiden (mindre solblegning og vinterpelsen er kommet på) :vedikke:

 

Mht det forsvundne strubehoved, så har Zacho formået, at grave et lammehoved ned uden jeg kunne finde det...2 minutter efter jeg havde gået rundt i en halv time og ledt, gik han hen og gravede det op på et sted, hvor jeg havde kigget grundigt :lol:

Jeg gik ind i køkkenet og stod så og holdte øje med ham og luskepelsen, ventede pænt med, at gå hen og grave op, til han mente, at jeg var forsvundet :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

IMG_3328.jpg

 

Aftensmaden kom ned, men jeg fik også MArtin til at vogte over Aslan :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Må jo se om han en dag kommer ind med et midebefængt strubehoved :badr:

 

Normalt når jeg siger til Aslan "hvor er dit ben" så løber han hen og dækker benet mere til :mrgreen:

 

Eller hvis jeg går og leder gør han det samme, sæt jeg fandt det :mrgreen::mrgreen:

 

Men det har han ikke gjort i dag :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Aslan lært at pise oksestrube :banan: Selv om det også har taget noget tid, nu ligger han sig ned og spiser det med det samme :5up:

 

Og så har vi prøvet at være på ferie med Barf, og ja det kan godt være lidt mere besværligt, men før i tiden spiste aslan aldrig når vi var på ferie, det gør han nu :5up:

 

 

 

 

Og så til et spørgsmål:

 

Må en hund gerne få rådyr, dådyr og andre vildt indmad?

 

Det er bare vores jæger mand, han siger de ikke bruger lever og hjerte fra rådyr,dådyr osv, og så tænkte jeg jo at det ville da være fint hvis vi så kunne få det - og det måtte vi gerne.

 

Men ved jo ikke om der er noget med deres lever som f. eks med isbjørne lever, som er så fyldt med b-vitamin, at det faktisk er farligt at spise :shock::shock::vedikke::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Aslan lært at pise oksestrube :banan: Selv om det også har taget noget tid, nu ligger han sig ned og spiser det med det samme :5up:

 

Og så har vi prøvet at være på ferie med Barf, og ja det kan godt være lidt mere besværligt, men før i tiden spiste aslan aldrig når vi var på ferie, det gør han nu :5up:

 

 

 

 

Og så til et spørgsmål:

 

Må en hund gerne få rådyr, dådyr og andre vildt indmad?

 

Det er bare vores jæger mand, han siger de ikke bruger lever og hjerte fra rådyr,dådyr osv, og så tænkte jeg jo at det ville da være fint hvis vi så kunne få det - og det måtte vi gerne.

 

Men ved jo ikke om der er noget med deres lever som f. eks med isbjørne lever, som er så fyldt med b-vitamin, at det faktisk er farligt at spise :shock::shock::vedikke::oops:

 

Ricki synes stadig, at oksestrube er underligt. Den skal altså ligge og modne, inden han sætter tænderne i den. Men så er den også væk hurtigt.

 

Mht. indmad fra vildt: Ja, det mener jeg, der ikke skulle være nogen problemer med. Du kan evt. fryse det i 48 timer ved mindst -18 grader først, så er de fleste orme og mider døde, hvis der skulle være nogen.. Men er der noget om harer og en eller anden sygdom...:hmm::hmm:

 

Og du kan bede om kun at få indmad fra dyr, som jægeren selv ville spise resten af:5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ricki synes stadig, at oksestrube er underligt. Den skal altså ligge og modne, inden han sætter tænderne i den. Men så er den også væk hurtigt.

 

Mht. indmad fra vildt: Ja, det mener jeg, der ikke skulle være nogen problemer med. Du kan evt. fryse det i 48 timer ved mindst -18 grader først, så er de fleste orme og mider døde, hvis der skulle være nogen.. Men er der noget om harer og en eller anden sygdom...:hmm::hmm:

 

Og du kan bede om kun at få indmad fra dyr, som jægeren selv ville spise resten af:5up:

 

Det her er hyggejægere som kun skyder til sit eget spisebord :5up:

 

Frys i 48 timer, roger that :5up::5up::5up:

(kan sådan nogle rådyr og dådyr have hjerte lunge orm :shock: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Aslan lært at pise oksestrube :banan: Selv om det også har taget noget tid, nu ligger han sig ned og spiser det med det samme :5up:

 

Og så har vi prøvet at være på ferie med Barf, og ja det kan godt være lidt mere besværligt, men før i tiden spiste aslan aldrig når vi var på ferie, det gør han nu :5up:

 

 

 

 

Og så til et spørgsmål:

 

Må en hund gerne få rådyr, dådyr og andre vildt indmad?

 

Det er bare vores jæger mand, han siger de ikke bruger lever og hjerte fra rådyr,dådyr osv, og så tænkte jeg jo at det ville da være fint hvis vi så kunne få det - og det måtte vi gerne.

 

Men ved jo ikke om der er noget med deres lever som f. eks med isbjørne lever, som er så fyldt med b-vitamin, at det faktisk er farligt at spise :shock::shock::vedikke::oops:

 

A-vitamin :blink:

 

Jeg ville også bare fryse. Men det gør jeg med det meste alligevel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, mente bestemt det var en af b-vitaminerne måske nr 12.

 

nå, men vi prøver og venter nu spændt på at naboen skal på jagt :mrgreen:

 

B-vitamin er vandopløslig så det er ikke så farligt at overdossere. Et overskud vil bare blive udskilt med urinen.

 

A-vitamin er derimod fedtopløseligt og kan ikke udskilles på samme måde. Det vil blive ophobet i kroppen og kan tilsidst give en forgiftning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen fandt den der nedgravet oksestrube igår :badr: den havde altså lige ligget for lang tid, så den røg ud :badr:

 

Og så tror jeg Aslan skal have faste dag i aften og i morgen tidligt, for i dag spiste han kun halvdelen og havde ingen interesse i at det blvev smidt ud (måske han langt om længe er fyldt op)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...