Hop til indhold

Rally konkurrencetråden (fælles).


Gæst Anne / Holly.
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cassi glæder sig helt vildt til at komme afsted til konkurrence... Havde håbet lidt på at jeg kunne nå at se turbo og siri. Men vi kommer i sidste øjeblik(skal først gå finale som begynder, og det lykkedes mig ikke rigtig at få min kørepartner til køre endnu tidligere når hun først selv skal gå banegennemgang klokken 10:15.

 

Jeg er så bare glad for at jeg har en hund der ikke behøver den store afklimatisering og at den begynderklasse mest er for sjov. Men mon ikke vi kommer i nok tid, når vi er der klokken ni. De starter klokken otte med banegennemgang for champ(finale). Herefter er der 17 hunde som skal op(fordelt på champ, ekspert og øvet) og der er derfor også to banegennemgange mere. Jeg tænker hvis hver hund tager mindst 2 minutter i gennemgangen, der skal bruges lidt tid at få noteret tid, afleveret dommerseddel, bygge lidt om på banen.

Ville ønske lidt at jeg havde mit eget kørekort, så jeg bare kunne køre selv, men nu er det også lige om lidt jeg skal op til den store farlige praktiske køreprøve :genert:

 

Vi ses senere... 10 minutter... Så kører vi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blev nr. Tre i vores finale. Og vi blev første vinder i vores øvet klasse og den anden pind. Jeg smider selv seks point væk få jeg lavede en øvelse om så var rigtig udført i dommerens øjne :stupid: og så sagde jeg for sent spring til hende så hun vadede ind i springet. Og så røg der tre gange et point fordi hun var i hopla. Aner ikke hvor mange point vi fik i finalen. Kun at det opregnet gav elleve point.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke i kan Camilse og Turpo :klap:

 

vi har gået sidste omgang center rally idag. Johna var ikke med i opløbet, da hun fik en ikke bestået i første omgang og 78 i anden. Men hun var supersød idag og gik til 88 :lun:

 

Karla var nok heller ikke rigtigt en contender, da hun var endt som henholdsvis 3 og 4 de sidste to gange, men hun cementerede det så ihvertfald idag, ved at blæse af banen og stille sig an til en hund på sidelinien :evil: tøjte. Hun er simpelthen blevet skrækkelig med det løbetid i de sidste 2 år... Mor her, blev en kende arrig og måtte fysisk bære kræ tilbage på banen... Hun gik ok resten af banen, men meget ukoncentreret og ufokuseret og jeg skulle have fat i hende tre tusind gange... Så det var selvfølgelig en IB fuldt fortjent

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med titlen, turpo... Jeg er faktisk lidt ked af at jeg ikke ved hvor mange point jeg fik, men mon ikke det bliver lagt ind på hjemmesiden på et tidspunkt. Det gjorde det jo sidst år.

 

Og så er jeg pænt træt af at dommerne ikke kan finde ud af at være enige om hvordan en øvelse bedømmes, og fremover spørger jeg under banegennemgangen hvordan stop - 90 til højre - et skridt(eller hvad den nu hedder) skal udføres for at være korrekt. Simpelthen for åndssvagt at smide 3 point. Jeg var over bevist at man skulle vende med begge fødder, før man tog skridtet frem. Det var åbenbart ikke nødvendigt.

 

Nå, men vi fik jo vores pind og hunden var slet ikke trykket på noget tidspunkt i dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med titlen, turpo... Jeg er faktisk lidt ked af at jeg ikke ved hvor mange point jeg fik, men mon ikke det bliver lagt ind på hjemmesiden på et tidspunkt. Det gjorde det jo sidst år.

 

Og så er jeg pænt træt af at dommerne ikke kan finde ud af at være enige om hvordan en øvelse bedømmes, og fremover spørger jeg under banegennemgangen hvordan stop - 90 til højre - et skridt(eller hvad den nu hedder) skal udføres for at være korrekt. Simpelthen for åndssvagt at smide 3 point. Jeg var over bevist at man skulle vende med begge fødder, før man tog skridtet frem. Det var åbenbart ikke nødvendigt.

 

Nå, men vi fik jo vores pind og hunden var slet ikke trykket på noget tidspunkt i dag...

 

Hvem var dommer??

 

I starten af året blev det præciseret, hvordan bl.a. den øvelse skal udføres. Samlet skridt til højre og så et skridt frem.

Til og med 2012 var det valgfrit.

 

Forskellen kan ligge i hvor meget, der bliver trukket for sådan en fejl.

Der er DKK generelt mere blød end DCH. F.eks. koster klap på lår/knips med fingrene osv. i ekspertklassen 10 point pr. gang hos DCH og kun 3 i DKK

Redigeret af Dorte
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem var dommer??

 

I starten af året blev det præciseret, hvordan bl.a. den øvelse skal udføres. Samlet skridt til højre og så et skridt frem.

Til og med 2012 var det valgfrit.

 

Forskellen kan ligge i hvor meget, der bliver trukket for sådan en fejl.

Der er DKK generelt mere blød end DCH. F.eks. koster klap på lår/knips med fingrene osv. i ekspertklassen 10 point pr. gang hos DCH og kun 3 i DKK

 

Tror jeg blev misforstået. I DcH fået vi at vide vi skal samle vende på stedet med begge ben inden vi tager skridtet. Det jeg gjorde var at jeg vendte højre fod på stedet, står stillet et splitsekund og træder så frem med venstre fod som ikke var vendt endnu. Da jeg bliver utrolig meget i tvivl om det kunne godkendes, laver jeg øvelsen om(vil hellere miste tre point end måske 10 point). Da jeg efterfølgende spørger Frank, som var dommer, sagde han at han havde godkendt den. Og det var lidt ærgerligt(og irriterende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg blev misforstået. I DcH fået vi at vide vi skal samle vende på stedet med begge ben inden vi tager skridtet. Det jeg gjorde var at jeg vendte højre fod på stedet, står stillet et splitsekund og træder så frem med venstre fod som ikke var vendt endnu. Da jeg bliver utrolig meget i tvivl om det kunne godkendes, laver jeg øvelsen om(vil hellere miste tre point end måske 10 point). Da jeg efterfølgende spørger Frank, som var dommer, sagde han at han havde godkendt den. Og det var lidt ærgerligt(og irriterende).

 

Sådan lavede jeg den i den allerførste konkurrence (DCH) i år - det kostede mig 10 point, sejren den dag og et kredsmesterskab ....

 

Jeg tror, at han har været flink ved dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var vel ikke flink, han kunne have været flink. Tre point skulle jeg jo trækkes når jeg lavede øvelsen helt om. Men som jeg skrev, så er det jo også i DcH jeg har fået at vide det skal være sådan.

 

Mener også der var en herinde(kan ikke huske om det var dig), der fortalte at han godt kan lide BC.

 

Jo, det var mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at øvelsen skal laves som en vending (man er nødt til at træde lidt frem for ikke at ramme ind i hunden) efterfulgt af et skridt frem. Altså som en højre om i lydighed og derefter et skridt. At Frank ikke dømmer det som en fejl synes jeg er forkert.

Men hvis du laver øvelsen som jeg har beskrevet tror jeg ikke du vil få fejl hos nogle dommere?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at øvelsen skal laves som en vending (man er nødt til at træde lidt frem for ikke at ramme ind i hunden) efterfulgt af et skridt frem. Altså som en højre om i lydighed og derefter et skridt. At Frank ikke dømmer det som en fejl synes jeg er forkert.

Men hvis du laver øvelsen som jeg har beskrevet tror jeg ikke du vil få fejl hos nogle dommere?!?

 

Hvordan rammer du ind i hunden, hvis den sidder til venstre og du tager et skridt til højre?

 

I højrehandlingen og den nye spejlvendte øvelse tager man et lille skridt frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også i Sorø i går, deltog dog ikke i de officielle rallyprøver. Men gik en ekspertbane til dommereksamen sidst på dagen. Tyson var bare så sød og dygtig. :lun: Vi fik 97 point, et par point blev trukket for skævsidninger, og så røg der et enkelt point, fordi han kom lidt langt ud i cirklen bag ved mig i tyskervendingen. Det er der nu aldrig nogle andre dommere, der har trukket for, men pyt, det er jo lige meget, og under alle omstændigheder var det jo ikke noget der talte nogle steder.

 

Nå, men jeg var træt af, at jeg smed vores sidste prøve ved at højrehandle den (:stupid:), når Tyson nu sagtens kan, så jeg har eftertilmeldt os til en aftenprøve på tirsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke Camilse og Turpo :klap:

 

Skide godt gået!!!

 

 

 

Vi vil også være med på pral - Dog "kun" i begynder klassen, da vi jo ikke er nået så langt i DKK endnu.

Vi var til dobbelt rally konkurrence i Nr. Broby i dag.

 

Yoda var den første der var på og han var lige rigeligt overtændt, med kun 2 minutters opvarmning, så han lavede ikke andet end at hoppe rundt og være glaaaaaad :stupid:

Så valgte at IB'e os efter de første par skilte og få lidt ro på kræet inden vi skulle på bane 2, for tror ærlig talt ikke vi havde fået ret meget ud af den bane alligevel - Han var godt nok i hopla, ret så bogstaveligt :shock:

 

Men den anden bane gik han SÅ fint og lavede kun et enkelt lille hop i en slalom, hvor han synes det var lige rigelig sjovt :lun:

Og så sad tidstagerne 1 meter fra målskiltet og det var lige fristende nok, så der røg et point på den konto også :lol:

 

Kaia var top-klar og gik en super flot bane første gang og vi fik kun et enkelt points fratræk fordi en hund gik gø amok derinde og hun lige standsede op for at se hvad det drejede sig om, for derefter at fortsætte.

Anden bane gad hun ikke rigtig, men opførte sig pænt og nydelig, med lidt skævsidninger og lidt vimsen rundt.

 

 

Det rakte til at Kaia vandt den konkurrence hvor Yoda blev IB'et med 99 point.

Yoda vandt så tilgengæld den anden med 98 point, med Kaia som nr. 2 med 96 point.

 

De blev begge rally begynder mestre på dagen, så vi ragede godt til os :oops:

 

DSC_0148.jpg

 

Nu skal jeg så også tage stilling til hvor længe vi vil blive i begynder..... Overvejer at lade dem blive der i hvertfald en konkurrence mere, så alle øvet øvelserne sidder lidt bedre i skabet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blev nr. Tre i vores finale. Og vi blev første vinder i vores øvet klasse og den anden pind. Jeg smider selv seks point væk få jeg lavede en øvelse om så var rigtig udført i dommerens øjne :stupid: og så sagde jeg for sent spring til hende så hun vadede ind i springet. Og så røg der tre gange et point fordi hun var i hopla. Aner ikke hvor mange point vi fik i finalen. Kun at det opregnet gav elleve point.

 

Stort tillykke Camilse. Jeg fik desværre ikke set jer da jeg sad som skriver i den ene lydighedsring.

 

Vores champ finale gik ok. Ikke noget prangende men heller ikke en katastrofe. Og sammenholdt med de point vi havde i forvejen var det sørme nok til at vinde. Så Tempo hunden blev årets BC i championklassen!

 

Stort tillykke Camilse og Turpo :klap:

 

Skide godt gået!!!

 

 

 

Vi vil også være med på pral - Dog "kun" i begynder klassen, da vi jo ikke er nået så langt i DKK endnu.

Vi var til dobbelt rally konkurrence i Nr. Broby i dag.

 

Yoda var den første der var på og han var lige rigeligt overtændt, med kun 2 minutters opvarmning, så han lavede ikke andet end at hoppe rundt og være glaaaaaad :stupid:

Så valgte at IB'e os efter de første par skilte og få lidt ro på kræet inden vi skulle på bane 2, for tror ærlig talt ikke vi havde fået ret meget ud af den bane alligevel - Han var godt nok i hopla, ret så bogstaveligt :shock:

 

Men den anden bane gik han SÅ fint og lavede kun et enkelt lille hop i en slalom, hvor han synes det var lige rigelig sjovt :lun:

Og så sad tidstagerne 1 meter fra målskiltet og det var lige fristende nok, så der røg et point på den konto også :lol:

 

Kaia var top-klar og gik en super flot bane første gang og vi fik kun et enkelt points fratræk fordi en hund gik gø amok derinde og hun lige standsede op for at se hvad det drejede sig om, for derefter at fortsætte.

Anden bane gad hun ikke rigtig, men opførte sig pænt og nydelig, med lidt skævsidninger og lidt vimsen rundt.

 

 

Det rakte til at Kaia vandt den konkurrence hvor Yoda blev IB'et med 99 point.

Yoda vandt så tilgengæld den anden med 98 point, med Kaia som nr. 2 med 96 point.

 

De blev begge rally begynder mestre på dagen, så vi ragede godt til os :oops:

 

[ATTACH=CONFIG]114603[/ATTACH]

 

Nu skal jeg så også tage stilling til hvor længe vi vil blive i begynder..... Overvejer at lade dem blive der i hvertfald en konkurrence mere, så alle øvet øvelserne sidder lidt bedre i skabet :hmm:

 

Tillykke til alle de dygtige hunde! :banan: :banan: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke Camilse og Turpo :klap:

 

Skide godt gået!!!

 

 

 

Vi vil også være med på pral - Dog "kun" i begynder klassen, da vi jo ikke er nået så langt i DKK endnu.

Vi var til dobbelt rally konkurrence i Nr. Broby i dag.

 

Yoda var den første der var på og han var lige rigeligt overtændt, med kun 2 minutters opvarmning, så han lavede ikke andet end at hoppe rundt og være glaaaaaad :stupid:

Så valgte at IB'e os efter de første par skilte og få lidt ro på kræet inden vi skulle på bane 2, for tror ærlig talt ikke vi havde fået ret meget ud af den bane alligevel - Han var godt nok i hopla, ret så bogstaveligt :shock:

 

Men den anden bane gik han SÅ fint og lavede kun et enkelt lille hop i en slalom, hvor han synes det var lige rigelig sjovt :lun:

Og så sad tidstagerne 1 meter fra målskiltet og det var lige fristende nok, så der røg et point på den konto også :lol:

 

Kaia var top-klar og gik en super flot bane første gang og vi fik kun et enkelt points fratræk fordi en hund gik gø amok derinde og hun lige standsede op for at se hvad det drejede sig om, for derefter at fortsætte.

Anden bane gad hun ikke rigtig, men opførte sig pænt og nydelig, med lidt skævsidninger og lidt vimsen rundt.

 

 

Det rakte til at Kaia vandt den konkurrence hvor Yoda blev IB'et med 99 point.

Yoda vandt så tilgengæld den anden med 98 point, med Kaia som nr. 2 med 96 point.

 

De blev begge rally begynder mestre på dagen, så vi ragede godt til os :oops:

 

[ATTACH=CONFIG]114603[/ATTACH]

 

Nu skal jeg så også tage stilling til hvor længe vi vil blive i begynder..... Overvejer at lade dem blive der i hvertfald en konkurrence mere, så alle øvet øvelserne sidder lidt bedre i skabet :hmm:

 

tillykke med resultaterne. Jeg synes at når hundene er så højt i point til begynder, så er det bare at komme videre. Der er ikke verden til forskel på de to klasser. Og ih nogle fine rosetter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der åbnet for Sorø 2/2, så nu er prinsessen meldt til der. Så må jeg jo lige overveje om prinsesse skal udstilles eller op i LP1 :hmm: I dag var jeg meget grum ved hende, og hun blev tvunget til at andre skulle rage ved hende. Hun tog det faktisk meget pænt efter Cassi standard. Hvilket betyder at hun i det mindste ikke bed.

 

Det kan nok ikke lade sig gøre at tage alle tre ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

tillykke med resultaterne. Jeg synes at når hundene er så højt i point til begynder, så er det bare at komme videre. Der er ikke verden til forskel på de to klasser. Og ih nogle fine rosetter.

 

Takker.

 

Men tjaaa.....

De er sgu' noget ustabile.

F.eks i dag, hvor Yoda ligger i de to yderligheder med en IB og så til at vinde klassen.

Sidste gang lavede Kaia 83 point :lol:

 

Så de er jo ikke stabile - Eller helt ærligt, så bliver Kaia aldrig stabil, for selvom hun kan alle øvelserne til UG, så har hun bare nogle dage hvor hun har sin egen mening om tingene.

Så der kan det jo næsten være ligegyldigt om hun går begynder eller øvet.

 

Men Yoda træner jeg jo ikke rally med og har ingen ambitioner overhovedet indenfor rally, andet end miljøtræning.

Så ved sgu' ikke om han ikke skal have lov at have en konkurrence eller to mere i begynder, ellers er jeg jo næsten nød til rent faktisk at træne rally med ham :hmm:

 

Og ja, meeeega fede rosetter - Det ligner jo vi har vundet et eller andet meget vigtigt :lol:

Er især imponeret over RBM rosetterne, som plejer at være noget mindre og typisk sådan nogle små pap-nogle. Men de har godt nok givet den gas!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker.

 

Men tjaaa.....

De er sgu' noget ustabile.

F.eks i dag, hvor Yoda ligger i de to yderligheder med en IB og så til at vinde klassen.

Sidste gang lavede Kaia 83 point :lol:

 

Så de er jo ikke stabile - Eller helt ærligt, så bliver Kaia aldrig stabil, for selvom hun kan alle øvelserne til UG, så har hun bare nogle dage hvor hun har sin egen mening om tingene.

Så der kan det jo næsten være ligegyldigt om hun går begynder eller øvet.

 

Men Yoda træner jeg jo ikke rally med og har ingen ambitioner overhovedet indenfor rally, andet end miljøtræning.

Så ved sgu' ikke om han ikke skal have lov at have en konkurrence eller to mere i begynder, ellers er jeg jo næsten nød til rent faktisk at træne rally med ham :hmm:

 

Og ja, meeeega fede rosetter - Det ligner jo vi har vundet et eller andet meget vigtigt :lol:

Er især imponeret over RBM rosetterne, som plejer at være noget mindre og typisk sådan nogle små pap-nogle. Men de har godt nok givet den gas!!

 

De giver den altid gas i NAF.

 

Vi var der også - i championklassen.

Det var totalt Bambi på isen for os. Må bare erkende, at indendørs haller ikke er noget for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker.

 

Men tjaaa.....

De er sgu' noget ustabile.

F.eks i dag, hvor Yoda ligger i de to yderligheder med en IB og så til at vinde klassen.

Sidste gang lavede Kaia 83 point :lol:

 

Så de er jo ikke stabile - Eller helt ærligt, så bliver Kaia aldrig stabil, for selvom hun kan alle øvelserne til UG, så har hun bare nogle dage hvor hun har sin egen mening om tingene.

Så der kan det jo næsten være ligegyldigt om hun går begynder eller øvet.

 

Men Yoda træner jeg jo ikke rally med og har ingen ambitioner overhovedet indenfor rally, andet end miljøtræning.

Så ved sgu' ikke om han ikke skal have lov at have en konkurrence eller to mere i begynder, ellers er jeg jo næsten nød til rent faktisk at træne rally med ham :hmm:

 

Og ja, meeeega fede rosetter - Det ligner jo vi har vundet et eller andet meget vigtigt :lol:

Er især imponeret over RBM rosetterne, som plejer at være noget mindre og typisk sådan nogle små pap-nogle. Men de har godt nok givet den gas!!

 

Cassi fik sin RBM med 93, 81 og 95 point, så hun er heller ikke pokkers stabil. Men for mig var det vigtigt at komme af med den snor. Hun har været OK i øvet. I går var det min skyld at vi fik 91 point, fordi jeg sikrede os 2*3 i fratræk, og så er hun lige rigeligt i hopla, fordi hun ikke kommer ud at lave noget for tiden.

 

Jeg synes dog du skal være fair over for Yoda. Ja, han ligger i begge ender, men du skriver jo selv at han ikke fik den opvarmning som han måske burde:blink:

 

Alternativt kunne du jo vælge kun at hive den ene op i øvet. Jeg tror dog, at hvis det var mig, så ville jeg se om det var muligt at få en tur i øvet inden de nye skilte kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

De giver den altid gas i NAF.

 

Vi var der også - i championklassen.

Det var totalt Bambi på isen for os. Må bare erkende, at indendørs haller ikke er noget for os.

 

Ja det skal jeg da love for.

Og super fine sponsor præmier også.

 

Godt nok træls det er så svært for Liva med det glatte gulv - Men pyt.... I kommer jo bare stærkt tilbage når der er fast grund under fødderne igen.

 

Cassi fik sin RBM med 93, 81 og 95 point, så hun er heller ikke pokkers stabil. Men for mig var det vigtigt at komme af med den snor. Hun har været OK i øvet. I går var det min skyld at vi fik 91 point, fordi jeg sikrede os 2*3 i fratræk, og så er hun lige rigeligt i hopla, fordi hun ikke kommer ud at lave noget for tiden.

 

Jeg synes dog du skal være fair over for Yoda. Ja, han ligger i begge ender, men du skriver jo selv at han ikke fik den opvarmning som han måske burde:blink:

 

Alternativt kunne du jo vælge kun at hive den ene op i øvet. Jeg tror dog, at hvis det var mig, så ville jeg se om det var muligt at få en tur i øvet inden de nye skilte kommer.

 

Haha, ja det har du ret i, han har jo heller ikke haft en tur under 92 point i begynder ud over denne IB.

Han får under alle omstændigheder en tur i øvet her d. 21, hvor der er julerally i Skive i DcH - Der skal jeg jo starte øvet, fordi han rykkede op tidligere på efteråret.

 

Men helt ærligt... Jeg træner vitterligt ikke rally med ham :genert:

Og kommer nok heller ikke rigtig til det.

Vi når under ingen omstændigheder noget i DKK inden de nye øvelser kommer, så tænker han får lov at blive hængende indtil han i hvertfald lige har prøvet et sideskift :lol:

Kaia derimod... Hun kan egentlig sit shit, men er bare en Diva.

Så hende tror jeg sgu' jeg rykker op :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...