Hop til indhold

Min nye hund


Gæst flikflak
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe ønsket mig en chihuahua. En dag sad jeg og kiggede i dba. Der faldt jeg for billedet af en bette hanhund :hjerte::lun:

Han var 6 mdr. Og se det var jo ikke meningen at det skulle være en unghund :hmm: Men igen, hold da op hvor så han kær ud :lun:

Da jeg kom hen og så ham, var han stik modsat af hvad jeg har ønsket mig :damn: Og alligevel tabte jeg mit hjerte :lun:

Han er en lille bitte håndsky nervøs bette ting, helt uden HUND i sig :hmm:

For hver dag kan jeg se at han udvikler sig. Bliver mere og mere til en HUND. I går kom han helt selv, hen til min hånd for at blive kælet :banan:

Og godbidder? Ja dem tager han nu når de ligger hele 20 cm fra min hånd :banan:

Han har fra dag et af været renlig :-D

Han er simpelthen bare det kæreste jeg nogle sinde har haft :lun:

Han begynder langsomt at lege mere og mere. Bevæger sig lidt mere rundt i huset uden at jeg absolut skal være inden for et par meters afstand.:vuf:

Med hensyn til hans alder, kan jeg ikke helt finde ud af om tidligere ejer har løjet om ham. Han har stadig sine hjørne mælketænder (sammen med de nye) Og han har en meget lille blære, præcis som en unghund.

Men hans tænder :roll: De ser altså ældre ud :roll: Så på mandag kommer han til dyrlægen og får revet de 2 mælketænder ud. Og så må dyrlægen bedømme hvor gammel han ca er. Men uanset hvor gammel han er, så holder jeg af den bette skid :hjerte::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Velkommen til :-D og tillykke med den lille hund.

 

Ja man har en tendens til at falde for de kære små, når man tager ud og kigger på dem. Jeg kørte engang fra Kbh. til Syd Sjælland for at kigge på en Cavalierblanding. I hoved havde jeg billedet af en lille fluffy hund ala min egen Cirkeline, der er blanding af Cavalier og Pomerania, men hjem kom jeg med en langbenet meget korthårdet vildtfarvet D/S udsenet hvalp, med de mest charmerende rynker i panden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Rolf !! Herligt navn til sådan en lille bette og sky én. Det lyder ellers lidt som et navn man giver til en stor muskuløs hund med en stor kæde i halsbåndet. Får mig lidt til at tænke på den gang jeg så en lille Yorki komme trissende efter en kæmpe mand, der med meget dyb stemme kaldte "kom så King" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolf !! Herligt navn til sådan en lille bette og sky én. Det lyder ellers lidt som et navn man giver til en stor muskuløs hund med en stor kæde i halsbåndet. Får mig lidt til at tænke på den gang jeg så en lille Yorki komme trissende efter en kæmpe mand, der med meget dyb stemme kaldte "kom så King" :lol:

 

Det må have set sjovt ud med en stor mand og en lille king :-D

 

:banan: Det er helt bevidst han har fået et stort navn :mrgreen:

Jeg kalder ham også min vagthund :lol:

Når jeg køre rundt til kunder, er han naturligvis med. Lige så snart jeg forlader bilen, hopper han op på pengekassen og sætter sig :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

velkommen til lille Rolf :vinken:

Jeg glæder mig utrolig meget til at se en masse skønne billeder af dette lille vidunder :5up:

 

Tak :vuf:

Uha hvor jeg kæmper med de billeder :hmm: Men bare rolig. Lige pludselig svømmer i i billeder af Rolf:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må have set sjovt ud med en stor mand og en lille king :-D

 

:banan: Det er helt bevidst han har fået et stort navn :mrgreen:

Jeg kalder ham også min vagthund :lol:

Når jeg køre rundt til kunder, er han naturligvis med. Lige så snart jeg forlader bilen, hopper han op på pengekassen og sætter sig :vuf:

 

Hvor jeg bor, er der en dame der har en lille chi med en Julius K9 sele, som der står GANGSTER på. Det synes jeg er friskt:banan:

Det signalerer også at vi ikke har med en taske- /pyntehund at gøre. Han får lov at være en hund, og er faktisk også meget mere modig end jeg tit oplever chi'er være.:5up:

 

Nå ja, og velkommen til dig og Rolf. :banan:

Jeg glæder mig til at se billeder af ham, og læse mere om hans forvandling til rigtig hund.:mrgreen::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor jeg bor, er der en dame der har en lille chi med en Julius K9 sele, som der står GANGSTER på. Det synes jeg er friskt:banan:

Det signalerer også at vi ikke har med en taske- /pyntehund at gøre. Han får lov at være en hund, og er faktisk også meget mere modig end jeg tit oplever chi'er være.:5up:

 

Nå ja, og velkommen til dig og Rolf. :banan:

Jeg glæder mig til at se billeder af ham, og læse mere om hans forvandling til rigtig hund.:mrgreen::vuf:

 

:lol: Det må have set sjovt ud med en bette GANGSTER :-D

Og ja, selv om de er små, er det HUNDE

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh han lyder lille - det er helt normalt for chihuahua'er, at de ikke taber mælketænderne. Er spændt på hvad dyrlægen siger, tror også de har tendens til tandsten og skal have børstet tænder.

 

Glæder mig meget, til at se billeder

 

Nåeee helt lille er han nu ikke. Han har taget på siden jeg fik ham. vejr nu hele 1.8 kg :klap:

Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen. :klovn:

Rolf er et halvt år, præcis som sælger sagde. :shock: Men føj for nogle tænder han har. Godt der var sat tid af til en grundig tandrensning, samtidig med at mælketænderne ryger.

:megaked: Men hvor er det bare hårdt at efterlade sin hund hos dyrlægen. Jeg glæder mig til kl. 14 hvor han skal hjem igen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja øv, jeg er så dårlig til at efterlade mine hunde, at jeg bare bliver i venteværelset :genert: Men godt du fik bestilt tid til ham!

 

Kan være du skal give ham rå ben engang imellem?? Så i ikke skal til tandrensning hvert år. (Hmm, eller var det dig der var begyndt at fodre råt? - Man kan få nogle lårknogler og lignende som de bare ligger og gnaver i, men ikke spiser det hele af)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også aller helst blive i venteværelset. Men skal nå at have min hest til smed også. Så Rolf må klare sig denne gang :-D

 

Ja jeg fodre Barf. Og ja, rå ben ville helt sikkert være godt. Jeg er bare ikke sikker på at jeg har lyst til at have rå kødben til at ligge og flyde inde i stuen. Når det bliver sommer, har han sikkert lyst til at ligge udenfor og gnave ben :-D

Da jeg fik ham, var det tydligt at han ikke havde prøvet at bruge sine tænder før. Han kæmper stadig med et bette stykke knasestang :lol:

Og når kødet er i store stykker, skal der virkelig kæmpes :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vuf: Tak.

 

Endelig er vi kommet hjem fra dyrlægen. Jubiiii Rolf er ca 6 mdr, som sælger påstod OG han er sund og rask. Ja altså bortset fra tænderne :damn:

En af dem sad, så han har haft frygtelig ondt :megaked: Og så er hans tænder fyldt med tandsten. Så nu har jeg fået en ...................... :roll: Tandbørste med hjem :confused:

Her gik jeg og troede jeg havde købt en HUND. Og så har jeg fået en bette skøn en, der skal have tøj på når det er koldt OG have børstet tænder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...