Hop til indhold

To hunde, hvad giver det af problemer mht. køn?


Nollike
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
I han/tæve-kombination hvordan opfører hanhunden sig så over for fremmede hanhunde på gåture hvis tæven er med?

 

Min intakte taeve og han har et meget taet knyttet, dybt harmonisk forhold (de kan bl.a deles om okseknogler og lignende super laekkert guf uden problemer), og de kan fint hilse uden problemer paa andre fremmede hunde af begge kon, intakte eller ej.

 

Dog er der nogle individuelle hanner tio reagerer aggressivt imod og saa puster han sig op og halen staar rejst hojt op imod skyerne!. dette er dog uanset om vores pige er tilstede eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen

jeg har altid gerne ville have to hanner men jeg var usikker på om to hanner da jeg købte Jubi var det smarteste da Xaro ikke var vildt begejstret for hanner nogle kunne han godt med men ikke alle, jeg tænkte på at når den nye var gammel nok der kunne opstå konflikter mellem dem når jeg feks ikke var hjemme til at skille dem ad hvis det skulle ske.

 

Jeg besluttede at få en tæve selvom jeg slet ikke er til tæver og de havde det kanon sammen man skal dog huske at adfærd kan smitte af og er det en flokrelateret race så kan man få problemer ved møde med fremmede hunde at de feks rotter sig sammen det gjorde mine mest Jubi , de hjalp hinanden skulle der opstå problemer også mellem hunde de kendste så hvis xaro hvis en episode med en anden hund var Jubi der som en jetjager og så gik de begge på den anden hund, derfor ingen hundemøder med fremmede hunde medmindre kun en af gangen (gælder for min race) samme problem kunne opstå hvis andre hanner viste interesse for Jubi under løbetider så var han også på mærkerne

 

de har haft nogle konfrontationer over legetøj og mad men det er ikke mange de gik dog galt en dag at Jubi blev lidt sur over xaro var for tæt på noget mad og hun har formentlig snappet ud efter ham (hun må have glemt hvem som ligger øverst i hiarkiet og det var ikke hende) resulteret i at begge hunde måtte til tandlægen på få sek have xaro flået to tænder ud af munden på jubi og han havde en flænge på indersiden af læben.

 

Kommer dog an på hundenes tendenser Xaro og Jubi havde meget få konfrontationer i de år de levede sammen og er ret sikker på det ikke var geåt så nemt med en han mere men vil gerne stadig have to hanner måske når Jubi ikke er her mere og den nye er gammel nok hvem ved:genert:

 

savner ski Xaro inteligente måde og være på og autoritet han kunne udstråle uden og være hysterisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer dog an på hundenes tendenser Xaro og Jubi havde meget få konfrontationer i de år de levede sammen og er ret sikker på det ikke var geåt så nemt med en han mere men vil gerne stadig have to hanner måske når Jubi ikke er her mere og den nye er gammel nok hvem ved:genert:

 

Ved godt at der kan være stor forskel på schæfere og f.eks. jagthunde, hvad angår ressourceforsvar (især hvis hundene er genstandsfikserede) men lige for tråden her, tror jeg ikke at der kan blive de store kontroverser.

 

Jeg har haft jagthunde sammen (der har været trænet med godbidder) i 8 år og har aldrig set så meget som et optrin til konflikt,... hvis vi lige ser bort fra at Thailo havde lidt "indordningsvanskelligheder" da han var omkring 10 uger gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ved godt at der kan være stor forskel på schæfere og f.eks. jagthunde, hvad angår ressourceforsvar (især hvis hundene er genstandsfikserede) men lige for tråden her, tror jeg ikke at der kan blive de store kontroverser.

 

Jeg har haft jagthunde sammen (der har været trænet med godbidder) i 8 år og har aldrig set så meget som et optrin til konflikt,... hvis vi lige ser bort fra at Thailo havde lidt "indordningsvanskelligheder" da han var omkring 10 uger gammel.

 

 

schæfer har ikke tendens til forsvar heller ikke med genstande de kan lige brumme hurtigt hvis den anden prøver og tage den men ellers ligger det ikke til dem

 

de kunne også stå op ad hinanden uden at reagere hvis den ene spsite de reagere kun når det var meget tæt på :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

De får hundegård ja :-D Men kun til når vi ikke er hjemme ;-) Først starter vi med at spare sammen til hunden, så laver vi hundegård når de penge er hjemme. Det var hans egen ide at inddrage noget af garagen til den, så den løber han ikke fra, tværtimod bliver den revurderet og opgraderet med jævne mellemrum :mrgreen: Sidste skud på stammen er et webcam så vi kan se hvad de laver mens vi er på arbejde :mrgreen:

 

Jeg kunne ikke drømme om at råfodre en hvalp, det tør jeg simpelthen ikke. Men sidste nye er i øvrigt at Noomi ikke rigtig gad at spise BARF så vi er tilbage på tørfoder og det nyder hun :madtid:

 

Jeg tror at du har ret i at hun bliver en fantastisk storesøster :lun:

 

 

Glæder mig altså til at se "huset" :5up:

 

Hahaha, Noomi er altså lidt sær (det er Aslan nu også), når det gælder mad :mrgreen:

 

Men hun er vel lykkelig for at kunne få spredt sit foder på plænen igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tråd er primært henvendt til jer som har eller har haft 2 hunde samtidig. Jeg er nemlig nysgerrig efter hvilken sammensætning der har været mest problemfri: To af samme køn eller en af hver? Det jeg umiddelbart tænker på er, at to af samme køn kan risikere at slås og ved en af hver er der en risiko for at hanhunden "puster sig op" over for fremmede hunde? Eller hvad? Hvad er jeres erfaringer? :-D

 

 

Problemer, :hmm:Nej

Men nogle udfordringer kan det da bibringe.

Det afhænger jo helt af hvilke racer og temp vi snakker om.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...