Hop til indhold

Klynk


Umulia
 Share

Recommended Posts

Bare nysgerrig, hvor meget og i hvilke situationer klynker/klynkede jeres hvalpe?

 

Cicero er en storklynker: Klynk! Jeg er sulten - Klynk! Jeg skal tisse - Klynk! Jeg kan ikke komme op i sofaen - Klynk! Der er ingen der har givet mig opmærksomhed i mindst 2 sekunder - Klynk klynk! Jeg er søvning, men jeg vil ikke sove - osv. :lol:

 

Jeg er lidt i syv sind om jeg skal tage det som, at sådan er han bare tilfældigvis fra naturens hånd, eller om jeg selv er ved at skabe en lille klynker, fordi jeg altid reagerer på det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Katla er STORklynker!! :roll::mrgreen:

Men jeg har efterhånden lært hvilke klynk der skal reageres på og hvilke der kan ignoreres... det kommer med tiden, men jeg vil til start reagerer på alle klynk, for det er jo rart han klynker når han skal ud.

Vi har udvidet "Klynk! jeg skal tisse!" til "Vov, jeg skal tisse, men jeg dør ikke hvis du lige skal have sko på, eller etc etc" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhh, vi plejer at sige at Chinook har indbygget fløjte. :blink:

Han piver og klynker i ALLE sitationer. Piv, jeg er træt. Piv, jeg er glad. Piv, jeg er sluten. Piv, jeg vil godt snakke med den hund, ko, hest, menneske, mur, fugleklat. Piv, jeg er tørstig. Piv... Piv... Piv.... :roll:

Vi har efterhånden lært hvornår vi skal reagerer og hvornår det bare er det bare er "snak" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Teitur havde en " klynk hvor er det synd for mig- periode " lige inden han blev unghund. Og er der nogen der er god til at have ondt af sig selv, så er det da Teitur, men når nu ingen andre har det, er det jo godt han selv kan have det :slem:

 

 

Tjalfe derimod suk, han klynker aldrig, han gør og gør i stedet hele tiden, hvilket jeg synes er langt værre.

 

Vov vov vov jeg kan ikke komme op i sofaen, vov vov vov jeg ville have mad NU, og vov vov vov jeg keder mig osv. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor var en stor-klynker, og det var han i lang tid :lol: Træneren rykkede sig selv i håret fordi vi vendte os og kiggede på Motor hver gang og gerne spurgte ham hvad der var i vejen. Men det er gået over som han er blevet mere og mere hund, han kan godt hvine i iver og glæde eller hvis han skal noget, men ellers klynker han virkelig sjældent nu.

Tror vi ignorerede os en del ud af det og så ja, så groede han nok bare til i hovedet.

 

Voodoo gør mere skingert og yderst insisterende, f.eks. når vi har trænet "vente i bilen", når vi så kom igen, så var han så overivrig at han bare MÅTTE skrige. Jøsses man bliver stresset af den lyd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har opdraget os godt :blink:

 

Som hvalp klynkede hun når der var noget hun gerne ville, og vi syntes egentligt at det var rart hun kunne fortælle at hun havde et ønske, såsom at hun ville have mad, ville nusses, ville ind under tæppet, ville ud osv...

 

Så vi har egentlig opmuntret hende til at udtrykke sig, og reagerer som regel altid på hendes signaler, og vi kan kende forskel på de forskellig klynk hun kommer med :lun:

 

Og hvis hun plager, f.eks. om at få resterne af maden, og vi ikke mener hun skal have det, så har hun lært at hvis vi stille og roligt siger "nej", så er der absolut ingen kære mor, og hun kan lige så godt stoppe. Her har vi været konsekvente, hvis der bliver sagt nej, så menes der nej, så i dag kan vi bare sig "nej" og så stopper hendes klynken med det samme.

 

Men for at gøre en lang historie lidt kortere, så elsker vi hendes klynken og ville ikke være foruden :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i de fleste tilfælde man skal reagere på klynk, især når du kun har haft ham hjemme så kort tid. Det er jo et udtryk for behov, om så det er for mad eller opmærksomhed. Man kan selvfølgelig også fremelske et lille klynke-monster med tiden, men lige i den første tid ville jeg nok bare gøre alt hvad jeg kunne for at få ham til at føle sig velkommen.

Nu var flytningen også ret hård for Puma som var meget ked af det, så måske er det derfor jeg har det sådan, men han fik i hvertfald al den opmærksomhed han ville i den første tid og er ikke blevet en belastende klynker af den grund :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at læse om alle klynkerne :5up:

 

Bo var jo en monsterklynker, og det syntes jeg egentlig var hyggeligt - undtagen når vi kørte bil, hvor det tog lidt overhånd :lol:

Jeg håber også at Cicero vil blive ved med at "snakke" med mig. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at ignorere ham når han siger noget. Og jeg håber at han ikke går over til at gø, for hans "vov" er i så høj en tone, at det er som at få en syl gennem trommehinden :scared: Det vokser han forhåbentlig fra :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Tio er verdens nemmeste hund. Han kom til os som 3 mdr, velopdragen og helt stille :5up:. Hvis han blev efterladt i haven uden os, kunne han sagtens tilbringe en hel dag og aften derude uden et pip, er jeg sikker paa, hvis det var tilfaeldet. Sad bare og ventede taalmodigt paa, at vi hentede ham i alle situationer.

 

Saa.... kom Chloe:rolleyes: Hun! er stor klynker og hun er ikke vokset fra det endnu (1 aar). Da jeg var varet vant til tio, har jeg altid reageret ved det mindste pip, og det har jeg maatte laegge laag paa mht til chloe, fordi ellers render hun rundt med os, som en cirkus direktor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes egentlig ikke Humle klynker særligt meget :-D Tror kun han klynker, når han ikke kan komme op/ned fra sengen.

 

Ville ønske han ville klynke når han skal ud og tisse :oops:

 

Når han er sulten (og det er han tit), går han ud i køkkenet og slår poterne på vandskålen - den lille djævel :evil:...

 

Men der er meget lyd på ham - bare ikke klynken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Synes egentlig ikke Humle klynker særligt meget :-D Tror kun han klynker, når han ikke kan komme op/ned fra sengen.

 

Ville ønske han ville klynke når han skal ud og tisse :oops:

 

Når han er sulten (og det er han tit), går han ud i køkkenet og slår poterne på vandskålen - den lille djævel :evil:...

 

Men der er meget lyd på ham - bare ikke klynken.

 

 

Haha.. Det gor Chloe ogsaa! siden hun var 11 uger gammel:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...