Hop til indhold

Pixie første trænigns "time"


guanomo
 Share

Recommended Posts

Nu skal både heidi og pixie træne for første gang.

 

Hun faldt i snak med en anden på vejen med sin unghund og det endte med heidi ringede til en træner hvor hun kan starte på tirsdag, i en ridesal og kan kører med hende hun mødte derhen i bil :5up: det ligger 12 km væk.

 

Trænere sagde som noget af det første "kamphunde er ikke velkommen" og havde vi haft et andet alternativ havde jeg bedt heidi om at glemme hende, alene pga. hendes holdning :fornaermet:

 

Men jeg tænkte på hvad Heidi skal huske på :hmm:

 

1. hvis det ikke føles rigtig i maven, så lad være.

 

2. Slip hende ikke til fri leg de sidste 10 min, hun er et lille skrog og der er både store og små hunde der (schæfer, mastiff) Hun skal ikke "tromles" fordi nogen siger hun skal lære det.

 

Mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er nogle gode råd! Og uanset hvor søde folk er på holdet, skal hun virkelig holde fast i at hvis det ikke føles rigtigt, så skal hun ikke gøre det!

 

Hun kan evt høre om de kan skiftes til at slippe hundene, hvis der er nogle andre små tosser Pixie kan få lov at tomle lidt med, i stedet for de store.

 

Andre gode råd, som de fleste jo nok ved allerede:

Masser af forskellige godbidder, så de er spændende.

Tag en flaske vand med, og en vandskål, måske det allerede er der, men det er nu dejligt nok at have med for en sikkerhedsskyld.

Godt fodtøj! En ridesal er oftes sandagtig bund, jeg har dyrket agility i en ridesal, og hold op det var et helvede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er nogle gode råd! Og uanset hvor søde folk er på holdet, skal hun virkelig holde fast i at hvis det ikke føles rigtigt, så skal hun ikke gøre det!

 

Hun kan evt høre om de kan skiftes til at slippe hundene, hvis der er nogle andre små tosser Pixie kan få lov at tomle lidt med, i stedet for de store.

 

Andre gode råd, som de fleste jo nok ved allerede:

Masser af forskellige godbidder, så de er spændende.

Tag en flaske vand med, og en vandskål, måske det allerede er der, men det er nu dejligt nok at have med for en sikkerhedsskyld.

Godt fodtøj! En ridesal er oftes sandagtig bund, jeg har dyrket agility i en ridesal, og hold op det var et helvede :lol:

det er jo f'rste gang for heidi også, det hunde træning der . Så hun skal have det hele med.

 

og tak for det med vandet, havde jeg lige glemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er vant til at blive løftet

 

HOv - kom til at quote - det var ikke meningen..

 

Men - husk at underlaget i en ridehal er sådan noget savsmuld.. Bassil havde store problemer, da han fik det i øjnene og de nyser altså meget af det..

 

så måske I skulle indkøbe eller måske allerede har, noget øjenskyllevand så hun ikke får problemer hvis hun ruller sig..

 

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningen gik fint nok.

 

De første par minutter brugte pixie på at skælde alle hundene ud :stupid:

de bad heidi om at bruge nej for at stoppe hende, men heidi sagde at nej jo ikke var indlært ordenligt endnu så det havde ingen virkning... nå ja det kunne de godt se..

 

efter 15-20 min sagde trænerne at de kunne se hun var "brugt" hun begyndte at lave overspringshandling og spytte godbidderne.

 

der var mange racer (mastiff, schæfer, lap, golden, papilion ect) og ingen hunde under 7 mrd. de træner hver tirsdag året rundt så der er måneds pris.

2 træner og 12 hunde.

Det var meget Individual træning, man trænede hvor man var "nået til" de gik rundt og hjalp og såen.

 

De kunne dog se hun var lærenem og gerne ville lære.

 

Hun bemærkede mange "sjove" ting hos andre, men det er noget andet.

 

Da de kom hjem sprang pixie på cujo og så skulle han kanøfles :lol:

 

Alle var over og nååhh bette pus og :ae: de var betaget af hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...