Hop til indhold

To graeske hunde mangler midlertidigt hjem


Gæst Rebecca
 Share

Recommended Posts

Gæst Rebecca

Hej Dyreglade medmennesker :)

 

Min kaereste Marcus og jeg befinder os i oejeblikket paa Kreta, Graekenland.

Har arbejdet frivlligt med hanvskildpadder og var egentligt paa vej hjem, men to svigtede hunde har faaet os til at blive.

Vi har fundet hjem til dem i Sverige (Marcus er fra Sverige), men da det er helt umuligt at medbringe dyr til Sverige uden diverse karantaener ser det ud til at vi maa tage dem med til DK i stedet, da vi ikke kan blive her i Graekenland flere uger endnu.

Vi har fundet en dyrlaege her der kan give dem vacciner, pas osv.

 

I Dk kan vi saa give dem den periode der skal gaa efter rabiesvaccinen samt give dem anden noedvendige ormevaccine for at komme til Sverige.

Eneste problem er at vi ikke har noget sted til dem i DK, i tiden foer vi kan faa dem til Sverige.

Marcus bor i Sverige, og jeg har ikke noget sted at bo i DK, udover et lille vaerelse jeg kan laane hos min mor i KBH.

 

Jeg skriver derfor her i haab om at nogen vil hjaelpe os og disse to dejlige skabninger.

Vi vil naturligvis betale for foder og aftale hvad I skal have for pasningen.

 

Foerste hund er en lille pige. Vi kalder hende Shoebox, da hendes seng er en skotoejsaeske. Hendes ejere har "glemt" at fodre hende i lang tid, og er ligeglade med hende. Vi har fulgt hende den sidste maanede, og har stille og roligt opbygget tillid. Hun var meget skraemt og tynd, men er i bedre stand nu.

 

 

Anden hun er en hanhund (var tanker at faa ham kastreret foer afrejse).

Vi kalder ham Faar, da han bor taet ved en faarefarm. Hans ejer er en gammel mand der kun fodrer ham med tomater osv en gang om ugen. Vand er aabenbart heller ikke noget man mener en hund har brug for.

Faar er en meget glad hund, han elsker at gaa tur og elsker mennesker.

 

 

Hvis i sidder og taenker at i gerne vil hjaelpe, men at to er for meget, saa skriv endelig. Det ville ogsaa vaere en stor hjaelp at have et sted til den ene i foerste omgang.

 

Er i gang med at undersoege praecis hvor lang til det vil tage i DK, Foer vi kan faa dem med til Sverige.

 

Venligste hilsner Rebecca Henriques

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe med pasning, mener det er 3 mdr´s ophold her der skal til.

Hvis du befinder dig dernede nu , kunne du evt ringe til Benedikte på øen Ios, hun er forkvinde for Græske hunde i Danmark, måske kunne hun hjælpe alr efter hvor i er.Hun har også dyrlægeforbindelser mange steder derned , da en del græske er med i dette netværk.

Hendes mobilnr skulle være??? 22835828

Foreninger har også en del flykasser, måske kunne i låne???

Eller skriv til foreningen Græske Hunde om evt hjælp, de har også plejefamilier, ved ikke om nogle kan hjælpe, men prøv.

 

Mail:[email protected] <[email protected]>

 

Held og lykke med de 2 små.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ulla, tak for svar :) Jeg har dog allerede god hjaelp hernede med dyrlaege og saadan..

Sveriges regler bliver aendret til januar, saa derefter skulle det vaere det vaere lettere. Saa vidt jeg kan regne ud er det som du siger nok ca pasning aaret ud.

 

Paataenker at kigge efter dyreinternater, hvis alt andet slaar fejl.

Aner dog ikke om det vil blive en bondegaard.. som jeg desvaerre ikke ejer. Men hundene skal i hvertfald ikke blive her.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst leamusen2277

hej med jer..min mand og jeg bor i nordjylland på en gård hvor vi har et internat for heste..vi har godt nok hunde i forvejen..men der er masse af plads og kærlighed til at jeres hunde kan være ved os indtil i kan få dem til sverig. Vi er hjemme dagligt hele dagen og bruger alt vores tid ude ved hestene ...så luft får de masser af..samt er vores hunde altid med os inde som ude. i kan se og læse mere om os på denne hjemmeside www.givhaab.dk mange hilsner lea nielsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...