Hop til indhold

Gør jeres hund også sådan nogle gange?


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Louie lægger sig relativt ofte og patter på en bamse... Det er et stykke tid siden han har gjort det sidst, men især da han var yngre gjorde han det meget. Han gør det også nogle gange i søvne (altså uden bamse, men med tungen ude).

 

Han virker sådan helt besat, og det beroliger ham, når han gør det. Jeg tror det minder ham om hans hundemor (som han sidst har set for 2,5 år siden...). Men jeg bryder mig ikke om det :genert: Han er jo en lidt usikker lille hund, når det kommer til at blive forladt og sådan, og jeg tænker at det ikke ligefrem hjælper på usikkerheden.

 

Jeg har lige taget en lille video af det, hvis I er i tvivl om hvad jeg mener.

 

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Louie lægger sig relativt ofte og patter på en bamse... Det er et stykke tid siden han har gjort det sidst, men især da han var yngre gjorde han det meget. Han gør det også nogle gange i søvne (altså uden bamse, men med tungen ude).

 

Han virker sådan helt besat, og det beroliger ham, når han gør det. Jeg tror det minder ham om hans hundemor (som han sidst har set for 2,5 år siden...). Men jeg bryder mig ikke om det :genert: Han er jo en lidt usikker lille hund, når det kommer til at blive forladt og sådan, og jeg tænker at det ikke ligefrem hjælper på usikkerheden.

 

Jeg har lige taget en lille video af det, hvis I er i tvivl om hvad jeg mener.

 

 

[media]

[/media]

 

Ja det virker meget tilbage til hvalpe-stadiet-hygge-tryghed-tiden:hmm:

 

Rosita patter også på bamser, men det er i leg - og det er det der jo slet ikke:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

Mille vores hund på godt 2,5 år, Cocker/cavalier blanding, patter indimellem på en bamsesnude. det har hun gjort indimellem i 1 år nu, og ja hun er ligesom lidt "væk" men vi har aldrig set det som et større problem, og det er altid den samme bamse. Til hverdag er hun en "normal" hund, og hun får lov at gøre det, indtil den dag hvor bamsen altså bliver for ulækker. (er den faktisk allerede, men skal også lige kunne nænne det):hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det virker sygt / forkert :oops: selvom det er vildt nuttet, det er mest det med besatheden, der bekymrer mig.

 

Jeg synes ikke der er tale om besættelse med mindre hunden bruger flere timer dagligt på det. Vinnie gør det typisk én gang dagligt i ca 10 - 15 minutter, og jeg får heller ikke indtryk af at det er noget, Louie gør hele tiden :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke der er tale om besættelse med mindre hunden bruger flere timer dagligt på det. Vinnie gør det typisk én gang dagligt i ca 10 - 15 minutter, og jeg får heller ikke indtryk af at det er noget, Louie gør hele tiden :vedikke:

 

Synes der er forskel, Vinnie nipper med tænderne, Louie dier (måske ser jeg mere, end der er?) - tænker bare, hvis det er som reaktion på noget? Aner slet ikke om han skal have lov eller stoppes :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok stoppe det af frygt for det skulle udvikle sig. Ved ikke om det er det samme med hunde, men har oplevet flere katte som det er blevet et problem for. Min veninde havde en kat der som killing gjorde det når den rigtig hyggede sig, det udviklede sig til at den begyndte at gøre det på hendes anden kat som blev helt tyndhåret og konstant våd på maven og på alle stof møbler og puder som selvfølgelig med tiden blev klamme og ødelagte for den lavede meget spyt når den pattede.

Det lignede for mig en form for stress eller tvangs handling den var også helt "væk" når den gik i gang og nærmest ikke til at stoppe.

 

Det er selvfølgelig ligemeget, hvis det ikke udvikler sig men jeg ville stoppe det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke flere gange dagligt/lang tid af gangen.

 

Han havde engang en bamse, som vi kaldte "Mor Bjørn". Han har haft den fra hvalp af. Den har vi simpelthen smidt ud for et års tid siden, for hver gang han lå med den, lå han og diede indtil han faldt i søvn. Han tramper også sådan med poterne... :???:

 

Efter vi smed den ud, har han slet ikke gjort det så meget. Men nogle gange gør han det altså, og jeg synes ikke det er et godt tegn. Han har sikkert slet ikke været klar til at blive taget fra sin mor 8 uger gammel, jeg ved det ikke.

 

Vi fjernede altså det der får efter jeg havde filmet ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg brokkede mig over katten gjorde det samme, var der straks nogle, der spurgte, om han var taget for tidligt fra sin mor - tror du har ret :ae: stakkels Louie

 

Det ville i hvert fald forklare en hel del... Altså, jeg er helt sikker på, at han var 8 uger, da vi hentede ham, men derfor kan det jo sagtens have været for tidligt for ham.

 

Bare jeg havde været på hunde-forum inden jeg fik ham. Så var jeg jo uden tvivl faldet for Løvemors coton-propaganda og endt med en løwchen på 10 uger, der sagtens kunne være alene fra første dag.

 

Lang næse til mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor har engang købt en Cairn på 6 uger hos en hundehandler, og han fik aldrig den slags tendenser, så jeg tror man skal være forsigtig med at drage generelle slutninger. Louie har bare fundet noget, han kan lide at hygge sig med, og hvad er der nu så slemt ved det? :vedikke:

 

Det var også mest mht. alene hjemme, jeg tænkte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...