Hop til indhold

LUGTER MEGET AF HUND ????

Gæst David
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har en Engelsk Bulldog som er 1 år gammel. Her den sidste måneds tid er der begyndt at være en ret klam hundelugt i mit hjem når jeg kommer hjem fra arbejde, men fik først nok af det da jeg var inde og træbe forleden og ville tage min jakke fra omklædningsskabet hvor jeg så kunne lugte den hundelugt er begyndt at sætte sig i mit tøj. Så jeg gik igang med udlukkelese metoden for hvordan den lugt opstår....Jeg badet ham, hvilket jeg tit har gjort tog hans kurv ud alle hans tæpper bamser og tyggeben. Der er så gået nogen dage hvor jeg ikke synes jeg har kunne lugte det. Så her til aften har jeg haft mine vinduer lukket da jeg bor i stuen og det er koldt udenfor idag og haft radiatoren i stuen tændt. Så får jeg besøg af en kammerat her til aften det første han gør lige da han træder indi lejlighed stopper han op og siger "FUCK DET STINKER AF HUND HERINDE" jeg har ikke selv kunne lugte det men er meget frustret over hva jeg gør kan ikke bare lufte ud i min lejlighed hele tiden det jo pisse koldt.

Hvis jeg tager hovedet ned og lugter til hundens pels så lugter det okay slet ikke ligesom resten af lejligheden som er 63kvm ? PLEASE HELP ME!!

Har vedhætet et billede af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man har hund, lugter der af hund i et vist omfang, ligesom der lugter af fugl i et fuglebur og krybdyr i et terrarie. Det kan ikke undgås, så lær hellere at leve med det.

Det gør det i øvrigt kun værre hvis du tit vasker din hund. Glatpelsede hunde skal ikke i bad, det ødelægger det naturlige olielag på huden, og får hunden til at lugte værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg bader ham ikke særlig tit ved osse godt det er noget man kun må gøre 1 gang i måneden men jeg forstår det bare ikke min kammerat har en hund på samme alder og han har slet ikke det her problem hans hund er bare hunkøn og 5kg lettere ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad får han at spise? :hmm: Billigt pap foder kan godt få din hund til at fise meget, og det stinker virkelig af dårlig hund :badr:

Det er også min erfaring at hunde som får dårligt foder kan lugte meget "af hund", tabe meget pels og være fedtede og få skæl. Kan det være eksem måske, får de buldogs ikke tit det?

Hvis det er noget som pludselig er opstået hvilket det lyder til på dit indlæg og du ikke kan finde nogen grund til det så ville jeg nok tage en tur til dyrlægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er det for et foder du fodre med, min erfaring er også at dårligt foder giver lugt.

Mine hunde lugter ikke af hund de bliver ikke badet, det er ikke nødvendig hvis foderet er af en god kvalitet

hvis foderet er skyld i det hvordan udskiller lugten sig så fra hunden ? fordi jeg kan jo sagtens lugte når han lige fyret en lille prut af.

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen hans pels fejler absolut ingenting og lugter overhovedet ikke når jeg tager næsen helt ned og lugter til den??........

Tager 100% også til dyrlæge på mandagen

Har kun selv haft hund i kort tid og derfor kun prøvet et mærke men er meget tilfreds, du kan jo overveje at prøve at skifte foder hvis dyrlægen ikke finder noget.

Det jeg bruger hedder Acana og jeg får altid kommentare om hvor blank og ren min hunds pels er, men der er også mange andre gode mærker, nogle mærker er gode til en hund mens en anden hund ikke fungere så godt på det, så det kan godt være man må prøve nogle forskellige for at finde noget ens hund fungere bedst på :)

Du kan prøve at søge herinde eller på google, prøv at skriv hunde-forum; foder bulldog eller sådan noget så skal der nok komme en masse indlæg frem :)

hvis foderet er skyld i det hvordan udskiller lugten sig så fra hunden ? fordi jeg kan jo sagtens lugte når han lige fyret en lille prut af.

Det behøver ikke komme fra maven, foderet har jo betydning for hvordan stortset alt i hunden fungere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den får normalt tørfoder som jeg får igennem en Kennel.....det er ikke fordi han fiser for det lugter helt anderledes hehe

Der er ikke noget der hedder normalt tørfoder :blink: tørfoder varianter variere alt fra junk food og til goumet mad :blink: Så hvad er mærket på maden?

Lyder måske underligt, men foderet har altså ret stor indflydelse på hunden lugt. Tag dig selv fx. hvis du har levet af hvidløg, blomkål og broccoli i en hel måned, så ville det også komme ud af porrerne på dig. Du ville stinke af hvidløg, blomkål og broccoli :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal så lige siges det var først efter 11 måneder han begyndte at få det foder han får nu...men det kunne jo godt være det er bare der den ligger....før fik han noget royal canin specielt til bulldogs under 1 år og han er 13 måneder nu

Link til indlæg
Del på andre sites

han får noget der hedder kromix fiberkost kan desværre ikke post et link fordi jeg ikke har skrevet nok indlæg herinde endnu men det er den gule pakke hvis i hurtigt googler hjemmesiden...

Du bør afgjort skifte foder, se på indholdet når du skifter første ingridiens bør være kød ikke korn, kylling eller lam er langt at foretrække frem for okse.

foder som er lavet på korn og animalske biprodukter giver rigtig ofte problemer som fx dårlig lugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bør afgjort skifte foder, se på indholdet når du skifter første ingridiens bør være kød ikke korn, kylling eller lam er langt at foretrække frem for okse.

foder som er lavet på korn og animalske biprodukter giver rigtig ofte problemer som fx dårlig lugt.

TAK!!! har jeg slet ikke tænkt på

Royal Canin til bulldogs over 1 år kan det godkendes ?

Link til indlæg
Del på andre sites

TAK!!! har jeg slet ikke tænkt på Royal Canin til bulldogs over 1 år kan det godkendes ?

Igen...tjek ingrediens listen :blink: De ting der er flest af står først.

De bedste foder typer er dem uden korn i, som Acana, Orijen, Wolfblut, Applaws. De er en anelse dyre end det andet, men til gengæld vil du kunne mærke stor forskel :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

De bedste foder typer er dem uden korn i, som Acana, Orijen, Wolfblut, Applaws. De er en anelse dyre end det andet, men til gengæld vil du kunne mærke stor forskel :5up:

Okay har lige snakket med en kammerat om det.....han troede måske godt det kunne være forhudsbetændelse der lugtede sådan, men synes ikke jeg kan se noget dernede på ham ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay har lige snakket med en kammerat om det.....han troede måske godt det kunne være forhudsbetændelse der lugtede sådan, men synes ikke jeg kan se noget dernede på ham ?

Prøv at snus ind når du er "dernede" :blink: så ved du om det er dén lugt.

Men seriøst! Bedre foder er guld værd! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke enig i det nødvendigvis er dyrere i længden :mrgreen:

Hvis man går op i prisen, kan jeg anbefale at prøve at regne ud, hvor meget det kommer til at koste, når man har regnet med, hvor meget hunden skal have af det at spise! Jo dårligere foderet er, jo dårligere bliver det optaget og hunden skal have mere at spise for at få den samme næring...

For min hund ville det, i følge min udregning fra før jeg fik hund, ikke være billigere at fodre med et billigt foder.

Men ja kig på indholds listen, for det er ikke altid at pris og kvalitet følges ad, der findes også dårlige mærker blandt de dyre...

Men især når der er tale om en race som lider meget under allergi og andre sygdomme er det nok godt at bruge lidt tid på at finde det helt rigtige :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke enig i det nødvendigvis er dyrere i længden :mrgreen:

Hvis man går op i prisen, kan jeg anbefale at prøve at regne ud, hvor meget det kommer til at koste, når man har regnet med, hvor meget hunden skal have af det at spise! Jo dårligere foderet er, jo dårligere bliver det optaget og hunden skal have mere at spise for at få den samme næring...

For min hund ville det, i følge min udregning fra før jeg fik hund, ikke være billigere at fodre med et billigt foder.

Men ja kig på indholds listen, for det er ikke altid at pris og kvalitet følges ad, der findes også dårlige mærker blandt de dyre...

Men især når der er tale om en race som lider meget under allergi og andre sygdomme er det nok godt at bruge lidt tid på at finde det helt rigtige :)

tak tak tak tak

Jeg ved umiddebart lige hurtigt hvor jeg kan købe noget Royal Canin er det ikke noget kvalitet i den dyrer ende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

tak tak tak tak

Jeg ved umiddebart lige hurtigt hvor jeg kan købe noget Royal Canin er det ikke noget kvalitet i den dyrer ende ?

Royal Canin er det foder du brugte før ikke? og det virkede godt eller?

hunden er først begyndt at lugte nu sådan som jeg forstår det.

Så hvis du var tilfreds med foderet før og det er det du kan få fat i nu så ville jeg da bare kaste mig ud i det, det er ikke det bedste foder du kan få men det er heller ikke det værste.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites