Hop til indhold

Kiki på BARF


Gæst Limo
 Share

Recommended Posts

Efter en ordentlig omgang mavefræs hvor hun alligevel var helt udrenset, har vi startet op på BARF. Jeg venter spændt på kassen, som forhåbentligt kommer i løbet af denne uge.

 

Hun har fået hakket oksekød, kyllingelår, flæsk og fisk. Lidt frugt, hørfrøolie og tidselolie (omega 3 og 6) som supplement og vitaminpiller og hun er vild med det hele :5up: Maven er i orden og det der kommer retur er ikke særligt meget, så jeg går ud fra at det er fordi at hun optager det meste.

 

Hun vejede 27 kg da vi startede og det er lidt i underkanten, burde ligge på 28 - 29 kg nu hvor hun er 29 uger. Jeg er spændt på om det ændrer sig. Hun har i lang tid været lidt rødlig under armene og det ser ud til at være aftagende.

 

Det ser ud til at hun trives fint på det indtil videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg får først kassen med rawfood på fredag så jeg var en tur forbi den lokale halal slagter. Sikke dejlige ting jeg kunne købe. Jeg fik 7 kg mad med hjem for 300 kr. Kyllingevinger (2,5 kg for 55 kr.), Osse Buco, Kalve lunge - lever og hjerter og lamme hals.

 

Det er altså helt fantastisk hvad det rå mad gør, for det første kommer der meget lidt ud i den anden ende. Her til aften fik hun så lammehals, først gav jeg hende et lille stykker for at se om hun kunne lide det. Hun sitrer sjovt med munden af fryd over den skønne smag :mrgreen: Når hun så skal i gang så går der lidt tid før hun finder ud af hvordan hun skal angribe det og det hele ender med hun ligger med små missende øjne og gnasker og bare ser så tilfreds og glad ud :hjerte: Bagefter så skal der bare soves mens man fordøjer :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får først kassen med rawfood på fredag så jeg var en tur forbi den lokale halal slagter. Sikke dejlige ting jeg kunne købe. Jeg fik 7 kg mad med hjem for 300 kr. Kyllingevinger (2,5 kg for 55 kr.), Osse Buco, Kalve lunge - lever og hjerter og lamme hals.

 

Det er altså helt fantastisk hvad det rå mad gør, for det første kommer der meget lidt ud i den anden ende. Her til aften fik hun så lammehals, først gav jeg hende et lille stykker for at se om hun kunne lide det. Hun sitrer sjovt med munden af fryd over den skønne smag :mrgreen: Når hun så skal i gang så går der lidt tid før hun finder ud af hvordan hun skal angribe det og det hele ender med hun ligger med små missende øjne og gnasker og bare ser så tilfreds og glad ud :hjerte: Bagefter så skal der bare soves mens man fordøjer :klap:

 

Dejligt:-D

 

Hvad er det for en halalslagter? Jeg kunne nemlig godt bruge noget lammehals:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er bestilt hos Porcani i roskilde "rigtighundemad"

 

Hvis i har kummefryser, skulle i tage at overveje at købe fra Allgårdens kylling. Landbrug og gårdbutik. Dyrevelfærd og kvalitetskyllinger - det er super god kvalitet og det er dyr som har gået ude og haft det rigtig godt :) De har også andet end kylling - gris, lam, får osv.

 

De kommer til Kbh hver anden måned, sikkert det samme i Roskilde (det står et eller andet sted på hjemmesiden hvornår de kører ud).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i har kummefryser, skulle i tage at overveje at købe fra Allgårdens kylling. Landbrug og gårdbutik. Dyrevelfærd og kvalitetskyllinger - det er super god kvalitet og det er dyr som har gået ude og haft det rigtig godt :) De har også andet end kylling - gris, lam, får osv.

 

De kommer til Kbh hver anden måned, sikkert det samme i Roskilde (det står et eller andet sted på hjemmesiden hvornår de kører ud).

 

Super, tusind tak, det ser godt nok lækkert ud. Jeg har kummefryser, men den er næsten fyldt. Jeg vil helt klart kigge på allgårdens næste gang der skal handles ind. Tak for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, tusind tak, det ser godt nok lækkert ud. Jeg har kummefryser, men den er næsten fyldt. Jeg vil helt klart kigge på allgårdens næste gang der skal handles ind. Tak for det :-D

 

Så lidt - man skal bare huske at bestille når de slagter, for de er ok populære efterhånden, så svært at få alt det man ønsker sig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i har kummefryser, skulle i tage at overveje at købe fra Allgårdens kylling. Landbrug og gårdbutik. Dyrevelfærd og kvalitetskyllinger - det er super god kvalitet og det er dyr som har gået ude og haft det rigtig godt :) De har også andet end kylling - gris, lam, får osv.

 

De kommer til Kbh hver anden måned, sikkert det samme i Roskilde (det står et eller andet sted på hjemmesiden hvornår de kører ud).

 

De har ingen lammehalse pt - har lige skraldet dem for jeres lager:oops:. Men ja de har super god kvalitet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter en ordentlig omgang mavefræs hvor hun alligevel var helt udrenset, har vi startet op på BARF. Jeg venter spændt på kassen, som forhåbentligt kommer i løbet af denne uge.

 

Hun har fået hakket oksekød, kyllingelår, flæsk og fisk. Lidt frugt, hørfrøolie og tidselolie (omega 3 og 6) som supplement og vitaminpiller og hun er vild med det hele :5up: Maven er i orden og det der kommer retur er ikke særligt meget, så jeg går ud fra at det er fordi at hun optager det meste.

 

Hun vejede 27 kg da vi startede og det er lidt i underkanten, burde ligge på 28 - 29 kg nu hvor hun er 29 uger. Jeg er spændt på om det ændrer sig. Hun har i lang tid været lidt rødlig under armene og det ser ud til at være aftagende.

 

Det ser ud til at hun trives fint på det indtil videre.

 

Hej Hej og tak for indlæg.vi overvejer også at starte op på Barf.Freja har det på samme måde - let til tynd mave og klør sig mere og mere .Lige nu er hun RC til sart hud - men syntes ikke det hjælper.Hvor meget kød skal de have dgl ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men, hvordan ved man, hvornår de slagter? Allégården, tænker jeg... For jeg har aldrig prøvet at bestille andet end kyllingeskrog derfra og det er mange år siden

 

På deres hjemmeside, stod der eksempelvis at de slagtede igen til november ved et af dyrene. Hvis du til venstre i menuen tager Priser og bestillingslister så kan du se hvornår de har på lager igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Hej og tak for indlæg.vi overvejer også at starte op på Barf.Freja har det på samme måde - let til tynd mave og klør sig mere og mere .Lige nu er hun RC til sart hud - men syntes ikke det hjælper.Hvor meget kød skal de have dgl ?

 

Det er bare om at komme igang. Kiki er helt vild med det:klap: Og det er nemt, syntes jeg. Jeg startede med at give hende 400 gr kød 2 gange dagligt men nu har jeg sat det op til 500 gr 2 gange dagligt, fordi der ikke kom meget ud i den anden ende. Så nu venter jeg på resultatet af det, hihi. Du skal kigge på hunden og sætte det op og ned efter om de bliver for tykke/tynde. Jeg giver hende mellem 3 - 4 % af hendes kropsvægt og lidt godbidder/tyggeben ved siden af. I dag har hun fået blandet, Kalve Lunge, lever og hjerte i alt 500 gr og nu ligger hun og slår mave. Jeg tilsætter 1/2 tsk hørfrøolie og 1/2 tsk tidselolie som jeg opbevarer i køleskabet for at hun får omega 3 og 6. Nogle bruger Lakseolie eller piller. Hun får også vitaminer for at erstatte maveindholdet som de normalt ville spise. Når de så bliver omkring 1 år så skal de sættes ned i % til omkring 1 - 2 % af kropsvægten om dagen og have fastedage. Jeg glæder mig til at høre om I også går i gang, så kan vi jo følges lidt ad :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hijacker lige tråden :genert:

 

De af jer, der har bestilt ved Allegården, hvor lang tid fra bestilling til bekræftelsesmail? Jeg undres over, jeg endnu intet har hørt...det er nogle dage siden

 

Synes at huske at der går lidt tid, tror de sender den når de har pakket for så kan man se hvad man ikke får (udsolgte varer f.eks.). Er ikke sikker, har ikke rigtig bidt mærke i hvornår mailen kommer - men min er heller ikke kommet endnu for sidste bestilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hijacker lige tråden :genert:

 

De af jer, der har bestilt ved Allegården, hvor lang tid fra bestilling til bekræftelsesmail? Jeg undres over, jeg endnu intet har hørt...det er nogle dage siden

 

Hun sender en svarmail, når hun har tid. Det kan godt tage tid. Jeg plejer at få den søndag aften kl. 23.30-01.00. Men jeg synes, at hun har rigtig godt styr på sit lager og er god til at opdatere hjemmesiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...