Hop til indhold

Kiki på BARF


Gæst Limo
 Share

Recommended Posts

Ih altså Freja læser med - hun vil ikke spise tørpiller og har kastet op til morgen.

Hun er frisk og glad men næe nej vil ikke have de der piller - så nu må vi på indkøb .

Hun har let til ''soft ice '' høm høm og klør sig mere og mere .

 

Men hvad så med go bider ?? er det så kun Barf frugt og grøntsager fremover ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

hvad koster sådan en og hvor stort er det :slem: dejligt for vovserne men mon en hvalp kan spise det

 

Jeg købte en del, så jeg ved faktisk ikke præcis hvad jeg gav for det. Slagteren skar det ud for mig, så jeg endte med 6 mindre stykker frem for en stor hals. Om en lille hvalp kan klare det, det ved jeg faktisk ikke? Måske en af de andre Barfere kan svare dig på det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
hvad koster sådan en og hvor stort er det :slem: dejligt for vovserne men mon en hvalp kan spise det

 

Man betaler normalt pr kg - og kg-prisen på lammehalse er på omkring 20-70 kr alt efter hvor man handler henne. Vægten svinger lidt alt efter race og alder, men den vejer nok fra 500 - 1500 gram, hvis alt kødet er på ellers noget mindre.

 

En hvalp kan sagtens æde det, medmindre det er en micro-race hvalp, så vil den nok få besvær med, at knuse selve halshvirvlerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih altså Freja læser med - hun vil ikke spise tørpiller og har kastet op til morgen.

Hun er frisk og glad men næe nej vil ikke have de der piller - så nu må vi på indkøb .

Hun har let til ''soft ice '' høm høm og klør sig mere og mere .

 

Men hvad så med go bider ?? er det så kun Barf frugt og grøntsager fremover ?

 

Jeg er ikke hellig hvad angår råfodring, så herhjemme bliver der ikke brugt specifikke barf godbider. Faktisk synes Martha, at de vareprøver, man nogle får på tørkost, er noget af det bedste :-D. Frugt er hun meget glad for, så de kan også bruges til guffer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får først kassen med rawfood på fredag så jeg var en tur forbi den lokale halal slagter. Sikke dejlige ting jeg kunne købe. Jeg fik 7 kg mad med hjem for 300 kr. Kyllingevinger (2,5 kg for 55 kr.), Osse Buco, Kalve lunge - lever og hjerter og lamme hals.

 

Det er altså helt fantastisk hvad det rå mad gør, for det første kommer der meget lidt ud i den anden ende. Her til aften fik hun så lammehals, først gav jeg hende et lille stykker for at se om hun kunne lide det. Hun sitrer sjovt med munden af fryd over den skønne smag :mrgreen: Når hun så skal i gang så går der lidt tid før hun finder ud af hvordan hun skal angribe det og det hele ender med hun ligger med små missende øjne og gnasker og bare ser så tilfreds og glad ud :hjerte: Bagefter så skal der bare soves mens man fordøjer :klap:

 

Jeg har også nær læst rigtig hundemad og tager til butik på Tirsdag - ligger 2o km herfra .Lidt spændt på hvad du har købt ?

Freja har fået 500 g oksefars i aftes og her til morgen kylling vinger og pære - hun er ''nærmest helt forandret :banan:''

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor det lyder godt - det er fuldstændigt det samme jeg oplever her. Jeg købte en standardkasse - BARF Roskilde - Rigtighundemad hos Porcani men alt virkede sådan lidt hakket, så jeg vil da også fortsætte med de grovere ting som jeg har købt, så hun også skal "arbejde" lidt for det :lol:. Med hensyn til godbidder, så får hun blandet, både dem man køber, tyggeben og så banan eller melon som hun er helt vild med. Jeg vejede hende i går og hvor hun her den sidste tid på tørfoder tog 50 gr. på om dagen så er det nu 100 gr, så det er dejligt. Jeg oplever at hun sover meget mere, måske er det fordi hun bruger mere energi på at fordøje maden? Ud over det så er hun blevet meget bedre til at lytte, men om det kan tilskrives maden eller om det bare er alderen, ved jeg ikke.

Vi havde hende med ud i går, 2 steder til familien og hun opfører sig eksemplarisk - skønt at se det arbejde man lægger i det også kommer en til gode, så vi kan tillade os, at have hende med ud :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih altså Freja læser med - hun vil ikke spise tørpiller og har kastet op til morgen.

Hun er frisk og glad men næe nej vil ikke have de der piller - så nu må vi på indkøb .

Hun har let til ''soft ice '' høm høm og klør sig mere og mere .

 

Men hvad så med go bider ?? er det så kun Barf frugt og grøntsager fremover ?

 

Næh jeg bruger tørfoder som guffer på gåture:-D

 

Jeg er ikke hellig hvad angår råfodring, så herhjemme bliver der ikke brugt specifikke barf godbider. Faktisk synes Martha, at de vareprøver, man nogle får på tørkost, er noget af det bedste :-D. Frugt er hun meget glad for, så de kan også bruges til guffer.

 

Det samme her:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik mailen fra Allegaarden igår, Missing. Så du får den nok også snarest.

 

Mou, lyder dejligt at hun kan lide det :-D

 

Jeg fik den også i går :5up: Kun en lidt spøjs ting i den. Der står:

 

Tak for bestillingen.

Vi pakker til vareturen den

Med venlig hilsen

 

 

ikke noget efter den. Så jeg ved ikke, om der skulle have stået en dato eller ej :vedikke: Er lidt ny i allegården jo :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik den også i går :5up: Kun en lidt spøjs ting i den. Der står:

 

Tak for bestillingen.

Vi pakker til vareturen den

Med venlig hilsen

 

 

ikke noget efter den. Så jeg ved ikke, om der skulle have stået en dato eller ej :vedikke: Er lidt ny i allegården jo :lol:

 

23/11 skulle der nok have stået (gør der på min som er Kbh), ellers kan du se datoen inde på deres hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg købte en del, så jeg ved faktisk ikke præcis hvad jeg gav for det. Slagteren skar det ud for mig, så jeg endte med 6 mindre stykker frem for en stor hals. Om en lille hvalp kan klare det, det ved jeg faktisk ikke? Måske en af de andre Barfere kan svare dig på det?

 

nææ det ved jeg faktisk ikke:vedikke:men det lyder spændene synes jeg , må se om jeg kan finde den slagter ,

 

hvad sagde du til slagteren da du ringede :confused:

 

Man betaler normalt pr kg - og kg-prisen på lammehalse er på omkring 20-70 kr alt efter hvor man handler henne. Vægten svinger lidt alt efter race og alder, men den vejer nok fra 500 - 1500 gram, hvis alt kødet er på ellers noget mindre.

 

En hvalp kan sagtens æde det, medmindre det er en micro-race hvalp, så vil den nok få besvær med, at knuse selve halshvirvlerne.

lyder da spændene med sådan nogle lammehalse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige høre om faste dag .. skal det helst være sådan fast 1 g om ugen? og det samme med ben dag ? .

Hvordan ser jeres ''madplan'' ud.

 

Vi bruger ikke fastedag, heller ikke decideret bendag. Men nogle af tingene er der mere ben på en andet.

 

Har ikke en plan, flytter bare lidt af det hele fra kummefryseren ind i den lille fryser, så får de lidt af det hele automatisk. Hvis de har fået lidt blød mave af f.eks. indmad, så giver jeg gris næste gang, det plejer at hjælpe med det samme. Og er pølserne lidt for hårde, så giver jeg indmad eller hakket kød. Men det er heldigvis ikke så tit nødvendigt.

 

Pt. veksler vi mellem fisk (makrel og laks) lam, gris, hjort, hest, kalv, kylling, and (eller var det gås?) og får.

Indmad (hjerte/lever/nyre) og kallun cirka hver 10 dag. Der har vi både indmad fra lam og fra kylling.

 

Hjort køber jeg fra rigtig hundemad, jeg kan desværre ikke finde det andre steder (til en rimelig pris altså), resten er fra Allegården eller fra en slagter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
Vi bruger ikke fastedag, heller ikke decideret bendag. Men nogle af tingene er der mere ben på en andet.

 

Har ikke en plan, flytter bare lidt af det hele fra kummefryseren ind i den lille fryser, så får de lidt af det hele automatisk. Hvis de har fået lidt blød mave af f.eks. indmad, så giver jeg gris næste gang, det plejer at hjælpe med det samme. Og er pølserne lidt for hårde, så giver jeg indmad eller hakket kød. Men det er heldigvis ikke så tit nødvendigt.

 

Pt. veksler vi mellem fisk (makrel og laks) lam, gris, hjort, hest, kalv, kylling, and (eller var det gås?) og får.

Indmad (hjerte/lever/nyre) og kallun cirka hver 10 dag. Der har vi både indmad fra lam og fra kylling.

 

Hjort køber jeg fra rigtig hundemad, jeg kan desværre ikke finde det andre steder (til en rimelig pris altså), resten er fra Allegården eller fra en slagter.

 

Kan man godt give dem gris? Damen inde fra Rigtighundemad sagde noget med at gris ikke bliver optaget i kroppen så godt som andet kød? hvis man kan vil jeg da snakke med min lokale slagter om hvorvidt han har nogle billige udskæringer som jeg kan købe billigt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man godt give dem gris? Damen inde fra Rigtighundemad sagde noget med at gris ikke bliver optaget i kroppen så godt som andet kød? hvis man kan vil jeg da snakke med min lokale slagter om hvorvidt han har nogle billige udskæringer som jeg kan købe billigt :klap:

 

Det har jeg aldrig hørt noget om? :vedikke: Især Motor elsker-elsker gris, så det får han jævnligt. Nogle hunde kan godt få lidt hård mave eller lidt hårde pøller af det, vi har ikke de store problemer med det, men sker det, kan man jo f.eks. give lidt indmad sammen med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Vil lige høre om faste dag .. skal det helst være sådan fast 1 g om ugen? og det samme med ben dag ? .

Hvordan ser jeres ''madplan'' ud.

 

vi faster 4 gange om ugen :engel:

og det kører langt bedre end med 1 ugentlig fastedag

 

Jeg ringede ikke først. Jeg gik derned og så lå de i monteren, hele og så skar han dem lidt ud for mig.

 

nå ok det må jeg prøve og køre derud :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige høre om faste dag .. skal det helst være sådan fast 1 g om ugen? og det samme med ben dag ? .

Hvordan ser jeres ''madplan'' ud.

 

Vi bruger ikke fastedag, heller ikke decideret bendag. Men nogle af tingene er der mere ben på en andet.

 

Har ikke en plan, flytter bare lidt af det hele fra kummefryseren ind i den lille fryser, så får de lidt af det hele automatisk. Hvis de har fået lidt blød mave af f.eks. indmad, så giver jeg gris næste gang, det plejer at hjælpe med det samme. Og er pølserne lidt for hårde, så giver jeg indmad eller hakket kød. Men det er heldigvis ikke så tit nødvendigt.

 

Pt. veksler vi mellem fisk (makrel og laks) lam, gris, hjort, hest, kalv, kylling, and (eller var det gås?) og får.

Indmad (hjerte/lever/nyre) og kallun cirka hver 10 dag. Der har vi både indmad fra lam og fra kylling.

 

Hjort køber jeg fra rigtig hundemad, jeg kan desværre ikke finde det andre steder (til en rimelig pris altså), resten er fra Allegården eller fra en slagter.

 

Hvad Buddha siger :5up: Herhjemme er hundene aldrig blevet fastet. Vi har også altid kørt lidt med, hvad der nu var i fryseren (og det bliver rykket fra den store i kælderen til den lille i køkkenet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der ved hvilke tilskud man bør give til voksende Stor race når man Barfer? Nu giver jeg - Multivitaminer - NDS K9 Mineralpulver - Hørfrø Olie (omega 3) - Tidsel olie (omega 6). Hun får lidt frugt også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke det mineralpulver, men tjek lige om der er det samme i mineralpulver + multivitaminerne, for så giver du jo dobbelt dosis. For meget kan være ligeså skidt som for lidt.

 

 

Vi har givet Motor Luposan Ledkraft indtil han var nogenlunde udvokset, Voodoo får Hokamix Gelenk+ (IKKE alle hunde der kan lide hokamix, Motor sultestrejkede i meget, meget lang tid fordi vi puttede det i hans mad :lol:).

 

Olie hælder vi bare lidt i engang imellem når vi husker det.

 

Er ikke sikker på tilskuddene er nødvendige, men jeg har det rarest i maven med at give dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Er der nogen der ved hvilke tilskud man bør give til voksende Stor race når man Barfer? Nu giver jeg - Multivitaminer - NDS K9 Mineralpulver - Hørfrø Olie (omega 3) - Tidsel olie (omega 6). Hun får lidt frugt også.

 

Man skal ikke give tilskud - vi har 'flasket' hvalpe med med råt og uden diverse tilskud og de udviklede sig fint mht knogler osv.

 

Kan se du giver meget forskelligt - husk, at overdosering er en alvorlig ting, der kan give grimme eftervirkninger. En underdosering gør ikke nær så megen skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke give tilskud - vi har 'flasket' hvalpe med med råt og uden diverse tilskud og de udviklede sig fint mht knogler osv.

 

Kan se du giver meget forskelligt - husk, at overdosering er en alvorlig ting, der kan give grimme eftervirkninger. En underdosering gør ikke nær så megen skade.

 

Vil bare lige tilføje at vi fik af vide at frugt skal findeles - helst med stavblender ( og grøntsager ) for at de optager det bedst.Ved godt freja elsker hele stk æble/ pære -men har også set det komme hel ud ihøm høm.Så vi giver ca 150g frugt/kogte grøntsager blendet på toppen af '' kød'' .

Vi fikogså af vide at her de første uger an de godt få løbende øjne og kløe - det er affaldsstofferne fra tørpiller de udskiller.

Men ellers går det bare så godt med Freja .:banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...