Hop til indhold

Kiki på BARF


Gæst Limo
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Man skal ikke give tilskud - vi har 'flasket' hvalpe med med råt og uden diverse tilskud og de udviklede sig fint mht knogler osv.

 

Kan se du giver meget forskelligt - husk, at overdosering er en alvorlig ting, der kan give grimme eftervirkninger. En underdosering gør ikke nær så megen skade.

 

har selv lige fået hvalp men jeg tør ikke lade være og bruge tilskud jeg har købt vitalanimin , da jeg gerne vil sikre han får nok kalcium til de voksende knogler, jeg har hørt de skal have meget ben som hvalp ihvertfaldet mindst 30% i opvæskten og det kan jeg ikke garantere

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her en lille status opdatering. Kiki trives så fint på det nye foder og der har ikke været noget som hun ikke vil spise. Jeg varierer mellem BARF rigtighundemad og diverse lækkerier jeg kan få fat i hos slagter eller i supermarked. Jeg var forbi min halalslagter i går og igen købte jeg lammehals og lammeribben. Hun er helt vild med det. Han havde også nogle lammefødder som jeg bruger som kødben. De er lettere røget men er ikke saltet. Han har i øvrigt også rigtig lækkert kød til os mennesker :slem: Hvis andre har brug for noget, så har jeg spurgt om I må ringe og spørge om han har det. Han navn er aziz og tlf. 43 62 43 48, han ligger kanalgaden 4, i albertslund. Jeg skal til dyrelægen og have Kiki vejet i næste uge, så må vi se hvad hun ligger på. Tak til Buddha, jeg har fået kosttilskud og hun kan godt lide det :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Her en lille status opdatering. Kiki trives så fint på det nye foder og der har ikke været noget som hun ikke vil spise. Jeg varierer mellem BARF rigtighundemad og diverse lækkerier jeg kan få fat i hos slagter eller i supermarked. Jeg var forbi min halalslagter i går og igen købte jeg lammehals og lammeribben. Hun er helt vild med det. Han havde også nogle lammefødder som jeg bruger som kødben. De er lettere røget men er ikke saltet. Han har i øvrigt også rigtig lækkert kød til os mennesker :slem: Hvis andre har brug for noget, så har jeg spurgt om I må ringe og spørge om han har det. Han navn er aziz og tlf. 43 62 43 48, han ligger kanalgaden 4, i albertslund. Jeg skal til dyrelægen og have Kiki vejet i næste uge, så må vi se hvad hun ligger på. Tak til Buddha, jeg har fået kosttilskud og hun kan godt lide det :-P

 

Ej hvor er det dejligt at læse - og ja halalslagter har har vi også her i Århus - Vi vil også have købt lidt til Freja .Lidt spændende hvad vægten siger :hmm:

Hvor mange kg / gram spiser Kiki .- og hvor køber man det der tilskud ??

Ellers går det også fint her.Høm høm her kommer der kun ca 1/4 så her sparres på poserne :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange kg / gram spiser Kiki .- og hvor køber man det der tilskud ??

Dejligt at det også virker for jer :-D. Som kosttilskud fik jeg anbefalet: Hokamix Gelenk+ (på anbefaling fra søde Buddha) det har jeg købt og Kiki kan godt lide det. Jeg bestilte det på nettet hos: shop4dogs. Jeg har varieret kødmængden lidt, prøver at kigge på Kiki hvordan hun ser ud og jeg syntes 700gr pr måltid 2 x dagligt blev for meget så nu får hun 600 gr. kød - 2 x daglig i en uges tid også vil jeg se om det skal lidt op eller ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at det også virker for jer :-D. Som kosttilskud fik jeg anbefalet: Hokamix Gelenk+ (på anbefaling fra søde Buddha) det har jeg købt og Kiki kan godt lide det. Jeg bestilte det på nettet hos: shop4dogs. Jeg har varieret kødmængden lidt, prøver at kigge på Kiki hvordan hun ser ud og jeg syntes 700gr pr måltid 2 x dagligt blev for meget så nu får hun 600 gr. kød - 2 x daglig i en uges tid også vil jeg se om det skal lidt op eller ned.

 

Tak tak :hjerte:Jeg prøvede med 700 g her til morgen - hun spiste det hele men her til aften ville hun ikke spise ... lod det stå 10 min og har sat det (hakket kyllinghalse) i køleskab til i morgen.overvejer lidt en fastedag ?

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Får jeres hvalpe over 1 kilo dagligt? Hold da op, Voodoo får 450-500 gram i alt.

 

Hvad vejer Voodoo ? Som jeg har vejledning er det mens de er hvalpe de skal have den portion - men som voksen ca 600 gram.Regner med Freja som voksen vil få vægt på ca 30 -32 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke helt hvad han vejer, 24-26 kilo tror jeg (hans bror vejer 26 og de følges ret godt). Motor får 4-550 g dagligt og vejer 28 kilo.

Dertil får de så begge ret mange godbidder dagligt og tit en tyggeting.

 

 

Hvis hun ikke spiser aftensmaden, kunne det godt tænkes at det var for meget du giver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke helt hvad han vejer, 24-26 kilo tror jeg (hans bror vejer 26 og de følges ret godt). Motor får 4-550 g dagligt og vejer 28 kilo.

Dertil får de så begge ret mange godbidder dagligt og tit en tyggeting.

 

 

Hvis hun ikke spiser aftensmaden, kunne det godt tænkes at det var for meget du giver?

 

Freja blev vejet i sidste uge 26 kg..tænker du måske får ret og det måske nok er her opstart hun lige skal fyldes op:roll:

Hun spiste rup og stup her til morgen - kommer også i tanke om søn var hjemme og jeg havde nybage pølsehorn og ved Freja nok har fået :lun:

hun er jo sart med korn / brød..

Hvad giver du til go bider ?god ide vil til at give flere tygeben

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare pas på hun ikke bliver tyk i hvert fald, og måske er det en hanhundeting, men jeg synes de er mere madglade og nemmere at have med at gøre, hvis de er lidt på den "sultne side".

 

De får bare hvad som helst, både købegodbidder og pålægsrester, drænet tun, stegte pølser osv osv. Og så får de tomat i makrel eller andet guf i deres kong'er når de skal være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
:shock: Får jeres hvalpe over 1 kilo dagligt? Hold da op, Voodoo får 450-500 gram i alt.

 

nej jeg giver ihvertfald ikke goofey så meget mad han får ca 20-25 % mindre end han skal , han skal gerne holdes lidt for slank så er chancen for ledproblemer mindre :slem: men mange siger jo 10% skal hvalpe have og syntes det lyder meget

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Får jeres hvalpe over 1 kilo dagligt? Hold da op, Voodoo får 450-500 gram i alt.

 

Tak for dit spørgsmål, det fik mig lige til at undersøge det hele en gang til :-D

 

Jeg syntes at Kiki blev lidt for tyk på kroppen, så jeg var forbi dyrlægen i dag og hun sagde at hun godt måtte "tabe" sige 1 kg eller 2 kg. Kiki vejer 31 kg. nu og hun er 32 uger. Jeg kørte også forbi BARF butikken og checkede omkring mængden hun skal have dagligt og hun mente at ca. 1 kg.= 3% af kropsvægten kød om dagen og så tilskud af hokamix var fint. Jeg fodrer 2 gange om dagen og hun sagde jeg kunne springe aftensmaden over et par gange om ugen så ville det lille hvalpefedt lag forsvinde hurtigt. På nettet står der ellers at de skal have 5% af kropsvægten i alderen 6 mdr. til 1 år men selvfølgeligt, som du også har skrevet så skal man jo se på hunden. Det er bare lidt svært fordi hun stadig vokser og for tiden ser hun lidt sjov ud, hun er ved at få længde på kroppen men ikke så meget bredde endnu. Men jeg må lære at finde de ribben - hehe, ej det var altså ikke så slemt, man skulle kun trykke let for at nå dem :-D

 

Jeg fik købt en masse lækkert til hende, så det bliver spændene hvad hun siger til de nye ting jeg har købt. Tak for du gjorde opmærksom på det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

De 10% og 5% har vi aldrig givet, jeg ved ikke hvor de procenter egentlig kommer fra men kan huske jeg selv har siddet og tænkt, fuck skal han spise 1,5 kilo om dagen :confused: Men det er alt, alt for meget at give, og det skal jo også udjævnes lidt, altså man går ikke fra 5% til 2% på et års fødselsdagen, vi gør det bare mere lidt flydende og så efter lidt gætteværk.

 

F.eks. skal hunden ikke blive for tyk, men det er heller ikke fedt hvis den bruger hele gåturen på at indhalere gamle servietter og måske lidt jord, så skal den nok have lidt mere (rigtigt) mad.

 

Hellere give for lidt end for meget. Siger jeg så som kom til at give Voodoo 3 måltider lidt for længe så han også lige fik sig lidt ekstra hvalpefedt, det er væk igen nu men oh my, den hund er konstant sulten :lol: Har nok været for vant til Motor som også bare kan få serveret, han spiser kun det han har brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

De 10% og 5% har vi aldrig givet, jeg ved ikke hvor de procenter egentlig kommer fra men kan huske jeg selv har siddet og tænkt, fuck skal han spise 1,5 kilo om dagen :confused: Men det er alt, alt for meget at give, og det skal jo også udjævnes lidt, altså man går ikke fra 5% til 2% på et års fødselsdagen, vi gør det bare mere lidt flydende og så efter lidt gætteværk.

 

F.eks. skal hunden ikke blive for tyk, men det er heller ikke fedt hvis den bruger hele gåturen på at indhalere gamle servietter og måske lidt jord, så skal den nok have lidt mere (rigtigt) mad.

 

Hellere give for lidt end for meget. Siger jeg så som kom til at give Voodoo 3 måltider lidt for længe så han også lige fik sig lidt ekstra hvalpefedt, det er væk igen nu men oh my, den hund er konstant sulten :lol: Har nok været for vant til Motor som også bare kan få serveret, han spiser kun det han har brug for.

 

Jeg håber også at vi de næste par dage møder nogle af de legeglade hunde så hun kan få rendt lidt af sig :-D Men da vi startede vejede hun i underkanten så jeg må bare finde et passende niveau til hende. Der kommer bare så lidt ud i den anden ende så det ender måske med kun enkelt knold :engel: Godt jeg har jer :5up: tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer bare så lidt ud i den anden ende så det ender måske med kun enkelt knold :engel: Godt jeg har jer :5up: tak.

 

Det er helt normalt og ja, det er ikke meget der kommer ud, men det skal du nok blive glad for i længden, SÅ nemt at samle op :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi smuttede også lige forbi vægten idag - vi er så heldige dyrlæge liger på en af vores gåture.

Freja vejer 26 kg og er 30 uger,

Dyrlægen mærkede på hende og sagde hun var super flot - spurgte til hvad hun fik da hendes pels var så FLOT.

Jeg har de sidste dage givet 500g /600 g kød - 100 g grøntsager (kogte) vitaminpille og olie .Tyggeben især brystben spiser meget hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi smuttede også lige forbi vægten idag - vi er så heldige dyrlæge liger på en af vores gåture.

Freja vejer 26 kg og er 30 uger,

Dyrlægen mærkede på hende og sagde hun var super flot - spurgte til hvad hun fik da hendes pels var så FLOT.

Jeg har de sidste dage givet 500g /600 g kød - 100 g grøntsager (kogte) vitaminpille og olie .Tyggeben især brystben spiser meget hurtigt.

 

Hvor lyder det godt :klap: Min vovse har ikke særlig meget pels så den eneste kommentar jeg får er at hun er blød - haha. Selvom jeg har sat mængden ned til 1 kg pr. dag så virker hun ikke sulten.

Og jeg vil lige se det an i en uges tid, om hun skal længere ned eller om det er passende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det godt :klap: Min vovse har ikke særlig meget pels så den eneste kommentar jeg får er at hun er blød - haha. Selvom jeg har sat mængden ned til 1 kg pr. dag så virker hun ikke sulten.

Og jeg vil lige se det an i en uges tid, om hun skal længere ned eller om det er passende.

 

Freja har nærmest sådan halsedisse - ekstra lag pels på ca 15 cm rundt om hals slutter midt ryg- har også fået faner på ben og hale :-P

Hvor høj er Kiki ?

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe det var lidt af en opgave at få hende målt - nu lykkedes det. Hun er 55 cm høj. Hvad med Freja?

 

Freja tænkte vidst også ''hvad har du nu gang moar ??..

60 cm mål taget lige bagved forpote og fra rygrad til gulv.

 

Freja fik 500g kallun her kl 7 .. her kl 10.30 efter gåtur i skoven tilbudt hende andevinger -hals og indmad ( er jo igang med Mortens and) men hun tog bare to små mundfulde .. efter 3 min tog jeg det væk .Hun kikkede dog meget efter det . Vil give det til aften.

Så tror nu Freja er ''fyldt op '' fra de sidste mdr med mave úro/ opkast -tynd mave. hendes øjne er bare så FINE .

 

Ps hvor meget kallun giver i ca om ugen ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver det engang imellem. Det svinger så meget, hvad Buzz vil spise. Han er sådan lidt la la med mad generelt. Kallun spiser han dog KUN frossent. Hvis jeg tør det, så er det bare det klammeste, han nogensinde har set og så nægter han at røre det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...