Hop til indhold

Nu kommer kulden og det betyder "Vanilie-is"...


Gæst Marie Svane
 Share

Recommended Posts

Gæst Marie Svane

(Vanilie-is = SJOOOVT :klap:) Nåå ehm.. Spøg til side :genert:

 

Jeg har simpelthen stor problemer med at finde noget der kan holde Vanilie varm, samme tid med at det er behageligt for hende og hun kan have sin K-9 sele på :vedikke:

 

Jeg har prøvet en del efterhånden, og hun har en lyserød fleece trøje, som hun har arvet fra Angel.. men hvergang hun får den på nægter hun at gå, når hun så endelig går, er hun helt foroverbøjet, somom den er for lille.. Men når jeg har mærket på hende, virker den ikke for lille.. Er det så bare fordi hun ikke gider have den på?? :hmm:

 

Så har hun en regnjakke uden foer i, som hun godt gider gå med.. meeen den holder ikke lige på varmen :roll:

 

Så har jeg en lille trendcoat-argtig-ting med foer i, fra netto til 30 kr, den er også okay men den fungere bare ikke med selen.. Og hun HADER at gå med snor i halsbånden, så bliver hun meget fornærmet :fornaermet:

 

Er det kun mig med disse problemer, eller har jeg bare en rigtig tøsefornærmet hund :genert:?? Og hvad fungere for jer andre små-kravls-ejere??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine to hunde går helt i stå når de får tøj på. Pivo spiller "død", når hun får tøj på lige meget hvad jeg prøver. Hun står helt akavet og rykker sig ikke ud af stedet. Hun er 8 mdr så det bliver spændende til vinter...

Jeg har en flyverdragt til King som han har det rimeligt med, men den er svær at have sele ud over. Sidste vinter fik jeg en hjemmestrikket trøje i uld til King den holder ham varm, men bliver våd når der er sne.

Det er ikke helt nemt med små hunde der har deres egen mening om tøj.

Link til indlæg
Del på andre sites

du har en tøsefornærmet hund :lol:

 

pixie bukker sig lidt når hun skal have sin på, og så er det overstået, hun har selen udover, ellers passer den ikke pga. det er en k-9 sele. Vi gjorde intet stort nummer ud af det, på med den og så en guf og så afsted :vedikke:

 

Aii, svært at sige hvorfor nogle hunde har det sådan? er der benstropper i? Klemmer den på halsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane
du har en tøsefornærmet hund :lol:

 

pixie bukker sig lidt når hun skal have sin på, og så er det overstået, hun har selen udover, ellers passer den ikke pga. det er en k-9 sele. Vi gjorde intet stort nummer ud af det, på med den og så en guf og så afsted :vedikke:

 

Aii, svært at sige hvorfor nogle hunde har det sådan? er der benstropper i? Klemmer den på halsen?

 

Jeg tror du har ret mht. til jeg har en tøsefornærmet hund :roll::-D

 

Niks, ingen benstropper.. Den er dog noget langhalset, så den går faktisk et stykke op ad halsen.. Måske er det dét hun ikke bryder sig om :hmm:

Ahaaaa:slem: måske en god ide at begynde at give hende guf når hun skal have sele/jakke på, så hun ser det som noget positivt og vi så kan komme hurtigere ud og gå, istedet for alt det hvis-jeg-skal-have-den-på-går-jeg-ikke-med :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har det fuldstændig lige sådan:roll: tøser, altså:stupid: hellere være fin uden tøj på end påklædt og praktisk:mrgreen:

 

Mine har fået hurrta-fleece-dækken til i år, men de vil heller ikke gå. Nu er jeg begyndt at gove dem en trøje på indenfor, så de vænner sig til at have noget på og så håber jeg, det hjælper.

 

De vil heller ikke gå med snor i halsbånd, menjeg giver hurtta udenpå, så snoren stikker ned i nakken til K9-ringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej..

 

jeg har selv lige stået med sammen problem, jakke og sele hænger desværre ikke sammen..

så jeg udvider min chihuahuas K9 sele og sætter den uden om jakken, og det går fint,

 

jeg har havde dog også problemer med at hun ikke ville gå med jakke, men gjorde det at jeg gav hende den på, gav hende god bider, lod hende gå med den indenfor 1 time tog den af, og dette gjorde jeg et par gange , hvor jeg så efter følgende gav hende jakken på og tog hendes yndlings legetøj, og jeg kan love dig., så bevægede hun sig lige pludselig, og efter en ½ times leg. fik hun den af og en godbid, efter hun havde bevæget sig, lavet jeg samme nummer, bare udenfor mens det var varmt :D

 

og nu er der i dag inden problemer, lige før hun hellere vil gå med jakken på om aften, en uden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane
Mine har det fuldstændig lige sådan:roll: tøser, altså:stupid: hellere være fin uden tøj på end påklædt og praktisk:mrgreen:

 

Mine har fået hurrta-fleece-dækken til i år, men de vil heller ikke gå. Nu er jeg begyndt at gove dem en trøje på indenfor, så de vænner sig til at have noget på og så håber jeg, det hjælper.

 

De vil heller ikke gå med snor i halsbånd, menjeg giver hurtta udenpå, så snoren stikker ned i nakken til K9-ringen.

 

De ser også gode ud de hurrta dækkener!! Men noget dyre, hvis hun så nægter at gå med det :stupid:

 

Men der er vel god bevægelses frihed i det, og holder vand og kulde ude??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...